Średnia Ocena:
Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2
„Na współczesną przestrzeń edukacyjną warto spojrzeć zarówno w kontekście dyskursywnej konfrontacji teorii, jak i praktyki codziennej, świata doświadczanego i przeżywanego przez podmioty tej przestrzeni, wykorzystując do tego zarówno perspektywę klasyków nauk społecznych, jak i nowopowstałych kierunków współczesnej pedagogiki, do których należy pedagogika miejsca. Wybór tematyki opracowania ma własne uzasadnienie w przemianach instytucji edukacyjnych i społecznych relacji wychowawczych. Każdy z tekstów stanowi wkład swój każdego z twórców w dyskurs traktujący o współczesnej przestrzeni edukacyjnej, w kontekście jej genezy, przemian, świeżych znaczeń.” Element ze Wstępu Wszystkie teksty zawarte w niniejszej książce pdf stanowią wkład swój każdego z twórców w dyskurs traktujący o współczesnej przestrzeni edukacyjnej w kontekście jej genezy, przemian, świeżych znaczeń. O strukturze publikacji zadecydowały wyszczególnione obszary, w których obrębie toczyły się naukowe dyskusje. Należy jednak wyraźnie podkreślić, że przygotowane teksty mają charakter wielowątkowy a także interdyscyplinarny. Wpisanie tekstu do jednej z pięciu części publikacji jest podyktowane wyraźnym zaakcentowaniem przez autora głównego z podjętych motywów. Pierwsza element publikacji zawiera opracowania, w których dokonano rozważań ponad historycznymi i współczesnymi konotacjami przestrzeni edukacyjnej. Druga element poświęcona została szerokim analizom procesu transformacji przestrzeni edukacyjnej w jej formalnym i nieformalnym wymiarze. W tekstach usytuowanych w części trzeciej scharakteryzowane zostały wybrane zjawiska edukacyjne w przestrzeni publicznej. Element czwarta skoncentrowana jest wokół refleksji ponad przedszkolem i szkołą jako przestrzeniach praktyki edukacyjnej. Kolejna, piąta część, przedstawia osobę nauczyciela, którego różnorodna aktywność zawodowa jest wyraźnie dostrzegana w przestrzeni edukacyjnej. Przestrzeń edukacyjną należy postrzegać jako zjawisko wielopłaszczyznowe, dynamicznie, zmienne, o charakterze otwartym. Mamy nadzieję, że udało nam się dokonać opisu przestrzeni edukacyjnej w całej jej różnorodności, a także zainspirować do dalszych analiz, wykraczających diagnozą i opisem poza zarysowany w niniejszym opracowaniu obszar badawczy.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2 |
Autor: | Musiał Ewa, Bednarska Małgorzata |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: | 2013 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2 PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!