Program partnerski w Twoim sklepie

Szczegóły
Tytuł Program partnerski w Twoim sklepie
Rozszerzenie: PDF
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.

Program partnerski w Twoim sklepie PDF - Pobierz:

Pobierz PDF

 

Zobacz podgląd pliku o nazwie Program partnerski w Twoim sklepie PDF poniżej lub pobierz go na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Możesz również pozostać na naszej stronie i czytać dokument online bez limitów.

Program partnerski w Twoim sklepie - podejrzyj 20 pierwszych stron:

Strona 1 Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 1 z 50 Strona 2 Darmowa publikacja dostarczona przez Netigo.pl © Copyright for Polish edition by Netigo.pl & Agnieszka Kądziołka Data: 27.03.2008 Tytuł: Program Partnerski w Twoim sklepie Skład tekstu: Tomasz Białko Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w niezmienionej formie. Zabrania się jej odsprzedaży oraz nanoszenia zmian bez pisemnej zgody serwisu Netigo.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 2 z 50 Strona 3 Spis treści Po co to jest i dla kogo?.................................................................................. 2 Twój program partnerski od środka................................................................ 6 Twój panel administracyjny........................................................................6 Statystyki ogólne................................................................................... 7 Przekierowania...................................................................................... 9 Prowizje............................................................................................... 10 Właściciele...........................................................................................11 Produkty.............................................................................................. 12 Strony...................................................................................................14 Partnerzy..............................................................................................15 Zarządzaj grupami............................................................................... 17 Elementy graficzne..............................................................................18 Linki tekstowe..................................................................................... 20 Newsletter............................................................................................ 21 Konfiguracja........................................................................................23 Linki PP...............................................................................................26 Indywidualne prowizje........................................................................ 26 Panel Twojego partnera............................................................................ 27 Statystyki ogólne................................................................................. 27 Przekierowania.................................................................................... 28 Drugi poziom.......................................................................................28 Prowizje...............................................................................................29 Wypłata............................................................................................... 29 Linki tekstowe..................................................................................... 29 Banery, pliki........................................................................................ 30 Inne narzędzia..................................................................................... 30 Twoje dane........................................................................................... 31 Przepisywanie linków..........................................................................31 Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 3 z 50 Strona 4 Po co to jest i dla kogo? Od: Agnieszka Kądziołka Netigo.pl – Twoja droga do E-Biznesu Program Partnerski w Twoim sklepie internetowym? ● Czy sprzedajesz w Internecie usługi lub prowadzisz sklep internetowy i borykasz się z problemem niskiej oglądalności serwisu i niewielkiej sprzedaży? ● Czy mimo świetnej oferty sprzedaż jest niewielka, gdyż potencjalni odbiorcy nie wiedzą o Twoim istnieniu? ● Wykupujesz mailingi lub emisje bannera, co daje Ci jedynie chwilowy wzrost oglądalności? ● Czy mimo optymalizacji strony pod wyszukiwarki nadal jest poza pierwszą 10 na Google czy Onecie? ● A może wiedzie Ci się znakomicie, ale chciałbyś by wiodło Ci się jeszcze lepiej? Jeśli odpowiedź brzmi tak, na któreś z powyższych pytań, prawdopodobnie zainteresuje Cię idea programu partnerskiego. Pewnie wiesz, że zwykle skuteczność oferty w Internecie wynosi 1% – oznacza to, że tylko 1 osoba na 100 odwiedzających zdecyduje się na zakup. Dlatego też, bardzo dobrym pomysłem na poprawienie wielkość sprzedaży jest zwiększenie oglądalności. Ale uwaga - nie chodzi Ci o zaspamowanie sieci i przypadkowy ruch. To zdecydowanie nie pomoże. Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 4 z 50 Strona 5 Potrzebujesz ruchu osób zainteresowanych tematyką Twojego serwisu. Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 5 z 50 Strona 6 Najważniejsze jednak, żeby promować produkty zgodne z tematyką strony i nie robić tego nachalnie - uważa Damian Daszkiewicz, redaktor portalu SkutecznyPartner.pl. - Agresywną reklamę większość internautów ignoruje, dlatego najlepsze efekty uzyskuje się delikatną sugestią. Nikt raczej nie zaciągnie kredytu hipotecznego na stronie o hodowli psów. Program z mniejszą prowizją, ale odpowiednio dopasowany do tematyki będzie znacznie skuteczniejszy. - dodaje. Jak uzyskać taki ruch w serwisie? Tutaj pomocni będą partnerzy, którzy w zamian za prowizję ze sprzedaży, będą polecać Twój serwis na swoich blogach, czy stronach internetowych. Im więcej aktywnych partnerów, tym większy ruch na stronie i większa sprzedaż. W takim modelu dzielisz się zyskiem wypracowanym przez partnerów, a nie inwestujesz pieniędzy w reklamę, nie wiedząc, czy jej koszt się zwróci. W tym roku przekroczymy próg pół miliona złotych wypłat dla wszystkich partnerów" - podkreśla Mateusz Chłodnicki z Wydawnictwa Złote Myśli. „To jeden z najlepszych i najbardziej opłacalnych sposobów promocji produktów. Płacimy wyłącznie za efekty. Nie wyrzucamy pieniędzy w błoto, jak w przypadku wykupywania kampanii reklamowych za kilkadziesiąt tysięcy złotych, które się zazwyczaj nawet nie zwracają” - ocenia. Na czym polega działanie programu partnerskiego? • użytkownik rejestruje się w Twoim programie partnerskim • otrzymuj swój unikalny link partnerski, którego używa na swojej stronie, na forum, w mailingach, ebookach, na blogu • klient wchodzi przez linka Twojego partnera na Twoją stronę i kupuje polecany produkt • partner otrzymuje procentową prowizję od opłaconego Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 6 z 50 Strona 7 przez klienta zamówienia • partner wypłaca naliczone mu prowizje po przekroczeniu progu wypłaty Im większa prowizja, tym partnerzy chętniej włączają się w aktywną promocję :) Im więcej partnerów, tym wyższa pozycja w wyszukiwarkach, gdyż zwiększa się popularność serwisu w oczach wyszukiwarki Google. Im lepszy program partnerski, tym więcej pozytywnych opinii w sieci i większe zaufanie do Twojego serwisu. "Programy partnerskie w Polsce są jeszcze młode i ludzie dopiero uczą się jak zarabiać, ale spodziewam się, że w przyszłości zarobki będą coraz bardziej rosły" – mówi Piotr R. Michalak z Ententa.pl Czy i Ty chciałbyś mieć program partnerski w swoim sklepie? Teraz jest to możliwe, dzięki autorskiemu rozwiązaniu netigo.pl. W naszym programie partnerskim: • sam ustalasz wysokość prowizji dla partnerów • możesz wyróżniać najaktywniej działających partnerów, przyznając im większe prowizje • dowolnie ustalasz próg wypłaty • możesz dowolnie redagować treść maili powitalnych do partnerów • są dostępne statystyki dot. aktywności partnerów • istnieje mechanizm wiecznej prowizji (klient, który raz kupi z polecenia partnera jest już do niego przypisany na zawsze) • sam decydujesz jak długo jest ważne cookie partnera – czyli ile czasu ma klient do namysłu, aby prowizja została zaliczona polecającemu partnerowi Gdzie już działa nasz program partnerski? Nasz program partnerski działa oczywiście w serwisie netigo.pl. Pierwsze zewnętrzne wdrożenia rówież zakończyły się sukcesem: Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 7 z 50 Strona 8 przeznaczeni.pl psychorada.pl diores.pl synergia.org.pl Aby wyjść na przeciw Twoim potrzebom przygotowaliśmy dwie wersje: Jednopoziomowy program partnerski W tej wersji partnerzy polecają kupujących i od każdej takiej sprzedaży otrzymają określoną prowizję. cena netto: 1970 PLN • do ceny należy doliczyć 22% VAT • należy również doliczyć koszty wdrożenia Dwupoziomowy program partnerski W tej wersji, obok tradycyjnego polecania produktów, partnerzy mogą budować swoją siatkę pod-partnerów i zarabiać również na sprzedaży wygenerowanej przez nich. cena netto: 2700 PLN • do ceny należy doliczyć 22% VAT Jeśli jesteś zainteresowany naszym programem partnerskim to napisz do nas korzystając ze specjalnego formularza na stronie i zapytaj o wszystko, co chciałbyś wiedzieć... Pamiętaj, że wdrożenie trwa zwykle około tygodnia, dlatego bądź pierwszy i napisz do nas już dziś nim uprzedzi Cię konkurencja. Pozdrawiam Agnieszka Kądziołka Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 8 z 50 Strona 9 Netigo.pl – Twoja droga do E-Biznesu Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 9 z 50 Strona 10 Twój program partnerski od środka Twój panel administracyjny. Za chwilę poznasz prawdopodobnie najbardziej funkcjonalny i jednocześnie prosty i intuicyjny w obsłudze program partnerski w Polsce. System, który będziesz miał okazję poznać od podszewki pozwoli Ci w prosty sposób: ● łatwo monitorować wyniki Twoich partnerów, aby móc szybko reagować na zachodzące zmiany ● precyzyjnie zarządzać polityką swojego programu. Możesz swoje rozwiązania wprowadzać zarówno na poziomie ogólnym – dla wszystkich partnerów, jak i na poziomie szczegółowym – indywidualnie dla poszczególnych partnerów. To daje Ci fantastyczną elastyczność. ● motywować partnerów, dzięki wbudowanemu newsletterowi – praktycy e-biznesu wiedzą, że potęgi tego rozwiązania nie da się przecenić. Twoje menu administratora wygląda dokładnie, tak jak widzisz na obrazku z lewej strony. Jest czytelne i intuicyjne. Na pewno poruszanie się w nim i zarządzanie sprawi Ci wiele przyjemności (zwłaszcza dział prowizje, gdzie będziesz odczuwał jak wiele zarobiłeś dzięki partnerom, którym możesz z czystą satysfakcją zapłacić wyłącznie za efektywną pracę). Już po samym rozmiarze menu łatwo stwierdzić, że funkcjonalność tego systemu jest ogromna. Teraz krok po kroku poprowadzę Cię przez najważniejsze elementy tego systemu i przede wszystkim odpowiedzi na pytanie co z nich wynika dla wzrostu Twojej firmy. Rys. 1 Menu administratora Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 10 z 50 Strona 11 Statystyki ogólne Najistotniejszą częścią programu są statystyki, ponieważ dzięki nim kontrolujesz skuteczność Twojego programu. Dział statystyk znajduje się na początku menu. Pamiętaj! Wygląd i funkcjonalność Twojego PP zależy od Ciebie i Twoich potrzeb. Dla Ciebie możemy zmienić wszystko. Klikając w „statystyki ogólne” zobaczysz najważniejsze dane statystyczne swoich ofert. Oto wygenerowane przez nas przykładowe statystyki: Rys. 2 Statystyki ogólne cz. 1 Kilka słów wyjaśnienia. Statystyki dotyczą okresu ustawionego na samej górze, czyli miesiąc od 19 lutego do 19 marca 2008 roku. W pierwszej kolumnie od lewej znajdują się produkty i strony. Produktom można przypisać wysokość prowizji, a dla stron zbierane są tylko statystyki wejść. Produkty i strony dodajesz w panelu administracyjnym, ale o tym wkrótce. Pogrubione liczby to statystyki unikalne. Informują o ilości unikalnych przejść na stronę lub produkt. W tym wypadku unikalność to pierwsze wejście na stronę, podczas którego zapisywane jest u odwiedzającego COOKIE, które przy następnym wejściu na tą samą stronę zliczy wejście nieunikalne (jednak w panelu jest możliwość ustawienia innej definicji unikalności wejścia). Długość ważności COOKIE oczywiście również można sobie ustalić. „Partnerskie” to wejścia na strony z polecenia partnera. Albo poprzez kliknięcie w link partnerski, albo zwykłe wejście z zapisanym wcześniej COOKIE partnera. Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 11 z 50 Strona 12 „Bezpośrednie” to analogicznie wejścia bez linku i bez COOKIE partnerskiego. Takie przejrzyste podsumowanie statystyk dla Twoich produktów sprawia, że trzymasz rękę na pulsie i kontrolujesz jak przebiega rozwój i sprzedaż. To nie wszystkie dane, jakie zobaczysz w dziale statystyk ogólnych. Zobaczysz jeszcze okienko podsumowania (rys. 3). Sprawdzisz, czy przybyło Ci nowych partnerów oraz czy Twoi partnerzy zgarnęli kolejne prowizje, bo przecież ich zarobek to także Twój zysk. Rys. 3 Statystyki ogólne cz. 2 Wszystkie podkreślone elementy strony to skróty, które pozwolą Ci w szybki sposób dotrzeć do dalszych informacji na ich temat. Np. klikając w „ilość partnerów” przejdziesz bezpośrednio do działu „partnerzy”. Tam szybko sprawdzisz ilu nowych graczy pojawił się ostatnio w Twojej drużynie. Klikając w nazwę produktu zostaniesz przeniesiony do działu „przekierowania”, gdzie zobaczysz szczegółowe dane, o ilości wejść na dany produkt itp. Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 12 z 50 Strona 13 Przekierowania Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 13 z 50 Strona 14 Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 14 z 50 Strona 15 Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 15 z 50 Strona 16 Rys. 4 Przekierowania W tym oknie zobaczysz szczegółowe przekierowania dla każdego z produktów z osobna i z podziałem na każdy dzień. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni filtr. Można również sprawdzić przekierowania dla konkretnego partnera wybranego z listy. Jest to historia statystyk na każdy dzień. Znaczenie pól jest podobne, jak w przypadku statystyk ogólnych. Nowością jest tutaj pole „przejścia do formularza”, które informuje Cię dodatkowo o ilości przejść do formularza zamówienia danego produktu z polecenia partnera w danym dniu. Niesamowicie precyzyjne statystyki nie są po to, żebyś mógł je tylko pooglądać. One pozwalają Ci dokonać analizy, którzy partnerzy mogą dać Ci jeszcze więcej zysku. Dzięki analizie działań swoich najlepszych partnerów możesz stworzyć model, na bazie którego reszta partnerów oprze swoje działania, aby zwiększyć skuteczność. To tak jakbyś był kamerą w głowie swojego najlepszego sprzedawcy i miał dokładne dane co mówi i jak sie zachowuje w każdej chwili podczas Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 16 z 50 Strona 17 rozmów z klientami. Pomyśl tylko jak przydatny jest sam ten jeden dział – a to dopiero wierzchołek góry lodowej! Prowizje Rys. 5 Prowizje Pod linkiem „prowizje” są statystyki prowizji z zaawansowanym filtrem, który umożliwia filtrowanie wyników dla dowolnego partnera, daty, produktu, poziomu prowizji oraz jej statusu. Prowizje mogą być potwierdzone, oczekujące lub anulowane. Lista prowizji jest bardzo czytelna. Każda kolumna odpowiada opcji filtra na samej górze. Wynika z tego, że pierwsza kolumna, nie licząc liczby porządkowej (lp.), to identyfikator partnera (ania), druga to data ostatniej zmiany statusu prowizji. Kolejna kolumna to nazwa produktu, za jaki partner otrzymał prowizję, wraz z numerem zamówienia, by łatwo było zidentyfikować transakcję w celu późniejszej weryfikacji prowizji i ewentualnego jej anulowania. Dalej w kolejności zobaczysz wysokość prowizji z podziałem na bezpośrednią oraz wieczną. Następnie poziom oraz status prowizji, a na samym końcu możliwe do wykonania akcje. Kliknięcie w 'E' spowoduje przejście do formularza edycji prowizji (Rys. 6) Rys. 6 Edycja prowizji Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 17 z 50 Strona 18 W razie błędów, możesz zmienić każdy parametr prowizji - wysokość prowizji, poziom, status, a nawet można daną prowizję przypisać do innego produktu. Prowizję można stworzyć również ręcznie wybierając odpowiednią akcję na liście partnerów, ale o tym w następnych rozdziałach. Właściciele A teraz perełka! Jest to właściwość naszego PP, która pozwala w łatwy sposób sprzedawać produkt kogoś innego. Czy to nie brzmi jak łatwy zysk? Założę się, że gdybyś chciał zlecić stworzenie własnego pp firmie informatycznej, to za sam ten moduł zapłaciłbyś tyle ile za całość Programu Partnerskiego Netigo. Pozwól, że zobrazuję na przykładzie jak działa moduł „Właściciele”. Załóżmy, że masz stronę, gdzie sprzedajesz swoje szkolenia, od których Twoi partnerzy otrzymują określoną prowizję. Chciałbyś jednak na swojej stronie promować również szkolenia zaprzyjaźnionych firm w zamian za prowizje dla Twoich partnerów i dla Ciebie samego. W takim układzie, gdzie zyski dzielone są na 3 strony wykorzystujemy opcję właściciela produktu. Właściciel otrzymuje dostęp do swojego panelu, gdzie widzi statystyki swoich produktów i swoje zarobki. Dodając produkt w naszym programie partnerskim ustalamy mu właściciela oraz określamy część, jaka przypada właścicielowi szkolenia. Rys. 7 Właściciele Na liście widać podstawowe informacje właścicieli. Można oczywiście edytować ich dane, co wygląda bardzo podobnie, jak edycja danych partnerów. Producentowi również wypłacamy jego prowizję klikając odpowiednią akcję. Opcja właścicieli to bardzo cenne narzędzie dla osób i firm ceniących sobie współpracę. Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 18 z 50 Strona 19 Produkty Rys. 8 Produkty Jest to lista produktów dostępnych w programie partnerskim wraz z informacjami o właścicielu, wysokościach prowizji oraz statusie produktu. Możesz w tym miejscu edytować informacje o produkcie klikając w ikonkę edycji. Nieaktywność produktu sprawi, że nie będzie on widoczny na liście produktów, które partner może polecać w PP. Listę produktów znajdziesz w menu informacyjnym dostępnym przed zalogowaniem się do systemu. Na liście produktów widocznej przed zalogowaniem się do panelu znajduje się krótki opis wraz z informacjami o wysokości prowizji partnerskiej dla danego produktu. Wszystkie widniejące na tej stronie informacje możesz edytować klikając ikonkę edycji na Rys. 8. Po kliknięciu w tą ikonkę przejdziesz do ekranu przedstawionego na Rys. 9. Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 19 z 50 Strona 20 Rys. 9 Edycja produktu PID to identyfikator produktu, po którym rozróżniana jest prowizja, dlatego musi być on unikalny dla całego systemu. Jeśli zaznaczymy pole „usunięty”, wtedy status produktu zmieni się i nie będzie można go promować. Produkt nie zostanie całkowicie usunięty z systemu, dlatego że w systemie mogą istnieć prowizje przypisane do tego produktu i spowodowałoby to błędy w działaniu systemu. Pytania może rodzić pole 'linki partnerskie'. W tym polu należy podać linki partnerskie do produktu. W miejscu identyfikatora partnerskiego należy wpisać „[identity]”. Ten parametr podczas wyświetlania partnerowi Netigo.pl - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie strona 20 z 50