Średnia Ocena:
XIV Olimpiada Szachowa. Lipsk 1960
XIV Olimpiada Szachowa – Lipsk 1960 XIV Olimpiada „przebiła” swoim rozmachem i poziomem organizacji wszystkie poprzednie „Turnieje Narodów”! Stało się tak, gdyż Związek Szachowy NRD otrzymał wszechstronną pomoc nie tylko ze strony Komitetu Sportu NRD, lecz też ze strony rządu. Zatem zniknęły wszelkie bariery finansowe! Ciężka praca organizatorów została nagrodzona i Olimpiada w Lipsku miała własne rekordy. Łączna liczba widzów osiągnęła wartość około 80 000, reprezentowane były cztery kontynenty (dopiero po raz drugi), do potyczki stawiło się aż 40 reprezentacji, czyli o cztery więcej niż w Monachium. Zadebiutowały: Indonezja, Monako, Albania i Malta. Przybyło 232 zawodników, w tym jedna kobieta. Pani Renoy-Chevrier (Monako) była drugą w historii przedstawicielką płci pięknej walczącej na Olimpiadzie na równi z mężczyznami! Rozegrać miano 1600 partii, jednakże ostatecznie było ich 1593, bowiem 7 oddano walkowerem. Prawie wszystkie reprezentacje przyjechały w bardzo silnych składach, lecz tylko drużyna ZSRR, jak zawsze, dysponowała sześcioma arcymistrzami. Do zespołu polskiego nominowano Bogdana Śliwę (mistrz Polski), Zbigniewa Dodę (wicemistrz Polski) i Jerzego Kostrę. Pozostali, czyli Andrzej Filipowicz, Kazimierz Plater i Alfred Tarnowski zostali wyłonieni drogą niełatwych eliminacji, jakie odbyły się w Piotrkowie Trybunalskim.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | XIV Olimpiada Szachowa. Lipsk 1960 |
Autor: | Puszczewicz Krzysztof |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Comrel Alina Paszkiewicz |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
XIV Olimpiada Szachowa. Lipsk 1960 PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!