Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak fotografia autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica pomiędzy wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach działa image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te zapytania nieustanny się podstawą pokazywanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki opisanych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Nad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na fotografie albo przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różnorakie tematy i reprezentujących różnorakie postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka ebook może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących ponad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej a także kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej |
Autor: | Barańska-Szmitko Anna |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wydania: | 2018 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.