Mit links 1
Podręcznik
Szczegóły |
Tytuł |
Mit links 1 |
Rozszerzenie: |
PDF |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Mit links 1 PDF - Pobierz:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd pliku o nazwie Mit links 1 PDF poniżej lub pobierz go na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Możesz również pozostać na naszej stronie i czytać dokument online bez limitów.
Mit links 1 - podejrzyj 20 pierwszych stron:
Strona 1
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
do podręcznika Mit links! 1 dla klasy siódmej
!1
Strona 2
1. POZIOM KOMPETENCJI JĘZYKOWEJ WG ESOKJ – A1, KTÓRA JEST MOŻLIWA DO OSIĄGNIĘCIA
W WYNIKU REALIZACJI PODRĘCZNIKA MIT LINKS! 1
WIEDZA RECEPCJA PRODUKCJA INTERAKCJA MEDIACJA
Uczeń posługuje się SŁUCHANIE: MÓWIENIE: MÓWIENIE:
zakresem środków
językowych Uczeń rozumie znane mu Uczeń używa prostych Uczeń bierze udział w
pozwalających mu na słowa i bardzo wyrażeń i zdań, aby opisać rozmowie pod warunkiem,
realizację działań podstawowe wyrażenia miejsce, w którym że rozmówca jest gotów
językowych w dotyczące jego, jego mieszka oraz ludzi, powtarzać lub inaczej
wybranych aspektach rodziny i bezpośredniego których zna. formułować swoje myśli,
następujących bloków otoczenia, gdy tempo mówiąc wolniej oraz
tematycznych: wypowiedzi jest wolne a pomagając mu ująć w
wymowa wyraźna. PISANIE: słowa to, co usiłuje -
• Mensch opowiedzieć. Uczeń
• Schule CZYTANIE: Uczeń pisze krótki, prosty formułuje proste pytania
• Arbeit tekst na widokówce, np. z dotyczące najlepiej mu
• Alltag und Uczeń rozumie znane pozdrowieniami z wakacji, znanych tematów lub
Freizeit nazwy, słowa i bardzo wypełnia formularze (np. najpotrzebniejszych spraw
• Familie proste zdania, np. na w hotelu) z danymi i odpowiadać na tego typu
• Wohnung tablicach informacyjnych i osobowymi, takimi jak pytania.
• Sport plakatach lub w nazwisko, adres,
• Umwelt katalogach. obywatelstwo.
• Landeskunde
Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia i bardzo proste wypowiedzi
dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np.
miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada, oraz odpowiadać na tego typu pytania. Potrafi
przedstawiać siebie i innych. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest
gotowy do pomocy.
Opracowane na podstawie:
!2
Strona 3
Ogólne kryteria oceniania
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM PONADPODSTAWOWY
OCENA OCENA OCENA OCENA OCENA OCENA
NIEDOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA DOSTATECZNA DOBRA BARDZO DOBRA CELUJĄCA
NISKI STOPIEŃ PODSTAWOWY ŚREDNI STOPIEŃ WYSOKI STOPIEŃ
SPEŁNIENIA STOPIEŃ SPEŁNIENIA SPEŁNIANIA
WYMAGAŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ WYMAGAŃ
EDUKACYJNYCH WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH
EDUKACYJNYCH
Wiadomości: • zna ograniczoną
środki językowe liczbę podstawowych • zna wszystkie
• zna część
fonetyka słów i wyrażeń wprowadzone słowa i
wprowadzonych słów • zna większość
ortografia • popełnia liczne wyrażenia
i wyrażeń wprowadzonych słów
błędy • poprawnie je
• popełnia sporo i wyrażeń
w ich zapisie i zapisuje i wymawia
błędów w ich zapisie • zwykle poprawnie
wymowie • zna wszystkie
i wymowie je zapisuje i
• zna proste, wprowadzone
• zna większość wymawia
elementarne struktury
wprowadzonych • zna wszystkie
gramatycznie, gramatyczne
struktur wprowadzone
wprowadzone przez • popełnia
gramatycznych struktury
nauczyciela środki sporadyczne błędy
• popełnia sporo gramatyczne
językowe leksykalno-
błędów leksykalno- • popełnia nieliczne
• popełnia liczne gramatyczne, które
gramatycznych w błędy leksykalno-
błędy leksykalno- zwykle potrafi
trudniejszych gramatyczne
gramatyczne we samodzielnie
zadaniach
wszystkich typach poprawić
zadań
!3
Strona 4
Umiejętności Recepcja
Uczeń nie spełnia
• rozumie polecenia
większości kryteriów,
nauczyciela, w
by otrzymać ocenę Recepcja
bardzo ograniczonym
dopuszczającą, tj. Recepcja • rozumie polecenia
stopniu rozwiązuje Recepcja
nie opanował • rozumie polecenia nauczyciela
zadania na słuchanie • rozumie polecenia
podstawowej wiedzy nauczyciela • poprawnie
– rozumie nauczyciela
i nie potrafi wykonać • częściowo rozwiązuje zadania Uczeń spełnia
pojedyncze słowa • poprawnie
zadań o poprawnie na czytanie i kryteria na ocenę
• rozumie ogólny rozwiązuje zadania
elementarnym rozwiązuje zadania słuchanie bdb oraz wykazuje
sens przeczytanych na czytanie i
stopniu trudności na czytanie i • zwykle potrafi się wiedzą
tekstów, w słuchanie
nawet z pomocą słuchanie uzasadnić swoje i umiejętnościami
ograniczonym
nauczyciela. odpowiedzi wykraczającymi
stopniu rozwiązuje
Braki w ponad te kryteria.
zadania na czytanie
wiadomościach i
umiejętnościach są
na tyle rozległe, że Produkcja
uniemożliwiają mu Produkcja
• wypowiedzi i prace Produkcja
naukę na kolejnych Produkcja • wypowiedzi nie są
pisemne są dość • wypowiedzi/prace
etapach. • wypowiedzi ucznia zbyt płynne, ale
płynne i mają pisemne są płynne i
nie są płynne i są b. mają dostateczną
odpowiednią długość mają odpowiednią
krótkie długość
• u. przekazuje i długość
• u. przekazuje i • u. przekazuje i
uzyskuje wszystkie • u. przekazuje i
uzyskuje niewielką uzyskuje większość
istotne informacje uzyskuje wszystkie
część istotnych istotnych informacji
• wypowiedzi są wymagane
informacji • wypowiedzi są
logiczne i w miarę informacje
• wypowiedzi są w częściowo
spójne • wypowiedzi są
dużym stopniu nielogiczne i
• u. stosuje logiczne i spójne
nielogiczne i niespójne
adekwatne do • u. stosuje bogate
niespójne • u. stosuje
tematu słownictwo słownictwo i
• u. stosuje niewielki słownictwo i
i struktury struktury
zakres słownictwa i struktury
• popełnia nieliczne • popełnia
struktur odpowiednie do
błędy leksykalno- sporadyczne błędy
• u. popełnia liczne formy wypowiedzi
gramatyczne, które leksykalno-
błędy leksykalno- • popełnia sporo
nie zakłócają gramatyczne
gramatyczne, które błędów leksykalno-
komunikacji • u. stosuje
mogą zakłócać gramatycznych,
• pisząc, uczeń odpowiednią formę i
komunikację które nie zakłócają
stosuje odpowiednią styl
jednak komunikacji
formę i styl
!4
Strona 5
ROZDZIAŁ 1: HALLO!
OCENA DOPUSZCZAJĄCA DOSTATECZNA DOBRA BARDZO DOBRA
PODSTAWOWY STOPIEŃ ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYSOKI STOPIEŃ
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA
SPEŁNIENIA WYMAGAŃ WYMAGAŃ SPEŁNIANIA WYMAGAŃ
WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH
WIEDZA:
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony Uczeń zna i stosuje ograniczony Uczeń zna i stosuje większość poznanych Uczeń zna i stosuje wszystkie
znajomość zakres środków językowych w zakres środków językowych; głównie wyrazów oraz zwrotów, oprócz środków poznane wyrazy oraz zwroty.
środków znacznym stopniu uniemożliwiający środki językowe o wysokim stopniu językowych o wysokim stopniu
językowych realizację poleceń bez pomocy pospolitości i dotyczące bezpośrednio pospolitości.
nauczyciela. jego osoby.
W niewielkim stopniu stosuje poznane Częściowo poprawnie stosuje W większości poprawnie stosuje poznane Poprawnie stosuje poznane
struktury gramatyczne w zadaniach. poznane struktury gramatyczne w struktury gramatyczne w zadaniach i struktury gramatyczne w
Popełnia liczne błędy. zadaniach i własnych wypowiedziach. własnych wypowiedziach. Błędy nie zadaniach i własnych
zakłócają komunikacji. wypowiedziach.
1. Formy powitań i pożegnań
2. Nazwy państw
3. Liczebniki 1-100
4. Aktywności w czasie wolnym
5. Odmiana czasownika w czasie teraźniejszym
6. Odmiana czasowników: sein i mögen
7. Szyk zdania oznajmującego, pytania o rozstrzygnięcie
8. Pytania ze słówkiem pytającym
RECEPCJA Rozumie w tekście czytanym Rozumie w tekstach czytanych i Rozumie większość tekstu i Rozumie szczegółowo teksty
pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, słuchanych słowa o wysokim stopniu komunikatów słownych na bazie i komunikaty słowne w zakresie
pospolite oraz internacjonalizmy. pospolitości, łatwości oraz poznanego słownictwa. omawianych tematów. Poprawnie
Częściowo poprawnie rozwiązuje internacjonalizmy i wybrane zdania. W większości poprawnie rozwiązuje rozwiązuje zadania na czytanie
zadania na czytanie. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. i słuchanie.
zadania na czytanie i słuchanie.
!5
Strona 6
PRODUKCJA Z pomocą nauczyciela wykazuje się w • Informuje, jak się nazywa, Wykazuje się umiejętnościami • Przedstawia siebie i innych
stopniu minimalnym umiejętnościami ile ma lat, gdzie mieszka wyższymi od wymaganych na ocenę • Podaje wiek, miejsce
na ocenę dostateczną: naśladuje, • Mówi, co lubi robić: Ich dostateczną, ale niższymi niż są zamieszkania
odczytuje, wykonuje niesamodzielnie tanze gern/ Ich mache gern oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. • Zasięga informacji na
zadania. Fotos… Zachowuje poprawność językową na temat innych osób
• Nazywa kilka państw poziomie umożliwiającym dobrą • Mówi o aktywnościach w
europejskch i komunikację: przedstawia w innej czasie wolnym
przyporządkowuje do nich formie, charakteryzuje, hierarchizuje, • Nazywa liczby od 1 do 100
nazwy języków wnioskuje, porządkuje. • Nazywa państwa i języki
• Dokonuje wpisu na forum • Mówi o lubianych i
internetowym z nielubianych zajęciach w
wykorzystaniem podanych czasie wolnym
środków leksykalnych (imię, • Dokonuje wpisu na forum
wiek, kraj pochodzenia, internetowym,
miejsce zamieszkania, uwzględniając imię, wiek,
znajomość języków obcych kraj pochodzenia, miejsce
oraz nazwy aktywności w zamieszkania, znajomość
czasie wolnym) języków obcych oraz nazwy
• Reaguje na wpis na forum aktywności w czasie
internetowym z wolnym
wykorzystaniem podanych • Reaguje na wpis na forum
środków leksykalnych (imię, internetowym,
wiek, kraj pochodzenia, uwzględniając imię, wiek,
miejsce zamieszkania, kraj pochodzenia, miejsce
znajomość języków obcych zamieszkania, znajomość
oraz nazwy aktywności w języków obcych oraz nazwy
czasie wolnym) aktywności w czasie
wolnym
INTERAKCJA W interakcji posługuje się tylko • Wita się i żegna Wykazuje się umiejętnościami • Wita się i żegna
odtworzonymi z pamięci schematami • Pyta o wiek wyższymi od wymaganych na ocenę • Pyta o wiek
pytań i odpowiedzi dot. jego osoby. • Pyta rówieśników o ich dostateczną, ale niższymi niż są • Dowiaduje się o
Reaguje i tworzy proste, krótkie ulubione zajęcia: Was oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. pochodzenie osób trzecich
pytania zapamiętane lub wyćwiczone machst du gern? Sprawnie komunikuje się (popełnia • Zasięga informacji na
drylami językowymi. błędy niezakłócające komunikacji) w temat aktywności kolegów
zakresie omawianych tematów, jeśli w czasie wolnym
dotyczą one sytuacji typowych,
podobnych do przerobionych w ramach
zajęć lekcyjnych.
Uczeń rozwiązuje TEST NR 1
ROZDZIAŁ 2: TASCHENGELD
OCENA DOPUSZCZAJĄCA DOSTATECZNA DOBRA BARDZO DOBRA
PODSTAWOWY STOPIEŃ ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA
SPEŁNIENIA WYMAGAŃ WYMAGAŃ WYMAGAŃ
WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH
!6
Strona 7
WIEDZA:
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony Uczeń zna i stosuje ograniczony Uczeń zna i stosuje większość Uczeń zna i stosuje wszystkie
znajomość zakres środków językowych w zakres środków językowych; głównie poznanych wyrazów oraz zwrotów, poznane wyrazy oraz zwroty.
środków znacznym stopniu uniemożliwiający środki językowe o wysokim stopniu oprócz środków językowych o
językowych realizację poleceń bez pomocy pospolitości i dotyczące bezpośrednio wysokim stopniu pospolitości w
nauczyciela. jego osoby. wypowiedzi stosuje kilka
precyzyjnych sformułowań.
W niewielkim stopniu stosuje poznane Częściowo poprawnie stosuje W większości poprawnie stosuje Poprawnie stosuje poznane struktury
struktury gramatyczne w zadaniach. poznane struktury gramatyczne w poznane struktury gramatyczne w gramatyczne w zadaniach
Popełnia liczne błędy. zadaniach i własnych wypowiedziach. zadaniach i własnych wypowiedziach. i własnych wypowiedziach.
Błędy nie zakłócają komunikacji.
1. Liczebniki do 1000
2. Nazwy sprzętu technicznego
3. Nazwy aktywności sportowych
4. Nazwy sprzętu sportowego
5. Odmiana czasownika: haben
6. Rzeczownik w mianowniku i bierniku
7. Liczba mnoga rzeczowników
8. Przeczenie: kein w mianowniku i bierniku
RECEPCJA Rozumie w tekście czytanym Rozumie w tekstach czytanych Rozumie większość tekstu i Rozumie szczegółowo teksty
pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, i słuchanych słowa o wysokim stopniu komunikatów słownych na bazie i komunikaty słowne w zakresie
pospolite oraz internacjonalizmy. pospolitości, łatwości oraz poznanego słownictwa. omawianych tematów. Poprawnie
Częściowo poprawnie rozwiązuje internacjonalizmy i wybrane zdania. W większości poprawnie rozwiązuje rozwiązuje zadania na czytanie
zadania na czytanie. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. i słuchanie.
zadania na czytanie i słuchanie.
PRODUKCJA Z pomocą nauczyciela wykazuje się w • Podaje ilość i cenę Wykazuje się umiejętnościami
stopniu minimalnym umiejętnościami • Wyraża potrzebę: Ich wyższymi od wymaganych na ocenę • Podaje ilość i cenę
na ocenę dostateczną: naśladuje, brauche … dostateczną, ale niższymi niż są • Wyraża zamiar zakupu
odczytuje, wykonuje niesamodzielnie • Nazywa aktywności sportowe oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. • Wyraża swoje potrzeby
zadania. i potrzebny do ich Zachowuje poprawność językową na • Wyraża opinię na temat
uprawiania sprzęt poziomie umożliwiającym sprawną hobby innych
• Mówi, jaki sport uprawia komunikację: przedstawia w innej • Opowiada o aktywnościach
• Uzupełnia luki w ogłoszeniu formie, charakteryzuje, hierarchizuje, sportowych
o rzeczy, której potrzebuje wnioskuje, porządkuje. • Pisze ogłoszenie o chęci
• Pisze ogłoszenie o chęci zakupu, sprzedaży lub
zakupu, sprzedaży lub zamiany określonej rzeczy
zamiany określonej rzeczy, • Reaguje na ogłoszenie o
wykorzystując podane środki chęci zakupu, sprzedaży lub
leksykalne zamiany określonej rzeczy
• Reaguje na ogłoszenie o
chęci zakupu, sprzedaży lub
zamiany określonej rzeczy,
wykorzystując podane środki
leksykalne
!7
Strona 8
INTERAKCJA W interakcji posługuje się tylko • Pyta o cenę: Was kostet x? Wykazuje się umiejętnościami • Pyta o cenę i ilość, reaguje
odtworzonymi z pamięci schematami • Podaje cenę: X kostet … wyższymi od wymaganych na ocenę na pytanie o cenę i ilość
pytań, zdań dotyczących jego osoby. dostateczną, ale niższymi niż są
Reaguje i tworzy proste, krótkie oczekiwane na ocenę bardzo dobrą.
pytania zapamiętane lub wyćwiczone Sprawnie komunikuje się (popełnia
drylami językowymi. błędy niezakłócające komunikacji)
w zakresie omawianych tematów,
jeśli dotyczą one sytuacji typowych,
podobnych do przerobionych w
ramach zajęć lekcyjnych.
Uczeń rozwiązuje TEST NR 2
ROZDZIAŁ 3: SCHULE
OCENA DOPUSZCZAJĄCA DOSTATECZNA DOBRA BARDZO DOBRA
PODSTAWOWY STOPIEŃ ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA
SPEŁNIENIA WYMAGAŃ WYMAGAŃ WYMAGAŃ
WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH
WIEDZA:
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony Uczeń zna i stosuje ograniczony Uczeń zna i stosuje większość Uczeń zna i stosuje wszystkie
znajomość zakres środków językowych w zakres środków językowych; głównie poznanych wyrazów oraz zwrotów, poznane wyrazy oraz zwroty.
środków znacznym stopniu uniemożliwiający środki językowe o wysokim stopniu oprócz środków językowych o
językowych realizację poleceń bez pomocy pospolitości i dotyczące bezpośrednio wysokim stopniu pospolitości w
nauczyciela. jego osoby. wypowiedzi występuje kilka
precyzyjnych sformułowań.
W niewielkim stopniu stosuje poznane Częściowo poprawnie stosuje poznane W większości poprawnie stosuje Poprawnie stosuje poznane struktury
struktury gramatyczne w zadaniach. struktury gramatyczne w zadaniach i poznane struktury gramatyczne w gramatyczne w zadaniach i własnych
Popełnia liczne błędy. własnych wypowiedziach zadaniach i własnych wypowiedziach. wypowiedziach.
Błędy nie zakłócają komunikacji.
1. Nazwy dni tygodnia, przedmiotów i przyborów szkolnych oraz ocen
2. Nazwy aktywności i czynności w czasie lekcji
3. Odmiana formy czasownika möchte-
5. Budowa zdania współrzędnie złożonego ze spójnikiem denn
6. Tryb rozkazujący
RECEPCJA Rozumie w tekście czytanym Rozumie w tekstach czytanych Rozumie większość tekstu i Rozumie szczegółowo teksty i
pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, i słuchanych słowa o wysokim stopniu komunikatów słownych na bazie komunikaty słowne w zakresie
pospolite oraz internacjonalizmy. pospolitości, łatwości oraz poznanego słownictwa. omawianych tematów. Poprawnie
Częściowo poprawnie rozwiązuje internacjonalizmy i wybrane zdania. W większości poprawnie rozwiązuje rozwiązuje zadania na czytanie
zadania na czytanie. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. i słuchanie.
zadania na czytanie i słuchanie.
!8
Strona 9
PRODUKCJA Z pomocą nauczyciela wykazuje się w • Odpowiada na pytania o Wykazuje się umiejętnościami • Wyraża opinię na temat
stopniu minimalnym umiejętnościami ulubiony przedmiot szkolny: wyższymi od wymaganych na ocenę przedmiotów szkolnych
na ocenę dostateczną: naśladuje, Mein Lieblingsfach ist …. … dostateczną, ale niższymi niż są • Opisuje przebieg lekcji
odczytuje, wykonuje niesamodzielnie finde ich interesant. oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. • Podaje plan lekcji
zadania. • Odpowiada na pytania Zachowuje poprawność językową na • Podaje oceny z przedmiotów
dotyczące aktywności lekcji poziomie umożliwiającym dobrą szkolnych
np. Was macht ihr in Musik? komunikację: przedstawia w innej • Uzasadnia opinię
• Podaje plan lekcji formie, charakteryzuje, hierarchizuje, • Formułuje polecenia
• Wyraża prośby, np. Langsam wnioskuje, porządkuje. • Pisze notatkę, uwzględniając
bitte! Wiederholen Sie bitte! nazwy czynności życia
• Pisze notatkę z codziennego i nazwy form
wykorzystaniem podanych spędzania czasu wolnego
środków leksykalnych • Reaguje na notatkę,
(nazwy czynności życia uwzględniając nazwy
codziennego i nazwy form czynności życia codziennego
spędzania czasu wolnego) i nazwy form spędzania
• Reaguje na notatkę z czasu wolnego
wykorzystaniem podanych
środków leksykalnych
(nazwy czynności życia
codziennego i nazwy form
spędzania czasu wolnego)
INTERAKCJA W interakcji posługuje się tylko • Prosi o pożyczenie Wykazuje się umiejętnościami • Wyraża prośby
odtworzonymi z pamięci schematami przyborów: Leihst du mir wyższymi od wymaganych na ocenę • Uprzejmie odmawia
pytań, zdań dotyczących jego osoby. bitte …? dostateczną, ale niższymi niż są • Wydaje polecenia i reaguje
Reaguje i tworzy proste, krótkie • Reaguje na polecenia oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. na nie
pytania zapamiętane lub wyćwiczone nauczyciela w toku lekcji Sprawnie komunikuje się (popełnia
drylami językowymi. błędy niezakłócające komunikacji) w
zakresie omawianych tematów, jeśli
dotyczą one sytuacji typowych,
podobnych do przerobionych w
ramach zajęć lekcyjnych.
Uczeń rozwiązuje TEST NR 3
!9
Strona 10
ROZDZIAŁ 4: MEINE WELT
OCENA DOPUSZCZAJĄCA DOSTATECZNA DOBRA BARDZO DOBRA
PODSTAWOWY STOPIEŃ ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA
SPEŁNIENIA WYMAGAŃ WYMAGAŃ WYMAGAŃ
WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH
WIEDZA:
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony Uczeń zna i stosuje ograniczony Uczeń zna i stosuje większość Uczeń zna i stosuje wszystkie
znajomość zakres środków językowych w zakres środków językowych; głównie poznanych wyrazów oraz zwrotów, poznane wyrazy oraz zwroty.
środków znacznym stopniu uniemożliwiający środki językowe o wysokim stopniu oprócz środków językowych o
językowych realizację poleceń bez pomocy pospolitości i dotyczące bezpośrednio wysokim stopniu pospolitości. W jego
nauczyciela. jego osoby. wypowiedzi występuje kilka
precyzyjnych sformułowań.
W niewielkim stopniu stosuje poznane Częściowo poprawnie stosuje poznane W większości poprawnie stosuje Poprawnie stosuje poznane struktury
struktury gramatyczne w zadaniach. struktury gramatyczne w zadaniach i poznane struktury gramatyczne w gramatyczne w zadaniach i własnych
Popełnia liczne błędy. własnych wypowiedziach. zadaniach i własnych wypowiedziach. wypowiedziach.
Błędy nie zakłócają komunikacji.
1. Nazwy zwierząt domowych
2. Określenia służące do opisu wyglądu osób
3. Nazwy wyposażenia domu
4. Odmiana czasowników nieregularnych
5. Odmiana zaimków dzierżawczych
6. Budowa zdania ze spójnikami: und, aber, oder
RECEPCJA Rozumie w tekście czytanym Rozumie w tekstach czytanych i Rozumie większość tekstu i Rozumie szczegółowo teksty i
pojedyncze słowa: łatwe, krótkie i słuchanych słowa o wysokim stopniu komunikatów słownych na bazie komunikaty słowne w zakresie
pospolite oraz internacjonalizmy. pospolitości, łatwości oraz poznanego słownictwa. omawianych tematów. Poprawnie
Częściowo poprawnie rozwiązuje internacjonalizmy i wybrane zdania. W większości poprawnie rozwiązuje rozwiązuje zadania na czytanie i
zadania na czytanie. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. słuchanie.
zadania na czytanie i słuchanie.
!10
Strona 11
PRODUKCJA Z pomocą nauczyciela wykazuje się w • Wymienia podstawowe Wykazuje się umiejętnościami • Opowiada o zwierzętach
stopniu minimalnym umiejętnościami zwierzęta domowe (der wyższymi od wymaganych na ocenę domowych oraz o opiece nad
na ocenę dostateczną: naśladuje, Hund, die Katze, der dostateczną, ale niższymi niż są nimi
odczytuje, wykonuje niesamodzielnie Hamster …) oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. • Wyraża chęć posiadania
zadania. • Odpowiada na pytanie o Zachowuje poprawność językową na zwierzątka domowego
zwierzątko, które ma lub poziomie umożliwiającym dobrą • Opisuje wygląd kolegów
chce mieć komunikację: przedstawia w innej i koleżanek
• Na podstawie schematu formie, charakteryzuje, hierarchizuje, • Opowiada o swojej klasie
podanego przez nauczyciela wnioskuje, porządkuje. • Określa położenie
opisuje wygląd innych osób przedmiotów
• Opisuje swój pokój na • Opisuje swój wymarzony
podstawie schematu lub pokój
techniką niedokończonych • Pisze wiadomość,
zdań uwzględniając nazwy form
• Pisze wiadomość z spędzania czasu wolnego
wykorzystaniem podanych • Pisze odpowiedź na
środków leksykalnych wiadomość, uwzględniając
(nazwy form spędzania nazwy form spędzania czasu
czasu wolnego) wolnego
• Pisze odpowiedź na
wiadomość z
wykorzystaniem podanych
środków leksykalnych
(nazwy form spędzania
czasu wolnego)
INTERAKCJA W interakcji posługuje się tylko • Pyta o zwierzęta domowe, Wykazuje się umiejętnościami • Pyta o zwierzęta domowe i
odtworzonymi z pamięci schematami np. Was für ein Haustier hast wyższymi od wymaganych na ocenę udziela odpowiedzi na takie
pytań, zdań dotyczących jego osoby. du? Was macht dein dostateczną, ale niższymi niż są pytanie
Reaguje i tworzy proste, krótkie Haustier? oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. • Pyta i udziela informacji o
pytania zapamiętane lub wyćwiczone • Reaguje na pytania o Sprawnie komunikuje się (popełnia położeniu przedmiotów w
drylami językowymi. zwierzęta, przyjaciół i błędy niezakłócające komunikacji) w domu lub pokoju
wyposażenie pokoju, np. zakresie omawianych tematów, jeśli • Udziela informacji o
Wie alt ist deine Kollegin? dotyczą one sytuacji typowych, wyglądzie osób trzecich
Wie sieht dein Freund aus? podobnych do przerobionych w
Welche Möbel hast du in ramach zajęć lekcyjnych.
deinem Zimmer?
Uczeń rozwiązuje TEST NR 4
ROZDZIAŁ 5: FAMILIE
OCENA DOPUSZCZAJĄCA DOSTATECZNA DOBRA BARDZO DOBRA
!11
Strona 12
PODSTAWOWY STOPIEŃ ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIANIA
NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA
SPEŁNIENIA WYMAGAŃ WYMAGAŃ WYMAGAŃ
WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH EDUKACYJNYCH
WIEDZA:
Uczeń zna i stosuje bardzo ograniczony Uczeń zna i stosuje ograniczony Uczeń zna i stosuje większość Uczeń zna i stosuje wszystkie
znajomość zakres środków językowych w zakres środków językowych; głównie poznanych wyrazów oraz zwrotów, poznane wyrazy oraz zwroty.
środków znacznym stopniu uniemożliwiający środki językowe o wysokim stopniu oprócz środków językowych o
językowych realizację poleceń bez pomocy pospolitości i dotyczące bezpośrednio wysokim stopniu pospolitości w
nauczyciela. jego osoby. wypowiedzi występuje kilka
precyzyjnych sformułowań.
W niewielkim stopniu stosuje poznane Częściowo poprawnie stosuje poznane W większości poprawnie stosuje Poprawnie stosuje poznane struktury
struktury gramatyczne w zadaniach. struktury gramatyczne w zadaniach i poznane struktury gramatyczne w gramatyczne w zadaniach i własnych
Popełnia liczne błędy. własnych wypowiedziach. zadaniach i własnych wypowiedziach. wypowiedziach.
Błędy nie zakłócają komunikacji.
1. Nazwy członków rodziny
2. Nazwy cech charakteru
3. Nazwy zawodów
4. Czasownik modalny: können
5. Zaimki osobowe w bierniku (Akkusativ)
6. Określanie przynależności
RECEPCJA Rozumie w tekście czytanym Rozumie w tekstach czytanych i Rozumie większość tekstu i Rozumie szczegółowo teksty i
pojedyncze słowa: łatwe, krótkie, słuchanych słowa o wysokim stopniu komunikatów słownych na bazie komunikaty słowne w zakresie
pospolite oraz internacjonalizmy. pospolitości, łatwości oraz poznanego słownictwa. omawianych tematów. Poprawnie
Częściowo poprawnie rozwiązuje internacjonalizmy i wybrane zdania. W większości poprawnie rozwiązuje rozwiązuje zadania na czytanie i
zadania na czytanie. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie. słuchanie.
zadania na czytanie i słuchanie.
!12
Strona 13
PRODUKCJA Z pomocą nauczyciela wykazuje się w • Nazywa członków rodziny Wykazuje się umiejętnościami • Przedstawia swoją rodzinę
stopniu minimalnym umiejętnościami • Podaje nieliczne cechy wyższymi od wymaganych na ocenę • Opisuje charakter osób
na ocenę dostateczną: naśladuje, charakteru dostateczną, ale niższymi niż są • Określa przynależność:
odczytuje, wykonuje niesamodzielnie • Stosuje formę z von do oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. imiona w dopełniaczu, forma
zadania. określania przynależności Zachowuje poprawność językową na von
• Nazywa zawody rodziców i poziomie umożliwiającym dobrą • Mówi o swoich upodobaniach
swój wymarzony komunikację: przedstawia w innej • Mówi o zawodach
• Mówi, co robią w pracy formie, charakteryzuje, hierarchizuje, • Mówi o czynnościach
rodzice wnioskuje, porządkuje. wykonywanych w
• Dopasowuje do zawodów określonych zawodach
czynności wykonywane przez • Mówi o umiejętnościach
ich przedstawicieli • Pisze e-mail, uwzględniając
• Pisze e-mail z nazwy członków rodziny,
wykorzystaniem podanych cech charakteru, zawodów i
środków leksykalnych upodobań
(nazwy członków rodziny, • Odpowiada na e-mail,
cech charakteru, zawodów i uwzględniając nazwy
upodobań) członków rodziny, cech
• Odpowiada na e-mail z charakteru, zawodów i
wykorzystaniem podanych upodobań
środków leksykalnych
(nazwy członków rodziny,
cech charakteru, zawodów i
upodobań)
INTERAKCJA W interakcji posługuje się tylko • Pyta o upodobania kolegi: Wykazuje się umiejętnościami • Rozmawia na temat
odtworzonymi z pamięci schematami Wie findest du …? wyższymi od wymaganych na ocenę członków rodziny
pytań, zdań dotyczących jego osoby. • Udziela informacji o swoich dostateczną, ale niższymi niż są • Rozmawia na temat
Reaguje i tworzy proste, krótkie upodobaniach oczekiwane na ocenę bardzo dobrą. umiejętności
pytania zapamiętane lub wyćwiczone • Pyta o rodzinę kolegi: Hast Sprawnie komunikuje się (popełnia • Rozmawia na temat
drylami językowymi. du Geschwister? Wie alt ist błędy niezakłócające komunikacji) w upodobań
deine Schwester? zakresie omawianych tematów, jeśli • Rozmawia o zawodach
• Udziela odpowiedzi na dotyczą one sytuacji typowych,
pytania o rodzinę oraz podobnych do przerobionych w
wymarzony zawód, np. Ich ramach zajęć lekcyjnych.
möchte Lehrer werden.
Uczeń rozwiązuje TEST NR 5
Szczegółowe kryteria oceniania na ocenę niedostateczną są jednakowe dla wszystkich rozdziałów podręcznika.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, którego wyniki nie osiągają poziomu wymagań koniecznych, w związku z tym nie jest w stanie wykonać zadań
o niewielkim stopniu trudności. Brak wiedzy i umiejętności wyklucza osiągnięcie nawet minimalnego postępu.
Ocena celujący otrzymuje uczeń, który posiada wiedzę i umiejętności wykraczające poza zakres nauczania przedmiotu w danej klasie, samodzielnie
i twórczo rozwija własne uzdolnienia, biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami zawartymi w programie nauczania, rozwiązuje zadania
!13
Strona 14
wykraczające poza program nauczania , osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych, kwalifikując się do finałów na szczeblu rejonowym,
wojewódzkim, krajowym lub posiada inne porównujące osiągnięcia.
Wymagania edukacyjne dostosowane są do indywidualnych możliwości psychofizycznych oraz potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia
w przypadku uczniów posiadających orzeczenia lub opinie wydane przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.
!14