Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Bestseller w Niemczech. Nad 200 tysięcy sprzedanych egzemplarzy! Często robiłem rzeczy, których nikt inny wcześniej nie robił. Człowiek pełen sprzeczności. Z jednej strony twardy konkurent w biznesie, z drugiej - zaangażowany społecznie wrażliwiec. Dirk Rossmann, pionier współczesnego rynku drogerii, duży przedsiębiorca i milioner. Jego credo: nigdy się nie poddawaj! Już w wieku 12 lat wykazał się duchem przedsiębiorczości: kupował artykuły z drogerii o 10% niedrogiej i dostarczał je rowerem do klientów. W wieku zaledwie 25 lat otworzył w Hanowerze pierwszą w Niemczech drogerię samoobsługową, kładąc podwaliny pod imperium własnej firmy. Lecz historia jego sukcesu miała też gorsze momenty: w 1996 roku firma była w stanie upadłości, prywatnie Dirk Rossmann spekulował na giełdzie papierów wartościowych i w tym samym roku doznał zawału serca. "Od tego czasu porzuciłem wszystkie inne zajęcia i próbowałem ocalić firmę". Przez ten kryzys Dirk Rossmann przeszedł głęboką przemianę. Uważa to za powód własnego dzisiejszego sukcesu. Rossmann to człowiek konsekwentny, bogaty w doświadczenia życiowe, którego książka ebook pomaga obrać niezły kierunek w niełatwych czasach. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | "...i wtedy wspiąłem się na drzewo". Opowieść o karierze, odwadze i życiu |
Autor: | Rossmann Dirk |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Społeczny Instytut Wydawniczy Znak |
Rok wydania: | 2019 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Idealna książka ebook opisująca dzieje tytułowego bohatera w drodze na szczyt. Nie obyło się bez wzlotów i upadków, niemniej jednak jest to opowiadanie z happy endem. Szczerze zalecam każdemu komu chwilo brakuje motywacji do działania jako pozycję obowiązkową jeszcze w tym roku.
idealna książka! skłaniająca do refleksji co jest tak naprawdę kluczowe w życiu
Wydanie książki zawiera dedykowany wstęp, w którym Dirk Rossmann omawia pomiędzy innymi własne związki z Polską, rozwój kraju, czy świętowanie 25-lecia drogerii w naszym kraju. Początek zawiera także nietypową prośbę autora, lecz do niej musicie dotrzeć już sami. Książka ebook podzielona jest na trzy wielkie rozdziały, epoki w życiu autora. Pierwsza to „Stawanie się”, gdzie już od pierwszych zdań przeczytamy, dlaczego Dirk Rossmann wspiął się na drzewo i jakie były tego konsekwencje. Tu też wspominane są czasy powojenne, w których na świat przyszedł założyciel słynnych drogerii, a także jego zmaganie się z częstymi chorobami. Poznajemy również pierwsze wiersze, za które Rossmann otrzymywał honorarium w wysokości ośmiu marek, mocno przewija się temat pomagania rodzicom prowadzenia drogerii, która nieustanna na skraju bankructwa. Nie brakuje też opisów pierwszych przyjaźni, zawiści do wszystkiego, co związane ze szkołą i fascynacji związanych z filozofem Arthurem Shopenhaurem. Rossmann wprost pisze także o tym, jak dowiedział się, kto jest jego biologicznym ojcem. Dowiadujemy się też o pierwszych pomysłach handlowych (np. kosmetyki dla sąsiadów z dostawą do domu), a także o niełatwej praktyce w drogerii i trudnym egzaminie na prawo jazdy. Koniec pierwszej „epoki” to opis powstania pierwszej drogerii, sposobów reklamowania (godna uwagi historia ze szczoteczkami do zębów) czy historię marki swojej skierowanej do zwierząt, którą współtworzyła i wymyśliła małżonka Gerharda Schroedera i jej piesek, Holly. Rodział (epoka) druga to „Wzrastanie”, a tutaj ekspansja, pierwsze trudności i emocje związane z prowadzaniem działalności. W tym miejscu jak i w całej książce pdf nie brakuje odniesień do fascynacji Dirka psychologią. Rossmann wspomina także o tym, ile dało mu pójście na terapię. „Świat psychologii pochłonął mnie i wciągnął. Nie tylko dlatego, że przeczuwałem, iż tą drogą pomogę sobie, ale dlatego, że byłem żądny wiedzy. Tak jak wtedy, gdy porwała mnie filozofia”. Kiedy trwała ekspansja na rynek wschodni, mało kto wiedział, że w 1996 roku Dirk Rossmann ponosił wielkie straty, a banki niechętnie chciały takim podmiotom pożyczać kolejne pieniądze. Tę sytuację właściciel drogerii przypłacił zawałem serca, na szczęście jak z poprzednich chorób udało się wyjść cało i ocalić firmę. Po restrukturyzacji rok potem firma zaczęła przynosić z powrotem zyski, powstała świeża wersja firmy Rossmann-Ideenwelt i produkty marki swojej jak Alouette czy Isana. Rodział kończy się opowieścią o konkurencji na rynku chemiczno-kosmetycznym w Niemczech, podróży do Moskwy, a także o nieudanym "romansie" z ruletką. Trzeci etap, czyli „Bycie” rozpoczyna się od dojrzałego stwierdzenia autora „nie jest rzeczą niezwykłą, że ktoś taki jak ja, będący szefem przedsiębiorstwa, czasami bywa w centrum zainteresowania opinii publicznej. Dziś podchodzę do tego o dużo swobodniej, nie mam już tremy.” Język tutaj o pierwszych wizytach Dirka Rossmanna w telewizyjnych programach. „W pewnym wieku trzeba zadbać o przyjaźnie” to również jeden z ważniejszych cytatów, który twórca rozwija opisując własnych dziś już siedemdziesięcioparoletnich przyjaciół, z którym Dirk wraz z żoną Alice zapraszają na wspólne wędrówki nie tylko po Niemczech, ponieważ grupie kilka lat temu udało się zwiedzić także polskie Mazury. Dirk Rossmann snuje także rozważania o przyszłości naszej cywilizacji, odrzuca wszelkie formy populizmu, martwi się trzeba kłopotami dzisiejszego świata, czyli przeludnieniem, globalizacją i rewolucją przemysłową. „Świat nie jest czarno-biały. Nigdy nie był, chociaż niektórzy sądzą inaczej”. Pod koniec książki dowiadujemy się także dużo o działalności fundacji, która niesie pomoc w Afryce, którą Rossmann założył z innym przedsiębiorcą Erhardem Schreiberem. Poznajemy również relację z paru wyjazdów do Etiopii i dokonania fundacji w zakresie ograniczenia przeludnienia, a także dalsze działania wraz z innym przedsiębiorcami na rzecz Czarnego Kontynentu. Dowiadujemy się o generalnej audiencji ateisty Rossmanna u Papieża Franciszka, która nie okazała się ostatecznie prywatną wizytą i skończyła się dość szybko. Na sam koniec właściciel paru tysięcy drogerii wprowadza nas w świat magii i opowiada historię Ehrlich Brothers, słynnego duetu magicznego z Niemiec, któremu Dirk najpierw odmówił milionowej finansowej pomocy, by po paru latach przemienić zdanie. W ostatnich akapitach Dirk Rossmann rozlicza się z dotychczasowym życiem, zdradza co przynosi mu teraz najwięcej przyjemności. Całość uzupełnia kilkanaście zdjęć z różnorakich epok. Dlaczego warto przeczytać? Aby poznać filozofię pracy i życia założyciela drogerii z szyldem „ROSSMANN”, dowiedzieć się, czym okupiony jest gigantyczny sukces, ile upadków przy tym trzeba znieść, ile razy powstać i iść dalej czasem ryzykując wszystko. To również książka, która mimo obecności niełatwych historii, pomiędzy słowami rzeczywiście mówi do czytelnika „nigdy się nie poddawaj”, choć czasy są trudne i łatwiejsze raczej nie będą.
bardzo ciekawa biografia. czyta sie doskonale. zaskakujące jak Dirk Rossmann, miliarder jest najbliższy i mozna sie z nim utozsamiac