Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Od Autora: Zgodnie z tytułem monografii i w jej treści przedstawiono i omówiono obciążenia użytkowe mostów drogowych i kolejowych. Celowo pominięto w tej tematyce obciążenia kładek dla pieszych, bowiem oddziaływanie tłumu i środowiska, np. wiatru, powinny być traktowane w tych konstrukcjach w odmienny, szczególny sposób. W rozdziale 4 wykazano, że mosty drogowe i kolejowe charakteryzują się zbliżoną sztywnością, natomiast kładki dla pieszych są od nich znacznie podatniejsze, co wskazuje na dużą rolę oddziaływań szybkich w ich projektowaniu. W monografii oddziaływania dynamiczne wynikające z obciążeń ruchomych mostów drogowych i kolejowych są sprowadzone do normowych współczynników stosowanych w projektowaniu. (...) W monografii podano dużo przykładów analiz porównawczych dających czytelnikowi gotowe rozwiązania kłopotów skuteczności obciążeń użytkowych. Na podstawie tych przykładów można też zbudować swój algorytm porównawczy w poszukiwaniu odpowiedzi na postawione zadanie techniczne. Ogólne ujęcie algorytmu porównawczego pozwoli na wykorzystanie efektów zawartych w monografi i też po wielu latach, gdy zmienią się obecne zalecenia projektowe. Ważne znaczenie ma w tym przypadku baza danych mostów wybudowanych XX wieku. Z obecnej ewidencji mostów na kolei wynika, że nad 50% obiektów ma obecnie powyżej 100 lat. Znaczny wpływ na dopuszczalne obciążenie użytkowe, czyli nośność mostu, ma stan techniczny jego konstrukcji i wyposażenia. W monografii podano algorytm z przykładami obliczeń służący do uwzględnienia degradacji obiektu a także skuteczności modernizacji albo wzmocnienia konstrukcji. W ostatnim rozdziale przedstawiono ujęcie losowe bezpieczeństwa użytkowania mostów. Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej Zakład Mostów Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej ma niemal siedemdziesiątletnią historię. Obecnie o pozycję Zakładu troszczy się już czwarte pokolenie pracowników. Naczelną dewizą Zakładu był zawsze ścisły związek badań naukowych i wdrożeń technicznych z dydaktyką. Zaangażowanie pracowników Zakładu na polu eksperckim, projektowym i realizacyjnym zaowocowało wszechstronnym doświadczeniem i bogatym archiwum, w którym zgromadzono dużo ciekawych, wartych upowszechnienia opracowań. Dziesięć lat temu postanowiliśmy udostępnić dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. "Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej". Mieliśmy wtedy nadzieję wydawać rocznie przynajmniej jedną pozycję serii, która będzie dotyczyć aktualnych kłopotów polskiej inżynierii mostowej. Pragniemy, by poszczególne tomy były ściśle związane z praktyką inżynierską i równocześnie miały walor dydaktyczny. Seria adresowana jest do inżynierów i studentów pragnących poszerzyć własną wiedzę i umiejętności w zakresie najwieższych osiągnięć inżynierii mostowej. Przewidywaliśmy, że w serii wydawane będą głównie prace twórców ze środowiska wrocławskiego, lecz dopuszczamy możliwość wydawania też prac twórców z innych środowisk. Dotychczas w ramach Wrocławskiej Serii Wydawniczej Inżynierii Mostowej ukazały się: Projektowanie stalowych kładek dla pieszych Obliczenia mostów z betonowych belek prefabrykowanych Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych Modelowanie sprężenia mostów Budowa konstrukcji gruntowo-powłokowych Mosty betonowe wznoszone metoda sekcja po sekcji Ruchome obciążenia obiektów mostowych Mosty łukowe w Polsce. Historia, współczesność, przyszłość
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Ruchome obciążenia obiektów mostowych |
Autor: | Machelski Czesław |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | DWE Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.