Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Książka ebook wspomoże nauczycieli i terapeutów w kompleksowym objęciu ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną zarówno w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych, jak i organizowanych zajęć specjalistycznych. Autorki prezentują pomiędzy innymi zadania wychowawców, nauczycieli i terapeutów, a także omawiają dokumentację i rodzaje ćwiczeń w nauczaniu języka polskiego.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Edukacja polonistyczna |
Autor: | Tanajewska Alicja, Kiełpińska Iwona |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Harmonia |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Książka ebook zawiera: 1. Metodykę edukacji polonistycznej (dostosowanie wymagań edukacyjnych, wybrane zagadnienia z metodyki edukacji polonistycznej), 2. symptomy zaburzeń (specyficzne trudności, dysleksja), 3. program zajęć korekcyjno - kompensacyjnych (cele, założenia, współpraca z rodzicami i nauczycielami, formy, metody, środki dydaktyczne, program), 4. przykłady programów dydaktyczno - wyrównawczych (dla poszczególnych klas I etapu nauczania).
Publikacja „Program zajęć dydaktyczno- wyrównawczych a także korekcyjno- kompensacyjnych dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu Zbiór ćwiczeń edukacji polonistycznej dla uczniów klas 1-3” została napisana z myślą o uczniach mających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu a także nauczycielach uczących tych uczniów . Umożliwi ona nauczycielom w lepszym stopniu objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną zarówno w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych jak też w ramach zorganizowanych zajęć specjalistycznych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach W pierwszym rozdziale znajdują zaprezentowano wybrane zagadnienia z metodyki edukacji polonistycznej. Omówiono rodzaje ćwiczeń w edukacji polonistycznej.Są to: ćwiczenia w mówieniu, ćwiczenia w czytaniu i opracowywaniu tekstów,ćwiczenia w pisaniu , ćwiczenia gramatyczne, ćwiczenia ortograficzne W drugim rozdziale zawarte omówiono specyficzne trudności w nauce czytania i pisania: dysleksję rozwojową, dysgrafię, dysortografię. Przedstawiono symptomy wskazujące na występowanie dysleksji rozwojowej u ucznia klas 1–3. W trzecim rozdziale znajduje się Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu wynikającymi z deficytów rozwojowych percepcji wzrokowej, słuchowej, kinestetycznej (motoryki znacznej i małej). W czwartym rozdziale znajduje się Program zajęć dydaktyczno wyrównawczych, dla uczniów klasy pierwszej trudnościami w czytaniu i pisaniu. z podziałem na poszczególne klasy. W rozdziale piątym znajduje się zbiór ćwiczeń dla uczniów klas 1-3 kompensacyjno – korekcyjnych dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu z podziałem na poszczególne klasy. Ćwiczenia mogą być wykorzystane zarówno na zajęciach edukacyjnych jak też na zajęciach specjalistycznych i dodatkowych takich jak : dydaktyczno-wyrównawczych, kompensacyjno –korekcyjnych dla uczniów klas 1-3
Publikacja „Program zajęć dydaktyczno- wyrównawczych a także korekcyjno- kompensacyjnych dla uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości a także umiejętności z edukacji matematycznej. Zbiór ćwiczeń matematycznych dla uczniów klas 1-3” została napisana z myślą o uczniach mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki a także nauczycielach uczących w edukacji wczesnoszkolnej. W pierwszym rozdziale omówiono wybrane zagadnienia metodyczne dotyczące kształtowania pojęć i umiejętności matematycznych które, zdaniem autorów, najczęściej sprawiają, szczególnie młodym nauczycielom, trudności w prawidłowym uczeniu matematyki. W drugim rozdziale znajdują się treści programowe z edukacji matematycznej zawarte w podstawie programowej w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego a także kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (DzU 2012, poz. 977). z uwagami do realizacji i podziałem na poszczególne klasy.W trzecim rozdziale znajduje się Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Omówiono w nim symptomy zaburzeń a także zakres ćwiczeń terapeutycznych w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości a także umiejętności dotyczących edukacji matematycznej. W czwartym rozdziale zaprezentowano program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych dla klasy pierwszej, drugie i trzeciej. W piątym rozdziale znajduje się zbiór ćwiczeń matematycznych do wykorzystania na zajęciach edukacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3