Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Czy edukacja – jej istota, cele, proces – wymaga dziś redefinicji? Czy jesteśmy świadkami kolejnych etapów ewolucji, czy również można mówić o bardziej gwałtownych zmianach rewolucyjnych? Czy, myśląc o edukacji, trzeba pójść za głosami, że system wymaga zrównania z ziemią i wybudowania wszystkiego na nowo, lub za tymi, że trzeba trwać przy tradycyjnym modelu, ponieważ tylko on jest naprawdę wartościowy?Publikacja Moniki Frani nie stanowi zbioru kompletnych odpowiedzi na powyżej sformułowane pytania. Jest ona raczej efektem zatrzymania się w dzisiejszym, dynamicznie pędzącym świecie a także próbą spojrzenia na trendy i zjawiska dotyczące edukacji i szeroko rozumianych mediów i technologii w połowie drugiej dekady XXI wieku. Szybkość zjawisk w omawianym obszarze jest tak duża, że eksploracje w tej problematyce są potrzebne cały czas.Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera się na efektach kilkuletnich badań i analiz, jednak można w niej znaleźć też elementy o charakterze bardziej popularnonaukowym. Została przygotowana z myślą zarówno o teoretykach, jak i praktykach edukacji. Publikacja rozpoczyna się od rozważań na temat zachodzących zmian, ich potrzebie i przesłankach do nich prowadzących, a dotyczących instytucji szkoły, współczesnego edukatora i nowoczesnej edukacji. Odnoszą się one przede wszystkim do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych.Choć dużo treści w niniejszej książce pdf dotyczy mediów, samo pojęcie jest bardzo szerokie, a czasem niejednoznaczne. Media są dziś stale definiowane na nowo w odniesieniu do płynnych kontekstów. Współcześnie żyjąca jednostka działa w świecie świeżych mediów. Jako osoba ucząca się może korzystać z wielu narzędzi, które pojawiły się w ostatnich latach, takich jak: blogi, edublogi, webinaria, masowe otwarte kursy online (MOOC), filmy instruktażowe i tutoriale internetowe, gadżety wearable technology, drony, drukarki 3D itd. Rzeczywistość edukacyjna może być wzbogacona tą wirtualną (VR) i poszerzoną (AR), które mogą współgrać w narracji transmedialnej.Coraz częściej omawia się i stosuje w praktyce ideę Bring Your Own Device, edurozrywkę i grywalizację, a także social media w uczeniu się kolaboracyjnym i mobilnym. Futurystycznym pomysłem przestaje być chociażby nauczanie z udziałem robotów. Poszukując świeżych ścieżek dla nowoczesnej edukacji, coraz bardziej widoczna staje się potrzeba znalezienia świeżych metod prowadzenia lekcji, edukacji formalnej i nieformalnej. E learning, m-learning czy blended learning to tylko niektóre propozycje. W kontekście wyrównywania szans edukacyjnych znaczącą rolę może odegrać otwarte i wolne kształcenie. Narzędzia technologiczne i media wpierają i modyfikują nieźle słynne metody, czego przykładem mogą być time-spaced learning czy e-tutoring i e-coaching.Interesująco przedstawiają się efekty badań swoich autorki, które zaprojektowane zostały w ten sposób, żeby wpisywały się w zasady mobilnej edukacji hybrydowej. Czytelnik znajdzie tam opis procedury metodologicznej a także praktycznej półrocznego cyklu zajęć tradycyjnych w stacjonarnym laboratorium, wspomaganych komplementarnie przez użytkowanie aplikacji mobilnej, służącej powtórkom materiału i przyswajaniu informacji.Publikację zamyka wizja edukatora przyszłości a także edukacji medialno-cyfrowej – aspektów dotykających obecnych a także tworzących się potrzeb i wzywań. Autorka ma nadzieję, że lektura książki zainspiruje Czytelników do poszukiwania swojej ścieżki edukacyjnej w świecie świeżych mediów i technologii.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Nowe media, technologie i trendy w edukacji |
Autor: | Frania Monika |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: | 2017 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.