Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Interesujące i zupełnie nowatorskie podejście do tematyki nieobecnej w polonistyce szkolnej.Książka autorstwa Bogusławy Bodzioch-Bryły jest - śmiem twierdzić - jedną z ważniejszych publikacji dla polonistów początku XXI wieku. Stwarza realną szansę na zaistnienie problematyki świeżych świeżych mediów w szkole, na lekcjach polskiego - tych regularnych, które wynikają np. z tzw. rozszerzeń w szkołach licealnych, lecz być może i tych zajęć, które pojawią się w związku z procesem przygotowywania młodzieży do konkursów polonistycznych.Problematyka mediów jest źle obecna w polskiej szkole, by nie powiedzieć jednoznacznie - nieobecna, mimo iż podstawa programowa wyraźnie nakazuje nauczycielowi języka polskiego zajmowanie się nią na wszystkich etapach edukacji, od etapu I do IV. Marginalnie pojawia się w podręcznikach. Polonista pozostaje samotny i pewnie bezradny względem ogromu nieznanych, nieogarnionych, dynamicznie pojawiających się faktów, dokonań, wynalazków cywilizacyjnych. Problematyka mediów, pojawiająca się tylko czasami na lekcjach szkolnych to wynik polskiej tradycji dydaktycznej, która nie postawiła jej tak wysoko jak szkoły anglosaskie, wyodrębniające nawet osobny szkolny przedmiot - medioznawstwo. Dlatego książka ebook Bogusławy Bodzioch-Bryły jest kluczowa i potrzebna. Opisuje dużo interesujących aspektów dotyczących rozwoju mediów, buduje aparat pojęciowy, wyposaża odbiorcę (ucznia i nauczyciela) w niezbędne artykuły (opracowania), oferuje również ciekawe, zupełnie nowatorskie podejście do tematyki nieobecnej w polonistyce szkolnej. Dobrze, że jest, a trzeba takich materiałów więcej - jak najwięcej.dr Gabriela Olszowska, polonista, nauczyciel praktyk, dydaktyk, recenzent MEN ds. podręczników szkolnych (fragment recenzji wydawniczej)Książka Bogusławy Bodzioch-Bryły , autorki, która sama jest praktykującym nauczycielem i jednocześnie jako badacz zajmuje się korespondencją literatury i świeżych mediów, tchnie nadzieją - jest bowiem przykładem działania oddolnego, wynikającego z pedagogicznego doświadczenia popartego osobistymi zainteresowaniami, lekturą, co wydaje się być dzisiaj - względem wciąż centralizowanego systemu edukacyjnego - jedną z najcenniejszych wartości w nauczaniu polonistycznym i kulturowym. Autorka dotyka tak ważnych kwestii, jak przemiana doświadczenia antropologicznego z tekstowego na audiowizualny, a następnie wirtualny, co wpływa na sposób recepcji przekazów kulturowych; tłumaczy najistotniejsze zjawiska wpływające na kształt współczesnych przekazów i konsekwencje kreacyjne i recepcyjne tychże właśnie mechanizmów . Zaprezentowane scenariusze podejmują zagadnienia wyjątkowo ważkie z perspektywy nałożonych na programy kształcenia humanistycznego wymagań związanych z włączeniem w ich przebieg edukacji medialnej a także wprowadzaniem technologii informacyjnych. Książka ebook Bogusławy Bodzioch-Bryły, która jest obecnie jedyną taką propozycją na rynku wydawniczym, wypełnia lukę w przestrzeni edukacyjnej, proponując nauczycielom pomoc we włączeniu tematyki świeżych mediów do programów kształcenia polonistycznego, kulturowego czy nawet wychowawczego. dr hab. Adam Regiewicz, prof. Akademii Jana Długosza w Częstochowie.(Fragment recenzji wydawniczej)
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Z nowymi mediami w kulturze i o kulturze. Scenariusze zajęć edukacji medialnej dla nauczycieli. Materiały dydaktyczne |
Autor: | Bodzioch-Bryła Bogusława |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo WAM |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.