Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Pogłębiająca się wielokulturowość Europy jest już faktem, a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej jedynie formalnością, przypieczętowującą stan dokonany. Wielokulturowości nie można jednak po prostu ogłosić – o wielokulturowość należy zadbać i zabiegać; potrzeba wielu lat pracy i pokonywania stereotypów, lęków i uprzedzeń, by w rezultacie móc się szczycić społecznością wielokulturową, a zarazem jednolitą, gdzie podziały, choć wyraźne, płynnie przechodzą jedne w drugie. Książką szczególnie w tym temacie przydatną, są Postawy nauczycieli względem edukacji międzykulturowej a kultura szkoły Barbary Dobrowolskiej, ujmująca zagadnienie od strony edukacji, jako zarodka, z którego może i powinna wykluć się przyszła wielokulturowość. Publikacja składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna pokazuje przegląd stanowisk względem wielokulturowości i międzykulturowości a także względem kultury szkoły. Część druga – empiryczna – diagnozuje postawy nauczycieli względem edukacji międzykulturowej, usiłuje nakreślić definicję pojęcia „kultury szkoły, a całość uzupełniona jest analizą jakościową. Nie dziwią zatem wyjątkowo pochlebne i entuzjastyczne opinie Recenzentów: prof. zw. dra hab. Tadeusza Pilcha a także prof. UŚ dr hab. Aliny Szczurek-Boruty.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Postawy nauczycieli wobec edukacji międzykulturowej, a kultura szkoły. Studium społeczno-pedagogiczne |
Autor: | Dobrowolska Barbara |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.