Wojna Paragwajska 1864-1870 okładka

Średnia Ocena:


Wojna Paragwajska 1864-1870

Pięcioletni konflikt zbrojny (1865–1870) w Brazylii, zwany wojną paragwajską (Guerra do Paraguai), a w Paragwaju wojną trójprzymierza (Guerra de la Triple Alianza), został wywołany istniejącym od czasów uzyskania niepodległości nacjonalizmem Argentyny i rosnącą potęgą ekonomiczną Brazylii a także olbrzymimi ambicjami prezydenta Paragwaju Francisco Solano Lópeza, który dążył do uczynienia własnego państwie regionalnym mocarstwem. Nieduży, położony w samym środku Ameryki Południowej i przez dużo lat izolowany od świata Paragwaj, wciśnięty pomiędzy dużych sąsiadów, Brazylię i Argentynę, mógł to uczynić jedynie przy użyciu sił zbrojnych zdolnych wywalczyć upragniony dostęp do Oceanu Atlantyckiego. Oba kraje spierały się raz po raz ze własnymi mniejszymi sąsiadami o granice, żeglugę rzeczną, kontrolą ponad handlem, a nawet kierunek ich polityki wewnętrznej. Bezpośrednim powodem wojny było zaangażowanie się Paragwaju w obronę Republiki Urugwaju przed zakusami ze strony Brazylii i Argentyny.

Szczegóły
Tytuł Wojna Paragwajska 1864-1870
Autor: Wojtczak Jarosław
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Bellona
Rok wydania: 2011
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Wojna Paragwajska 1864-1870 w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Wojna Paragwajska 1864-1870 PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.