Między nami. Język polski. Ćwiczenia. Część 1.

Szczegóły
Tytuł Między nami. Język polski. Ćwiczenia. Część 1.
Rozszerzenie: PDF

Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.

 

Między nami. Język polski. Ćwiczenia. Część 1. PDF Ebook podgląd online:

Pobierz PDF

 

 

 


 

Zobacz podgląd Między nami. Język polski. Ćwiczenia. Część 1. pdf poniżej lub pobierz na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Między nami. Język polski. Ćwiczenia. Część 1. Ebook podgląd za darmo w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jest zabronione, więc w takich wypadkach zamiast podglądu możesz jedynie przeczytać informacje, detale, opinie oraz sprawdzić okładkę.

Między nami. Język polski. Ćwiczenia. Część 1. Ebook transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 symbol testu V/2A Wielki sprawdzian Klasa V. Test 2. Wersja A Rozdział Ocalmy Ziemię! Imię i nazwisko .................................................................................................................................... Numer ucznia w dzienniku .............. Klasa ............................................... Miła Uczennico! Miły Uczniu! Masz przed sobą test sprawdzający umiejętności i wiedzę zdobyte ostatnio na lekcjach języka polskiego. Przeczytaj uważnie tekst i polecenia. Rozwiązania zapisz w wyznaczonych miejscach. Do niektórych zadań podane są cztery odpowiedzi do wyboru: A, B, C, D. Tylko jedna jest poprawna – postaw przy niej X. Na wykonanie wszystkich zadań masz 40 minut. Powodzenia! Przyszły badacz naszych czasów będzie miał do dyspozycji niesłychanie skąpy materiał źródłowy, będzie więc musiał na każdym kroku walczyć z niedostatkiem informacji. Prasa codzienna? Papier zetleje1 całkowicie za lat kilkadziesiąt, najwyżej za kilka wieków. Podobnie ma się sprawa z książkami. Pozostanie więc tylko to, co z jakichś tam powodów […] będzie się przedrukowywało, czy też powielało. […] Archiwa? Pójdą na makulaturę, może z wyjątkiem dokumentów bardzo dostojnych i oficjalnych, a te w gruncie rzeczy są najmniej interesujące. Budownictwo? Przecież to wszystko, co obecnie się wznosi, przeznaczone jest z założenia i z góry na śmierć techniczną w ciągu najdalej lat kilkudziesięciu! Nasze machiny, owe cuda techniki? Kilkanaście egzemplarzy zapewne zachowa się w muzeach i będzie oglądanych […] przez tych, co z nudów tam zaglądną, aby konstatować2 z uśmiechem pobłażania: jakież to zabawnie prymitywne! […] Co więc pozostanie po nas? Wstyd pomyśleć. Plastikowe śmieci. Guziki. Taśmy magnetofonowe i zapisane na nich niezbyt melodyjne ryki młodzieżowych piosenkarzy i rzewliwe kwilenia3 dziewcząt. Nie dla żartu to mówię. Przypuszczam, że będzie właśnie tak albo jeszcze gorzej. Aleksander Krawczuk, Starożytność odległa i bliska, Warszawa 1997, s. 129–130. 1 Zetleje – rozsypie się. 2 Konstatować – stwierdzać jakiś fakt. 3 Rzewliwe kwilenia – tu: smutne śpiewy. 1. Określenie „przyszły badacz naszych czasów” odnosi się do: A. publicysty B. astronoma C. historyka D. ekologa 1 Strona 2 symbol testu V/2A 2. Według autora współczesne budowle: A. staną się zabytkami B. staną się cudami techniki C. po kilku wiekach się rozsypią D. ulegną zniszczeniu po kilkudziesięciu latach 3. Wypisz z tekstu nazwy dwóch przedmiotów, które mogą być materiałem źródłowym. ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... 4. Czy autor tekstu lubi współczesną muzykę rozrywkową? Co o niej sądzi? Odpowiedz na te pytania w maksymalnie 3 zdaniach. ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... 5. Zapisz w trzech punktach, co Ty i Twoi koledzy możecie zrobić, by poprawić sytuację na Ziemi w dziedzinie ekologii. Ja i moi koledzy możemy: a) ..................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................... b) ..................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................... c) ..................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................... 2 Strona 3 symbol testu V/2A 6. Uzupełnij podane wyrażenia. W miejsce kropek wstaw rz lub ż, ó lub u. zielony aba ....... ur zwinna jask ....... łka 7. Wybierz z ramki odpowiednie liczby i zapisz je słownie (w odpowiedniej formie) we właściwych miejscach. 4 5 6 ............................................... koło u wozu. ............................................... pancerni i pies. 8. Uzupełnij tabelkę, zapisując słownie odpowiednie liczebniki. liczba liczebnik główny liczebnik porządkowy 6 97 9. Napisz list do koleżanki lub kolegi, w którym wyrazisz swoją opinię na temat ekologii i zachęcisz do działań na rzecz ochrony przyrody. Twój list powinien zawierać co najmniej 8 zdań. ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... 3 Strona 4 symbol testu V/2A ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... 4 Strona 5 symbol testu V/2B Wielki sprawdzian Klasa V. Test 2. Wersja B Rozdział Ocalmy Ziemię! Imię i nazwisko .................................................................................................................................... Numer ucznia w dzienniku .............. Klasa ............................................... Miła Uczennico! Miły Uczniu! Masz przed sobą test sprawdzający umiejętności i wiedzę zdobyte ostatnio na lekcjach języka polskiego. Przeczytaj uważnie tekst i polecenia. Rozwiązania zapisz w wyznaczonych miejscach. Do niektórych zadań podane są cztery odpowiedzi do wyboru: A, B, C, D. Tylko jedna jest poprawna – postaw przy niej X. Na wykonanie wszystkich zadań masz 40 minut. Powodzenia! Przyszły badacz naszych czasów będzie miał do dyspozycji niesłychanie skąpy materiał źródłowy, będzie więc musiał na każdym kroku walczyć z niedostatkiem informacji. Prasa codzienna? Papier zetleje1 całkowicie za lat kilkadziesiąt, najwyżej za kilka wieków. Podobnie ma się sprawa z książkami. Pozostanie więc tylko to, co z jakichś tam powodów […] będzie się przedrukowywało, czy też powielało. […] Archiwa? Pójdą na makulaturę, może z wyjątkiem dokumentów bardzo dostojnych i oficjalnych, a te w gruncie rzeczy są najmniej interesujące. Budownictwo? Przecież to wszystko, co obecnie się wznosi, przeznaczone jest z założenia i z góry na śmierć techniczną w ciągu najdalej lat kilkudziesięciu! Nasze machiny, owe cuda techniki? Kilkanaście egzemplarzy zapewne zachowa się w muzeach i będzie oglądanych […] przez tych, co z nudów tam zaglądną, aby konstatować2 z uśmiechem pobłażania: jakież to zabawnie prymitywne! […] Co więc pozostanie po nas? Wstyd pomyśleć. Plastikowe śmieci. Guziki. Taśmy magnetofonowe i zapisane na nich niezbyt melodyjne ryki młodzieżowych piosenkarzy i rzewliwe kwilenia3 dziewcząt. Nie dla żartu to mówię. Przypuszczam, że będzie właśnie tak albo jeszcze gorzej. Aleksander Krawczuk, Starożytność odległa i bliska, Warszawa 1997, s. 129–130. 1 Zetleje – rozsypie się. 2 Konstatować – stwierdzać jakiś fakt. 3 Rzewliwe kwilenia – tu: smutne śpiewy. 1. Według autora współczesne budowle: A. trafią na listę zabytków B. rozsypią się po kilku wiekach C. za setki lat będą zachwycać turystów D. po kilkudziesięciu latach ulegną zniszczeniu 1 Strona 6 symbol testu V/2B 2. Określenie „przyszły badacz naszych czasów” odnosi się do: A. ekologa B. historyka C. astronoma D. dziennikarza 3. Czy autor tekstu lubi współczesną muzykę rozrywkową? Co o niej sądzi? Odpowiedz na te pytania w maksymalnie 3 zdaniach. ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... 4. Wypisz z tekstu nazwy dwóch przedmiotów, które mogą być materiałem źródłowym. ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... 5. W trzech punktach zapisz, czego Ty i Twoi koledzy nie powinniście robić, by nie pogarszać sytuacji na Ziemi w dziedzinie ekologii. Ja i moi koledzy nie powinniśmy: a) ..................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................... b) ..................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................... c) ..................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................... 2 Strona 7 symbol testu V/2B 6. Uzupełnij podane wyrażenia. W miejsce kropek wstaw ó lub u, rz lub ż. czerwona wł ....... czka brudna kału ....... a 7. Wybierz z ramki odpowiednie liczby i zapisz je słownie (w odpowiedniej formie) we właściwych miejscach. 4 5 6 Gdzie kucharek ............................................... , tam nie ma co jeść. ............................................... strony świata. 8. Uzupełnij tabelkę, zapisując słownie odpowiednie liczebniki. liczba liczebnik główny liczebnik porządkowy 7 68 9. Napisz list do koleżanki lub kolegi, w którym wyrazisz swoją opinię na temat ekologii i zachęcisz do działań na rzecz ochrony przyrody. Twój list powinien zawierać co najmniej 8 zdań. ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... 3 Strona 8 symbol testu V/2B ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... 4

O nas

PDF-X.PL to narzędzie, które pozwala Ci na darmowy upload plików PDF bez limitów i bez rejestracji a także na podgląd online kilku pierwszych stron niektórych książek przed zakupem, wyszukiwanie, czytanie online i pobieranie dokumentów w formacie pdf dodanych przez użytkowników. Jeśli jesteś autorem lub wydawcą książki, możesz pod jej opisem pobranym z empiku dodać podgląd paru pierwszych kartek swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu. Powyższe działania dotyczą stron tzw. promocyjnych, pozostałe strony w tej domenie to dokumenty w formacie PDF dodane przez odwiedzających. Znajdziesz tu różne dokumenty, zapiski, opracowania, powieści, lektury, podręczniki, notesy, treny, baśnie, bajki, rękopisy i wiele więcej. Część z nich jest dostępna do pobrania bez opłat. Poematy, wiersze, rozwiązania zadań, fraszki, treny, eseje i instrukcje. Sprawdź opisy, detale książek, recenzje oraz okładkę. Dowiedz się więcej na oficjalnej stronie sklepu, do której zaprowadzi Cię link pod przyciskiem "empik". Czytaj opracowania, streszczenia, słowniki, encyklopedie i inne książki do nauki za free. Podziel się swoimi plikami w formacie "pdf", odkryj olbrzymią bazę ebooków w formacie pdf, uzupełnij ją swoimi wrzutkami i dołącz do grona czytelników książek elektronicznych. Zachęcamy do skorzystania z wyszukiwarki i przetestowania wszystkich funkcji serwisu. Na www.pdf-x.pl znajdziesz ukryte dokumenty, sprawdzisz opisy ebooków, galerie, recenzje użytkowników oraz podgląd wstępu niektórych książek w celu promocji. Oceniaj ebooki, pisz komentarze, głosuj na ulubione tytuły i wrzucaj pliki doc/pdf na hosting. Zapraszamy!