Objasnienie Krysztalu Sefirotycznego
Szczegóły |
Tytuł |
Objasnienie Krysztalu Sefirotycznego |
Rozszerzenie: |
PDF |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Objasnienie Krysztalu Sefirotycznego PDF - Pobierz:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd pliku o nazwie Objasnienie Krysztalu Sefirotycznego PDF poniżej lub pobierz go na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Możesz również pozostać na naszej stronie i czytać dokument online bez limitów.
Objasnienie Krysztalu Sefirotycznego - podejrzyj 20 pierwszych stron:
Strona 1
Objaśnienie Sefirotycznego Kryształu
Oryginał angielski © 2003 Rawn Clark
Wersja polska © 2004 FranzBardon.pl
1
3 2
5 4
6
8 7
9
10
Niedawno ktoś stwierdził, że symbol widoczny na kurtynie na samym początku Projektu
medytacyjnego ośmiu świątyń jest „skomplikowany” i tym samym wymaga dodatkowego
wysiłku dla udanej wizualizacji. Stwierdziłem więc, że już czas na wytłumaczenie tego
symbolu, w nadziei, że stanie się on mniej złożony dla osób, które będą go wizualizować.
Symbol ten pojawia się w kilku miejscach na mojej stronie internetowej i w moich pracach.
Dwa dobrze znane miejsca, w których go znajdziesz, to Osiem świątyń oraz Magia IHVH-
ADNI.
Symbol ten nazywa się „Kryształ Sefirotyczny”. Posiada taką nazwę, gdyż po raz pierwszy
pojawił się przede mną podczas podróży medytacyjnej właśnie w formie kryształu. Stałem
wtedy na środku magicznego okręgu usytuowanego w specjalnym miejscu astralnym, które
często odwiedzam, kiedy pojawił się przede mną wielki, wiszący w powietrzu kryształ.
1
Strona 2
Wewnątrz kryształu zamknięta była płaska warstwa, na której wyryty był wyjątkowy, złożony
obraz, którego częścią było Drzewo Życia. W chwili gdy go ujrzałem, zrozumiałem go i
wiedziałem, że ma służyć jako ważna inspiracja dla mojego życia. W zasadzie to właśnie
dzięki Kryształowi Sefirotycznemu osiągnąłem zrozumienie 231 Bram i byłem w stanie
stworzyć Permutacje Trzech: KSIĘGA 231.
Poprzez swój symbolizm, Kryształ Sefirotyczny opisuje emanację kabalistycznych „czterech
światów”, które istnieją naprzeciw tła Niczego. Najprostszym sposobem objaśnienia jest
zbudowanie symbolu od podstawy, warstwa po warstwie.
Pierwszą warstwą jest niepojmowalne Ayin, „Bez-rzecz”.
Druga warstwa reprezentuje Ayin-Soph, „Bez-graniczność”.
2
Strona 3
Trzecia warstwa reprezentuje Ayin Soph Aur, „Bezgraniczne Światło”.
Gdy to Bezgraniczne Światło się zaciska, powstaje Świat Atziluth (sfera archetypowa, czyli
sfera akashy), reprezentowany tutaj przez symbol makro- i mikrokosmosu, ze swoimi dwoma
trójkątami. Pierwszy jest skierowany do góry, biały trójkąt makrokosmosu, archetypowej siły,
fluidu elektrycznego.
Do niego dodany jest jego kompan - skierowany do dołu czarny trójkąt mikrokosmosu,
archetypowej formy, fluidu magnetycznego.
3
Strona 4
Z nastaniem archetypowej sfery Atziluth, wyłania się mentalna sfera Briah („Tworzenia”),
reprezentowana przez dwa owale. Pierwszy jest szary i reprezentuje Chokmah („Mądrość”),
drugą sefirę Drzewa Życia, która wyznacza początek Świata briatycznego.
Drugi owal jest bardzo ciemny i reprezentuje Binah („Zrozumienie”), trzecią sefirę Drzewa
Życia, która określa dolną granicę niesekwencyjnej sfery Briah.
Razem, Chokmah i Binah, są Elohim, które daje życie „32 Ścieżkom Mądrości”, a które
przybierają formę w astralnym świecie Yetzirah („Formowanie”), jako Drzewo Życia.
1
3 2
5 4
6
8 7
9
10
4
Strona 5
Gdy Elohim tchnie Życie w te 32 Ścieżki Mądrości, wtedy wyłania się 16
niewypowiedzianych, ukrytych Ścieżek, które uzupełniają i spełniają 32.
1
3 2
5 4
6
8 7
9
10
Spełnienie wytworzone przez to połączenie wypowiedzianego i niewypowiedzianego,
uwalnia 231 Bram i skutkuje materialną sferą Assiah („Wykonywania”), reprezentowaną tutaj
przez krystaliczną strukturę zamykającą obraz drzewa.
1
3 2
5 4
6
8 7
9
10
Sefirotyczny Kryształ wyraża sześć, liczbę Tiphareth (“Piękna”), w kilku jej aspektach. Serifa
Tiphareth, ze swoją żółtą kulą i numerem sześć, jest dokładnie w środku całego obrazu.
Każdy punkt hexagramu, ze Słońcem (związanym z Tiphareth) na środku, reprezentuje jedną
ze starożytnych planet: Saturna, Jowisza, Marsa, Wenus, Merkurego i Księżyc. Dwa
przeciwstawne hexagramy, które formują dwunastościenną figurę, jaką można tutaj mieć w
domyśle, reprezentują przechodzenie Słońca przez dwanaście znaków Zodiaku. Są to
filozoficzne „segmenty budowy” sfery materialnej, czyli Świata assiatycznego.
5
Strona 6
Dodane są do tego dwa ostatnie składniki, które uwieńczają obraz Kryształu Sefirotycznego,
symbolizowane jako cięta powierzchnia kryształu. Pierwszy z nich to trójkąt skierowany w
lewą stronę.
1
3 2
5 4
6
8 7
9
10
O ile biały, skierowany do góry trójkąt makrokosmosu reprezentował fluid elektrtyczny i tym
samym element ognia; a skierowany do dołu czarny trójkąt – fluid magnetyczny i tym samym
element wody; to trójkąt skierowany na lewo reprezentuje element powietrza. Reprezentuje
również 72 Bramę Inicjacji (z „KSIĘGI 231”), która zlewa Filar Litości (sefirę
Chesed/Jowisza i Netzach/Wenus) ze środkową sefirą Tiphareth/Słońce.
Ta Brama formuje hebrajski zwrot Kaph-Lamed-Teth, który oznacza „jako przykrycie bądź
zasłona”.
6
Strona 7
Końcowym składnikiem Sefirotycznego Kryształu jest trójkąt skierowany na prawo,
uformowany poprzez końcowe przycięcie powierzchni.
1
3 2
5 4
6
8 7
9
10
Ten trójkąt reprezentuje element ziemi i tym samym wieńczy formę Kryształu
Sefirotycznego. Reprezentuje on również 87 Bramę Inicjacji, która zlewa Filar Srogości
(sefirę Geburah/Mars oraz Hod/Merkury) ze środkowym Tiphareth/Słońcem.
Hebrajskie litery tej Bramy tworzą słowo Peh-Nun-Yod, które oznacza „twarz”.
7
Strona 8
1
3 2
5 4
6
8 7
9
10
Sefirotyczny Kryształ symbolizuje świadome zjednoczenie wszystkich warstw istnienia,
zachodzące w tymczasowej obecnej-chwili sfery materialnej, stąd jego związek z Magią
IHVH-ADNI oraz Projektem medytacyjnym ośmiu świątyń.
8