Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Celem przedkładanego Czytelnikowi tomu jest ukazanie wybranych obszarów pracy socjalnej warunkowanych dynamiką zmian – głównie demograficznych i społeczno-gospodarczych – występujących we współczesnym społeczeństwie. Punktem wyjścia uczyniono tu proces przygotowania do zawodu pracownika socjalnego. Zebrany materiał przedstawiono w czterech częściach. Pierwszy blok zagadnień dotyczy re?eksji ponad kształceniem do pracy socjalnej, czyli tendencji, wyzwań i dylematów edukacji w zakresie pracy socjalnej. W części drugiej zebrano teksty, których tematyka oscyluje wokół zagadnień związanych z funkcjonowaniem i kompetencjami podmiotów polityki zabezpieczenia społecznego. Element trzecia tomu jest poświęcona innowacyjnym rozwiązaniom w obszarze pracy socjalnej, a w ostatniej autorzy artykułów koncentrują się na wieloaspektowości pracy socjalnej. Mamy nadzieję, że ze względu na zakres poruszanej problematyki książka ebook zainteresuje szerokie grono odbiorców, a opisywane w niej kwestie będą stanowiły inspirację do podjęcia praktyki a także refleksji naukowej. Prezentowany zestaw adresujemy zwłaszcza do pedagogów, socjologów, polityków społecznych, osób doświadczających trudności w pracy zawodowej polegającej na profesjonalnym świadczeniu pomocy i wsparcia, jak też studentów nauk humanistycznych. Życzę Czytelnikom tej książki, żeby jej lektura przyczyniła się do pogłębienia swojej wiedzy na temat działania w pracy socjalnej, kształcenia do niej i sposobów pozyskiwania sojuszników (sił ludzkich) w tych trzech, wyżej wymienionych przestrzeniach „pomiędzy”, a tym samym dała potwierdzenie sensu obranego kierunku kształcenia do tego pola aktywności. Z wprowadzenia do książki prof. zw. dr hab. Ewy Marynowicz-Hetki [….] prezentowana publikacja jest próbą refleksji ponad fenomenem edukacji w czasie rządów komunistycznych w Polsce, a także zastanowienia się ponad kierunkami przemian, jakie dokonały się w tym obszarze po 1990 r. Z tak ujętego celu wynika konstrukcja książki. Choć formalnie jest ona podzielona na trzy części, w zależności od przyjętego kryterium można w nim wyróżnić podział dwu- albo trójczłonowy. Jeśli przyjąć kryterium chronologiczne, prosto dostrzeżemy element dotyczącą PRL i postperelowską. Bardziej ciekawy jednak wydaje się zastosowany przez nas podział problemowy. Wyróżniliśmy zatem element odnoszącą się do ideologicznych uwarunkowań edukacji w czasie PRL. Zawarte w niej artykuły charakteryzują proces narzucania instytucjom edukacyjnym nowego paradygmatu ideologicznego, a także podejmowane przez społeczeństwo próby emancypacji. Element druga dotyczy przemian dokonujących się w organizacji procesów edukacyjnych, a w szczególności odbudowy systemu oświaty po zakończeniu działań wojennych, kształtowaniu się szkół dla mniejszości narodowych, zmian dokonujących się w programach kształcenia i w treściach podręczników szkolnych a także organizacji. Ostatnią element tworzą artykuły odnoszące się do aktualnej rzeczywistości. Pozornie jej problematyka nie koresponduje z treściami zawartymi w częściach poprzedzających. Wydaje się jednak, że dla badaczy zajmujących się PRL pytanie, jak przedstawia się stan edukacji „po komunizmie”, ma ważne znaczenie. Na kształt reform mieli przecież wpływ ludzie ukształtowani w tamtym systemie, nierzadko z nim osobiście związani. Choć we współczesnym systemie edukacji można dostrzec zdecydowane zmiany, ciężko nie zauważyć, że o przekształcenia systemowych stale decydują w większej mierze władze niż rodzice, że autonomia oświaty nierzadko stale pozostaje postulatem […]. Element Wprowadzenia
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii (1945-2009) Tom 3 |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.