Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum okładka

Średnia Ocena:


Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum

Zeszyt ćwiczeń został podzielony na dwie części: Część pierwsza zawiera obszerny zbiór ćwiczeń z zakresu słownictwa i gramatyki. Zadania pomagają w opanowaniu czytania i pisania a także właściwego użycia języka w codziennej komunikacji. W tej części zamieszczono również zadania egzaminacyjne. Część druga stanowi rozbudowane repetytorium z gramatyki, zawierające przystępne wyjaśnienia reguł gramatycznych wprowadzonych w podręczniku a także ćwiczenia, które ułatwiają przyswojenie informacji. Na końcu zeszytu zamieszczono dodatkowe sekcje: Vocabulary Bank, Quizzes, Translator's Corner, Glossary, Irregular Verbs, które usprawniają naukę.

Szczegóły
Tytuł Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum
Autor: Evans Virginia, Dooley Jenny
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Egis Sp. z o.o.
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: rm_smart_time_4_z_tematami.pdf - Rozmiar: 1.06 MB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • Barbara Bracławicz

    Zakupiony przez Empik ze względu na korzystną cenę i bardzo szybką dostawę.

 

Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Jadwiga Gajda (konsultacja Alicja Cholewa-Zawadzka) Rozkład materiału z tematami lekcji (opracowany zgodnie z nową podstawą programową obowiązującą od 2009 r.) wrzesień 2014 Strona 2 Wstęp Smart Time to nowy, czteropoziomowy kurs przeznaczony dla uczniów szkół gimnazjalnych przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego na poziomie podstawowym i/lub rozszerzonym. Jego czwarta część, Smart Time 4, odpowiada poziomowi B1+ w skali przyjętej przez Radę Europy. Podręcznik jest dostosowany do wymogów nowej podstawy programowej, która obowiązuje w szkołach gimnazjalnych od roku szkolnego 2009/2010. Jest on przeznaczony do realizacji na III etapie edukacyjnym, na poziomie III.1 dla uczniów kontynuujących naukę języka angielskiego. Materiał w nim zawarty przygotowuje uczniów do zdawania egzaminu gimnazjalnego na poziomie rozszerzonym. Podręcznik posiada bardzo bogatą, nowoczesną obudowę, umożliwiającą uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych, poszerzenie treści nauczania oraz zachęcenie i wdrożenie ucznia do samodzielnej pracy nad językiem. Do dodatkowych komponentów należą: nagrania na płytach CD (Student’s Audio CD & Class Audio CDs), zeszyt ćwiczeń (Workbook & Grammar Book), interaktywny eBook (i-eBook) zawierający – poza materiałem prezentowanym w książce – m.in. krótkie filmy wideo (w tym dokumentalne), interaktywne gry leksykalne i gramatyczne oraz kwizy. Nauczyciel w swojej pracy może także wykorzystać: książkę nauczyciela z dokładnymi scenariuszami zajęć (Teacher’s Book), bogaty zbiór materiałów dodatkowych i testów (Teacher’s Resource Pack & Tests/Diagnostic Tests Multi-Rom) oraz szczególnie polecane, ze względu na wykorzystanie najnowocześniejszych technologii informacyjno-komunikacyjnych, oprogramowanie do tablic interaktywnych (Interactive Whiteboard Software). Przedstawiony poniżej szczegółowy rozkład materiału do podręcznika Smart Time 4 jest propozycją i punktem wyjścia do konstruowania indywidualnych rozkładów materiału dostosowanych do konkretnych warunków i możliwości edukacyjnych uczniów. Przy budowaniu własnych rozkładów należy wziąć pod uwagę takie warunki pracy dydaktycznej jak: wymiar godzin, liczebność klas i grup uczniów, środki dydaktyczne w szkole i/lub pracowni językowej oraz uzdolnienia i preferencje młodzieży w konkretnym zespole uczniów. Proponowany rozkład materiału jest dostosowany do wprowadzania wszelkich zmian i modyfikacji. Wszystkie pozycje oznaczone gwiazdką (*) i wykropkowane w tekście służą do nanoszenia własnych informacji. Są to m.in.: termin/data* (np. można wpisać miesiąc lub dokładne daty, w zależności od potrzeb lub wymagań dyrekcji szkoły); uwagi* w ostatniej kolumnie tabeli (np. o realizacji niektórych punktów rozkładu). W rozkładzie uwzględniono także zajęcia dodatkowe*, które nie są oparte na materiale podręcznikowym (np. z okazji świąt: St. Valentine’s Day, Christmas lub dodatkowe zajęcia poświęcone niektórym trudniejszym zagadnieniom gramatycznym). Podręcznik Smart Time 4 jest podzielony na 8 rozdziałów, a każdy z nich – na jednostki od (a) do (g) oraz 1 jednostkę dodatkową Fun Time powtarzająca wprowadzony w module materiał w formie zabawowej, np. krzyżówek, kwizów, piosenek. Każdemu rozdziałowi (Module) odpowiadają materiały powtórzeniowe umieszczone na końcu podręcznika: Language Review i Self-Check. Rozkład materiału został przedstawiony według celów kształcenia, czyli wymagań ogólnych, w układzie kolumnowym. Dodatkowa, ostatnia kolumna uwzględnia m.in. inne treści nauczania zawarte w „Zalecanych warunkach i sposobie realizacji” do nowej podstawy programowej. Niniejszy rozkład proponuje również tematy i liczbę zajęć lekcyjnych w poszczególnych rozdziałach. Jeden rozdział to od 8 do 11 lekcji, a rozdział początkowy (Starter) to 2-4 lekcje. Uwzględniając jeszcze lekcje powtórzeniowe i sprawdziany po każdym rozdziale, czyli od 2-3 lekcji, otrzymujemy w sumie minimum 82, a maksimum 116 godzin. Biorąc pod uwagę fakt, że rok szkolny trwa średnio 34 tygodnie, materiał podręcznikowy może być zrealizowany w ciągu roku szkolnego przy minimum 3 godzinach zajęć tygodniowo (ok. 100 godzin). Natomiast przy większej liczbie godzin języka angielskiego w tygodniu (np. 4; razem ponad 130 godzin w ciągu roku) dysponujemy dodatkowymi godzinami do wykorzystania poza materiałem z podręcznika (patrz: zajęcia dodatkowe*). W rozkładzie materiału został uwzględniony podział znajomości środków językowych na znajomość leksyki, tematyki i gramatyki oraz podział umiejętności językowych na umiejętności Strona 3 receptywne, czyli czytanie i słuchanie, oraz umiejętności produktywne, czyli mówienie i pisanie. Poza tym w rozkładzie pojawiają się ćwiczenia w wymowie pod hasłem: fonetyka. Dodatkowo umieszczenie w każdej kolumnie wymagań szczegółowych (WS…) dla poziomu III.1 powoduje, że proponowany rozkład materiału jest szczególnie pomocny dla nauczyciela w jego pracy dydaktycznej. Podsumowując informacje wstępne, podajemy zastosowane w rozkładzie skróty i kolory czcionki: (WS…) – wymagania szczegółowe dla poziomu III.1; (zielony kolor czcionki); E Med – realizacja zadań edukacji medialnej, w tym kształtowanie umiejętności korzystania z technologii informacyjno- komunikacyjnych, głównie w projektach ICT; E Obyw – realizacja zadań edukacji obywatelskiej, w tym kształtowanie postaw poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, poznawanie i tolerancja wobec innych kultur i tradycji, kształtowanie postaw obywatelskich, szacunku dla innych ludzi i gotowości do uczestnictwa w kulturze; E Zdr – realizacja zadań edukacji zdrowotnej, w tym rozwijanie postaw dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu; SB – podręcznik ucznia; WB – zeszyt ćwiczeń; i-eBook – interaktywny eBook; * …… – informacje do uzupełnienia przez nauczyciela. Strona 4 ROZKŁAD MATERIAŁU – S M A R T T I M E 4 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Leksyka: Czytanie: Mówienie: WB Grammar Bank STARTER  porównanie wybranych danych osobowych  krótki tekst o najlepszym koledze – wybór  krótki opis codziennych czynności, z Starter Unit, str. 70-  czynności dnia codziennego właściwych zaimków osobowych i form użyciem przysłówków częstotliwości 77  formy spędzania czasu wolnego dzierżawczych  krótkie dialogi sterowane dot. czynności  położenie mebli i innych urządzeń w  krótki tekst o studencie z Hiszpanii – codziennych rozmówcy pomieszczeniu określanie znaczeniowego użycia  odpowiedzi na pytania dot. danych  wybrane fakty dot. świata przyrody wyróżnionych czasowników oraz zasad osobowych i spędzania czasu wolnego dot. 3. osoby liczby pojedynczej w czasie  porównanie swojego pokoju do pokoju Gramatyka: Present Simple przedstawionego na zdjęciu  użycie zaimków osobowych w formie  e-mail prywatny z opisem życia  wybór właściwej reakcji językowej w podmiotu i dopełnienia oraz form studenckiego – uzupełnianie luk minidialogach dzierżawczych (zaimków, przymiotników i poprawnymi formami podanych dopełniacza saksońskiego) czasowników Pisanie:  użycie przysłówków częstotliwości  dialog dot. planowanego przyjęcia i  tworzenie zdań sterowanych dot.  struktura i użycie czasu Present Simple; związanych z nim zakupów – wybór spędzania czasu wolnego i częstotliwości zasady pisowni końcówki -s/-es właściwych określeń ilościowych w wskazanych czynności  użycie zaimków pytających when, how, who, kontekście where, what oraz tworzenie pytań o podmiot  Amazing but True – uzupełnianie luk w i dopełnienie tekście przedimkami a/an, -, the  użycie przyimków czasu i miejsca  tworzenie liczby mnogiej rzeczowników: Mówienie i pisanie: przykłady regularne i nieregularne, zmiany  porównanie swojej osoby i Pedra, studenta w pisowni po dodaniu końcówki opisanego w krótkim tekście – tworzenie  użycie określeń a/an, some/any, (how)much/ sterowanych pytań i udzielanie odpowiedzi many, a lot/lots of, (a) few/(a) little z oraz korekta nieprawdziwych zdań dot. rzeczownikami policzalnymi i Pedra i jego życia niepoliczalnymi  użycie przedimków nieokreślonych oraz określonych a/an, -, the (WS 4.1, 4.2, 5.2, 5.5, 6.1, 6.4, 6.6, 6.7, (WS 1.1, 1.2, 1.5) (WS 3.1, 3.3, 3.6, 4.1, 5.1, 6.4, 7.2, 8.1) 6.8, 6.9, 6.10, 6.11) 2-4 lekcje: ……………… Tematy lekcji: 1. Routines & free time – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. Pronouns & possessive case – ćwiczenia gramatyczne. ……………… 2. Pedro’s life – praca z tekstem, czas Present Simple; tworzenie pytań. Przyimki czasu i miejsca – ćwiczenia gramatyczne. ……………… 3. Different bedrooms – ustne porównanie. Rzeczowniki policzalne, niepoliczalne, liczba mnoga i określenia ilościowe – ćwiczenia gramatyczne. ……………… 4. Użycie przedimków a/an, the – ćwiczenia gramatyczne. Everyday English – minidialogi. © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 5 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Zajęcia dodatkowe * …… lekcje: ……………… Tematy lekcji: …………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………… © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 6 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI MODULE 1 – CELEBRATIONS TEMATY: CZŁOWIEK, ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, KULTURA, ŚWIAT PRZYRODY, ELEMENTY WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH I O POLSCE (WS 1.1, 1.5, 1.9, 1.13, 1.15) Tematyka i leksyka: Słuchanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 1a Modular page  opisywanie festiwali i uroczystości  krótkie opisy festiwali – dobór opisów do  uzupełnianie tabelki notatkami dot. treści  słowa wyróżnione, np. unsual, weird, oraz zdjęć i ich krótka ustna prezentacja tekstu i prezentowanie opisanych SB: Language + ich synonimy, np. take place – participate, festiwali Review 1a, str. LR1 1a enormous – huge, i tłumaczenie części z Czytanie:  wyrażanie opinii nt. uczestnictwa w Reading nich na język polski; kolokacje i zwroty, np.  Festivals Blog – dobór wielokrotny pytań wybranym festiwalu E Obyw: poznawanie Vocabulary firework display, dress up as aliens do części tekstu (nazw festiwali) +  porównanie wybranego festiwalu z innych kultur  tworzenie rzeczowników abstrakcyjnych od odpowiedzi na pytania i ćwiczenia jednym z polskich festiwali czasowników poprzez dodanie przyrostków leksykalne -ion, -ance, -ment, -ition, -ation  krótki opis Woodskills Festival – wybór i-eBook: właściwych wyrazów w kontekście (WS 1.5, 1.9, 1.15, 8.2) (WS 2.2, 3.2, 3.3, 3.6, 8.1) (WS 4.1, 4.5, 4.8, 4.9, 5.1, 5.5, 8.1, 9) Gramatyka i tematyka: Czytanie: Mówienie: WB: 1b & Grammar 1b  użycie czasów Present Simple, Present  e-mail opisujący uczestnictwo w festiwalu  krótki sterowany opis czynności, faktów Bank 1 Continuous oraz ich porównanie w Wenecji – uzupełnianie luk poprawnymi i odczuć, z użyciem czasów Present Grammar  czasowniki, które nie mają formy ciągłej, formami podanymi czasowników Simple, Present Continuous tzw. stative verbs, oraz różnice znaczeniowe i-eBook: w użyciu tych samych czasowników, np. Mówienie lub pisanie: think, have, feel w różnych formach  tworzenie i uzupełnianie zdań  użycie bezokolicznika z to i bez to oraz form sterownych o sobie i swoim życiu z -ing; różnice w znaczeniu między użyciem rodzinnym, z użyciem bezokoliczników i bezokolicznika i formy z -ing po niektórych form z -ing czasownikach, np. remember, try, stop  tłumaczenie przykładowych zdań z użyciem w/w struktur na język polski  opis czynności rutynowych i teraźniejszych oraz upodobań i odczuć (WS 4.1, 4.2, 4.3, 4.5, 4.7, 5.1, 5.2, 5.3, (WS 1.1, 1.5, 1.9, 8.2, 13) (WS 3.1, 3.3, 3.6) 5.5, 5.7) 3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Celebrations – słownictwo, ćwiczenia w słuchaniu. Festivals Blog – praca z tekstem. ……………… 2. Festivals – słownictwo (synonimy, kolokacje), ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. Forming nouns from verbs – ćwiczenie słowotwórcze. ……………… 3. Czasy Present Simple vs. Present Continuous – ćwiczenia gramatyczne i ćwiczenia w mówieniu. ……………… ……………… 4. Użycie bezokoliczników i form z -ing – ćwiczenia gramatyczne, tworzenie zdań. © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 7 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie: WB: 1c 1c  opisywanie uroczystości (c.d.) oraz  Chinese New Year – odpowiedzi na  porównanie uroczystości i przesądów związanych z nimi zwyczajów, w tym pytania do tekstu oraz podpisywanie zw. z chińskim Nowym Rokiem z SB: Language Skills przesądów ilustracji słowami z tekstu; sporządzanie uroczystościami i zwyczajami Review 1c, str. LR1  zwroty wyróżnione, np. family gatherings, notatek i prezentacja uroczystości i noworocznymi w Polsce behave badly przesądów związanych z chińskim Nowym E Obyw: poznawanie  czasowniki złożone z keep Rokiem Pisanie: innych kultur  krótka opinia dot. wiary w przesądy Słuchanie:  pocztówka do kolegi opisująca udział w  rozmowa o przesądach – zadanie typu P/F obchodach Nowego Roku w Chinach i-eBook: (WS 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.3, 5.5, 5.8, 5.9, (WS 1.1, 1.5, 1.9) (WS 2.3, 2.5, 3.1, 3.3, 8.1, 9) 8.1) Tematyka i gramatyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie i pisanie: WB: Vocabulary 1d  kupowanie prezentu  dialog dot. zakupu prezentu urodzinowego  dialog sterowany dot. zakupu prezentu Bank 1  wyrażanie propozycji oraz przyjmowanie i – wyszukiwanie podstawowych informacji dla mamy Everyday odrzucanie propozycji + odgrywanie dialogu; tłumaczenie  sporządzanie notatek i prezentacja SB: Language English  użycie wybranych przyimków w kontekście wskazanych zdań na język polski pomysłów dot. szkolnych obchodów Review 1e, str. LR1 +  opisywanie świąt i specjalnych uroczystości  Arbor Day – odpowiedzi na pytania oraz Dnia Sadzenia Drzew (praca grupowa) 1e związanych z ochroną środowiska dobór zdania, które najlepiej przekazuje  uzupełnianie tabelki notatkami dot. treści E Obyw: poznawanie Culture Corner główną myśl tekstu tekstu i własnej prezentacji oraz innych kultur i Fonetyka: opisywanie obchodów Dnia Sadzenia kształtowanie postaw  akcent zdaniowy Drzew w różnych krajach sprzyjających ochronie środowiska (WS 4.1, 4.3, 4.9, 5.1, 5.3, 6.2, 6.5, 6.6, i-eBook: (WS 1.5, 1.13) (WS 2.2, 2.3, 3.1, 3.3, 8.2) 6.8, 6.9, 8.1, 9, 10) 3-4 lekcje: Tematy lekcji: 1. Chinese New Year – praca z tekstem, ćwiczenia leksykalne. Czasowniki złożone z keep. ……………… 2. New Year’s customs & superstitions – ćwiczenia w słuchaniu, mówieniu i pisaniu. ……………… 3. Buying a gift – dialogi, wyrażanie propozycji oraz ich akceptacja i odrzucanie. Akcent zdaniowy – ćwiczenia w wymowie. ……………… 4. Arbor Day – ćwiczenia w czytaniu, mówieniu i pisaniu; użycie przyimków w kontekście. ……………… © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 8 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka: Czytanie: Pisanie i mówienie: WB: 1d, e, f + 1g 1f  opisywanie uroczystości (c.d.), w tym  Remembrance Day in Australia – dobór  wyrażanie odczuć i opinii dot. obchodów związanych z obchodami świąt narodowych nagłówków do akapitów + ćwiczenie Dnia Pamięci w Australii SB: Language Across the  użycie przymiotników w opisach leksykalne, określanie odniesień Review 1f, str. LR1 + Curriculum: wskazanych słów do treści tekstu i Pisanie: Prepositions & PSHE tworzenie z nimi zdań  artykuł opisujący polską uroczystość, w Phrasal Verbs; Self- +  Quebec Winter Carnival, model artykułu oparciu o analizę zadania i plan Check 1, str. SC1 1g opisującego wydarzenie – analiza wypowiedzi przykładu pod kątem kompozycji i języka, E Obyw: poznawanie Writing dobór podanych przymiotników do luk w kultury swojej i tekście innych narodowości (WS 4.1, 4.3, 4.5, 5.1, 5.3, 5.5, 5.6, 5.9, (WS 1.5, 1.9, 1.15) (WS 3.1, 3.2, 3.3, 3.6, 8.1) 8.1) i-eBook: Leksyka: Czytanie: Pisanie: 1  powtórzenie słownictwa związanego z  rozwiązywanie kwizu typu P/F dot.  tworzenie własnego kwizu typu P/F dot. opisywaniem festiwali, świąt i innych informacji z tekstów z Modułu 1 tekstów z Modułu 1 i-eBook: Fun Time uroczystości w formie krzyżówki i analizy słów piosenki Słuchanie i czytanie: Mówienie:  piosenka zw. z tematyką przyjęć, zabaw –  określanie czynników wpływających na określanie głównej myśli tekstu oraz sukces przyjęcia/imprezy, na podstawie proponowanie tytułu piosenki tekstu piosenki (WS 1.5, 1.9) (WS 2.2, 3.1, 3.3) (WS 4.1, 7.2, 8.1) Zajęcia dodatkowe * 2-3 lekcje: Tematy lekcji: 1. Remembrance Day – praca z tekstem, słownictwo, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. ……………… 2. Articles describing events – analiza przykładu, użycie przymiotników, artykuł opisujący polska uroczystość. ……………… 3. Fun Time 1 – krzyżówka, kwiz, piosenka. + lekcje dodatkowe ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………….. © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 9 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI MODULE 2 – STRANGE BUT TRUE! TEMATY: CZŁOWIEK, ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, KULTURA, ŚWIAT PRZYRODY, ELEMENTY WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH I O POLSCE (WS 1.1, 1.5, 1.9, 1.13, 1.15) Tematyka i leksyka: Czytanie: Mówienie: WB: 2a Modular page  opisywanie uczuć i emocji oraz opisywanie  Mysterious Creatures – dobór wielokrotny  krótki opis emocji prezentowanych na dziwnych, tajemniczych stworzeń pytań do części tekstu (nazw stworzeń) + zdjęciach i opis sytuacji przeszłych, w SB: Language +  słowa wyróżnione, np. terrified, confused, ćwiczenia leksykalne których przeżyliśmy opisane uczucia Review 2a, str. LR2 2a oraz ich synonimy, np. legendary –  krótki opis stworzeń przedstawionych na Reading mythical, tomb – grave; tłumaczenie części z zdjęciach oraz ich prezentacja po E Med: korzystanie z Vocabulary nich na język polski oraz praca ze zapoznaniu się z treścią tekstu technologii słownikiem informacyjno-  kolokacje i zwroty, np. fall victim, dive into Pisanie: komunikacyjnych w the deep water  opinia nt. wybranego opisanego potwora projekcie ICT  rozróżnianie słów często mylonych ze sobą,  zbieranie informacji i tworzenie np. transfer – alter, trick – joke krótkiego tekstu nt. stworzeń znanych z  tworzenie przymiotników z końcówkami polskich legend (projekt ICT) i-eBook: -ed, -ing i ich znaczenie (WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.5, 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, (WS 1.1, 1.13, 1.15, 8.2, 9) (WS 3.2, 3.3) 8.1, 9, 11) Gramatyka i tematyka: Czytanie: Mówienie lub pisanie: WB: 2b & Grammar 2b  użycie czasów Past Simple, Past Continuous  The Beast of Dartmoor – uzupełnianie luk  tworzenie zdań sterownych, z użyciem Bank 2 oraz ich porównanie poprawnymi formami podanych czasu Past Simple/used to/would oraz Grammar  użycie konstrukcji used to, would czasowników czasu Present Perfect  użycie czasów Present Perfect, Present i-eBook: Perfect Continuous wraz z określeniami czasu: yet, never, already, since, for itd.  porównanie użycia czasów Present Perfect i Past Simple  opis czynności i stanów przeszłych, dokonanych (WS 1.5, 1.13) (WS 3.3, 3.6) (WS 4.3, 4.4, 5.3, 5.4) 3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Feelings – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu. Mysterious Creatures – praca z tekstem. ……………… 2. Legendary creatures – ćwiczenia leksykalne, przymiotniki z -ed, -ing, projekt ICT. ……………… 3. Czasy Past Simple, Past Continuous, used to, would – ćwiczenia gramatyczne, tworzenie zdań. ……………… 4. Czasy Present Perfect, Present Perfect Continuous – ćwiczenia gramatyczne, tworzenie zdań, porównanie z czasem Past Simple. © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 10 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie i pisanie: WB: 2c 2c  opisywanie dziwnych zdarzeń z przeszłości i  Bizarre Coincidences – określanie  krótki opis dziwnego zdarzenia – zbiegu tajemniczych zbiegów okoliczności odniesień podanych nazw do treści tekstu okoliczności, o którym słyszeliśmy lub SB: Language Skills  słowa wyróżnione i ich synonimy w tekście, oraz zadanie typu P/F + ćwiczenia którego doświadczyliśmy Review 2c, str. LR2 np. destroyed – wrecked, approaching – leksykalne i gramatyczne  opinia nt. wybranego dziwnego oncoming, oraz zwroty wyróżnione, np. Słuchanie: zdarzenia opisanego w tekście spare parts, save from certain death  wypowiedzi 4 osób nt. zbiegów  relacjonowanie dziwnego zdarzenia, na i-eBook:  czasowniki złożone z turn okoliczności – zadanie na dobieranie pytań podstawie wysłuchanej rozmowy i  użycie wybranych przyimków w kontekście do rozmówców notatek  rozmowa dot. dziwnego zdarzenia – sporządzanie notatek (WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.5, 4.8, 5.1, 5.3, 5.4, (WS 1.1, 1.5) (WS 2.3, 2.5, 3.2, 3.3, 9) 5.5, 5.8, 8.1) Tematyka i leksyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie: WB: Vocabulary 2d  opisywanie snów  dialog dot. snu, jego opis i wyrażanie  dialog dotyczący snu: opisywanie Bank 2  wyrażanie zdziwienia, zainteresowania i emocji – uzupełnianie luk informacyjnych przeżytego snu i wyrażanie emocji w Everyday zakłopotania, niedowierzania w zdaniach + odgrywanie dialogu i trakcie rozmowy SB: Language English  opisywanie tajemniczych stworzeń (c.d.), na stosowanie poprawnej intonacji  prezentacja smoków opisanych w Review 2e, str. LR2 + przykładzie smoków pochodzących z  The World Loves Dragons! – zadanie typu tekście, z użyciem wskazanych słów i 2e opowieści z różnych krajów P/F zwrotów E Obyw: poznawanie Culture Corner  wyróżnione przymiotniki, np. evil, helpful,  projekt – relacjonowanie opowieści o kultury swojej i fire-breathing, i czasowniki, np. invade, polskim smoku lub innym tajemniczym innych narodowości chase, conquer, oraz inne słowa i zwroty, stworzeniu np. coat of arms, nation’s pride in, emblem Fonetyka: i-eBook:  zjawisko homofonów i przykłady tego typu wyrazów (WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.8, 4.9, 6.2, 6.4, 6.9, (WS 1.1, 1.9, 1.15) (WS 2.3, 3.3) 6.13, 8.1) 3-4 lekcje: Tematy lekcji: 1. Bizarre Coincidences – praca z tekstem, ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w mówieniu. Czasowniki złożone z turn. ……………… 2. Coincidences – ćwiczenia w słuchaniu, mówieniu i pisaniu. Użycie przyimków w kontekście – ćwiczenia. ……………… 3. Describing a dream – dialogi, opisywanie snu i wyrażanie emocji. Zjawisko homofonów. ……………… 4. The World Loves Dragons! – ćwiczenia w czytaniu i mówieniu, słownictwo. ……………… © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 11 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka: Czytanie: Mówienie i pisanie: WB: 2d, e, f + 2g 2f  opowiadanie o dziwnych, tajemniczych  krótka biografia Sir Arthura Conan  opinia nt. stwora przedstawionego w wydarzeniach i stworzeniach Doyle’a – wyszukiwanie podstawowych tekście SB: Language Across the  krótka biografia brytyjskiego pisarza Sir informacji  zbieranie informacji i tworzenie Review 2f, str. LR2 + Curriculum: Arthura Conan Doyle’a i fragment jego  fragment powieści The Lost World – krótkiego tekstu nt. prehistorycznego Prepositions & Literature powieści The Lost World zadanie na wybór wielokrotny zwierzęcia (projekt ICT) Phrasal Verbs; Self- +  użycie przymiotników i słów/zwrotów  A Monster Dare, model opowiadania Check 2, str. SC2 2g łączących w opowiadaniach opisującego dziwne wydarzenia – analiza Pisanie: E Med: korzystanie z Writing przykładu pod kątem kompozycji i języka  opowiadanie sterowane pt. The Haunted technologii (użycie przymiotników i tzw. time linkers, House, w oparciu o wysłuchaną informacyjno- np. just, as soon as, then) opowieść i analizę zadania; korekta komunikacyjnych w własnej wypowiedzi projekcie ICT + poznawanie wybranych pisarzy i (WS 2.3, 2.5, 4.1, 4.3, 4.5, 5.1, 5.3, 5.4, tekstów literackich (WS 1.5, 1.9, 1.13, 1.15) (WS 3.1, 3.2, 3.3, 3.5) 5.5, 5.8, 5.9, 8.1, 11) i-eBook: Leksyka: Czytanie: Pisanie: 2  powtórzenie słownictwa związanego z  rozwiązywanie kwizu typu P/F dot.  tworzenie własnego kwizu typu P/F dot. opisywaniem dziwnych wydarzeń i snów informacji z tekstów z Modułu 2 tekstów z Modułu 2 i-eBook: Fun Time oraz emocji w formie krzyżówki i analizy słów piosenki Słuchanie i czytanie: Mówienie:  piosenka pt. Scary Nightmares –  opis przeżytego koszmaru sennego określanie tematyki koszmaru sennego (WS 1.1, 1.5) (WS 2.2, 3.1, 3.3) (WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.8, 7.2) Zajęcia dodatkowe * 2-3 lekcje: Tematy lekcji: 1. Arthur Conan Doyle & The Lost World – praca z tekstami. Prehistoric animals – projekt ICT. ……………… 2. Stories – analiza przykładu, użycie przymiotników i wyrazów łączących, opowiadanie sterowane pt. The Haunted House. ……………… 3. Fun Time 2 – krzyżówka, kwiz, piosenka Scary Nightmares. …………………… ……………………………………………………………………………………………………………………… + lekcje dodatkowe © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 12 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI MODULE 3 – ALL THINGS HIGH TECH TEMATY: SZKOŁA, ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, ZAKUPY I USŁUGI, NAUKA I TECHNIKA, ELEMENTY WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH I O POLSCE (WS 1.3, 1.5, 1.7, 1.12, 1.15) Tematyka i leksyka: Czytanie: Mówienie: WB: 3a Modular page  opis używanych gadżetów elektronicznych  The Age of Cybernetics – zadanie na  krótki opis gadżetów elektronicznych i  opisywanie cyborgów i ich przyszłej roli w wybór wielokrotny + ćwiczenia leksykalne sposobów korzystania z nich SB: Language + życiu ludzi Review 3a, str. LR3 3a  słowa wyróżnione, np. flesh, limb, artificial, Mówienie i pisanie: Reading w tym czasowniki, np. function, control,  opinia nt. znaczenia cybernetyki w życiu Vocabulary develop ludzi w przyszłości (na podstawie treści  tworzenie rzeczowników abstrakcyjnych od tekstu i własnych przemyśleń) i-eBook: przymiotników przez dodanie przyrostków:  prezentacja cyborga własnego pomysłu -ness, -ity, -ment, -ence, -y, -dom  rozróżnianie słów często mylonych ze sobą, np. artificial – false – fake (WS 4.1, 4.2, 4.3, 4.5, 4.7, 4.9, 5.1, 5.2, (WS 1.5, 1.12) (WS 3.1, 3.3) 5.3, 5.5, 5.7, 8.1) Gramatyka: Czytanie: WB: 3b & Grammar 3b  użycie czasów i konstrukcji wyrażających  dobór wyróżnionych form Bank 3 przyszłość (czasy Future Simple, Present czasownikowych do ich znaczeniowego Grammar Simple, Present Continuous, konstrukcja be użycia going to) oraz ich porównanie  wybór prawidłowych form i-eBook:  struktura i użycie czasów Future Continuous czasownikowych w kontekście oraz i Future Perfect wraz z określeniami czasu, uzupełnianie luk zdaniowych poprawnymi np. this time next week, by the time, until formami podanych czasowników  struktura i użycie zdań czasowych (time clauses) odnoszących się do przyszłości, wraz ze spójnikami wprowadzającymi, np. when, before, after, as soon as (WS 1.5, 1.12) (WS 3.1, 3.6) 3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Gadgets – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu. The Age of Cybernetics – praca z tekstem (wybór wielokrotny). ……………… 2. The Age of Cybernetics – ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w mówieniu ni pisaniu. ……………… 3. Expressing the future – porównanie czasów i konstrukcji wyrażających przyszłość, ćwiczenia gramatyczne. ……………… 4. Czasy Future Continuous, Future Perfect i Time Clauses– ćwiczenia gramatyczne. © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 13 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 3c 3c  opisywanie posiadanych gadżetów i  analiza wykresu prezentującego używanie  krótki opis posiadanych gadżetów sposobów ich użytkowania gadżetów przez nastolatków elektronicznych i sposobów ich SB: Language Skills  słowa wyróżnione, np. screenager, survey,  Square-eyed Teens! – określanie znaczenia użytkowania Review 3c, str. LR3 behaviour, glued to, w tym czasowniki, np. tytułu tekstu i odpowiedzi na pytania oraz  krótka opinia nt. własnego uzależnienia download, install, unplug ćwiczenia leksykalno-gramatyczne od gadżetów  czasowniki złożone z come  przygotowanie ankiety i wykresu dot. i-eBook:  użycie wybranych przyimków w kontekście Słuchanie: używania gadżetów przez kolegów z  wypowiedzi 5 osób dot. używania klasy/grupy oraz prezentacja wyników gadżetów i korzystania z Internetu – zadanie na dobieranie zdań do rozmówców (WS 4.1, 4.2, 4.3, 4.5, 5.1, 5.2, 5.3, 5.5, (WS 1.5, 1.12) (WS 2.2, 2.3, 3.1, 3.3, 4.1, 4.3, 8.1) 8.1) Tematyka i leksyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie: WB: Vocabulary 3d  zażalenia dotyczące wadliwych produktów –  dialog w sklepie dot. zakupionego  dialog w sklepie dotyczący wadliwej Bank 3 opisywanie problemów i reagowanie na wadliwego aparatu fotograficznego – baterii w zakupionym odtwarzaczu MP3 Everyday skargi wyszukiwanie podstawowych informacji +  porównywanie sposobu postrzegania SB: Language English  opisywanie istniejących robotów i sposobów odgrywanie dialogu, znajdowanie zwrotów robotów w kulturze japońskiej i Review 3e, str. LR3 + ich postrzegania w różnych kulturach o tym samym znaczeniu i tłumaczenie amerykańskiej (na podstawie tekstu) 3e  wyróżnione słowa i zwroty, np. faulty, wskazanych zdań na język polski  opinia nt. sposobu postrzegania robotów E Obyw: poznawanie Culture Corner scratched, see in a different light,  Different cultures, different robots – przez Polaków kultury własnej i companion, artificial intelligence, oraz ich zadanie typu P/F innych narodów synonimy, np. eager – keen, take over – control, pal – friend Fonetyka: i-eBook:  intonacja w pytaniach (WS 4.1, 4.3, 4.5, 4.6, 4.9, 6.1, 6.2, 6.3, (WS 1.7, 1.12, 1.15) (WS 2.1, 2.3, 3.2, 3.3, 13) 6.4, 6.5, 6.8, 6.9, 6.11, 6.12, 8.1, 10) 3-4 lekcje: Tematy lekcji: 1. Square-eyed Teens! – analiza wykresu i praca z tekstem, ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w mówieniu. Czasowniki złożone z come. ……………… 2. Teens & their gadgets – ćwiczenia w słuchaniu, mówieniu i pisaniu. Użycie przyimków w kontekście – ćwiczenia. ……………… 3. Complaining about a faulty product – dialogi. Intonacja w pytaniach. ……………… 4. Different cultures, different robots – ćwiczenia w czytaniu i mówieniu, słownictwo. ……………… © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 14 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka i leksyka: Czytanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 3d, e, f + 3g 3f  opis części komputera i ich funkcji  What’s in a computer? – wyszukiwanie  zbieranie dodatkowych informacji i  wyróżnione słowa, np. circuit board, podstawowych informacji, odpowiedzi na prezentacja dot. części komputera SB: Language Across the pytania do tekstu i opis części komputera (projekt ICT) Review 3f + command centre, generate, memory Curriculum:  prezentowanie opinii dot. wybranych na podstawie tekstu i rysunku Prepositions & Design & aspektów korzystania z nowoczesnych  Mobile Phones at School, model rozprawki Pisanie: Phrasal Verbs, str. Technology technologii (w szkole i w kontaktach typu opinion essay – analiza przykładu pod  ćwiczenie przygotowujące + rozprawka LR3 + Self-Check 3, + towarzyskich) kątem treści, kompozycji, stylu i języka sterowana prezentująca opinie nt. str. SC3  użycie słów/zwrotów łączących w (użycie tzw. linking words, np. in the first potrzeby prawdziwych relacji między E Med: korzystanie z 3g rozprawkach place, however, all in all) młodymi ludźmi, a nie zastępowania ich technologii Writing relacjami przy użyciu nowych informacyjno- technologii komunikacyjnych komunikacyjnych w projekcie ICT (WS 2.3, 4.1, 4.3, 5.1, 5.2, 5.3, 5.5, 5.6, i-eBook: (WS 1.3, 1.5, 1.12) (WS 3.1, 3.2, 3.3, 3.7, 4.1, 4.3, 8.1) 5.8, 5.9, 8.1, 9, 11) Leksyka: Czytanie: Pisanie: WB: Sentence 3  powtórzenie słownictwa związanego z  rozwiązywanie kwizu typu P/F dot.  tworzenie własnego kwizu typu P/F dot. Transformations komputerami i robotami oraz sposobami informacji z tekstów z Modułu 3 tekstów z Modułu 3 Module 3 str. 149; Fun Time komunikowania się z kolegami w formie Translator’s Corner krzyżówki i analizy słów piosenki Słuchanie i czytanie: Mówienie: Module 3, str. 153  piosenka pt. Get in Touch – określanie  opisywanie używanych sposobów tematyki piosenki komunikowania się z kolegami, w tym za i-eBook: pomocą różnych gadżetów (WS 1.5, 1.12) (WS 2.1, 3.1, 3.3) (WS 4.1, 4.2, 4.3, 7.2) Zajęcia dodatkowe * 2-3 lekcje: Tematy lekcji: 1. What’s in a computer? – praca z tekstem, opisywanie części komputera (rysunek + projekt ICT). ……………… 2. Opinion essays – analiza przykładu, użycie wyrazów/zwrotów łączących, rozprawka dot. relacji między młodymi ludźmi. ……………… 3. Fun Time 3 – krzyżówka, kwiz, piosenka Get in Touch, ćwiczenia w mówieniu. …………………… ……………………………………………………………………………………………………………………… + lekcje dodatkowe © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 15 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI MODULE 4 – SURVIVAL TEMATY: ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, PODRÓŻOWANIE I TURYSTYKA, ZDROWIE, ŚWIAT PRZYRODY (WS 1.5, 1.8, 1.11, 1.13) Tematyka i leksyka: Słuchanie: Mówienie: WB: 4a Modular page  opis wypadków związanych z  określanie tematu wysłuchanej  krótki opis wypadku lub klęski podróżowaniem i klęsk żywiołowych wiadomości (rodzaj wypadku/klęski żywiołowej, o której słyszeliśmy SB: Language +  opisywanie wydarzeń i uczuć związanych z żywiołowej) Review 4a, str. LR4 4a przeżyciem po wypadku Mówienie i pisanie: Reading  słowa i zwroty wyróżnione, np. injured, Czytanie i pisanie:  opisywanie uczuć towarzyszących Vocabulary plunge, bruise, against all odds, without a  dobieranie nagłówków do nazw zagubieniu się w dżungli (na podstawie doubt, venomous spiders wypadków i klęsk żywiołowych treści tekstu i własnych przemyśleń) i-eBook:  rozróżnianie słów często mylonych ze sobą,  The girl who fell out of the sky – zadanie  streszczenie artykułu prezentującego np. lonely – alone – sole, sting – bite na wybór wielokrotny + ćwiczenia wydarzenia związane z przeżyciem leksykalne i tworzenie zdań dot. treści wypadku lub innej trudnej sytuacji tekstu, z użyciem wskazanych zwrotów (WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.5, 4.8, 4.9, 5.1, 5.3, (WS 1.8, 1.13) (WS 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 3.3, 3.5, 8.1) 5.4, 5.8, 5.9, 8.1, 8.3) Gramatyka i tematyka: Czytanie: Pisanie: WB: 4b & Grammar 4b  użycie czasów Past Perfect i Past Perfect  wybór prawidłowych form  tworzenie zdań dot. doświadczeń innych Bank 4 Continuous wraz z określeniami czasu, np. czasownikowych oraz uzupełnianie luk osób, z użyciem czasów Past Perfect, Grammar before, after, just, until, for, since poprawnymi formami podanych Past Perfect Continuous  porównanie użycia w/w czasów i czasu Past czasowników w krótkich tekstach i w  tworzenie zdań warunkowych na i-eBook: Simple zdaniach podstawie podanych sytuacji  struktura i użycie zdań warunkowych typu 1,  tworzenie zdań wyrażających życzenia 2, 3 oraz konstrukcji typu I wish, If only, w innych osób dot. teraźniejszości i tym parafrazy zdaniowe z użyciem tych przeszłości struktur  opisywanie doświadczeń innych osób i życzeń odnoszących się do teraźniejszości i przeszłości (WS 1.5, 1.8, 1.13) (WS 3.1, 3.3, 3.6) (WS 5.3, 5.4, 5.5, 5.8) 3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Accidents & disasters – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu. The girl who fell out of the sky – praca z tekstem (wybór wielokrotny). ……………… 2. Survival stories – ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. ……………… 3. Czasy Past Perfect, Past Perfect Continuous i ich porównanie z czasem Past Simple – ćwiczenia gramatyczne. ……………… 4. Conditionals & wishes – ćwiczenia gramatyczne, w tym parafrazy zdaniowe. © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 16 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie i pisanie: WB: 4c 4c  opis audycji prezentujących ekstremalne  Born Survivor – wyszukiwanie  krótki opis odczuć i czynności zw. z przeżycia i sposoby przetrwania w trudnych podstawowych informacji i odpowiedzi na potencjalnym zagubieniem się w dżungli SB: Language Skills warunkach pytania oraz ćwiczenia leksykalno-  opinia dot. własnego zachowania w Review 4c, str. LR4  słowa i zwroty wyróżnione, np. desert gramatyczne sytuacji opisanej w tekście island, remote, push the limits, oraz ich  projekt ICT pt. How to survive in the E Med: korzystanie z synonimy, np. stay alive – survive, feats – Słuchanie: wild (zbieranie informacji, pisanie technologii achievements  rozmowa nt. programu TV Only the Fit krótkiego tekstu i prezentacja) informacyjno-  czasowniki złożone z run Survive – zadanie typu P/F komunikacyjnych w  użycie wybranych przyimków w kontekście projekcie ICT  różnice w pisowni i wymowie między podanymi rzeczownikami i czasownikami, np. advice i advise, bath i bathe i-eBook: (WS 4.1, 4.3, 4.5, 4.6, 4.9, 5.1, 5.3, 5.5, (WS 1.5, 1.13) (WS 2.3, 3.1, 3.3) 5.6, 5.9, 8.1) Tematyka i leksyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie: WB: Vocabulary 4d  relacjonowanie zdarzeń z punktu widzenia  dialog między świadkiem wypadku a  dialog między policjantem a świadkiem Bank 4 świadka wypadku drogowego policjantem – dobór obrazka pasującego wypadku przedstawionego na rysunku A Everyday  opisywanie niebezpiecznych zwierząt tematycznie do dialogu + odgrywanie SB: Language English  wyróżnione słowa i zwroty, np. venom, dialogu, znajdowanie zwrotów o tym Mówienie i pisanie: Review 4e, str. LR4 + administer, medical treatment, oraz samym znaczeniu i tłumaczenie  projekt dot. niebezpiecznych zwierząt 4e kolokacje typu przymiotnik z wskazanych zdań na język polski żyjących w Polsce (zbieranie informacji, Culture Corner rzeczownikiem, np. slim chances, clear pisanie krótkiego tekstu i prezentacja) waters, severe pain Czytanie i pisanie:  Lethal bites – zadanie typu P/F/brak info + i-eBook: Fonetyka: ćwiczenia leksykalne; tworzenie zdań dot.  wymowa głosek i treści tekstu, z użyciem kolokacji typu przymiotnik z rzeczownikiem (WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.5, 4.9, 6.2, 6.3, 6.4, (WS 1.8, 1.13) (WS 2.1, 2.2, 2.3, 2.5, 3.2, 3.3, 8.1, 13) 6.9, 6.11, 8.3, 10) 3-4 lekcje: Tematy lekcji: 1. Born Survivor – praca z tekstem (odpowiedzi na pytania), ćwiczenie leksykalne. Czasowniki złożone z run. ……………… 2. How to survive – ćwiczenia w słuchaniu, projekt ICT. Użycie przyimków w kontekście i różnice między podobnymi czasownikami ……………… i rzeczownikami – ćwiczenia. ……………… 3. Giving a witness statement – dialogi. Wymowa głosek i . ……………… 4. Lethal bites – praca z tekstem, słownictwo. Dangerous animals in Poland – projekt. © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 17 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka i leksyka: Czytanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 4d, e, f + 4g 4f  opis udzielania pierwszej pomocy  First aid – wyszukiwanie podstawowych  zbieranie informacji i prezentacja dot. medycznej informacji, odpowiedzi na pytania do innych form udzielania pierwszej SB: Language Across the  wyróżnione słowa, np. unconscious, tekstu i ćwiczenia leksykalne; prezentacja pomocy (projekt ICT) Review 4f + Curriculum: recovery position, choke, oraz ich synonimy, zasad udzielanej pomocy (na podstawie Prepositions & PSHE np. adjust – alter, gently – softly tekstu i rysunków) Pisanie: Phrasal Verbs, str. +  opowiadanie o niezwykłych przeżyciach i  model opowiadania – analiza przykładu  ćwiczenia przygotowujące + LR4 + Self-Check 4, 4g wydarzeniach pod kątem treści (chronologia wydarzeń), opowiadanie sterowane (na bazie tekstu str. SC4 kompozycji, stylu i języka (użycie słuchanego) o wypadku narciarskim pt. E Med: korzystanie z Writing przymiotników i przysłówków) Lucky to survive technologii informacyjno- komunikacyjnych w projekcie ICT (WS 2.1, 2.3, 2.5, 4.1, 4.3, 4.9, 5.1, 5.3, (WS 1.5, 1.8, 1.11) (WS 3.1, 3.2, 3.3, 3.6, 3.7, 4.1, 4.3, 8.1) 5.4, 5.8, 5.9, 8.1, 8.3, 9, 11) i-eBook: Leksyka: Czytanie: Pisanie: WB: Sentence 4  powtórzenie słownictwa związanego z  rozwiązywanie kwizu typu P/F dot.  tworzenie zdań z podanymi kolokacjami Transformations wypadkami i niezwykłymi zdarzeniami w informacji z tekstów z Modułu 4  tworzenie własnego kwizu typu P/F dot. Module 4, str. 149; Fun Time formie kolokacji i analizy słów piosenki Translator’s Corner tekstów z Modułu 4 Słuchanie, czytanie i mówienie: Module 4, str. 153-  piosenka pt. Get Through It – określanie 154 tematyki piosenki i jej ogólnej wymowy i-eBook: (WS 1.5, 1.8, 1.13) (WS 2.1, 2.2, 3.1, 3.3, 4.1, 4.5) (WS 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, 7.2) Zajęcia dodatkowe * 2-3 lekcje: Tematy lekcji: 1. First aid – praca z tekstem, opisywanie zasad udzielania pierwszej pomocy (na bazie tekstu + projekt ICT). ……………… 2. Stories – analiza przykładu, opowiadanie sterowane pt. Lucky to survive. ……………… 3. Fun Time 4 – kolokacje, kwiz, piosenka Get Through It. …………………… ……………………………………………………………………………………………………………………… + lekcje dodatkowe © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 18 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI MODULE 5 – ART TEMATY: CZŁOWIEK, ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, KULTURA, ELEMENTY WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH I O POLSCE (WS 1.1, 1.5, 1.9, 1.15) Tematyka i leksyka: Czytanie: Pisanie: WB: 5a Modular page  nazwy sztuk wizualnych, materiałów  A world of wonderful art – wyszukiwanie  określanie materiałów używanych w używanych przez artystów oraz opisywanie podstawowych informacji i odpowiedzi na różnych sztukach wizualnych oraz krótki SB: Language + wybranych artystów i ich dzieł pytania do tekstu + ćwiczenia leksykalno- sterowany opis dzieł sztuki Review 5a, str. LR5 5a  słowa i zwroty wyróżnione, np. sculpture, gramatyczne prezentowanych na zdjęciach Reading marble, in search of, exhibit, draw E Obyw: zachęcanie Vocabulary  rozróżnianie słów często mylonych ze sobą, Mówienie i pisanie: do uczestnictwa w np. remind – remember, waist – waste  opisywanie wrażeń, jakie wywarły na kulturze  tworzenie rzeczowników złożonych i ich nas prezentowane dzieła i ich twórcy przykłady, np. haircut, birthday, whiteboard i-eBook: (WS 1.1, 1.9) (WS 3.2, 3.3) (WS 4.1, 4.3, 4.5, 5.1, 5.3, 5.5, 8.1) Gramatyka i tematyka: Czytanie: Pisanie: WB: 5b & Grammar 5b  struktura i użycie strony biernej w czasach  uzupełnianie luk zdaniowych poprawnymi  rozwijanie nagłówków prasowych do Bank 5 Present Simple, Past Simple, Present formami podanych czasowników i pełnych zdań, z użyciem strony biernej Grammar Perfect, Future Simple i z czasownikami właściwymi w/w zaimkami  tworzenie i rozwiązywanie kwizu dot. E Obyw: poznawanie modalnymi; zamiana zdań w stronie czynnej twórców i ich dzieł, z zastosowaniem światowego na zdania w stronie biernej strony biernej dziedzictwa kultury  struktura i użycie konstrukcji typu have sth done  użycie zaimków zwrotnych i emfatycznych  parafrazy zdaniowe z użyciem w/w struktur i-eBook:  krótki opis wybranych dzieł kultury i sztuki (WS 1.9) (WS 3.1, 3.6) (WS 5.1, 5.3, 5.7, 7.2, 8.1) 3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Visual art forms – słownictwo, ćwiczenia w pisaniu. A world of wonderful art – praca z tekstem (odpowiedzi na pytania). ……………… 2. Art – ćwiczenia leksykalne, rzeczowniki złożone, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. ……………… 3. Passive forms – ćwiczenia gramatyczne, w tym parafrazy zdaniowe i rozwijanie nagłówków. ……………… 4. The causative, reflexive pronouns – ćwiczenia gramatyczne. Kwiz nt. twórców i ich dzieł – użycie strony biernej. © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 19 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie i mówienie: Pisanie i mówienie: WB: 5c 5c  opis i omawianie muzeów oraz twórców  MOBA – art too bad to be ignored –  opinia dot. istnienia tzw. złej sztuki (bad sztuk wizualnych zadanie na wybór wielokrotny oraz art) SB: Language Skills  wyróżnione słowa i zwroty, np. exhibit, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne; Review 5c, str. LR5 reception, still life sporządzanie notatek do tekstu i Pisanie:  czasowniki złożone z break prezentacja muzeum MOBA  e-mail opisujący wizytę w muzeum E Obyw: zachęcanie  użycie wybranych przyimków w kontekście MOBA do uczestnictwa w Słuchanie: kulturze  rozmowa nt. muzeów i artystów – zadanie typu P/F i-eBook: (WS 4.1, 4.5, 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, 5.8, 5.9, (WS 1.1, 1.9) (WS 2.3, 3.1, 3.3, 3.4, 4.1, 4.3, 8.1, 9) 8.1) Tematyka i leksyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie: WB: Vocabulary 5d  zgłaszanie propozycji i zapraszanie do  dialog między kolegami dot. wspólnego  dialog między kolegami dot. wspólnego Bank 5 wspólnego spędzania czasu, przyjmowanie i spędzenia czasu na wystawie malarskiej – spędzenia czasu na koncercie (na bazie SB: Language Everyday odrzucanie propozycji i sugestii dobór plakatu pasującego tematycznie do plakatu dot. koncertu zespołu Profilers) Review 5e, str. LR5 English  opisywanie tradycyjnych tańców dialogu i odgrywanie dialogu + narodowych Mówienie i pisanie: E Obyw: poznawanie 5e  wyróżnione słowa i zwroty, np. rhythm, tap, Czytanie i mówienie:  projekt ICT dot. tradycyjnego polskiego kultury własnej i Culture Corner brightly-coloured dress, play pipes, oraz ich  Dancing around the world – wyszukiwanie tańca (zbieranie informacji, pisanie innych narodów + synonimy, np. sticks – thin branches, climax podstawowych informacji, odpowiedzi na krótkiego tekstu i prezentacja) zachęcanie do – the most exciting moment pytania do tekstu + ćwiczenie leksykalne; uczestnictwa w niej przekazywanie wybranych informacji E Med: korzystanie z Fonetyka: technologii  słaba i mocna wymowa czasowników informacyjno- pomocniczych (np. do, has) komunikacyjnych w (WS 4.1, 4.3, 4.7, 4.9, 5.1, 5.3, 5.9, 6.2, projekcie ICT (WS 1.5, 1.9, 1.15) (WS 2.1, 2.3, 3.2, 3.3, 4.1, 4.3, 8.1) 6.4, 6.5, 6.6, 6.8, 6.9, 8.3, 10, 11) i-eBook: 3-4 lekcje: Tematy lekcji: 1. MOBA – praca z tekstem (wybór wielokrotny), ćwiczenie leksykalne. Czasowniki złożone z break. ……………… 2. Museums & artists – ćwiczenia w słuchaniu, mówieniu i pisaniu (e-mail: opis wizyty w MOBA). Użycie przyimków w kontekście – ćwiczenia. ……………… 3. Inviting, accepting & refusing suggestions – dialogi. Słaba i mocna wymowa czasowników pomocniczych. ……………… 4. Dancing around the world – praca z tekstem, słownictwo, projekt ICT. ……………… © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału Strona 20 JEDNOSTKA INNE TREŚCI ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI * (ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI Tematyka i leksyka: Czytanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 5d, e, f + 5g 5f  opisywanie stylów w sztuce  Cubism & Expressionism – zadanie typu  opinia nt. postrzegania wybranego,  wyróżnione słowa i zwroty, np. figure, draw P/F; sporządzanie notatek do tekstu i opisanego w tekście stylu w sztuce SB: Language Across the inspiration, depict prezentacja obydwu stylów  zbieranie informacji, krótki tekst i Review 5f + Curriculum:  recenzowanie filmów, w tym użycie  model e-maila z recenzją filmu Tron: prezentacja dot. wybranego stylu w Prepositions & Art & Design przymiotników, np. life-and-death, stunning, Legacy – analiza przykładu pod kątem sztuce (projekt ICT) Phrasal Verbs, str. + fast-paced, weak, i innych wyróżnionych treści, kompozycji i języka (użycie LR5 + Self-Check 5, 5g słów i zwrotów, np. evil leader, don’t miss it przymiotników i zwrotów wyrażających Pisanie: str. SC5 Writing rekomendację)  ćwiczenia przygotowujące + e-mail E Med: korzystanie z prywatny z recenzją ostatnio oglądanego technologii filmu informacyjno- komunikacyjnych w (WS 4.1, 4.3, 4.5, 4.9, 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, projekcie ICT 5.6, 5.8, 5.9, 7.2, 7.4, 7.6, 7.7, 8.1, 8.3, 9, (WS 1.1, 1.9) (WS 3.2, 3.3, 3.5, 3.7, 4.1, 4.3, 8.1) 11) i-eBook: Leksyka: Czytanie: Pisanie: WB: Sentence 5  powtórzenie słownictwa związanego z  rozwiązywanie kwizu typu P/F dot.  tworzenie własnego kwizu typu P/F dot. Transformations twórcami i ich dziełami oraz rolą muzyki w informacji z tekstów z Modułu 5 tekstów z Modułu 5 Module 5, str. 150; Fun Time życiu człowieka w formie kwizu o artystach Translator’s Corner i analizy słów piosenki Słuchanie, czytanie i mówienie: Mówienie: Module58, str. 154–  piosenka pt. Music – wyszukiwanie  krótki opis roli muzyki we własnym 155 podstawowych informacji i opis roli życiu muzyki w życiu autora tekstu piosenki i-eBook: (WS 1.1, 1.9) (WS 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.3, 4.1, 4.6, 4.8, 8.1) (WS 4.1, 4.5, 4.8, 7.2) Zajęcia dodatkowe * 2-3 lekcje: Tematy lekcji: 1. Styles of art – praca z tekstem, słownictwo, projekt ICT. ……………… 2. Reviews – analiza przykładu, użycie przymiotników i rekomendacji; e-mail prywatny z recenzją filmu. ……………… 3. Fun Time 5 – kwizy, piosenka Music, omawianie roli muzyki. …………………… ……………………………………………………………………………………………………………………… + lekcje dodatkowe © Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału