Średnia Ocena:
Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konteksty
Po nad dwudziestu latach notowania przemyśleń dydaktycznych wykładowczyni akademicka i nauczycielka nie-akademicka postanowiła zebrać w jednym tomie scenariusze, pomysły, teksty publikowane w „Polonistyce” a także „Polonistyce. Innowacjach”. Konspektów brak. Cała książka, także jej zaczepny tytuł, jest – twórczą, a nawet prowokacyjną – dyskusją z tradycyjnymi regułami metodyki. Autorka akcentuje rolę osobowości nauczyciela-polonisty i jego kompetencji nie (tylko) jako nieźle wyedukowanego dysponenta narzędzi dydaktycznych, ale przede wszystkim jako fascynującego, uważnego, wrażliwego pośrednika pomiędzy światem dziecięcej i młodzieńczej fantazji a literaturą (przede wszystkim – poezją).Książka składa się z pięciu tematycznie wyodrębnionych części: Interpretacje w liczbie pojedynczej; Temat i (jego) teksty; Porównanie to czasem (jest) dowód; Małe portrety; Polonistka (bywa) recenzentką. Wskazują one na preferencje naukowe autorki: interpretację, tematologię, komparatystykę, biografistykę, przygodną kondycję wartościowania. Jednocześnie w ramie kompozycyjnej książki zaakcentowano predylekcję hermeneutyczną osoby prowadzącej badania naukowe i równocześnie wciąż uczącej.Namysł ponad rozpoznawalnymi osobami i tekstami przeplata się w książce pdf z pochyleniem się ponad zapomnianymi, czy również pozostającymi na marginesie szkolnych mód, przyzwyczajeń i (skostniałego) kanonu. Zapis rzeczywistych lekcji przeplata się z wyobrażeniem czy projektem. Ujęcia przekrojowe – ze studium detalu. Autentyczny zachwyt sąsiaduje z trzeźwą diagnozą.Książkę zaadresowano jak list otwarty: szeroko i jednocześnie bardzo precyzyjnie. Do nauczycieli szkolnych i akademickich, do bibliotekarzy i doradców metodycznych, do doktorantów, studentów i maturzystów.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konteksty |
Autor: | Kuczyńska-Koschany Katarzyna |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | UAM Wydawnictwo Naukowe |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konteksty PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!