Średnia Ocena:
Śmierć gazet i przyszłość informacji
W ostatnich latach coraz częściej pojawia się w debacie publicznej kłopot stopniowego zaniku znaczenia prasy drukowanej. Bernard Poulet, doświadczony francuski reporter i redaktor naczelny opiniotwórczych gazet, przygląda się uważnie tej tendencji. Jego obserwacje nie ograniczają się jednak do analizy rynku prasy i spekulacji na temat jej przyszłości. Poulet zastanawia się ponad dalekosiężnymi skutkami zmiany obiegu informacji, mogącymi fundamentalnie wpłynąć na funkcjonowanie całej przestrzeni publicznej. Czy koniec prasy drukowanej oznacza kres obecnej koncepcji cywilizacji? Czy czeka nas nowe zdefiniowanie istoty demokracji?
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Śmierć gazet i przyszłość informacji |
Autor: | Poulet Bernard |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Czarne |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Śmierć gazet i przyszłość informacji PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Recenzje
Wedle raportów sporządzonych dla serwisu Press.pl od 2005 do 2013 roku dzienna sprzedaż ogólnopolskich dzienników spadła z 1,6 miliona egzemplarzy do zaledwie 900 tysięcy. Spadek sprzedaży dotknął zarówno obecne na rynku od wielu lat tytuły, jak i nowo powstałe gazety, dotknął na równi dzienniki ogólnoinformacyjne, jak i specjalistyczne. Sytuacja wygląda nieco lepiej w przypadku tygodników opinii, gdzie zajmująca pierwsze miejsce „Polityka” zanotowała w 2013 roku wzrost sprzedaży o 4% w stosunku do roku poprzedniego. Wśród tygodników lokalnych jako jedyny wzrost sprzedaży zanotował „Obserwator Lokalny” (0,03%). Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez serwis Wirtualnemedia.pl kryzys nie ominął również gazet młodzieżowych, dziecięcych i telewizyjnych. Wśród poradników i prasy specjalistycznej tylko nieliczne tytuły zanotowały niewielki wzrost sprzedaży.Wszystkie te dane wskazują na znaczący spadek zainteresowania prasą w Polsce. Co więcej, analogiczne info znajdziemy na temat rynków prasowych większości pozostałych państw. Jeszcze kilka lat temu mogliśmy nazywać to „chwilowym zastojem”, jednak obecnie coraz częściej padają stwierdzenia, że czasopisma po prostu umierają. Dlaczego? Czy da się temu zapobiec? Jak będzie wyglądać nasza rzeczywistość bez gazet? Na te zapytania starał się odpowiedzieć Bernard Poulet w własnej książce pdf pod tytułem Śmierć czasopism i przyszłość informacji.