Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Gwałtowny przyrost wiedzy, nieustająca konkurencja o pracę i pozycję zawodową a także dużo innych zjawisk, zmuszają ludzi do zapamiętywania coraz większej ilości informacji. Dynamizm zachodzących zmian nie pozwala na odkładanie nauki na później. Konieczne jest wykorzystywanie każdej nadarzającej się okazji. Ważnego znaczenia nabiera nie tylko sam proces permanentnego uczenia się, którego założenia nieźle oddaje idea programu „uczenie się przez całe życie” (life-long learning), lecz też trwałe zapamiętanie zdobytej wiedzy. Osiągnięcie sukcesu w tym zakresie związane jest z wieloma czynnikami, zarówno wewnętrznymi – odnoszącymi się do osoby (np. jej motywacji, inteligencji, stylu uczenia się), jak i zewnętrznymi – związanymi ze metodą przekazywania informacji. Poznanie tych uwarunkowań a także zależności pomiędzy nimi może przyczynić się do odnoszenia sukcesów w procesie kształcenia. Autorzy mają nadzieję, że publikacja okaże się ciekawa i pożyteczna nie tylko dla nauczycieli, trenerów i szkoleniowców, zawodowo realizujących proces kształcenia, lecz także dla wszystkich osób uczących się, dla których ważne jest dążenie do optymalizacji wyników kształcenia poprzez zwiększenie trwałości pozyskanej wiedzy. Prof. zw. dr hab. Janusz Kirenko: Problematyka efektywnego nauczania i uczenia się, zwana kształceniem jest przedmiotem stałego zainteresowania badaczy. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw temu zainteresowaniu, a poprzez własne eksperymentalne podejście badawcze godna jest poznania i dyskusji. Zawiera teoretyczne analizy podstawowych pojęć i teorii a także swoistego rodzaju refleksje ponad nimi, tak w odniesieniu do fizjologicznych i psychologicznych mechanizmów funkcjonowania człowieka, jak i uwarunkowań społeczno-edukacyjnych. Dogłębna znajomość zakresu badanych problemów, w tym swoje doświadczenia Autorów, w sposób oczywisty przyczyniły się do sformułowania bogatych wniosków, zwłaszcza o charakterze aplikacyjnym.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Trwałość wiedzy w procesie kształcenia |
Autor: | Wawer Rafał, Wawer Monika |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Difin |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.