Średnia Ocena:
Zmierzch kształcenia. Wybrane implikacje pedagogiczne filozofii Leo Straussa i Erica Voegelina
W pokazywanej książce pdf twórca analizuje wybrane uwarunkowania, jakim we współczesnej kulturze zachodniej podlega kształcenie a także zwraca uwagę na niektóre pedagogiczne implikacje idei tworzących fundament dzisiejszej kultury europejskiej. Wykazuje, jak pozornie odległe od siebie aspekty naszej rzeczywistości warunkowane są przez dominujące obecnie wizje: człowieczeństwa, etyki i polityki. Odwołując się do koncepcji wychowania rozumianego jako ludzka aktywność urzeczywistniająca swą istotę przede wszystkim przez kształcenie, twórca stara się odpowiedzieć na pytanie: czy dominujący we współczesnej myśli zachodniej sposób opisu i uzasadniania fundamentalnych pojęć, takich jak istota człowieczeństwa, etyka, państwo, prawo, nie czyni sensowności kształcenia co najmniej trudną, a być może niemożliwą do teoretycznego uzasadnienia?
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Zmierzch kształcenia. Wybrane implikacje pedagogiczne filozofii Leo Straussa i Erica Voegelina |
Autor: | Rutkowski Jan |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wydania: | 2012 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Zmierzch kształcenia. Wybrane implikacje pedagogiczne filozofii Leo Straussa i Erica Voegelina PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!