Średnia Ocena:
Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Losy się tak przede wszystkim z powodu szybko rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, lecz też z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu paru ostatnich lat diametralnie się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest dużym wzrostem w stosunku do dwóch, w stale wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, lecz także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych kłopotów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w odsłony 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza dynamicznie odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej. Dowiesz się: Czym są shadery? Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej Jak programować potok renderujący Na czym polega i jak funkcjonuje teselacja Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL |
Autor: | Sobiesiak Karol, Sydow Piotr |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Recenzje
bardzo niezła książka, rzeczowe info lecz za droga. Cena to jedyny zarzut. Jednak można kupić w promocji i to rozwiązuje problem.
nie jestem w stanie się do niczego przyczepić w tej książce. nieźle napisana, rzeczowa i wszystkie info w niej zawarte są spisane w sposób przejrzysty i jasny.
wszystko w pigułce, bardzo się cieszę, że trafiłam na taką książkę, w której mam info od A-Z.
nieźle napisana, przyda się każdemu kto programuje procesory graficzne.
naprawdę nieźle napisana i łatwa w odbiorze. zalecam