Średnia Ocena:
Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum
Zeszyt ćwiczeń został podzielony na dwie części:
Część pierwsza zawiera obszerny zbiór ćwiczeń z zakresu słownictwa i gramatyki. Zadania pomagają w opanowaniu czytania i pisania a także właściwego użycia języka w codziennej komunikacji. W tej części zamieszczono również zadania egzaminacyjne.
Część druga stanowi rozbudowane repetytorium z gramatyki, zawierające przystępne wyjaśnienia reguł gramatycznych wprowadzonych w podręczniku a także ćwiczenia, które ułatwiają przyswojenie informacji.
Na końcu zeszytu zamieszczono dodatkowe sekcje: Vocabulary Bank, Quizzes, Translator's Corner, Glossary, Irregular Verbs, które usprawniają naukę.
Szczegóły
Tytuł
Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum
Autor:
Evans Virginia,
Dooley Jenny
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Egis Sp. z o.o.
Rok wydania:
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: rm_smart_time_4_z_tematami.pdf - Rozmiar: 1.06 MB
Głosy:
0
Pobierz
To twoja książka?
Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.
Smart Time 1. Język angielski. Workbook and Grammar Book. Gimnazjum PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Jadwiga Gajda
(konsultacja Alicja Cholewa-Zawadzka)
Rozkład materiału
z tematami lekcji
(opracowany zgodnie z nową podstawą programową
obowiązującą od 2009 r.)
wrzesień 2014
Strona 2
Wstęp
Smart Time to nowy, czteropoziomowy kurs przeznaczony dla uczniów szkół
gimnazjalnych przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego na poziomie podstawowym i/lub
rozszerzonym. Jego czwarta część, Smart Time 4, odpowiada poziomowi B1+ w skali przyjętej
przez Radę Europy. Podręcznik jest dostosowany do wymogów nowej podstawy programowej,
która obowiązuje w szkołach gimnazjalnych od roku szkolnego 2009/2010. Jest on przeznaczony
do realizacji na III etapie edukacyjnym, na poziomie III.1 dla uczniów kontynuujących naukę
języka angielskiego. Materiał w nim zawarty przygotowuje uczniów do zdawania egzaminu
gimnazjalnego na poziomie rozszerzonym.
Podręcznik posiada bardzo bogatą, nowoczesną obudowę, umożliwiającą uatrakcyjnienie
zajęć lekcyjnych, poszerzenie treści nauczania oraz zachęcenie i wdrożenie ucznia do samodzielnej
pracy nad językiem. Do dodatkowych komponentów należą: nagrania na płytach CD (Student’s
Audio CD & Class Audio CDs), zeszyt ćwiczeń (Workbook & Grammar Book), interaktywny
eBook (i-eBook) zawierający – poza materiałem prezentowanym w książce – m.in. krótkie filmy
wideo (w tym dokumentalne), interaktywne gry leksykalne i gramatyczne oraz kwizy. Nauczyciel
w swojej pracy może także wykorzystać: książkę nauczyciela z dokładnymi scenariuszami zajęć
(Teacher’s Book), bogaty zbiór materiałów dodatkowych i testów (Teacher’s Resource Pack
& Tests/Diagnostic Tests Multi-Rom) oraz szczególnie polecane, ze względu na wykorzystanie
najnowocześniejszych technologii informacyjno-komunikacyjnych, oprogramowanie do tablic
interaktywnych (Interactive Whiteboard Software).
Przedstawiony poniżej szczegółowy rozkład materiału do podręcznika Smart Time 4 jest
propozycją i punktem wyjścia do konstruowania indywidualnych rozkładów materiału
dostosowanych do konkretnych warunków i możliwości edukacyjnych uczniów. Przy budowaniu
własnych rozkładów należy wziąć pod uwagę takie warunki pracy dydaktycznej jak: wymiar
godzin, liczebność klas i grup uczniów, środki dydaktyczne w szkole i/lub pracowni językowej oraz
uzdolnienia i preferencje młodzieży w konkretnym zespole uczniów. Proponowany rozkład
materiału jest dostosowany do wprowadzania wszelkich zmian i modyfikacji. Wszystkie pozycje
oznaczone gwiazdką (*) i wykropkowane w tekście służą do nanoszenia własnych informacji. Są to
m.in.: termin/data* (np. można wpisać miesiąc lub dokładne daty, w zależności od potrzeb lub
wymagań dyrekcji szkoły); uwagi* w ostatniej kolumnie tabeli (np. o realizacji niektórych punktów
rozkładu). W rozkładzie uwzględniono także zajęcia dodatkowe*, które nie są oparte na materiale
podręcznikowym (np. z okazji świąt: St. Valentine’s Day, Christmas lub dodatkowe zajęcia
poświęcone niektórym trudniejszym zagadnieniom gramatycznym).
Podręcznik Smart Time 4 jest podzielony na 8 rozdziałów, a każdy z nich – na jednostki od
(a) do (g) oraz 1 jednostkę dodatkową Fun Time powtarzająca wprowadzony w module materiał
w formie zabawowej, np. krzyżówek, kwizów, piosenek. Każdemu rozdziałowi (Module)
odpowiadają materiały powtórzeniowe umieszczone na końcu podręcznika: Language Review
i Self-Check. Rozkład materiału został przedstawiony według celów kształcenia, czyli wymagań
ogólnych, w układzie kolumnowym. Dodatkowa, ostatnia kolumna uwzględnia m.in. inne treści
nauczania zawarte w „Zalecanych warunkach i sposobie realizacji” do nowej podstawy
programowej. Niniejszy rozkład proponuje również tematy i liczbę zajęć lekcyjnych
w poszczególnych rozdziałach. Jeden rozdział to od 8 do 11 lekcji, a rozdział początkowy (Starter)
to 2-4 lekcje. Uwzględniając jeszcze lekcje powtórzeniowe i sprawdziany po każdym rozdziale,
czyli od 2-3 lekcji, otrzymujemy w sumie minimum 82, a maksimum 116 godzin. Biorąc pod
uwagę fakt, że rok szkolny trwa średnio 34 tygodnie, materiał podręcznikowy może być
zrealizowany w ciągu roku szkolnego przy minimum 3 godzinach zajęć tygodniowo (ok. 100
godzin). Natomiast przy większej liczbie godzin języka angielskiego w tygodniu (np. 4; razem
ponad 130 godzin w ciągu roku) dysponujemy dodatkowymi godzinami do wykorzystania poza
materiałem z podręcznika (patrz: zajęcia dodatkowe*).
W rozkładzie materiału został uwzględniony podział znajomości środków językowych na
znajomość leksyki, tematyki i gramatyki oraz podział umiejętności językowych na umiejętności
Strona 3
receptywne, czyli czytanie i słuchanie, oraz umiejętności produktywne, czyli mówienie i pisanie.
Poza tym w rozkładzie pojawiają się ćwiczenia w wymowie pod hasłem: fonetyka. Dodatkowo
umieszczenie w każdej kolumnie wymagań szczegółowych (WS…) dla poziomu III.1 powoduje,
że proponowany rozkład materiału jest szczególnie pomocny dla nauczyciela w jego pracy
dydaktycznej.
Podsumowując informacje wstępne, podajemy zastosowane w rozkładzie skróty i kolory
czcionki:
(WS…) – wymagania szczegółowe dla poziomu III.1; (zielony kolor
czcionki);
E Med – realizacja zadań edukacji medialnej, w tym kształtowanie
umiejętności korzystania z technologii informacyjno-
komunikacyjnych, głównie w projektach ICT;
E Obyw – realizacja zadań edukacji obywatelskiej, w tym kształtowanie
postaw poszanowania tradycji i kultury własnego narodu,
poznawanie i tolerancja wobec innych kultur i tradycji,
kształtowanie postaw obywatelskich, szacunku dla innych
ludzi i gotowości do uczestnictwa w kulturze;
E Zdr – realizacja zadań edukacji zdrowotnej, w tym rozwijanie
postaw dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz
umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu;
SB – podręcznik ucznia;
WB – zeszyt ćwiczeń;
i-eBook – interaktywny eBook;
* …… – informacje do uzupełnienia przez nauczyciela.
Strona 4
ROZKŁAD MATERIAŁU – S M A R T T I M E 4
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Leksyka: Czytanie: Mówienie: WB Grammar Bank
STARTER porównanie wybranych danych osobowych krótki tekst o najlepszym koledze – wybór krótki opis codziennych czynności, z Starter Unit, str. 70-
czynności dnia codziennego właściwych zaimków osobowych i form użyciem przysłówków częstotliwości 77
formy spędzania czasu wolnego dzierżawczych krótkie dialogi sterowane dot. czynności
położenie mebli i innych urządzeń w krótki tekst o studencie z Hiszpanii – codziennych rozmówcy
pomieszczeniu określanie znaczeniowego użycia odpowiedzi na pytania dot. danych
wybrane fakty dot. świata przyrody wyróżnionych czasowników oraz zasad osobowych i spędzania czasu wolnego
dot. 3. osoby liczby pojedynczej w czasie porównanie swojego pokoju do pokoju
Gramatyka: Present Simple przedstawionego na zdjęciu
użycie zaimków osobowych w formie e-mail prywatny z opisem życia wybór właściwej reakcji językowej w
podmiotu i dopełnienia oraz form studenckiego – uzupełnianie luk minidialogach
dzierżawczych (zaimków, przymiotników i poprawnymi formami podanych
dopełniacza saksońskiego) czasowników Pisanie:
użycie przysłówków częstotliwości dialog dot. planowanego przyjęcia i tworzenie zdań sterowanych dot.
struktura i użycie czasu Present Simple; związanych z nim zakupów – wybór spędzania czasu wolnego i częstotliwości
zasady pisowni końcówki -s/-es właściwych określeń ilościowych w wskazanych czynności
użycie zaimków pytających when, how, who, kontekście
where, what oraz tworzenie pytań o podmiot Amazing but True – uzupełnianie luk w
i dopełnienie tekście przedimkami a/an, -, the
użycie przyimków czasu i miejsca
tworzenie liczby mnogiej rzeczowników: Mówienie i pisanie:
przykłady regularne i nieregularne, zmiany porównanie swojej osoby i Pedra, studenta
w pisowni po dodaniu końcówki opisanego w krótkim tekście – tworzenie
użycie określeń a/an, some/any, (how)much/ sterowanych pytań i udzielanie odpowiedzi
many, a lot/lots of, (a) few/(a) little z oraz korekta nieprawdziwych zdań dot.
rzeczownikami policzalnymi i Pedra i jego życia
niepoliczalnymi
użycie przedimków nieokreślonych oraz
określonych a/an, -, the
(WS 4.1, 4.2, 5.2, 5.5, 6.1, 6.4, 6.6, 6.7,
(WS 1.1, 1.2, 1.5) (WS 3.1, 3.3, 3.6, 4.1, 5.1, 6.4, 7.2, 8.1) 6.8, 6.9, 6.10, 6.11)
2-4 lekcje:
……………… Tematy lekcji: 1. Routines & free time – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. Pronouns & possessive case – ćwiczenia gramatyczne.
……………… 2. Pedro’s life – praca z tekstem, czas Present Simple; tworzenie pytań. Przyimki czasu i miejsca – ćwiczenia gramatyczne.
……………… 3. Different bedrooms – ustne porównanie. Rzeczowniki policzalne, niepoliczalne, liczba mnoga i określenia ilościowe – ćwiczenia gramatyczne.
……………… 4. Użycie przedimków a/an, the – ćwiczenia gramatyczne. Everyday English – minidialogi.
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 5
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Zajęcia
dodatkowe *
…… lekcje:
……………… Tematy lekcji: ……………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 6
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
MODULE 1 – CELEBRATIONS
TEMATY: CZŁOWIEK, ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, KULTURA, ŚWIAT PRZYRODY, ELEMENTY WIEDZY O KRAJACH
ANGLOJĘZYCZNYCH I O POLSCE (WS 1.1, 1.5, 1.9, 1.13, 1.15)
Tematyka i leksyka: Słuchanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 1a
Modular page opisywanie festiwali i uroczystości krótkie opisy festiwali – dobór opisów do uzupełnianie tabelki notatkami dot. treści
słowa wyróżnione, np. unsual, weird, oraz zdjęć i ich krótka ustna prezentacja tekstu i prezentowanie opisanych SB: Language
+ ich synonimy, np. take place – participate, festiwali Review 1a, str. LR1
1a enormous – huge, i tłumaczenie części z Czytanie: wyrażanie opinii nt. uczestnictwa w
Reading nich na język polski; kolokacje i zwroty, np. Festivals Blog – dobór wielokrotny pytań wybranym festiwalu E Obyw: poznawanie
Vocabulary firework display, dress up as aliens do części tekstu (nazw festiwali) + porównanie wybranego festiwalu z innych kultur
tworzenie rzeczowników abstrakcyjnych od odpowiedzi na pytania i ćwiczenia jednym z polskich festiwali
czasowników poprzez dodanie przyrostków leksykalne
-ion, -ance, -ment, -ition, -ation krótki opis Woodskills Festival – wybór i-eBook:
właściwych wyrazów w kontekście
(WS 1.5, 1.9, 1.15, 8.2) (WS 2.2, 3.2, 3.3, 3.6, 8.1) (WS 4.1, 4.5, 4.8, 4.9, 5.1, 5.5, 8.1, 9)
Gramatyka i tematyka: Czytanie: Mówienie: WB: 1b & Grammar
1b użycie czasów Present Simple, Present e-mail opisujący uczestnictwo w festiwalu krótki sterowany opis czynności, faktów Bank 1
Continuous oraz ich porównanie w Wenecji – uzupełnianie luk poprawnymi i odczuć, z użyciem czasów Present
Grammar
czasowniki, które nie mają formy ciągłej, formami podanymi czasowników Simple, Present Continuous
tzw. stative verbs, oraz różnice znaczeniowe i-eBook:
w użyciu tych samych czasowników, np. Mówienie lub pisanie:
think, have, feel w różnych formach tworzenie i uzupełnianie zdań
użycie bezokolicznika z to i bez to oraz form sterownych o sobie i swoim życiu
z -ing; różnice w znaczeniu między użyciem rodzinnym, z użyciem bezokoliczników i
bezokolicznika i formy z -ing po niektórych form z -ing
czasownikach, np. remember, try, stop
tłumaczenie przykładowych zdań z użyciem
w/w struktur na język polski
opis czynności rutynowych i teraźniejszych
oraz upodobań i odczuć
(WS 4.1, 4.2, 4.3, 4.5, 4.7, 5.1, 5.2, 5.3,
(WS 1.1, 1.5, 1.9, 8.2, 13) (WS 3.1, 3.3, 3.6) 5.5, 5.7)
3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Celebrations – słownictwo, ćwiczenia w słuchaniu. Festivals Blog – praca z tekstem.
……………… 2. Festivals – słownictwo (synonimy, kolokacje), ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. Forming nouns from verbs – ćwiczenie słowotwórcze.
……………… 3. Czasy Present Simple vs. Present Continuous – ćwiczenia gramatyczne i ćwiczenia w mówieniu.
………………
……………… 4. Użycie bezokoliczników i form z -ing – ćwiczenia gramatyczne, tworzenie zdań.
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 7
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie: WB: 1c
1c opisywanie uroczystości (c.d.) oraz Chinese New Year – odpowiedzi na porównanie uroczystości i przesądów
związanych z nimi zwyczajów, w tym pytania do tekstu oraz podpisywanie zw. z chińskim Nowym Rokiem z SB: Language
Skills przesądów ilustracji słowami z tekstu; sporządzanie uroczystościami i zwyczajami Review 1c, str. LR1
zwroty wyróżnione, np. family gatherings, notatek i prezentacja uroczystości i noworocznymi w Polsce
behave badly przesądów związanych z chińskim Nowym E Obyw: poznawanie
czasowniki złożone z keep Rokiem Pisanie: innych kultur
krótka opinia dot. wiary w przesądy
Słuchanie: pocztówka do kolegi opisująca udział w
rozmowa o przesądach – zadanie typu P/F obchodach Nowego Roku w Chinach
i-eBook:
(WS 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.3, 5.5, 5.8, 5.9,
(WS 1.1, 1.5, 1.9) (WS 2.3, 2.5, 3.1, 3.3, 8.1, 9) 8.1)
Tematyka i gramatyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie i pisanie: WB: Vocabulary
1d kupowanie prezentu dialog dot. zakupu prezentu urodzinowego dialog sterowany dot. zakupu prezentu Bank 1
wyrażanie propozycji oraz przyjmowanie i – wyszukiwanie podstawowych informacji dla mamy
Everyday
odrzucanie propozycji + odgrywanie dialogu; tłumaczenie sporządzanie notatek i prezentacja SB: Language
English użycie wybranych przyimków w kontekście wskazanych zdań na język polski pomysłów dot. szkolnych obchodów Review 1e, str. LR1
+ opisywanie świąt i specjalnych uroczystości Arbor Day – odpowiedzi na pytania oraz Dnia Sadzenia Drzew (praca grupowa)
1e związanych z ochroną środowiska dobór zdania, które najlepiej przekazuje uzupełnianie tabelki notatkami dot. treści E Obyw: poznawanie
Culture Corner główną myśl tekstu tekstu i własnej prezentacji oraz innych kultur i
Fonetyka: opisywanie obchodów Dnia Sadzenia kształtowanie postaw
akcent zdaniowy Drzew w różnych krajach sprzyjających
ochronie środowiska
(WS 4.1, 4.3, 4.9, 5.1, 5.3, 6.2, 6.5, 6.6, i-eBook:
(WS 1.5, 1.13) (WS 2.2, 2.3, 3.1, 3.3, 8.2) 6.8, 6.9, 8.1, 9, 10)
3-4 lekcje:
Tematy lekcji: 1. Chinese New Year – praca z tekstem, ćwiczenia leksykalne. Czasowniki złożone z keep.
………………
2. New Year’s customs & superstitions – ćwiczenia w słuchaniu, mówieniu i pisaniu.
………………
3. Buying a gift – dialogi, wyrażanie propozycji oraz ich akceptacja i odrzucanie. Akcent zdaniowy – ćwiczenia w wymowie.
………………
4. Arbor Day – ćwiczenia w czytaniu, mówieniu i pisaniu; użycie przyimków w kontekście.
………………
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 8
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka: Czytanie: Pisanie i mówienie: WB: 1d, e, f + 1g
1f opisywanie uroczystości (c.d.), w tym Remembrance Day in Australia – dobór wyrażanie odczuć i opinii dot. obchodów
związanych z obchodami świąt narodowych nagłówków do akapitów + ćwiczenie Dnia Pamięci w Australii SB: Language
Across the
użycie przymiotników w opisach leksykalne, określanie odniesień Review 1f, str. LR1 +
Curriculum: wskazanych słów do treści tekstu i Pisanie: Prepositions &
PSHE tworzenie z nimi zdań artykuł opisujący polską uroczystość, w Phrasal Verbs; Self-
+ Quebec Winter Carnival, model artykułu oparciu o analizę zadania i plan Check 1, str. SC1
1g opisującego wydarzenie – analiza wypowiedzi
przykładu pod kątem kompozycji i języka, E Obyw: poznawanie
Writing
dobór podanych przymiotników do luk w kultury swojej i
tekście innych narodowości
(WS 4.1, 4.3, 4.5, 5.1, 5.3, 5.5, 5.6, 5.9,
(WS 1.5, 1.9, 1.15) (WS 3.1, 3.2, 3.3, 3.6, 8.1) 8.1) i-eBook:
Leksyka: Czytanie: Pisanie:
1 powtórzenie słownictwa związanego z rozwiązywanie kwizu typu P/F dot. tworzenie własnego kwizu typu P/F dot.
opisywaniem festiwali, świąt i innych informacji z tekstów z Modułu 1 tekstów z Modułu 1 i-eBook:
Fun Time uroczystości w formie krzyżówki i analizy
słów piosenki Słuchanie i czytanie: Mówienie:
piosenka zw. z tematyką przyjęć, zabaw – określanie czynników wpływających na
określanie głównej myśli tekstu oraz sukces przyjęcia/imprezy, na podstawie
proponowanie tytułu piosenki tekstu piosenki
(WS 1.5, 1.9) (WS 2.2, 3.1, 3.3) (WS 4.1, 7.2, 8.1)
Zajęcia
dodatkowe *
2-3 lekcje:
Tematy lekcji: 1. Remembrance Day – praca z tekstem, słownictwo, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu.
………………
2. Articles describing events – analiza przykładu, użycie przymiotników, artykuł opisujący polska uroczystość.
………………
3. Fun Time 1 – krzyżówka, kwiz, piosenka.
+ lekcje dodatkowe
………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………..
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 9
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
MODULE 2 – STRANGE BUT TRUE!
TEMATY: CZŁOWIEK, ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, KULTURA, ŚWIAT PRZYRODY, ELEMENTY WIEDZY O KRAJACH
ANGLOJĘZYCZNYCH I O POLSCE (WS 1.1, 1.5, 1.9, 1.13, 1.15)
Tematyka i leksyka: Czytanie: Mówienie: WB: 2a
Modular page opisywanie uczuć i emocji oraz opisywanie Mysterious Creatures – dobór wielokrotny krótki opis emocji prezentowanych na
dziwnych, tajemniczych stworzeń pytań do części tekstu (nazw stworzeń) + zdjęciach i opis sytuacji przeszłych, w SB: Language
+
słowa wyróżnione, np. terrified, confused, ćwiczenia leksykalne których przeżyliśmy opisane uczucia Review 2a, str. LR2
2a oraz ich synonimy, np. legendary – krótki opis stworzeń przedstawionych na
Reading mythical, tomb – grave; tłumaczenie części z zdjęciach oraz ich prezentacja po E Med: korzystanie z
Vocabulary nich na język polski oraz praca ze zapoznaniu się z treścią tekstu technologii
słownikiem informacyjno-
kolokacje i zwroty, np. fall victim, dive into Pisanie: komunikacyjnych w
the deep water opinia nt. wybranego opisanego potwora projekcie ICT
rozróżnianie słów często mylonych ze sobą, zbieranie informacji i tworzenie
np. transfer – alter, trick – joke krótkiego tekstu nt. stworzeń znanych z
tworzenie przymiotników z końcówkami polskich legend (projekt ICT) i-eBook:
-ed, -ing i ich znaczenie
(WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.5, 5.1, 5.3, 5.4, 5.5,
(WS 1.1, 1.13, 1.15, 8.2, 9) (WS 3.2, 3.3) 8.1, 9, 11)
Gramatyka i tematyka: Czytanie: Mówienie lub pisanie: WB: 2b & Grammar
2b użycie czasów Past Simple, Past Continuous The Beast of Dartmoor – uzupełnianie luk tworzenie zdań sterownych, z użyciem Bank 2
oraz ich porównanie poprawnymi formami podanych czasu Past Simple/used to/would oraz
Grammar
użycie konstrukcji used to, would czasowników czasu Present Perfect
użycie czasów Present Perfect, Present i-eBook:
Perfect Continuous wraz z określeniami
czasu: yet, never, already, since, for itd.
porównanie użycia czasów Present Perfect i
Past Simple
opis czynności i stanów przeszłych,
dokonanych
(WS 1.5, 1.13) (WS 3.3, 3.6) (WS 4.3, 4.4, 5.3, 5.4)
3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Feelings – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu. Mysterious Creatures – praca z tekstem.
……………… 2. Legendary creatures – ćwiczenia leksykalne, przymiotniki z -ed, -ing, projekt ICT.
……………… 3. Czasy Past Simple, Past Continuous, used to, would – ćwiczenia gramatyczne, tworzenie zdań.
……………… 4. Czasy Present Perfect, Present Perfect Continuous – ćwiczenia gramatyczne, tworzenie zdań, porównanie z czasem Past Simple.
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 10
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie i pisanie: WB: 2c
2c opisywanie dziwnych zdarzeń z przeszłości i Bizarre Coincidences – określanie krótki opis dziwnego zdarzenia – zbiegu
tajemniczych zbiegów okoliczności odniesień podanych nazw do treści tekstu okoliczności, o którym słyszeliśmy lub SB: Language
Skills
słowa wyróżnione i ich synonimy w tekście, oraz zadanie typu P/F + ćwiczenia którego doświadczyliśmy Review 2c, str. LR2
np. destroyed – wrecked, approaching – leksykalne i gramatyczne opinia nt. wybranego dziwnego
oncoming, oraz zwroty wyróżnione, np. Słuchanie: zdarzenia opisanego w tekście
spare parts, save from certain death wypowiedzi 4 osób nt. zbiegów relacjonowanie dziwnego zdarzenia, na i-eBook:
czasowniki złożone z turn okoliczności – zadanie na dobieranie pytań podstawie wysłuchanej rozmowy i
użycie wybranych przyimków w kontekście do rozmówców notatek
rozmowa dot. dziwnego zdarzenia –
sporządzanie notatek
(WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.5, 4.8, 5.1, 5.3, 5.4,
(WS 1.1, 1.5) (WS 2.3, 2.5, 3.2, 3.3, 9) 5.5, 5.8, 8.1)
Tematyka i leksyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie: WB: Vocabulary
2d opisywanie snów dialog dot. snu, jego opis i wyrażanie dialog dotyczący snu: opisywanie Bank 2
wyrażanie zdziwienia, zainteresowania i emocji – uzupełnianie luk informacyjnych przeżytego snu i wyrażanie emocji w
Everyday
zakłopotania, niedowierzania w zdaniach + odgrywanie dialogu i trakcie rozmowy SB: Language
English opisywanie tajemniczych stworzeń (c.d.), na stosowanie poprawnej intonacji prezentacja smoków opisanych w Review 2e, str. LR2
+ przykładzie smoków pochodzących z The World Loves Dragons! – zadanie typu tekście, z użyciem wskazanych słów i
2e opowieści z różnych krajów P/F zwrotów E Obyw: poznawanie
Culture Corner wyróżnione przymiotniki, np. evil, helpful, projekt – relacjonowanie opowieści o kultury swojej i
fire-breathing, i czasowniki, np. invade, polskim smoku lub innym tajemniczym innych narodowości
chase, conquer, oraz inne słowa i zwroty, stworzeniu
np. coat of arms, nation’s pride in, emblem
Fonetyka: i-eBook:
zjawisko homofonów i przykłady tego typu
wyrazów
(WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.8, 4.9, 6.2, 6.4, 6.9,
(WS 1.1, 1.9, 1.15) (WS 2.3, 3.3) 6.13, 8.1)
3-4 lekcje:
Tematy lekcji: 1. Bizarre Coincidences – praca z tekstem, ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w mówieniu. Czasowniki złożone z turn.
………………
2. Coincidences – ćwiczenia w słuchaniu, mówieniu i pisaniu. Użycie przyimków w kontekście – ćwiczenia.
………………
3. Describing a dream – dialogi, opisywanie snu i wyrażanie emocji. Zjawisko homofonów.
………………
4. The World Loves Dragons! – ćwiczenia w czytaniu i mówieniu, słownictwo.
………………
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 11
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka: Czytanie: Mówienie i pisanie: WB: 2d, e, f + 2g
2f opowiadanie o dziwnych, tajemniczych krótka biografia Sir Arthura Conan opinia nt. stwora przedstawionego w
wydarzeniach i stworzeniach Doyle’a – wyszukiwanie podstawowych tekście SB: Language
Across the
krótka biografia brytyjskiego pisarza Sir informacji zbieranie informacji i tworzenie Review 2f, str. LR2 +
Curriculum: Arthura Conan Doyle’a i fragment jego fragment powieści The Lost World – krótkiego tekstu nt. prehistorycznego Prepositions &
Literature powieści The Lost World zadanie na wybór wielokrotny zwierzęcia (projekt ICT) Phrasal Verbs; Self-
+ użycie przymiotników i słów/zwrotów A Monster Dare, model opowiadania Check 2, str. SC2
2g łączących w opowiadaniach opisującego dziwne wydarzenia – analiza Pisanie: E Med: korzystanie z
Writing przykładu pod kątem kompozycji i języka opowiadanie sterowane pt. The Haunted technologii
(użycie przymiotników i tzw. time linkers, House, w oparciu o wysłuchaną informacyjno-
np. just, as soon as, then) opowieść i analizę zadania; korekta komunikacyjnych w
własnej wypowiedzi projekcie ICT +
poznawanie
wybranych pisarzy i
(WS 2.3, 2.5, 4.1, 4.3, 4.5, 5.1, 5.3, 5.4, tekstów literackich
(WS 1.5, 1.9, 1.13, 1.15) (WS 3.1, 3.2, 3.3, 3.5) 5.5, 5.8, 5.9, 8.1, 11)
i-eBook:
Leksyka: Czytanie: Pisanie:
2 powtórzenie słownictwa związanego z rozwiązywanie kwizu typu P/F dot. tworzenie własnego kwizu typu P/F dot.
opisywaniem dziwnych wydarzeń i snów informacji z tekstów z Modułu 2 tekstów z Modułu 2 i-eBook:
Fun Time oraz emocji w formie krzyżówki i analizy
słów piosenki Słuchanie i czytanie: Mówienie:
piosenka pt. Scary Nightmares – opis przeżytego koszmaru sennego
określanie tematyki koszmaru sennego
(WS 1.1, 1.5) (WS 2.2, 3.1, 3.3) (WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.8, 7.2)
Zajęcia
dodatkowe *
2-3 lekcje:
Tematy lekcji: 1. Arthur Conan Doyle & The Lost World – praca z tekstami. Prehistoric animals – projekt ICT.
………………
2. Stories – analiza przykładu, użycie przymiotników i wyrazów łączących, opowiadanie sterowane pt. The Haunted House.
………………
3. Fun Time 2 – krzyżówka, kwiz, piosenka Scary Nightmares.
……………………
………………………………………………………………………………………………………………………
+ lekcje dodatkowe
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 12
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
MODULE 3 – ALL THINGS HIGH TECH
TEMATY: SZKOŁA, ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, ZAKUPY I USŁUGI, NAUKA I TECHNIKA, ELEMENTY WIEDZY O KRAJACH
ANGLOJĘZYCZNYCH I O POLSCE (WS 1.3, 1.5, 1.7, 1.12, 1.15)
Tematyka i leksyka: Czytanie: Mówienie: WB: 3a
Modular page opis używanych gadżetów elektronicznych The Age of Cybernetics – zadanie na krótki opis gadżetów elektronicznych i
opisywanie cyborgów i ich przyszłej roli w wybór wielokrotny + ćwiczenia leksykalne sposobów korzystania z nich SB: Language
+
życiu ludzi Review 3a, str. LR3
3a słowa wyróżnione, np. flesh, limb, artificial, Mówienie i pisanie:
Reading w tym czasowniki, np. function, control, opinia nt. znaczenia cybernetyki w życiu
Vocabulary develop ludzi w przyszłości (na podstawie treści
tworzenie rzeczowników abstrakcyjnych od tekstu i własnych przemyśleń) i-eBook:
przymiotników przez dodanie przyrostków: prezentacja cyborga własnego pomysłu
-ness, -ity, -ment, -ence, -y, -dom
rozróżnianie słów często mylonych ze sobą,
np. artificial – false – fake
(WS 4.1, 4.2, 4.3, 4.5, 4.7, 4.9, 5.1, 5.2,
(WS 1.5, 1.12) (WS 3.1, 3.3) 5.3, 5.5, 5.7, 8.1)
Gramatyka: Czytanie: WB: 3b & Grammar
3b użycie czasów i konstrukcji wyrażających dobór wyróżnionych form Bank 3
przyszłość (czasy Future Simple, Present czasownikowych do ich znaczeniowego
Grammar Simple, Present Continuous, konstrukcja be użycia
going to) oraz ich porównanie wybór prawidłowych form i-eBook:
struktura i użycie czasów Future Continuous czasownikowych w kontekście oraz
i Future Perfect wraz z określeniami czasu, uzupełnianie luk zdaniowych poprawnymi
np. this time next week, by the time, until formami podanych czasowników
struktura i użycie zdań czasowych (time
clauses) odnoszących się do przyszłości,
wraz ze spójnikami wprowadzającymi, np.
when, before, after, as soon as
(WS 1.5, 1.12) (WS 3.1, 3.6)
3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Gadgets – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu. The Age of Cybernetics – praca z tekstem (wybór wielokrotny).
……………… 2. The Age of Cybernetics – ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w mówieniu ni pisaniu.
……………… 3. Expressing the future – porównanie czasów i konstrukcji wyrażających przyszłość, ćwiczenia gramatyczne.
……………… 4. Czasy Future Continuous, Future Perfect i Time Clauses– ćwiczenia gramatyczne.
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 13
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 3c
3c opisywanie posiadanych gadżetów i analiza wykresu prezentującego używanie krótki opis posiadanych gadżetów
sposobów ich użytkowania gadżetów przez nastolatków elektronicznych i sposobów ich SB: Language
Skills
słowa wyróżnione, np. screenager, survey, Square-eyed Teens! – określanie znaczenia użytkowania Review 3c, str. LR3
behaviour, glued to, w tym czasowniki, np. tytułu tekstu i odpowiedzi na pytania oraz krótka opinia nt. własnego uzależnienia
download, install, unplug ćwiczenia leksykalno-gramatyczne od gadżetów
czasowniki złożone z come przygotowanie ankiety i wykresu dot. i-eBook:
użycie wybranych przyimków w kontekście Słuchanie: używania gadżetów przez kolegów z
wypowiedzi 5 osób dot. używania klasy/grupy oraz prezentacja wyników
gadżetów i korzystania z Internetu –
zadanie na dobieranie zdań do rozmówców
(WS 4.1, 4.2, 4.3, 4.5, 5.1, 5.2, 5.3, 5.5,
(WS 1.5, 1.12) (WS 2.2, 2.3, 3.1, 3.3, 4.1, 4.3, 8.1) 8.1)
Tematyka i leksyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie: WB: Vocabulary
3d zażalenia dotyczące wadliwych produktów – dialog w sklepie dot. zakupionego dialog w sklepie dotyczący wadliwej Bank 3
opisywanie problemów i reagowanie na wadliwego aparatu fotograficznego – baterii w zakupionym odtwarzaczu MP3
Everyday skargi wyszukiwanie podstawowych informacji + porównywanie sposobu postrzegania SB: Language
English opisywanie istniejących robotów i sposobów odgrywanie dialogu, znajdowanie zwrotów robotów w kulturze japońskiej i Review 3e, str. LR3
+ ich postrzegania w różnych kulturach o tym samym znaczeniu i tłumaczenie amerykańskiej (na podstawie tekstu)
3e wyróżnione słowa i zwroty, np. faulty, wskazanych zdań na język polski opinia nt. sposobu postrzegania robotów E Obyw: poznawanie
Culture Corner scratched, see in a different light, Different cultures, different robots – przez Polaków kultury własnej i
companion, artificial intelligence, oraz ich zadanie typu P/F innych narodów
synonimy, np. eager – keen, take over –
control, pal – friend
Fonetyka: i-eBook:
intonacja w pytaniach
(WS 4.1, 4.3, 4.5, 4.6, 4.9, 6.1, 6.2, 6.3,
(WS 1.7, 1.12, 1.15) (WS 2.1, 2.3, 3.2, 3.3, 13) 6.4, 6.5, 6.8, 6.9, 6.11, 6.12, 8.1, 10)
3-4 lekcje:
Tematy lekcji: 1. Square-eyed Teens! – analiza wykresu i praca z tekstem, ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w mówieniu. Czasowniki złożone z come.
………………
2. Teens & their gadgets – ćwiczenia w słuchaniu, mówieniu i pisaniu. Użycie przyimków w kontekście – ćwiczenia.
………………
3. Complaining about a faulty product – dialogi. Intonacja w pytaniach.
………………
4. Different cultures, different robots – ćwiczenia w czytaniu i mówieniu, słownictwo.
………………
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 14
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka i leksyka: Czytanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 3d, e, f + 3g
3f opis części komputera i ich funkcji What’s in a computer? – wyszukiwanie zbieranie dodatkowych informacji i
wyróżnione słowa, np. circuit board, podstawowych informacji, odpowiedzi na prezentacja dot. części komputera SB: Language
Across the pytania do tekstu i opis części komputera (projekt ICT) Review 3f +
command centre, generate, memory
Curriculum: prezentowanie opinii dot. wybranych na podstawie tekstu i rysunku Prepositions &
Design & aspektów korzystania z nowoczesnych Mobile Phones at School, model rozprawki Pisanie: Phrasal Verbs, str.
Technology technologii (w szkole i w kontaktach typu opinion essay – analiza przykładu pod ćwiczenie przygotowujące + rozprawka LR3 + Self-Check 3,
+ towarzyskich) kątem treści, kompozycji, stylu i języka sterowana prezentująca opinie nt. str. SC3
użycie słów/zwrotów łączących w (użycie tzw. linking words, np. in the first potrzeby prawdziwych relacji między E Med: korzystanie z
3g
rozprawkach place, however, all in all) młodymi ludźmi, a nie zastępowania ich technologii
Writing relacjami przy użyciu nowych informacyjno-
technologii komunikacyjnych komunikacyjnych w
projekcie ICT
(WS 2.3, 4.1, 4.3, 5.1, 5.2, 5.3, 5.5, 5.6, i-eBook:
(WS 1.3, 1.5, 1.12) (WS 3.1, 3.2, 3.3, 3.7, 4.1, 4.3, 8.1) 5.8, 5.9, 8.1, 9, 11)
Leksyka: Czytanie: Pisanie: WB: Sentence
3 powtórzenie słownictwa związanego z rozwiązywanie kwizu typu P/F dot. tworzenie własnego kwizu typu P/F dot. Transformations
komputerami i robotami oraz sposobami informacji z tekstów z Modułu 3 tekstów z Modułu 3 Module 3 str. 149;
Fun Time komunikowania się z kolegami w formie Translator’s Corner
krzyżówki i analizy słów piosenki Słuchanie i czytanie: Mówienie: Module 3, str. 153
piosenka pt. Get in Touch – określanie opisywanie używanych sposobów
tematyki piosenki komunikowania się z kolegami, w tym za i-eBook:
pomocą różnych gadżetów
(WS 1.5, 1.12) (WS 2.1, 3.1, 3.3) (WS 4.1, 4.2, 4.3, 7.2)
Zajęcia
dodatkowe *
2-3 lekcje:
Tematy lekcji: 1. What’s in a computer? – praca z tekstem, opisywanie części komputera (rysunek + projekt ICT).
………………
2. Opinion essays – analiza przykładu, użycie wyrazów/zwrotów łączących, rozprawka dot. relacji między młodymi ludźmi.
………………
3. Fun Time 3 – krzyżówka, kwiz, piosenka Get in Touch, ćwiczenia w mówieniu.
……………………
………………………………………………………………………………………………………………………
+ lekcje dodatkowe
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 15
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
MODULE 4 – SURVIVAL
TEMATY: ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, PODRÓŻOWANIE I TURYSTYKA, ZDROWIE, ŚWIAT PRZYRODY
(WS 1.5, 1.8, 1.11, 1.13)
Tematyka i leksyka: Słuchanie: Mówienie: WB: 4a
Modular page opis wypadków związanych z określanie tematu wysłuchanej krótki opis wypadku lub klęski
podróżowaniem i klęsk żywiołowych wiadomości (rodzaj wypadku/klęski żywiołowej, o której słyszeliśmy SB: Language
+
opisywanie wydarzeń i uczuć związanych z żywiołowej) Review 4a, str. LR4
4a przeżyciem po wypadku Mówienie i pisanie:
Reading słowa i zwroty wyróżnione, np. injured, Czytanie i pisanie: opisywanie uczuć towarzyszących
Vocabulary plunge, bruise, against all odds, without a dobieranie nagłówków do nazw zagubieniu się w dżungli (na podstawie
doubt, venomous spiders wypadków i klęsk żywiołowych treści tekstu i własnych przemyśleń) i-eBook:
rozróżnianie słów często mylonych ze sobą, The girl who fell out of the sky – zadanie streszczenie artykułu prezentującego
np. lonely – alone – sole, sting – bite na wybór wielokrotny + ćwiczenia wydarzenia związane z przeżyciem
leksykalne i tworzenie zdań dot. treści wypadku lub innej trudnej sytuacji
tekstu, z użyciem wskazanych zwrotów
(WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.5, 4.8, 4.9, 5.1, 5.3,
(WS 1.8, 1.13) (WS 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 3.3, 3.5, 8.1) 5.4, 5.8, 5.9, 8.1, 8.3)
Gramatyka i tematyka: Czytanie: Pisanie: WB: 4b & Grammar
4b użycie czasów Past Perfect i Past Perfect wybór prawidłowych form tworzenie zdań dot. doświadczeń innych Bank 4
Continuous wraz z określeniami czasu, np. czasownikowych oraz uzupełnianie luk osób, z użyciem czasów Past Perfect,
Grammar before, after, just, until, for, since poprawnymi formami podanych Past Perfect Continuous
porównanie użycia w/w czasów i czasu Past czasowników w krótkich tekstach i w tworzenie zdań warunkowych na i-eBook:
Simple zdaniach podstawie podanych sytuacji
struktura i użycie zdań warunkowych typu 1, tworzenie zdań wyrażających życzenia
2, 3 oraz konstrukcji typu I wish, If only, w innych osób dot. teraźniejszości i
tym parafrazy zdaniowe z użyciem tych przeszłości
struktur
opisywanie doświadczeń innych osób i
życzeń odnoszących się do teraźniejszości i
przeszłości
(WS 1.5, 1.8, 1.13) (WS 3.1, 3.3, 3.6) (WS 5.3, 5.4, 5.5, 5.8)
3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Accidents & disasters – słownictwo, ćwiczenia w mówieniu. The girl who fell out of the sky – praca z tekstem (wybór wielokrotny).
……………… 2. Survival stories – ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu.
……………… 3. Czasy Past Perfect, Past Perfect Continuous i ich porównanie z czasem Past Simple – ćwiczenia gramatyczne.
……………… 4. Conditionals & wishes – ćwiczenia gramatyczne, w tym parafrazy zdaniowe.
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 16
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie i pisanie: WB: 4c
4c opis audycji prezentujących ekstremalne Born Survivor – wyszukiwanie krótki opis odczuć i czynności zw. z
przeżycia i sposoby przetrwania w trudnych podstawowych informacji i odpowiedzi na potencjalnym zagubieniem się w dżungli SB: Language
Skills warunkach pytania oraz ćwiczenia leksykalno- opinia dot. własnego zachowania w Review 4c, str. LR4
słowa i zwroty wyróżnione, np. desert gramatyczne sytuacji opisanej w tekście
island, remote, push the limits, oraz ich projekt ICT pt. How to survive in the E Med: korzystanie z
synonimy, np. stay alive – survive, feats – Słuchanie: wild (zbieranie informacji, pisanie technologii
achievements rozmowa nt. programu TV Only the Fit krótkiego tekstu i prezentacja) informacyjno-
czasowniki złożone z run Survive – zadanie typu P/F komunikacyjnych w
użycie wybranych przyimków w kontekście projekcie ICT
różnice w pisowni i wymowie między
podanymi rzeczownikami i czasownikami,
np. advice i advise, bath i bathe i-eBook:
(WS 4.1, 4.3, 4.5, 4.6, 4.9, 5.1, 5.3, 5.5,
(WS 1.5, 1.13) (WS 2.3, 3.1, 3.3) 5.6, 5.9, 8.1)
Tematyka i leksyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie: WB: Vocabulary
4d relacjonowanie zdarzeń z punktu widzenia dialog między świadkiem wypadku a dialog między policjantem a świadkiem Bank 4
świadka wypadku drogowego policjantem – dobór obrazka pasującego wypadku przedstawionego na rysunku A
Everyday
opisywanie niebezpiecznych zwierząt tematycznie do dialogu + odgrywanie SB: Language
English wyróżnione słowa i zwroty, np. venom, dialogu, znajdowanie zwrotów o tym Mówienie i pisanie: Review 4e, str. LR4
+ administer, medical treatment, oraz samym znaczeniu i tłumaczenie projekt dot. niebezpiecznych zwierząt
4e kolokacje typu przymiotnik z wskazanych zdań na język polski żyjących w Polsce (zbieranie informacji,
Culture Corner rzeczownikiem, np. slim chances, clear pisanie krótkiego tekstu i prezentacja)
waters, severe pain Czytanie i pisanie:
Lethal bites – zadanie typu P/F/brak info + i-eBook:
Fonetyka: ćwiczenia leksykalne; tworzenie zdań dot.
wymowa głosek i treści tekstu, z użyciem kolokacji typu
przymiotnik z rzeczownikiem
(WS 4.1, 4.3, 4.4, 4.5, 4.9, 6.2, 6.3, 6.4,
(WS 1.8, 1.13) (WS 2.1, 2.2, 2.3, 2.5, 3.2, 3.3, 8.1, 13) 6.9, 6.11, 8.3, 10)
3-4 lekcje: Tematy lekcji: 1. Born Survivor – praca z tekstem (odpowiedzi na pytania), ćwiczenie leksykalne. Czasowniki złożone z run.
……………… 2. How to survive – ćwiczenia w słuchaniu, projekt ICT. Użycie przyimków w kontekście i różnice między podobnymi czasownikami
……………… i rzeczownikami – ćwiczenia.
……………… 3. Giving a witness statement – dialogi. Wymowa głosek i .
……………… 4. Lethal bites – praca z tekstem, słownictwo. Dangerous animals in Poland – projekt.
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 17
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka i leksyka: Czytanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 4d, e, f + 4g
4f opis udzielania pierwszej pomocy First aid – wyszukiwanie podstawowych zbieranie informacji i prezentacja dot.
medycznej informacji, odpowiedzi na pytania do innych form udzielania pierwszej SB: Language
Across the
wyróżnione słowa, np. unconscious, tekstu i ćwiczenia leksykalne; prezentacja pomocy (projekt ICT) Review 4f +
Curriculum: recovery position, choke, oraz ich synonimy, zasad udzielanej pomocy (na podstawie Prepositions &
PSHE np. adjust – alter, gently – softly tekstu i rysunków) Pisanie: Phrasal Verbs, str.
+ opowiadanie o niezwykłych przeżyciach i model opowiadania – analiza przykładu ćwiczenia przygotowujące + LR4 + Self-Check 4,
4g wydarzeniach pod kątem treści (chronologia wydarzeń), opowiadanie sterowane (na bazie tekstu str. SC4
kompozycji, stylu i języka (użycie słuchanego) o wypadku narciarskim pt. E Med: korzystanie z
Writing
przymiotników i przysłówków) Lucky to survive technologii
informacyjno-
komunikacyjnych w
projekcie ICT
(WS 2.1, 2.3, 2.5, 4.1, 4.3, 4.9, 5.1, 5.3,
(WS 1.5, 1.8, 1.11) (WS 3.1, 3.2, 3.3, 3.6, 3.7, 4.1, 4.3, 8.1) 5.4, 5.8, 5.9, 8.1, 8.3, 9, 11) i-eBook:
Leksyka: Czytanie: Pisanie: WB: Sentence
4 powtórzenie słownictwa związanego z rozwiązywanie kwizu typu P/F dot. tworzenie zdań z podanymi kolokacjami Transformations
wypadkami i niezwykłymi zdarzeniami w informacji z tekstów z Modułu 4 tworzenie własnego kwizu typu P/F dot. Module 4, str. 149;
Fun Time formie kolokacji i analizy słów piosenki Translator’s Corner
tekstów z Modułu 4
Słuchanie, czytanie i mówienie: Module 4, str. 153-
piosenka pt. Get Through It – określanie 154
tematyki piosenki i jej ogólnej wymowy
i-eBook:
(WS 1.5, 1.8, 1.13) (WS 2.1, 2.2, 3.1, 3.3, 4.1, 4.5) (WS 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, 7.2)
Zajęcia
dodatkowe *
2-3 lekcje:
Tematy lekcji: 1. First aid – praca z tekstem, opisywanie zasad udzielania pierwszej pomocy (na bazie tekstu + projekt ICT).
………………
2. Stories – analiza przykładu, opowiadanie sterowane pt. Lucky to survive.
………………
3. Fun Time 4 – kolokacje, kwiz, piosenka Get Through It.
……………………
………………………………………………………………………………………………………………………
+ lekcje dodatkowe
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 18
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
MODULE 5 – ART
TEMATY: CZŁOWIEK, ŻYCIE RODZINNE I TOWARZYSKIE, KULTURA,
ELEMENTY WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH I O POLSCE (WS 1.1, 1.5, 1.9, 1.15)
Tematyka i leksyka: Czytanie: Pisanie: WB: 5a
Modular page nazwy sztuk wizualnych, materiałów A world of wonderful art – wyszukiwanie określanie materiałów używanych w
używanych przez artystów oraz opisywanie podstawowych informacji i odpowiedzi na różnych sztukach wizualnych oraz krótki SB: Language
+ wybranych artystów i ich dzieł pytania do tekstu + ćwiczenia leksykalno- sterowany opis dzieł sztuki Review 5a, str. LR5
5a słowa i zwroty wyróżnione, np. sculpture, gramatyczne prezentowanych na zdjęciach
Reading marble, in search of, exhibit, draw E Obyw: zachęcanie
Vocabulary rozróżnianie słów często mylonych ze sobą, Mówienie i pisanie: do uczestnictwa w
np. remind – remember, waist – waste opisywanie wrażeń, jakie wywarły na kulturze
tworzenie rzeczowników złożonych i ich nas prezentowane dzieła i ich twórcy
przykłady, np. haircut, birthday, whiteboard
i-eBook:
(WS 1.1, 1.9) (WS 3.2, 3.3) (WS 4.1, 4.3, 4.5, 5.1, 5.3, 5.5, 8.1)
Gramatyka i tematyka: Czytanie: Pisanie: WB: 5b & Grammar
5b struktura i użycie strony biernej w czasach uzupełnianie luk zdaniowych poprawnymi rozwijanie nagłówków prasowych do Bank 5
Present Simple, Past Simple, Present formami podanych czasowników i pełnych zdań, z użyciem strony biernej
Grammar Perfect, Future Simple i z czasownikami właściwymi w/w zaimkami tworzenie i rozwiązywanie kwizu dot. E Obyw: poznawanie
modalnymi; zamiana zdań w stronie czynnej twórców i ich dzieł, z zastosowaniem światowego
na zdania w stronie biernej strony biernej dziedzictwa kultury
struktura i użycie konstrukcji typu have sth
done
użycie zaimków zwrotnych i emfatycznych
parafrazy zdaniowe z użyciem w/w struktur i-eBook:
krótki opis wybranych dzieł kultury i sztuki
(WS 1.9) (WS 3.1, 3.6) (WS 5.1, 5.3, 5.7, 7.2, 8.1)
3-4 lekcje Tematy lekcji: 1. Visual art forms – słownictwo, ćwiczenia w pisaniu. A world of wonderful art – praca z tekstem (odpowiedzi na pytania).
……………… 2. Art – ćwiczenia leksykalne, rzeczowniki złożone, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu.
……………… 3. Passive forms – ćwiczenia gramatyczne, w tym parafrazy zdaniowe i rozwijanie nagłówków.
……………… 4. The causative, reflexive pronouns – ćwiczenia gramatyczne. Kwiz nt. twórców i ich dzieł – użycie strony biernej.
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 19
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka, leksyka i gramatyka: Czytanie i mówienie: Pisanie i mówienie: WB: 5c
5c opis i omawianie muzeów oraz twórców MOBA – art too bad to be ignored – opinia dot. istnienia tzw. złej sztuki (bad
sztuk wizualnych zadanie na wybór wielokrotny oraz art) SB: Language
Skills
wyróżnione słowa i zwroty, np. exhibit, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne; Review 5c, str. LR5
reception, still life sporządzanie notatek do tekstu i Pisanie:
czasowniki złożone z break prezentacja muzeum MOBA e-mail opisujący wizytę w muzeum E Obyw: zachęcanie
użycie wybranych przyimków w kontekście MOBA do uczestnictwa w
Słuchanie: kulturze
rozmowa nt. muzeów i artystów – zadanie
typu P/F i-eBook:
(WS 4.1, 4.5, 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, 5.8, 5.9,
(WS 1.1, 1.9) (WS 2.3, 3.1, 3.3, 3.4, 4.1, 4.3, 8.1, 9) 8.1)
Tematyka i leksyka: Czytanie i słuchanie (zintegrowane): Mówienie: WB: Vocabulary
5d zgłaszanie propozycji i zapraszanie do dialog między kolegami dot. wspólnego dialog między kolegami dot. wspólnego Bank 5
wspólnego spędzania czasu, przyjmowanie i spędzenia czasu na wystawie malarskiej – spędzenia czasu na koncercie (na bazie SB: Language
Everyday odrzucanie propozycji i sugestii dobór plakatu pasującego tematycznie do plakatu dot. koncertu zespołu Profilers) Review 5e, str. LR5
English opisywanie tradycyjnych tańców dialogu i odgrywanie dialogu
+ narodowych Mówienie i pisanie: E Obyw: poznawanie
5e wyróżnione słowa i zwroty, np. rhythm, tap, Czytanie i mówienie: projekt ICT dot. tradycyjnego polskiego kultury własnej i
Culture Corner brightly-coloured dress, play pipes, oraz ich Dancing around the world – wyszukiwanie tańca (zbieranie informacji, pisanie innych narodów +
synonimy, np. sticks – thin branches, climax podstawowych informacji, odpowiedzi na krótkiego tekstu i prezentacja) zachęcanie do
– the most exciting moment pytania do tekstu + ćwiczenie leksykalne; uczestnictwa w niej
przekazywanie wybranych informacji E Med: korzystanie z
Fonetyka: technologii
słaba i mocna wymowa czasowników informacyjno-
pomocniczych (np. do, has) komunikacyjnych w
(WS 4.1, 4.3, 4.7, 4.9, 5.1, 5.3, 5.9, 6.2, projekcie ICT
(WS 1.5, 1.9, 1.15) (WS 2.1, 2.3, 3.2, 3.3, 4.1, 4.3, 8.1) 6.4, 6.5, 6.6, 6.8, 6.9, 8.3, 10, 11) i-eBook:
3-4 lekcje:
Tematy lekcji: 1. MOBA – praca z tekstem (wybór wielokrotny), ćwiczenie leksykalne. Czasowniki złożone z break.
………………
2. Museums & artists – ćwiczenia w słuchaniu, mówieniu i pisaniu (e-mail: opis wizyty w MOBA). Użycie przyimków w kontekście – ćwiczenia.
………………
3. Inviting, accepting & refusing suggestions – dialogi. Słaba i mocna wymowa czasowników pomocniczych.
………………
4. Dancing around the world – praca z tekstem, słownictwo, projekt ICT.
………………
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Strona 20
JEDNOSTKA INNE TREŚCI
ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ROZDZIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW NAUCZANIA
I PRZETWARZANIE I REAGOWANIE NA
LEKCJE * JĘZYKOWYCH UWAGI *
(ILOŚĆ+TERMIN) WYPOWIEDZI WYPOWIEDZI
Tematyka i leksyka: Czytanie i mówienie: Mówienie i pisanie: WB: 5d, e, f + 5g
5f opisywanie stylów w sztuce Cubism & Expressionism – zadanie typu opinia nt. postrzegania wybranego,
wyróżnione słowa i zwroty, np. figure, draw P/F; sporządzanie notatek do tekstu i opisanego w tekście stylu w sztuce SB: Language
Across the
inspiration, depict prezentacja obydwu stylów zbieranie informacji, krótki tekst i Review 5f +
Curriculum: recenzowanie filmów, w tym użycie model e-maila z recenzją filmu Tron: prezentacja dot. wybranego stylu w Prepositions &
Art & Design przymiotników, np. life-and-death, stunning, Legacy – analiza przykładu pod kątem sztuce (projekt ICT) Phrasal Verbs, str.
+ fast-paced, weak, i innych wyróżnionych treści, kompozycji i języka (użycie LR5 + Self-Check 5,
5g słów i zwrotów, np. evil leader, don’t miss it przymiotników i zwrotów wyrażających Pisanie: str. SC5
Writing rekomendację) ćwiczenia przygotowujące + e-mail E Med: korzystanie z
prywatny z recenzją ostatnio oglądanego technologii
filmu informacyjno-
komunikacyjnych w
(WS 4.1, 4.3, 4.5, 4.9, 5.1, 5.3, 5.4, 5.5, projekcie ICT
5.6, 5.8, 5.9, 7.2, 7.4, 7.6, 7.7, 8.1, 8.3, 9,
(WS 1.1, 1.9) (WS 3.2, 3.3, 3.5, 3.7, 4.1, 4.3, 8.1) 11) i-eBook:
Leksyka: Czytanie: Pisanie: WB: Sentence
5 powtórzenie słownictwa związanego z rozwiązywanie kwizu typu P/F dot. tworzenie własnego kwizu typu P/F dot. Transformations
twórcami i ich dziełami oraz rolą muzyki w informacji z tekstów z Modułu 5 tekstów z Modułu 5 Module 5, str. 150;
Fun Time życiu człowieka w formie kwizu o artystach Translator’s Corner
i analizy słów piosenki Słuchanie, czytanie i mówienie: Mówienie: Module58, str. 154–
piosenka pt. Music – wyszukiwanie krótki opis roli muzyki we własnym 155
podstawowych informacji i opis roli życiu
muzyki w życiu autora tekstu piosenki i-eBook:
(WS 1.1, 1.9) (WS 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.3, 4.1, 4.6, 4.8, 8.1) (WS 4.1, 4.5, 4.8, 7.2)
Zajęcia
dodatkowe *
2-3 lekcje:
Tematy lekcji: 1. Styles of art – praca z tekstem, słownictwo, projekt ICT.
………………
2. Reviews – analiza przykładu, użycie przymiotników i rekomendacji; e-mail prywatny z recenzją filmu.
………………
3. Fun Time 5 – kwizy, piosenka Music, omawianie roli muzyki.
……………………
………………………………………………………………………………………………………………………
+ lekcje dodatkowe
© Express Publishing & EGIS SMART TIME 4 Rozkład materiału
Recenzje
Zakupiony przez Empik ze względu na korzystną cenę i bardzo szybką dostawę.