Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego również nierzadko spotykamy się z reklamowymi apelami, zachęcającymi do zakupu. Czy obecna reklama ma taką siłę oddziaływania, żeby nas do czegoś zachęcić?Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione zapytanie byłyby w dużej mierze podzielone. Tak się dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś informować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego języka mówionego. Lecz również języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas, jako konsumentów, wywołać określone emocje, a także refleksje. Tymczasem, śledząc kampanie reklamowe spotykamy się na ogół z brakiem pomysłu na przyciągnięcie uwagi klienta. Mowa reklamy zamyka się w kilku wymyślonych sloganach. W paru banalnych zdaniach albo niewyszukanych skojarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej wysmakowanych animacji itp. A już na pewno brak odniesień do sztuki, kultury, nauki, tradycji.W sensie komunikowania, a komunikowania biznesowego przede wszystkim, należy uwzględnić fragmenty nie tylko języka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciągnięcie ręki, mowa literacko-artystyczny (trafne myśli poetów, ludowych twórców). Istnieje olbrzymi potencjał języka religijno-mistycznego (alegorie, mity, a nawet baśnie i bajki). Jest w końcu zasób języka symbolicznego, który "mówi" nam o wszystkim w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy.Jakże przyjemnie byłoby usłyszeć, że "posiłek bez wina to jak dzień bez słońca" zamiast nagabywania typu "podaruj sobie odrobinę luksusu"! Komunikat, żeby był skuteczny, musi być przyjazny i sympatyczny (nie pompatyczny). A poza tym - już z praktycznego punktu widzenia - wręcz powinien być konkurencyjny, atrakcyjny, skuteczny i aktualny. O tym wszystkim traktuje proponowana Państwu książka ebook "Język reklamy".
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Język reklamy w komunikacji |
Autor: | Śmid Wacław |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | CeDeWu Sp. z o.o. |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.