Średnia Ocena:
Czarownice i dakinie
Co łączy współczesny ruch Wicca ze starożytną tantrą, jaka była rola dziewczyny w społeczeństwie na przestrzeni wieków, czym były i są czarownice? Na te i zapytania odpowiada w swej pasjonującej książce pdf słynny buddolog John Myrdhin Reynolds. John Myrdhin Reynolds (Vajranatha) odbył studia z historii religii, antropologii, arabistyki, sanskrytu, języka tybetańskiego a także buddologii na Uniwersytetach Columbia, Berkeley a także na Uniwersytecie Waszyngtona w Seattle. Doktoryzował się z filozofii buddyjskiej u profesora Edwarda Conze, słynnego na całym świecie uczonego specjalizującego się w buddyjskiej literaturze pradżniaparamity. Reynolds jest autorem paru wysoce cenionych ebooków z zakresu buddyzmu. Czarownice i dakinie. Tantra na Wschodzie i Zachodzie to niezwykła książka. Jej tematem jest bowiem porównanie tantry hinduskiej i buddyjskiej z tymi nurtami duchowości zachodniej, które związane są z aspektem żeńskim, znajdującym na przestrzeni wieków własny wyraz w wielu archaicznych kultach, czarownictwie, a także we współczesnym ruchu wicca. Wyjątkowa erudycja, szerokość intelektualnych horyzontów Reynoldsa, a także jego zmysł syntezy, sprawia, że lektura Czarownic i dakiń stanowi nie tylko fascynującą podróż przez dużo epok i tradycji duchowych, lecz może być też ważnym przyczynkiem do zrozumienia fenomenu religii, a nawet źródłem inspiracji dla swoich poszukiwań duchowych.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Czarownice i dakinie |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo A |
Rok wydania: | 2008 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Czarownice i dakinie PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!