Nowe programy edukacyjno terapeutyczne

Pliki

Szczegóły
Tytuł Nowe programy edukacyjno terapeutyczne
Rozszerzenie: PDF
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.

 

Nowe programy edukacyjno terapeutyczne PDF Ebook podgląd online:

Pobierz PDF

 

 

 


 

Zobacz podgląd Nowe programy edukacyjno terapeutyczne pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Nowe programy edukacyjno terapeutyczne Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.

Nowe programy edukacyjno terapeutyczne Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Frauen auf dem Weg nach Europa e.V. RAZEM W PEŁNI SPRAWNI / NUR GEMEINSAM VOLL LEISTUNGSSTARK projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia 2007-2013 / das Projekt finanziert aus Mitteln des Europäischen Fonds für regionale Entwicklung im Rahmen des Operationellen Programms der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen - Polen 2007-2013 Opracowała: Ewa Materka, psycholog Indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny Dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego opracowuje się indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, uwzględniający zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Program określa: zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem: niepełnosprawnym — zakres działań o charakterze rewalidacyjnym, niedostosowanym społecznie — zakres działań o charakterze resocjalizacyjnym, zagrożonym niedostosowaniem społecznym — zakres działań o charakterze socjoterapeutycznym, formy i metody pracy z uczniem; formy, sposoby i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane, ustalone przez dyrektora przedszkola lub szkoły, działania wspierające rodziców ucznia oraz zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży, zajęcia rewalidacyjne i resocjalizacyjne oraz inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia, zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami ucznia w realizacji zadań, Konstruując indywidualny program edukacyjny należy pamiętać o jego dostosowaniu do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz predyspozycji psychofizycznych ucznia. Powinien on mieć charakter edukacyjno – terapeutyczny, ponieważ w przypadku uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi obu tych funkcji nie można od siebie oddzielić. Osoby odpowiedzialne za opracowanie indywidualnego programu edukacyjnego. Indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny opracowuje zespół, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno – pedagogicznej po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. W skład zespołu wchodzą: nauczyciele wychowawcy grup wychowawczych specjaliści (w szczególności psycholodzy, pedagodzy, logopedzi) prowadzący zajęcia z uczniem. . Z indywidualnym programem edukacyjno – terapeutycznym powinni zostać zapoznani rodzice. Mogą oni również aktywnie włączyć się poprzez współtworzenie programu oraz/lub realizację elementów programu w warunkach domowych (logoterapia, usprawnianie zaburzonych funkcji, hipoterapia itp.) Program powinien być podpisany przez nauczyciela opracowującego oraz rodziców. Źródła informacji, w oparciu, o które konstruujemy indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny. Fundacja “Promyk Słońca” Strona 2 Frauen auf dem Weg nach Europa e.V. RAZEM W PEŁNI SPRAWNI / NUR GEMEINSAM VOLL LEISTUNGSSTARK projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia 2007-2013 / das Projekt finanziert aus Mitteln des Europäischen Fonds für regionale Entwicklung im Rahmen des Operationellen Programms der grenzübergreifenden Zusammenarbeit Sachsen - Polen 2007-2013 IPET konstruujemy dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego indywidualnie, w oparciu o: orzeczenie PPP wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania ucznia (ocena dokonana przez zespół) wywiad i rozmowy z rodzicami zaświadczenia lekarskie o stanie zdrowia dziecka opinie specjalistów spoza szkoły. Co powinien zawierać IPET? Nie ma obligatoryjnego wzoru IPET. Indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny zazwyczaj zawiera: 1. Metryczkę z danymi dziecka (imię i nazwisko, adres, wiek, klasa, rodzaj niepełnosprawności, nr orzeczenia PPP) 2. Rozpoznanie wynikające z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. 3. Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia: cechy ucznia sprzyjające rozwojowi – mocne strony, na których można oprzeć działania edukacyjne i terapeutyczne informacje o trudnościach ucznia (np. dotyczące komunikacji, samodzielności, umiejętności szkolnych) informacje o funkcjonowaniu dziecka w grupie (emocje, zachowania w relacjach z dorosłymi i rówieśnikami, umiejętności pracy w grupie, reagowanie w sytuacjach trudnych, umiejętności werbalizowania uczuć itp..) informacje o nietypowych zachowaniach ucznia, np. napady agresji słownej, fizycznej, informacje o zaleceniach (np. noszenia aparatu słuchowego, okularów, butów ortopedycznych, przyjmowania leków, regularnych posiłków) 4.Zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów. 5. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych: cele edukacyjne wskazane w programie nauczania zakres dostosowania programu nauczania sposoby sprawdzania wiadomości i oceniania 6. Procedury osiągania celów: określenie metod, form i środków dydaktycznych określenie rodzaju pomocy i wsparcia w trakcie zajęć dydaktycznych 7. Informacje o zajęciach specjalistycznych, w których uczestniczy uczeń (z załączonym programem). 8. Zakres współpracy z rodzicami. 9. Ewaluacja programu (ocena efektywności podejmowanych działań). 10. Informacja o zatwierdzeniu IPET przez zespół (data i podpis osoby przygotowującej program, zatwierdzenie przez dyrektora, podpis rodzica/opiekuna prawnego). Indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny opracowuje się na okres, na jaki zostało wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, nie dłuższy jednak niż etap edukacyjny. Zespół nie rzadziej niż raz w roku szkolnym, dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej uczniowi oraz w miarę potrzeb dokonuje modyfikacji programu. Dokonując oceny zespół określa wnioski i zalecenia dotyczące dalszej pracy z uczniem. Fundacja “Promyk Słońca”

O nas

PDF-X.PL to narzędzie, które pozwala Ci na darmowy upload plików PDF bez limitów i bez rejestracji a także na podgląd online kilku pierwszych stron niektórych książek przed zakupem, wyszukiwanie, czytanie online i pobieranie dokumentów w formacie pdf dodanych przez użytkowników. Jeśli jesteś autorem lub wydawcą książki, możesz pod jej opisem pobranym z empiku dodać podgląd paru pierwszych kartek swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu. Powyższe działania dotyczą stron tzw. promocyjnych, pozostałe strony w tej domenie to dokumenty w formacie PDF dodane przez odwiedzających. Znajdziesz tu różne dokumenty, zapiski, opracowania, powieści, lektury, podręczniki, notesy, treny, baśnie, bajki, rękopisy i wiele więcej. Część z nich jest dostępna do pobrania bez opłat. Poematy, wiersze, rozwiązania zadań, fraszki, treny, eseje i instrukcje. Sprawdź opisy, detale książek, recenzje oraz okładkę. Dowiedz się więcej na oficjalnej stronie sklepu, do której zaprowadzi Cię link pod przyciskiem "empik". Czytaj opracowania, streszczenia, słowniki, encyklopedie i inne książki do nauki za free. Podziel się swoimi plikami w formacie "pdf", odkryj olbrzymią bazę ebooków w formacie pdf, uzupełnij ją swoimi wrzutkami i dołącz do grona czytelników książek elektronicznych. Zachęcamy do skorzystania z wyszukiwarki i przetestowania wszystkich funkcji serwisu. Na www.pdf-x.pl znajdziesz ukryte dokumenty, sprawdzisz opisy ebooków, galerie, recenzje użytkowników oraz podgląd wstępu niektórych książek w celu promocji. Oceniaj ebooki, pisz komentarze, głosuj na ulubione tytuły i wrzucaj pliki doc/pdf na hosting. Zapraszamy!