Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii „Twórczość i Edukacja” wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem a także wspieraniem zdolności twórczych dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W serii publikowane są prace poruszające problematykę edukacyjnych a także społeczno-kulturowych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej w różnorakich dziedzinach. W publikacji kierowanej zarówno do badaczy, jak i studentów a także pedagogów a także psychologów zainteresowanych edukacyjnymi uwarunkowaniami rozwoju kreatywności twórca przedstawia wybrane dylematy związane z tą młodą dyscypliną naukową. Dotyczą one: samego pojęcia kreatywności i prób jego poszerzenia na działalność zbrodniczą, kłopotów edukacyjnych związanych z rolą autorytetu i wzoru wychowawczego odgrywaną przez twórców, znaczenia nagród dla rozwoju twórczej produktywności, a także zagadnień metodologii badań ponad twórczością, profesji pedagoga twórczości a także nauczania umiejętności twórczych. Czytelnik znajdzie tu także efekty badań i refleksje dotyczące tabu w twórczości. Kolejne epizody książki autor, autor teorii twórczego myślenia pytajnego, kończy zapytaniami pobudzającymi odbiorcę do głębszej głębszej refleksji ponad prezentowaną tematyką. Publikacja jest skierowana do czytelników, którym leży na sercu rozwój osoby przez twórczość w szerokim jej rozumieniu – zarówno artystycznym, edukacyjnym i codziennym. Twórca nie boi się prowokować czytelnika do dyskusji, twórczego sporu o obronę dobra, prawdy i piękna. Z recenzji prof. dr hab. Urszuli Szuścik Z racji polemicznego charakteru pracy, jej oryginalności a także nowości tez będzie ona bardzo atrakcyjnym dopełnieniem istniejących publikacji na temat twórczości, zdolności i wybitności. Na podkreślenie zasługuje wielka erudycja autora, znajomość i wyczucie współczesnych dylematów, związanych z recepcją i kanonami twórczości, kłopotami kształcenia akademickiego, rozwojem osobowym i kulturowym młodego człowieka. Z recenzji dr hab. Iwony Czai Chudyby, prof. UKEN
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Dylematy pedagogiki twórczości |
Autor: | Szmidt Krzysztof J. |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wydania: | 2024 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.