Porąbana sztuka. Rick and Morty okładka

Średnia Ocena:


Porąbana sztuka. Rick and Morty

Rick i Morty. Porąbana sztuka – czyli kulisy powstawania serialu w książce pdf z okładką świecącą w ciemności. Gasisz światło i – nie, nie, nikt nie dostanie po gębie, w każdym razie nie tym razem. Tylko przy zgaszonym świetle docenisz fakt, że to powalające dzieło z zewnątrz jest tak samo dobre jak w środku. Ono świeci! Emituje światło. Wskazuje drogę! Jeśli świat ulegnie zagładzie albo przypadkiem wysiądą korki, będziesz mógł (czy również mogła) używać jej jako latarki. Przynajmniej przez kilka minut. W przypadku zagłady świata to i tak zbyt długo.  A okładka to dopiero początek.     W środku tej powalającej księgi odnajdziesz szkice, grafiki, najlepsze sceny, odręczne notatki, a przede wszystkim pomysły rysowników i scenarzystów, które są tak dzikie, świńskie i szalone, że nikt do tej pory nie ośmielił się ich opublikować. Jest tu cały wywrotowy, nieocenzurowany i absolutnie smakowity szajs z pierwszego i drugiego sezonu animacji Rick i Morty. Strach się obawiać – od tego eksplodują mózgi, a co się zobaczyło, nie da się odzobaczyć. Warto jednak zaryzykować – właśnie ruszył świeży sezon Ricka i Morty’ego, wypada więc przypomnieć sobie co nieco z pierwszych dwóch serii.  Jeśli lubisz wywrotowe uniwersum Ricka Sancheza i jego międzygalaktyczne podróże, to książka ebook w sam raz dla ciebie. Lub jeśli lubisz animację jako taką. Lub szukasz prezentu dla siostry, brata albo chłopaka. Raczej nie dla babci. Dla dziadka także nie. Rick i Morty. Porąbana sztuka to książka, która podbije wydawniczy świat. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Szczegóły
Tytuł Porąbana sztuka. Rick and Morty
Autor: Siciliano James , Roiland Justin
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Porąbana sztuka. Rick and Morty w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Porąbana sztuka. Rick and Morty PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: orto_inte_je(1).pdf - Rozmiar: 190 kB
Głosy: -2
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Porąbana sztuka. Rick and Morty PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Ortografia na sprawdzianie w szkole podstawowej (zasady i przykłady) 1. Pisownia zmiękczeń (w tym zakończeń bezokoliczników) np. słońce, zieleń, cienie, cichnie, gryźć, iść, jechać. 2. Pisownia spółgłosek dźwięcznych i bezdźwięcznych Sprawia uczniom wiele problemów, gdyż inaczej mówimy, a inaczej piszemy. ¾ Spółgłoska dźwięczna, która znajduje się w sąsiedztwie spółgłoski bezdźwięcznej lub występuje na końcu wyrazu traci swoją dźwięczność, np. słodki, trawka, pokrzywa, twardy, prośba, chleb, łeb, śnieg. ¾ Tu też można uwzględnić zasady dot. pisowni przedrostków roz-, bez-, wz-, wez-, ws-, wes- oraz zakończeń –ski, -cki, -dzki, -stwo, -ctwo, -dztwo, -śba,- źba. ¾ Uwaga! Nie wszystkie programy wprowadzają pojęcie przedrostka. 3. Pisownia wyrazów z ó a) wymiennym (na o, e), np. ogród – ogrody, pióro – pierze; b) niewymiennym, np. chór, róża, wróbel, jaskółka, góra, wzgórze; c) w zakończeniach rzeczowników –ów, -ówka, -ówna (tu też D. lm. rodz. męskiego, np. psów), np. Kraków, głodówka, Szczepaniakówna. ¾ Uczniowie powinni znać pisownię wyrazów: ósemka, ósmy, ósmoklasista, ów, ówdzie, ówczesny. 4. Pisownia wyrazów z u a) we wszystkich formach osobowych czasowników czasu teraźniejszego i trybu rozkazującego zakończonych na – uje, -uj, (-uję, -ujesz itp.) w myśl rymowanki: w czasowniku – uje się nie kreskuje, np. zgaduje, zgaduj, zgaduję, zgadujesz; b) na początku i na końcu wielu wyrazów, np. upał, na dachu. ¾ Uczniowie powinni znać pisownię wyrazów: zasuwka, wsuwka, skuwka. 5. Pisownia wyrazów z rz a) wymiennym (na r), np. żołnierz – żołnierski; marzec – marcowy; b) niewymiennym, np. kołnierz, korzeń, rzadki, rzut, jarzębina; a) po spółgłoskach: p, b, t, d, k, g, j, w, ch, np. przygoda, brzydko, potrzeba, drzewo, krzew, grzech, wrzosy, spójrz, chrzan; ¾ Uczniowie powinni znać pisownię wyjątków: pszenica, pszczoła, kształt, wszystko, wszędzie, obszar (i wyrazy pokrewne) ¾ Nie muszą jednak znać rzadziej występujących w języku wyjątków: bukszpan, Pszczyna. ¾ Trzeba pamiętać że: -szy (-sza, -sze) i –ejszy (-ejsza, -ejsze) piszemy zawsze w formach stopnia wyższego i najwyższego przymiotników, nawet po wymienionych spółgłoskach np. większy, największy. b) w zakończeniach rzeczowników: -mistrz, -mierz, -arz, -erz, np. zegarmistrz, kątomierz, kalendarz, kołnierz. ¾ Uczniowie powinni znać pisownię zapożyczonych rzeczowników rodz. męskiego zakończonych na –aż, np. witraż, garaż, montaż, bagaż, wiraż, reportaż, bandaż, masaż, kolportaż, łupież, pejzaż, papież. 1 Strona 2 6. Pisownia wyrazów z ż a) wymiennym (na g, dz, h, s, z, ź), np. krążyć – krąg, pieniążek – pieniądz, grożę – grozić, mażę – mazać; b) niewymiennym, np. bażant, pożytek, różnica, żarówka, księżniczka; c) w rzeczownikach rodzaju żeńskiego zakończonych na –aż, -eż, np. młodzież. ¾ Uczniowie powinni znać pisownię wyjątków: twarz, potwarz, macierz. 7. Pisownia wyrazów z ch a) wymiennym (na sz), np. mucha – muszka; b) niewymiennym, np. chmura, choroba, chuligan, pechowiec, kucharz; c) zawsze na końcu wyrazów, np. duch, puch, mech (wyjątek: druh); d) po spółgłoskach, np. schować, wschód, wchodzić, tchórz. 8. Pisownia wyrazów z h a) wymiennym ( na g, z, ż), np. wahać się – waga, błahy – błazen, druh – drużyna; b) niewymiennym, np. hak, haft, herbata, hałas, hamulec, handel; c) w wyrazach obcego pochodzenia rozpoczynających się cząstkami hipo-, hydro-, hiper- , np. hipokryta, hydrofor, hiperbola; d) po spółgłosce z, np. zhańbić, zharmonizować. 9. Pisownia wyrazów z ą, ę a) w wyrazach rodzimych, np. pociąg, związek, jęczy lub w wyrazach całkowicie spolszczonych, np. ksiądz, kolęda b) ę w M., B., W. lp. niektórych rzeczowników rodzaju nijakiego, np. cielę, imię. c) ę w B. lp. i ą w N. lp. w zakończeniach rzeczowników i przymiotników np. B. matkę, kolegę; N. dobrą matką, z kolegą d) ą, ę w zakończeniach czasowników: - w 1 os. lp. np. idę - w 3 os. lm. czasu teraźniejszego np. robią - w czasie przeszłym np. zdjął. 10. Pisownia wyrazów z om, on, em, en a) w wyrazach obcego pochodzenia, np. centrum, benzyna, kontynent, kompas (w zakresie czynnego słownictwa uczniów) b) w zakończeniach rzeczowników w C. lm. –om, np. drzewom, psom oraz –em w N. lp. , np. przyjacielem, psem 11. Pisownia wyrazów wielką literą: ¾ na początku zdania ¾ nazwy i imiona własne (ludzi i zwierząt) ¾ nazwiska, przezwiska, nazwy rodów i rodzin ¾ nazwy części świata, krajów, regionów i ich mieszkańców, przedstawicieli ras ludzkich i plemion Uwaga! Małą literą piszemy nazwy mieszkańców miast, wsi, osiedli, dzielnic miast, np. łodzianin – mieszkaniec Łodzi, Łodzianin – mieszkaniec regionu Łódzkiego ¾ nazwy geograficzne Uwaga! - Jeśli drugi człon nazwy jest rzeczownikiem w mianowniku, to pierwszy będący rzeczownikiem pospolitym piszemy małą literą, np. jezioro Wigry morze Bałtyk (ale: Morze Bałtyckie) - Przymiotniki utworzone od nazw geograficznych piszemy małą literą, np. polski, europejski 2 Strona 3 ¾ pierwsze wyrazy w tytułach utworów literackich, a także wyrazy, które z zasady piszemy wielką literą, jak imiona czy nazwy geograficzne np. „Ania z Zielonego Wzgórza”. ¾ nazwy ulic, parków, dzielnic i osiedli oraz zabytków, budowli i pomników ¾ Uwaga! Wyrazy: ulica, aleja, dzielnica, osiedle, pomnik są rzeczownikami pospolitymi i jeśli nie wchodzą w skład nazwy własnej zapisujemy je małą literą np. aleja Kopernika, pomnik Mickiewicza. ¾ wszystkie wyrazy w nazwach planet, gwiazd i ich układów ¾ Uwaga! Wyrazy: słońce, ziemia, gwiazda piszemy małą literą, jeśli występują w zdaniu jako rzeczowniki pospolite. np. Wczoraj słońce mocno grzało. ¾ wszystkie wyrazy w nazwach świąt religijnych, państwowych oraz dni świątecznych ¾ Uwaga! Małą literą piszemy nazwy obrzędów zwyczajów, zabaw i uroczystości, np. topienie marzanny, andrzejki, karnawał. 12.Pisownia „nie” (w zakresie czynnego słownictwa) A. Łącznie piszemy nie z: ¾ rzeczownikami, np. nieszczęście, nieprawda, niezgoda; ¾ przymiotnikami, np. niedobry, nieładny, niekorzystny; ¾ przysłówkami utworzonymi od przymiotników, np. niedobrze, nieładnie. B Rozdzielnie piszemy nie z: ¾ czasownikami (w formie osobowej i bezokoliczniku), np. nie zrobię, nie zrobić; Uczniowie powinni znać pisownię wyjątków: niepokoić, niedomagać, niedowidzieć, nienawidzić, niecierpliwić się, niewolić, nieruchomieć ¾ przymiotnikami (w stopniu wyższym i najwyższym), np. nie lepszy, nie najlepszy; ¾ przysłówkami ( w stopniu wyższym i najwyższym), np. nie lepiej, nie najlepiej; ¾ wyrazy do zapamiętania przez uczniów: nie warto, nie można, nie trzeba, nie należy, nie wolno, nie brak, nie potrzeba. 13. Pisownia wyrazów z cząstką by A. Łącznie piszemy by z: ¾ osobowymi formami czasowników, np. pisałbym; ¾ ze spójnikami, które trzeba zapamiętać : gdyby, jeśliby, jeżeliby, żeby, aby; B. Rozdzielnie piszemy by z: ¾ bezokolicznikami, np. robić by, pisać by; ¾ wyrazami o funkcji czasownikowej, które trzeba zapamiętać: wolno by, warto by, trzeba by, można by. Uwaga! Zakończenia form trybu przypuszczającego: -bym, -byś, -by........ są ruchome; można je przenieść przed czasownik i wtedy piszemy rozdzielnie, np. czytałbym albo bym czytał, pisać by albo by pisać. 14. Pisownia wyrażeń przyimkowych (w zakresie czynnego słownictwa uczniów) a) przyimki z rzeczownikami (przysłówkami, liczebnikami, zaimkami) zasadniczo piszemy rozdzielnie, np. w domu, za domem, przy domu, na przykład, dla nich, do niego, do pierwszego, na co dzień, nade mną, ode mnie, po kolei, po polsku, po prostu, w ogóle; b) łącznie piszemy kilkadziesiąt wyrażeń przyimkowych, których pisownia została ustalona dłuższą tradycją, np. dlaczego, powoli, potem, wskutek, naprawdę, naraz, nareszcie, znienacka, nadal, nadzwyczaj. 15. Pisownia przyimków złożonych np. ponad, poprzez, spod, sprzed, znad, zza, spoza. 3 Strona 4 Błędy interpunkcyjne na sprawdzianie ( naruszane zasady – z przykładami) PRZECINEK ¾ brak przecinka między wyrazami użytymi w celu wyliczenia Czytała książki w domu w szkole w parku. Uczniowie_ nauczyciele i rodzice spotkali się przy ognisku. ¾ brak przecinka między członami powtórzonymi Bardzo bardzo mi żal tego zajączka. Wiedział o tym i mój brat i mój wujek. ¾ brak przecinka oddzielającego zdania składowe w zdaniu złożonym Widziałem obraz który przedstawiał morze. Zasnął_ gdy tylko się położył. Gdy tylko się położył_ zasnął. Odgarnął gałęzie_ żeby pomóc zwierzakowi. Będziemy poruszali się wyznaczonymi szlakami rozbijemy sobie obóz. Kpił z nauki_ więc nie zdał. Bardzo się starał_ ale mu nie wychodziło. KROPKA ¾ brak kropki na końcu zdania Nie musiał mi tego mówić_ Uwaga: Uczeń w klasie szóstej szkoły podstawowej nie musi znać prawidłowej pisowni skrótów! ZNAK ZAPYTANIA ¾ brak znaku zapytania zamykającego zdanie pytające Dlaczego pojechałeś do tego lasu_ Czy już naprawiłeś rower_ DWUKROPEK ¾ brak dwukropka przed przytoczeniem cudzych lub własnych słów Krzyknąłem_ „Uciekajmy!” Mama zapytała_ „Czy umyłaś ręce?” ¾ brak dwukropka przed wyliczeniem szczegółów poprzedzonym określeniem ogólnym Wziąłem wiele potrzebnych rzeczy_ jedzenie, picie, kompas, zegarek, latarkę i pieniądze. Poznałem następujące części mowy_ rzeczownik, czasownik, przymiotnik i liczebnik. Uwaga: Uczeń w klasie szóstej szkoły podstawowej nie musi znać reguł związanych ze stosowaniem dwukropka przy wymienianiu tytułów dzieł, nazw i terminów. MYŚLNIK (pauza) ¾ brak myślnika w zapisie dialogu na początku każdej wypowiedzi _ Dziadku, weź mnie ze sobą. _ Nie, Jasiu_ odpowiedział dziadek. _Tym razem zostaniesz w domu. Uwaga: Uczeń w klasie szóstej szkoły podstawowej nie musi znać zasad związanych ze stosowaniem myślnika przy wtrąceniach. 4 Strona 5 Błędy językowe najczęściej spotykane w wypowiedziach uczniów szkół podstawowych dotyczą naruszenia norm gramatycznych oraz niewłaściwego wyboru środków językowych, na przykład: ¾ niepoprawna odmiana wyrazów Zaczęłem kopać. Podeszłem. Po tym doszłem do wniosku... Muszę wyruszyć w tą daleką drogę. Dałem jeść kotowi. Wstawając, zobaczyłem przed sobą olbrzymie zwierzę. ¾ błędy w budowie zdań (niepoprawny szyk wyrazów lub niewłaściwa kolejność zdań składowych, nieumiejętność wyznaczania granic zdania (kropka, wielka litera), powtarzanie tych samych struktur w obrębie zdania) Znalazłam dużo ukrytych kurek w trawie i opadających liściach z drzew. Obiecałam sobie, że jak najlepiej umiem, zaopiekuję się szkrabami porzuconymi w lesie. Znajduje się tam też basen, w którym można popływać, jest sala gier komputerowych. będziemy poruszali się wyznaczonymi przez trapera szlakami, rozbijemy sobie w lesie obóz i będziemy tam nocowali oprócz nas będą jeszcze nasi rodzice i pan który będzie nas oprowadzał po górach. Widziałem obraz, który przedstawiał morze, które było zielone. Gdy wróciłem z wakacji, wspominałem to wszystko, gdy oglądałem pamiątki. ¾ użycie słów w niewłaściwym znaczeniu lub niepoprawne połączenia wyrazów, zmiana formy związku frazeologicznego Z powodu dwudziestych szóstych urodzin księżniczki, składam jej serdeczne życzenia. Powyższe stwierdzenie motywuję własnym doświadczeniem. Dźwignij słuchawkę... Rozmyślcie, jak bardzo moglibyście się wzbogacić. Wokoło roztaczał się zapach żywicy. Był to fakt rzeczywisty. ...inteligentny umysł... ...posiadał jabłko... Pamiętnik wędrował od ręki do ręki. Wyjeżdżając stamtąd, nie mogła się powstrzymać od uronienia łez. ¾ ubóstwo słownictwa ujawniające się w powtarzaniu wyrazów (np. „mod-nych” słów) oraz w nadużywaniu lub niewłaściwym stosowaniu zaimków Każdy z was ma swój własny ideał człowieka idealnego. Gdy doszliśmy do lasu, szliśmy wąską dróżką. Mam nadzieję, że w lipcu nigdzie nie wyjeżdżasz, bo ponieważ chciałbym Ci zaproponować wyjazd ze mną w góry. Zaczęłem kopać dziurę gdy, już ją wykopałem jakieś 7 metrów od naszego koca. Jak jest ktoś chętny, proszę przyjść na ul. Cezara. Ja osobiście sądzę... Byłem w Afryce, było bardzo fajnie, lecz niebezpiecznie. Mówię Ci, było fajnie, byłem nad Nilem, zwiedziłem fajne piramidy. 5