§ James Frey - Jasny słoneczny poranek

Szczegóły
Tytuł § James Frey - Jasny słoneczny poranek
Rozszerzenie: PDF
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.

§ James Frey - Jasny słoneczny poranek PDF - Pobierz:

Pobierz PDF

 

Zobacz podgląd pliku o nazwie § James Frey - Jasny słoneczny poranek PDF poniżej lub pobierz go na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Możesz również pozostać na naszej stronie i czytać dokument online bez limitów.

§ James Frey - Jasny słoneczny poranek - podejrzyj 20 pierwszych stron:

Strona 1 Strona 2 Strona 3 Niczego w tej książce nie należy uważać za ścisłe ani wiarygodne. Strona 4 Podążając za światłem słońca, opuściliśmy Stary Świat. Krzysztof Kolumb, 1493 Strona 5 Czwartego września 1781 roku grupa czterdziestu czterech mężczyzn, kobiet i dzieci, którzy zwą siebie Pobladores, zakłada osadę na ziemi leżącej niedaleko centrum dzisiejszego Los Angeles. Dają osadzie nazwę El Pueblo'de Nuestra Señora la Reina de los Angeles de Porciúncula. Dwie trzecie osadników to wyzwoleni bądź zbiegli afrykańscy niewolnicy albo bezpośredni potomkowie wyzwolonych bądź zbiegłych afrykańskich niewolników. Resztę w większości stanowią rdzenni Amerykanie. Troje to Meksykanie. Jeden Europejczyk Strona 6 Widzą blask setki kilometrów dalej, jest noc i jadą pustą autostradą przez pustynię. Są w drodze od dwóch dni. Dorastali w małym miasteczku w Ohio, znają się od urodzenia, w jakimś sensie zawsze byli razem, nawet kiedy byli za mali, żeby wiedzieć, co to takiego czy co to oznacza, byli razem. Teraz mają po dziewiętnaście lat. Wyjechali, gdy on przyszedł zabrać ją do kina, chodzili do kina w każdy piątkowy wieczór. Ona lubiła komedie romantyczne, a on filmy akcji, czasem oglądali kreskówki. Zaczęli razem wychodzić, gdy mieli po czternaście lat. Krzyk, usłyszał jej krzyk, gdy zatrzymał się na podjeździe. Wbiegł do domu, jej matka ciągnęła ją po podłodze za włosy. Całych kępek brakowało. Dziewczyna miała podrapaną twarz. Miała siniaki na szyi. Odciągnął ją, a kiedy jej matka próbowała go powstrzymać, uderzył jej matkę, spróbowała jeszcze raz, uderzył mocniej. Matka przestała próbować. Podniósł dziewczynę i zaniósł do swojej furgonetki, starego dobrego amerykańskiego pikapa z materacem na tyle i zabudowaną paką. Posadził ją na fotelu dla pasażera, ostrożnie ją posadził i okrył własną kurtką. Ona szlochała, krwawiła, to nie był pierwszy raz, miał być ostatni. Usiadł za kierownicą, uruchomił silnik, ruszył, kiedy ruszał, jej matka stała w drzwiach z młotkiem i patrzyła, jak odjeżdżają, ani drgnęła, nie powiedziała ani słowa, po prostu stała w drzwiach, trzymając młotek, z krwią swojej córki pod paznokciami, z włosami swojej córki wciąż na ubraniu i rękach. Mieszkali w małym miasteczku we wschodnim stanie, to było nigdzie, gdziekolwiek, wszędzie, w małym amerykańskim miasteczku pełnym alkoholu, przemocy i religii. On pracował w warsztacie samochodowym, ona jako ekspedientka na stacji benzynowej i mieli zamiar się pobrać i kupić dom, i starać się być lepszymi ludźmi niż ich rodzice. Mieli marzenia, ale nazywali je marzeniami, bo te miały się nijak do rzeczywistości, były odległą niewiadomą, niemożnością, miały się nigdy nie spełnić. Wrócił do domu swoich rodziców, byli w pobliskim barze. Zablokował drzwi samochodu i pocałował ją, powiedział: będzie dobrze, i wszedł do domu. Zabrał z łazienki aspirynę i plastry opatrunkowe, wszedł do swojego pokoju i wyciągnął z szuflady pudełko po grze wideo. W pudełku były wszystkie pieniądze, jakie miał, dwa tysiące sto dolarów, które odłożył na ich ślub. Wyjął je i schował do kieszeni, złapał kilka ubrań i wyszedł. Wsiadł do samochodu, ona już nie płakała. Spojrzała na niego i przemówiła. Co robimy? Wyjeżdżamy. Dokąd jedziemy? Do Kalifornii. Nie możemy tak po prostu wziąć i zwiać do Kalifornii. Możemy. Nie możemy uciec od swojego życia. Strona 7 Nie mamy tu życia. My tu grzęźniemy. Skończymy jak wszyscy inni, zapijaczeni i podli i żałośni. Co będziemy robić? Zobaczymy. Po prostu wyjedziemy sobie do Kalifornii i zobaczymy? Tak, właśnie tak zrobimy. Roześmiała się, otarła łzy. To szaleństwo. Szaleństwem jest zostać. Mądrze będzie wyjechać. Nie chcę marnować naszego życia. Naszego? Tak. Uśmiechnęła się. Ruszył, wziął kierunek na zachód i pojechał ku blaskowi, który był tysiące kilometrów dalej, pojechał ku blaskowi. Strona 8 Przyciągające obfitością wody, a także poczuciem bezpieczeństwa, jakie zapewnia zorganizowana społeczność, El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Angeles de Porciúncula szybko się rozrasta i już w 1795 roku jest największą osadą w hiszpańskiej Kalifornii. Strona 9 Staruszek Joe osiwiał w wieku dwudziestu dziewięciu lat.Był pijany, padał deszcz, on stał na plaży, krzycząc w niebo, które było wieczne, czarne i milczące. Został uderzony w tył głowy przez coś albo przez kogoś. Ocknął się tuż przed świtem postarzały o czterdzieści lat. Jego skóra była gruba, sucha i obwisła. Bolały go stawy i nie mógł zacisnąć dłoni, z bólem wstawał. Jego oczy były zapadnięte i puste, broda i włosy białe, przedtem były czarne, gdy krzyczał, a teraz białe. Postarzał się o czterdzieści lat w cztery godziny. Czterdzieści lat. Joe mieszka w toalecie. Toaleta znajduje się w wąskim przejściu na zapleczu budki z tacos przy deptaku w Venice. Właściciel budki pozwala tamjoemu nocować, bo jest mu go żal. Dopóki Joe utrzymuje toaletę w czystości i w ciągu dnia pozwala korzystać z niej klientom budki z tacos, wolno mu korzystać z niej w nocy. Śpi na podłodze obok klozetu. Ma podręczny telewizor, który wiesza na gałce w drzwiach. Ma torbę z ubraniami służącą za poduszkę i śpiwór, który w dzień chowa za kontenerem na śmieci. Myje się w zlewie i pije ze zlewu. Jada resztki, które znajduje w śmieciach. Joe budzi się co rano tuż przed świtem. Schodzi na plażę i kładzie się na piasku, i czeka na odpowiedź. Patrzy, jak wschodzi słońce, patrzy, jak niebo robi się szare, srebrzyste, białe, patrzy, jak niebo robi się żółte i różowe, patrzy, jak niebo robi się błękitne, w Los Angeles niebo jest prawie zawsze błękitne. Patrzy, jak nastaje dzień. Kolejny dzień. Czeka na odpowiedź. Strona 10 W roku 1797 ojciec Fermín Lasuén zakłada misję San Fernando Rey de España na północnym pustynnym skraju San Fernando Valley. Strona 11 Ruch zaczyna się w San Bernardino, rolniczo-transportowym mieście na pustyni tuż za wschodnim obrzeżem hrabstwa Los Angeles. Są na szesnastopasmowej autostradzie, wzeszło słońce, oboje są zmęczeni, podnieceni i czują strach. Ona pije kawę, wpatruje się w mapę, mówi. Dokąd pojedziemy? A coś wygląda szczególnie dobrze? To miejsce jest ogromne. Nawet nie da się tego ogarnąć wzrokiem. Hrabstwo Los Angeles jest najbardziej zaludnionym hrabstwem w Ameryce. Skąd wiesz? Gówno wiem, dziewczyno, uważałem w szkole. Powinnaś to już wiedzieć. W szkole, sraty-taty. Widziałeś to wJeopardyl Może. Żadne może. Widziałeś. Co za różnica. Grunt, że gówno wiem. Jestem Mr. Gówno-Wiem. Ona się śmieje. Okej, Mr. Gówno-Wiem, jeśli wiesz tak dużo, powiedz mi, dokąd jedziemy. Na zachód. Znowu się śmieje. Bez kitu. Jedziemy na zachód i jak dotrzemy tam, gdzie trzeba, będziemy to wiedzieć. Po prostu się zatrzymamy? Tak. I zobaczymy, co dalej? Tak. I będziemy to wiedzieć, kiedy będziemy wiedzieć. Na tym polega życie. Wiesz, kiedy wiesz. Mają po dziewiętnaście lat i są zakochani. Samotni, nie licząc siebie nawzajem. Bez pracy i bez domu, szukający czegoś, gdzieś, gdziekolwiek tutaj. Są na szesnastopasmowej autostradzie. Jadą na zachód. Strona 12 W roku 1821 traktat z Kordoby ustanawia niezależność Meksyku od Hiszpanii. Meksyk przejmuje panowanie nad Kalifornią. Strona 13 Putt Putt Bonanza. Dobrze brzmi, naprawdę dobrze. Putt Putt Bonanza. Samo się mówi. Putt Putt Bonanza. Świetnie wygląda na szyldzie, świetnie w ogłoszeniu reklamowym. Putt Putt Bonanza, Putt Putt Bonanza. ** * Siedemdziesiąt dwa dołki miniaturowego golfa klasy mistrzowskiej (czterokrotnie odbyły się tu US Mini-Open). Tor gokartowy zbudowany z zamiarem powielenia trzech zakrętów w Monako. Basen z pontonami wypełniony przejrzystą błękitną wodą. Salon gier wielkości boiska futbolowego, dom klubowy z lodami, pizzą, hamburgerami i frytkami, najczystsze i najbezpieczniejsze toalety, licząc wszystkie miejsca rozrywki w hrabstwie Los Angeles. To jest jak sen, rozpostarty na dwóch hektarach ziemi w niesłusznie zwanym Gity of Industry, które składa się głównie z domów w stylu ranczerskim z lat siedemdziesiątych i kompleksów handlowych typu mini- mall*. To jest jak sen. *** Oficjalnie Wayne’a należy tytułować głównym konserwatorem terenu, choć tak naprawdę zajmuje się jedynie usuwaniem śmieci z dołków, bunkrów i przeszkód wodnych. W wieku trzydziestu siedmiu lat Wayne jest całkowicie pozbawiony ambicji. Lubi palić trawkę, pić napój waniliowy i oglądać porno. Ma swoje miejsce urzędowania na tyłach domu klubowego, w klitce metr dwadzieścia na metr osiemdziesiąt z telewizorem i krzesłem. Trzyma schowany za telewizorem stos magazynów i cyfrowy aparat fotograficzny z mocnym zoomem. Używa aparatu do robienia zdjęć gorącym mamuśkom, które przychodzą do Bonanzy ze swoimi dziećmi. Może robić to tylko wtedy, kiedy w pobliżu nie ma szefa, i zawsze stara się wykadrować dzieci w momencie, gdy ma dwa tysiące trzysta czterdzieści pięć ujęć. Wayne mieszka w zapadłym domu w zapadłej okolicy w zapadłym portowym mieście San Pedro położonym dwadzieścia minut drogi stąd. Mieszka ze swoją mamą, która ma siedemdziesiąt trzy lata. Nie wierzy w Boga, ale co wieczór, zanim pójdzie do łóżka, chyba że jest nawalony i zapomni, modli się do Boga, żeby zabrał jego mamę. ________________________ *Mini-mall, inaczej strip mail albo shopping plaża - rząd sklepów z parkingiem naprzeciwko wejścia (wszystkie przypisy pochodzą od tłumaczki). Strona 14 *** TJ ma wielkie marzenia. W wieku dwudziestu czterech lat może się pochwalić trzykrotnym udziałem w US Mini-Open. W pierwszym roku zakończył jako sto dziesiąty na stu trzynastu zawodników. W następnym roku zakończył jako siedemdziesiąty. W trzecim jako dwunasty. W tym roku TJ chce wygrać, potem wygrywać rok w rok i w końcu zyskać sławę największego minigolfisty w historii dyscypliny. TJ dorastał w Gity of Industry. Jego najwcześniejszym wspomnieniem jest szyld Putt Putt Bonanza, jasnoniebiesko-żółto-biały, zamocowany na dwóch słupach dwadzieścia parę metrów nad ziemią. Kiedy TJ miał pięć lat, zamienił się z bratem na pokoje, żeby widzieć ten szyld ze swego okna. Kiedy miał lat dwanaście, najął się na niepłatny staż u Wayne’a, żeby móc grać za darmo. Jako czternastolatek wygrał Junior Nationals, potem trzy spośród czterech kolejnych mistrzostw juniorów, ostatnie dzięki pozornie niemożliwemu strzałowi przez wiatrak, nad mostem i wzdłuż wiaduktu, który biegł nad wodospadem. TJ gra w minigolfa sześć godzin dziennie. Pracuje na nocną zmianę jako ochroniarz parkingu. W przyszłym roku ma nadzieję dołączyć do mini Pro Tour, które utrzymuje około dziesięciu pełnoetatowych graczy. Wie, że jeśli zakończy w pierwszej piątce, będzie mógł dołączyć do ligi mistrzów. Pierwsza piątka to jeszcze nie to. TJ ma wielkie marzenia. Zamierza przebić wszystkich. *** Renee pracuje w lodziarni w domu klubowym. Cholernie tego nienawidzi. Ma siedemnaście lat i jedyne, czego chce, to uciec. Uciec od Putt Putt Bonanza, od City of Industry, od swojego ojca, który w dzień pracuje w fabryce amunicji, a co wieczór upija się przed telewizorem. Jej matka umarła, kiedy ona miała sześć lat. Zginęła w katastrofie na stodziesiątce koło Long Beach. Ojciec Renee nigdy się z tego nie otrząsnął. Czasami, kiedy myśli, że jest sam, ona słyszy, jak płacze. Renee nie bardzo pamięta swoją matkę, ale ona też się z tego nigdy nie otrząsnęła. Nie płacze, chce tylko stąd uciec, jak najdalej jak najszybciej, uciec stąd, uciec. *** Na imię ma Emeka Ladejobi-Ukwu. Emeka znaczy „dobre uczynki” w języku igbo używanym w południowej Nigerii. Jego rodzice wyemigrowali w 1946 roku, kiedy miał cztery lata. Przyjechali do Kalifornii, bo jego ojciec kochał owoce, a słyszał, że najlepsze w Ameryce owoce są w Los Angeles. Rodzina mieszkała w Hollywood, ojciec pracował jako dozorca w domu towarowym. Emeka był najmłodszym z czterech braci. Gdy miał sześć lat, ojciec zaczął nazywać go Barry i zmienił nazwisko rodziny na Robinson, na cześć Jackiego Robinsona, który rok wcześniej przełamał barierę koloru skóry w baseballu. Wszyscy czterej chłopcy byli wychowywani w przekonaniu, że w Ameryce wszystko jest osiągalne, że to naprawdę jest kraina możliwości, że mogą zostać, kimkolwiek zechcą. Jeden został nauczycielem, drugi Strona 15 funkcjonariuszem policji, trzeci dorobił się sklepu spożywczego. Emeka, teraz Barry, miał inne marzenie: chciał dostarczać klasie średniej radości i zabawy po przystępnych cenach. Miał jedenaście lat, gdy po raz pierwszy powiedział ojcu o swym marzeniu. Gała rodzina siedziała razem przy niedzielnym obiedzie. Barry wstał, oznajmił, że chciałby coś ogłosić, poprosił o ciszę. Kiedy zaległo milczenie, powiedział: Rodzino, odkryłem swoje marzenie, chcę dostarczać klasie średniej radości i zabawy po przystępnych cenach. Był moment gęstego milczenia, nim wszyscy wybuchnęli śmiechem. Barry stał dalej i czekał, aż śmiech ustanie. Trwało to kilka minut. Gdy się doczekał, powiedział nie poddam się, moje marzenie stanie się rzeczywistością. Nauka szła Barry’emu jak po grudzie. Podczas całej swojej szkolnej kariery dostał jedną jedyną piątkę, co zdarzyło się w ósmej klasie na wychowaniu fizycznym. Po ukończeniu szkoły średniej najął się do pracy w załodze budowlanej. W przeciwieństwie do wielu mężczyzn z załogi nie specjalizował się w żadnej określonej dziedzinie. Uczył się stolarki, dekarstwa, malowania, elektryki, hydrauliki. Uczył się kłaść wykładziny, wylewać cement. Zarobione pieniądze odkładał. Jeździł dwudziestoletnim zdezelowanym chevroletem, mieszkał w jednopokojowym mieszkaniu w Watts z ubikacją w korytarzu. Co wieczór, zanim poszedł spać, leżał w łóżku i marzył, leżał w łóżku i marzył. W 1972 roku znalazł ziemię. Była położona przy dużej ulicy równo oddalonej od dziesiątki (San Bernardino Freeway), sześćsetpiątki (San Gabriel River Freeway) i sześćdziesiątki (Pomona Freeway). City of Industry było stateczną społecznością przedstawicieli klasy średniej otoczoną innymi statecznymi społecznościami przedstawicielami tej klasy: Whittier, West Covina, Diamond Bar, El Monte, Montebello. Ziemia była płaska i pusta. Właściciel miał zbudować minikompleks handlowy, ale doszedł do wniosku, że jest za duża konkurencja. Barry sam zaprojektował wszystkie cztery tory. Chciał, żeby były zabawne dla dorosłych, zachęcające dla dzieci. Wszystkie siedemdziesiąt dwa dołki miały być różne, bez absolutnie żadnych powtórzeń. Wykonał doglegi* w każdym kierunku. Zrobił progi i pagórki, przeszkody wszelkich możliwych rodzajów. Jeden z torów był tematycznie związany z zoo i nieodłączną część każdego dołka stanowiło jakieś zwierzę naturalnej wielkości. Drugi tor był wzorowany na sławnych dołkach prawdziwych pól golfowych. Trzeci przywoływał sławne filmy, czwarty nazywał się Dziwowisko!!! i zawierał wszystkie najbardziej szalone pomysły twórcy. Barry sam rozplanował tory. Z kolegami z pracy wylewał beton. Rozkładał sztuczną darń, wykonywał prace malarskie. Dbał, żeby wszystko było perfekcyjne, zgodne z jego szczegółowym projektem. Każdą wolną chwilę po pracy spędzał przy budowie torów do minigolfa. Ukończenie ich zajęło mu dwa lata. ______________________ * Dogleg - dołek, którego linia gry ostro skręca w miejscu lądowania piłki. Strona 16 Otwarcie zrobił w czwartek. Nie było domu klubowego, salonu gier, żadnych gokartów, pontonów ani parkingu. Nie było szyldu. Tylko stolik karciany i kaseta na pieniądze przy wejściu, Barry siedzący na składanym krześle, uśmiechnięty i podający każdemu rękę. Miał dziewięcioro gości. Zarobił trzynaście i pół dolara. Był wniebowzięty. Siedział tam dzień w dzień. Przychodziło coraz więcej ludzi. Odkładał każdy zarobiony cent i robił plany na przyszłość. Po trzech miesiącach mógł sobie pozwolić na zbudowanie małej budki, która zastąpiła stolik karciany. Po ośmiu miesiącach zrobił parking. Mieszkał w tym samym miejscu, jeździł tym samym samochodem. Nosił koszulkę polo z napisem Putt Putt Bonanza na plecach i swoim imieniem z przodu. Rozeszła się wieść wśród lokalnych społeczności. Ludzie polubili pole minigolfowe i polubili Barry’ego i z miejsca poznali się na dobrej, przystępnej rozrywce. Półtora roku po otwarciu Barry urządził tor gokartowy, po czym przyszła kolej na salon gier i basen z pontonowymi łódkami. W 1978 roku zbudował dom klubowy, który był równie atrakcyjny jak wiele domów klubowych w miejscowych country dubach. Uważał go za swoje szczytowe osiągnięcie. Lata osiemdziesiąte były okresem boomu. W Putt Putt Bonanzie panował tłok przez siedem dni w tygodniu, trzysta sześćdziesiąt dni w roku. Gry wideo stały się fenomenem kulturowym, ze Space Invaders, Pac-Man i Donkey Kong na czele. Putt Putt Bonanza była jednym z głównych miejsc akcji jednego z najpopularniejszych filmów dekady The Kung Fu Kid, co spowodowało eksplozję popularności torów minigolfowych oraz samego parku. Barry urządzał wyścigi gokartów, wprowadził dni ze zniżką rodzinną, wydzielił część domu klubowego na przyjęcia urodzinowe. Zyski często szły na modernizację lub utrzymanie obiektów, mimo to zdołał odłożyć przyzwoity kapitał. Dla Barry’ego lata osiemdziesiąte były czasem spełnienia marzeń, czasem, kiedy jego wizja stała się rzeczywistością i kiedy została uhonorowana przez tabuny klientów z klasy średniej, które gromadził jego park rozrywki. Z nastaniem lat dziewięćdziesiątych jakby ktoś pstryknął przełącznik. Ludzie przestali przychodzić tak często, a ci, którzy przychodzili, wyglądali na nieszczęśliwych. Dzieciaki nosiły czarne T-shirty i miały gniewne miny, otwarcie pluły, przeklinały i paliły papierosy. Rodzice wydawali się przygnębieni i trzymali portfele w kieszeniach. Stłuczki gokartów, zwykle zamierzone, stały się o wiele powszechniejsze, małe dzieci w pontonach zaczęły wdawać się w bójki, większość nowych gier wideo polegała na strzelaninie i zabijaniu. Barry myślał, że to pewien etap cyklu i że dobre czasy powrócą. Bonanza wciąż zarabiała wystarczająco, żeby jej nie zamykać, ale utrzymanie wysokich standardów Barry’ego wymagało sięgania do oszczędności. Podczas gdy dekada się wlokła i nic nie zapowiadało zmian, oszczędności się wyczerpały. W 1984 roku Barry przeprowadził się z jednopokojowego mieszkania do niewielkiego domu w stylu ranczo kilka Strona 17 kilometrów drogi od Putt Putt Bonanzy. Zaciągnął więc drugą hipotekę na dom, żeby utrzymać pole do minigolfa. Był krótki powrót do świetności wraz z boomem internetu, ale okazało się to chwilowe. No i dzieciaki, one robiły się coraz gorsze, bardziej krzykliwe i gburowate, bardziej nieokrzesane. Czasem przyłapywał kilkoro na piciu alkoholu albo paleniu marihuany, czasem znajdował parę nastolatków migdalących się w którejś z toalet domu klubowego. Barry wciąż chodzi codziennie do pracy, wciąż jest bardzo dumny z Putt Putt Bonanzy. Wie jednak, że jego marzenie prawie umarło. Pod koniec roku zamyka tor gokartowy i basen z pontonami, bo ich ubezpieczenie stało się za drogie, a wie, że proces sądowy całkiem by go zrujnował. Nie znosi wchodzić do salonu gier, bo to wszystko tylko broń i śmierć, wybuchy i hałas. Jego pracownicy nie są dumni ze swojej pracy, zmieniają się tak często, że nie zawsze może otworzyć dom klubowy. Widzi pęknięcia betonu w dołkach golfowych, nie nadąża z pieleniem, co najmniej dwa razy w tygodniu znajduje mocz w przeszkodach wodnych. Skończyły się oszczędności, więc nie może zrobić remontów. Może dalej otwierać park, ale to wszystko. Jakiś deweloper zgłosił się do Barry’ego z propozycją kupienia Putt Putt Bonanzy. Deweloper chce ją zrównać z ziemią i zbudować mini-mall. Pieniądze pozwoliłyby Barry’emu spłacić dom i spędzić emeryturę we względnym komforcie. Bracia Barry’ego mówią, żeby to zrobił, jego księgowy mówi, żeby to zrobił, jego poczucie rozsądku i jego mózg mówią, żeby to zrobił. Jego serce mówi nie. Gdy tylko Barry dopuszcza je do głosu, serce mówi mu nie, nie, nie. Przez cały długi dzień, każdego dnia jego serce krzyczy nie. Co wieczór przed pójściem spać Barry siada na łóżku i przegląda album, który trzyma na szafce nocnej. To jest obrazkowa historia jego życia w Putt Putt Bonanzie. Zaczyna się od zdjęcia, na którym on i sprzedawca ziemi pieczętują świeżą transakcję uściskiem dłoni. Dalej jest on podczas projektowania, którym przeważnie zajmował się przy stole w domu swoich rodziców, przy budowaniu torów, co robił z wielu dawnymi kolegami. Jest jego zdjęcie z dnia otwarcia, uśmiechniętego przy stoliku karcianym, są jego zdjęcia z wszystkich kolejnych faz rozbudowy, jego zdjęcia z uśmiechniętymi, radosnymi gośćmi, ze śmiejącymi się dziećmi, z zadowolonymi rodzicami. Gdzieś w połowie albumu jest jego zdjęcie z głównymi aktorami The Kung Fu Kid: starym Chińczykiem, młodą włosko-amerykańską nastolatką i blondynką w roli pierwszej naiwnej, w przyszłości laureatką nagrody Akademii. Stoją przy wejściu do parku, za nimi jaśnieje szyld Putt Putt Bonanzy. Barry miał czterdzieści dwa lata, gdy zrobiono to zdjęcie, był u szczytu swojej kariery, jego marzenie się ziściło i był szczęśliwy. Kiedy dochodzi do tego zdjęcia, zatrzymuje się na nim i patrzy. Uśmiecha się, chociaż wie, że już nigdy nie będzie jak wtedy, chociaż wie, że świat już nie chce tego, co on ma, co kocha, czego zbudowaniu i utrzymaniu poświęcił swoje życie. Leży w łóżku, patrzy na zdjęcie z uśmiechem. Jego rozum mówi odpuść, sprzedaj to. Jego serce mówi nie. Jego serce mówi nie. Strona 18 Z powodu zbyt trudnego brzmienia i zbytniej długości pierwotnej nazwy mniej więcej od roku 1830 osada El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Angeles de Porciúncula jest znana jako Ciudad de los Angeles. Strona 19 Amberton Parker. Urodzony w Chicago, potomek wielkiej rodziny potentatów mięsnych ze Środkowego Zachodu. Wykształcony w St. Paul’s i na Harvardzie. Przenosi się do Nowego Jorku, na pierwszym przesłuchaniu zdobywa główną rolę w broadwayowskiej sztuce. Sztuka zbiera wyśmienite recenzje i otrzymuje dziesięć Nagród Tony. Robi niezależny film, zdobywa Złoty Glob. Robi akcję/dramat o amerykańskiej korupcji na Bliskim Wschodzie. Film zarabia sto pięćdziesiąt milionów dolarów brutto i dostaje nominację do Oscara. Spotyka się z aktorką największą!!! aktorką świata. Spotyka się z modelką, która występuje pod samym imieniem. Spotyka się z debiutantką, pływaczką olimpijską, zdobywczynią sześciu złotych medali, primabaleriną. Gra główną rolę w seryjnym filmie akcji. Powstrzymuje terrorystów, szalonych naukowców, bankierów żądnych władzy nad światem. Zabija wschodniego Europejczyka, który jest w posiadaniu broni jądrowej, Araba z jakimś wirusem, południowoamerykańską kusicielkę z najbardziej uzależniającym narkotykiem, jaki widział dotąd świat. Jeśli są nikczemni i zagrażają Ameryce, zabija ich. Zabija ich na miejscu. Aby udowodnić swą wszechstronność, robi film taneczny, film mafijny, film sportowy. Dostaje Oscara za rolę pryncypialnego badacza, który zakochuje się w ponętnej squaw i staje na czele buntu mieszanego rasowo pospólstwa przeciwko skorumpowanemu królowi. Żeni się z piękną młodą kobietą z Iowa, pomniejszą gwiazdą filmową, która po ślubie staje się pokaźną gwiazdą filmową. Mają trójkę dzieci, chronią je przed mediami. On zakłada fundację. Robi cykl programów talk-show. Zajmuje się sprawami pokoju i edukacji. Rozprawia elokwentnie o znaczeniu oraz potrzebie przejrzystości i prawdy w naszym społeczeństwie. Pisze książkę wspomnieniową o swoim życiu, swoich miłościach, swoich przekonaniach. Tytuł sprzedaje się w dwóch milionach egzemplarzy. On jest amerykańskim bohaterem. Amberton Parker. Symbol prawdy i sprawiedliwości, prawości i uczciwości. Amberton Parker. Publicznie heteroseksualista. Prywatnie homoseksualista. Strona 20 W roku 1848, po dwóch latach wojny między Stanami Zjednoczonymi a Meksykiem, na mocy traktatu z Guadalupe Hidalgo Kalifornia staje się częścią terytorium Stanów Zjednoczonych.