Slavia_instrukcja_do_gry
Szczegóły |
Tytuł |
Slavia_instrukcja_do_gry |
Rozszerzenie: |
PDF |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
Slavia_instrukcja_do_gry PDF - Pobierz:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd pliku o nazwie Slavia_instrukcja_do_gry PDF poniżej lub pobierz go na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Możesz również pozostać na naszej stronie i czytać dokument online bez limitów.
Slavia_instrukcja_do_gry - podejrzyj 20 pierwszych stron:
Strona 1
SLAVIA
Poland, MMXIII
Strona 2
Przenieś się do świata dawnych Słowian za 1.Rozpoczęcie rozgrywki
pośrednictwem gry „Slavia”. Jest to połączenie
różnych gatunków rozgrywki: przygodowej, 1.0 Załadowanie
strategicznej, tekstowej, a nawet RPG. Gra znajduje się na kasecie. Aby zacząć grę,
wystarczy załadować program „*SLAVIA*”.
Walcz przy użyciu czarów i dowódź UWAGA! Program nie jest nagrany w trybie turbo!
sprzymierzonym wojskiem! Warz potężne eliksiry,
1.1 Uruchomienie
poszerzaj swoją wiedzę studiując pradawne zwoje!
Po załadowaniu wpisać komendę RUN. Pojawi się
Spaceruj po rozległej krainie Słowian, czcij bóstwa obraz tytułowy i trzy opcje do wyboru: 1-Graj,
i umacniaj morale Twoich żołnierzy! Poczuj się jak 2-Instrukcje, 3-Koniec. Naciśnięcie klawisza
prawdziwy mag z czasów naszych przodków! z odpowiednią cyfrą spowoduje wybranie akcji:
1 – Rozpoczyna nową grę
Pozwól działać swojej wyobraźni i baw się, 2 – Przedstawia fabułę gry
jak na Słowianina przystało! 3 – Zamyka program i wraca do systemu Basic
1.2 Odczyt i zapis postępów
Ponieważ gra jest dosyć długa, koniecznym będzie
Minimoog, autor gry
prowadzenie zapisu postępów, aby móc kon-
tynuować grę w innym czasie. W przypadku gry
„Slavia”, wraz z nowym tygodniem będą pojawiać
Strona 3
się kody dostępu, które należy wpisać po wybraniu Ty możesz robić znacznie więcej. Po wpisaniu
opcji „1-Graj” w menu głównym. Jeśli chcesz polecenia „ZRÓB ELIKSIR” uwarzysz eliksiry
rozpocząć nową grę, po prostu wciśnij klawisz (czyt. w.: „3.Księga czarów i wywarów”).
„Return”. Za każdym razem otrzymasz dwa. Ponadto możesz
poszerzać swoją wiedzę studiując pradawne zwoje.
2.Prowadzenie rozgrywki Polega to na tym, że po wpisaniu komendy
„STUDIUJ ZWOJE”, wyświetli się ciekawostka
2.0 Wpisywanie poleceń do zapamiętania, przekazująca wiedzę na różne
Jako, że „Slavia” jest grą tekstową, wszelkie pole-
tematy. Jest ich wiele. Oprócz tego, możesz
cenia wpisuje się do odpowiedniego pola. Pewnie
wędrować po otaczającej krainie – komenda
obawiasz się, że będziesz musiał zapamiętać
„PÓJDŹ DOKĄDŚ”. Po jej wpisaniu wyświetli się
wszystkie komendy, nazwy czarów itp. Nie!
mapka dostępnych miejsc i osób, które możesz
Za każdym razem, gdy pojawi się pole do wpisania
odwiedzić (czyt. w.: „4.Otoczenie”). W każdym
polecenia, wszystkie z nich, które są dostępne, będą
z miejsc masz jedną dodatkową, unikalną komendę,
wyświetlone. Oczywiście, polecenia będą inne
ale też niektóre pozostałe są nieaktywne. Ostatnią
podczas bitwy, niż podczas pokoju, ale nie będzie
komendą jest „GOTOWY”, co oznacza, uważasz
to stanowić żadnego problemu.
tydzień za spełniony i możesz przystąpić do walki.
Wówczas przenosisz się na pole bitwy.
2.1 Czas pokoju
Między bitwami jest czas na zregenerowanie wojsk,
2.2 Czas bitwy
opracowanie taktyczne dalszych walk i wypoczęcie.
Kiedy już znajdziesz się na polu bitwy,
Strona 4
wyświetlone zostają pewne wartości: 1-sza, czyli przez ciebie czynności liczby zmieniają się,
„Siła wroga”, standardowo wynosi 1000. bowiem zarówno wojsko sojusznicze, jak i wrogie
W momencie, gdy liczba stanie się mniejsza niż 25, zadaje obrażenia. Jeśli nie wykonasz swojej
przeciwnik ucieknie i bitwa się skończy. 2-ga, czyli czynności poprawnie – przepadło. Wróg i tak
„Siła sojuszników”, jest mniejsza, osiąga bowiem odejmie ci energię.
500. Jest to nic innego, jak siła wojska, do którego Germanie są od ciebie silniejsi, bo to oni napadli
należysz. Wszystkie właściwości są takie same, i zdążyli się przed wojną przygotować.
jak u przeciwnika. 3-cią wartością jest twoja Wojsko przegrane traci trochę morale, a zwycięskie
„Mana”, która wskazuje poziom zdolności – zyskuje, co wpływa na siłę armii w następnej
magicznej w czasie bitwy. Zmniejsza się podczas bitwie. Na tę wartość działa również pogoda,
rzucania czarów. Każde z zaklęć nich ma określony o której stanie jesteś informowany na początku
koszt użycia Many. tygodnia. Deszcz i burza obniża morale wojsk
Twoim zadaniem podczas bitwy jest rzucanie sojuszniczych, a słońce – wrogich (czyt.
czarów na przeciwnika i wzmacnianie swojego w.: „4.Otoczenie”).
wojska eliksirami. Po wpisaniu np. „CZAR”, Bitwa jest może najkrótszym, ale za to
program zapyta cię, który z wyświetlonych najważniejszym elementem tygodnia. Na początku
wybierasz. Wystarczy, że wpiszesz, jego nazwę każdego z nich jesteś wzbogacany o nowe
i zatwierdzisz, a zaklęcie poleci na wroga i zada umiejętności i otrzymujesz żołd. Możesz zrobić
obrażenia. Podobnież z eliksirami. Jeśli przed więcej eliksirów, oraz rzucić więcej zaklęć.
końcem walki skończy ci się Mana, możesz
walczyć za pomocą sztyletu. Po każdej wykonanej
Strona 5
2.3 Koniec gry 3. Księga czarów i wywarów
Kiedy minie dziesięć tygodni, wojna ulegnie
końcowi. Wcale nie jest powiedziane, że Słowianie W tej oto księdze napisane masz wszystkie
ją wygrają. Jak dobrze wiesz z poprzedniego dostępne w grze czary i eliksiry.
punktu, wynik walki i pogoda mają wpływ
na przebieg innych bitew. Zrób wszystko, ażeby 3.1 Czary
Zaklęcia rzucasz, wpisując ich nazwę w od-
twoje wojsko miało możliwie najwięcej siły
powiednim miejscu po wybraniu tej opcji podczas
podczas walki decydującej. Ona rozstrzygnie wynik
bitwy. Jednorazowo możesz rzucić tylko jeden czar.
całej wojny! Grę kończy zwycięstwo jednej
ze stron. Po wyświetleniu komunikatu końcowego 1. Wybuch złości
– wrócisz do Basic automatycznie. Gniewa wojsko do tego stopnia, że nie może zebrać
Jeśli chcesz przerwać grę, bo już się zmęczyłeś, myśli. Przez chwilę nie atakuje.
bo dosyć na dzisiaj, to wystarczy, że wciśniesz Przewidziane obrażenia: 50
kombinację klawiszy RUN/STOP+RESTORE, co Koszt: 10 Mana
zresetuje system bez utraty danych. Aby ponownie 1-szy tydzień
uruchomić program, zwyczajnie wpisz „RUN”,
a pojawi się menu główne (czyt. w.: „1.1 2.Porażenie
Uruchomienie”). Paraliżuje mięśnie wrogich wojowników. Nie
walczą przez chwilę.
Przewidziane obrażenia: 75
Strona 6
Koszt: 25 Mana Przewidziane obrażenia: - 50 do obrażeń wroga co
2-gi tydzień turę
Koszt: 60 Mana
3,Oszołomienie 5-ty tydzień
Oszołomieni wojownicy ranią nawet siebie samych,
lecz i wszystko wkoło. 3.2 Eliksiry
Przewidziane obrażenia: 100
Koszt: 40 Mana Eliksir jest to pieczołowicie przyrządzona płynna
3-ci tydzień mieszanina różnorodnych składników, mająca
wielką moc.
4.Bomba kwasowa
Silnie żrący kwas przebija się przez zbroję wroga 1.Piwo
raniąc go i czyniąc podatniejszym na obrażenia. Doskonałe, smaczne piwo słodowe, przyrządzone
Przewidziane obrażenia: + 30 do obrażeń dawną techniką. Dodaje sił i zapału.
sojuszników co turę. Efekt: +20 do sił sojuszników, +10 do obrażeń
Koszt: 50 Mana sojuszników
4-ty tydzień
2.Wódka
5.Groza Mocny trunek, posila, ale omamia!
Osłabia morale wroga, przez co zadaje mniej Efekt: +55 do sił sojuszników, -10 do obrażeń
obrażeń do końca bitwy. sojuszników.
Strona 7
3.Eliksir rumiankowy wojsk, która jest mniejsza, niż wroga. Spacerując
Leczniczy wywar z rumianku i innych polnych ziół, po górach, polując w lesie, łowiąc ryby nad rzeczką
wspomaga trawienie i leczy drobne rany. i rozmawiając z najstarszym człowiekiem
Efekt: +50 do sił sojuszników w osadzie możesz wpłynąć na wynik bitwy. Wys-
tarczy, że wpiszesz odpowiednią komendę
4.Miód pitny np. „POROZMAWIAJ ZE STARCEM”. Wówczas,
Stosunkowo nowy przepis na uszlachetnienie przykładowo, staruszek powie coś mądrego,
miodu, bardzo syci i wzmacnia. co wzbogaci cię duchowo i doda ci morale.
Efekt: +100 do sił sojuszników Wędrując po świecie możesz naprawdę wiele
zyskać, ale i tyle stracić! Dlatego zachowuj
5.Żywica drzewa kosmicznego
rozsądek i nie łaź po górach w nieskończoność!
Pochodząca z drzewa budującego świat żywica jest
Jak już się dowiedziałeś wcześniej, aby pójść trzeba
niezwykłym napojem, ale kosztownym.
wpisać komendę „PÓJDŹ DOKĄDŚ”. Wówczas
Efekt: +250 do sił sojuszników
wyświetli się mapa okolicy z wyłuszczonymi
4.Otoczenie nazwami różnych miejsc, do których możesz się
udać. Mapę można obejrzeć również z komendy.
Jak na grę przystało, musi mieć ona swój świat.
„Slavia” umożliwia eksplorowanie pewnej prze- 5.Uwagi
strzeni w pobliżu twojej osady. Głównym celem
Gra powstawała na prawdziwym Commodore 64
twojego podróżowania jest zdobywanie bonusów
oraz emulatorach Vice x64 i x128, w 2013-14 roku.
do morale, co wpływa bezpośrednio na siłę twoich