Średnia Ocena:
Wrocław 1916. Kronika miasta w czasie wielkiej wojny
Książka ebook jest poświęcona kulturalnemu i obyczajowemu życiu we Wrocławiu w 1916 roku. Mimo uciążliwości i biedy spowodowanej wojną był to rok wielkich zmian. W mieście działały takie sławy, jak Hans Poelzig czy William Stern. Do głosu dochodziło młode pokolenie autorów i koneserów, m.in. Lola Landau wydała debiutancki tom poezji, Ismar Littmann kupił pierwszy obraz do swych zbiorów, które osiągną niebawem oszałamiające rozmiary. W galerii Arnolda można było oglądać płótna Delacroix, Moneta i Pissarra. Na front setkami wysyłane były książki Paula Kellera opisujące swojskie życie na Śląsku, za którym tęsknili żołnierze. Edith Stein, Gunther Grundmann i Walter Meckauer obronili właśnie doktoraty. Coraz ważniejszą rolę w uszczuplonych przez wojnę kadrach akademickich odgrywały kobiety. Wojna przynosi także intensyfikację badań medycznych, neurolog Otfrid Foerster prowadzi przełomowe badania mózgu. Pogarszające się warunki życia i zima brukwiowa sprawiły, że we Wrocławiu nie milkły głosy pacyfistów, w tym znanej sufrażystki Marie Wegner. Odpowiedzią władz miasta była propagandowa wystawa wojenna, mająca wzbudzić patriotyczne nastroje. W tym roku też po raz pierwszy przez Wrocław przejechał Ekspres Bałkański, symbol supremacji Niemiec na polu techniki, co wywołało euforię mieszkańców.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Wrocław 1916. Kronika miasta w czasie wielkiej wojny |
Autor: | Palica Magdalena |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Atut |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Wrocław 1916. Kronika miasta w czasie wielkiej wojny PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!