Poznański Czerwiec 1956. Walka o pamięć w latach 1956-1989 okładka

Średnia Ocena:


Poznański Czerwiec 1956. Walka o pamięć w latach 1956-1989

Praca ukazuje całościowe zmagania o pamięć o Poznańskim Czerwcu w czasie Polski Ludowej od pierwszych miesięcy po „czarnym czwartku” 28 czerwca 1956 do 28 czerwca 1989, w którym to dniu po zwycięskich dla Solidarności wyborach do Sejmu i Senatu zorganizowano legalne obchody jego kolejnej rocznicy. Twórca w oparciu o bardzo szeroką podstawą źródłową z detektywistyczną dociekliwością wytropił wszelkie możliwe ślady pamięci o Poznańskim Czerwcu. Omawia on walkę dwóch stron o pamięć o tym istotnym wydarzeniu, tzn. strony oficjalnej urzędowej jak i społecznej związanej z opozycją. Twórca prezentuje mechanizmy i skalę społecznego zapominania o Poznańskim Czerwcu. Prócz podstawy źródłowej podstawowy walor książki to jej pionierskość i nowatorskie ujęcie. Książka ebook jest bogato ilustrowana unikatowymi fotografiami.

Szczegóły
Tytuł Poznański Czerwiec 1956. Walka o pamięć w latach 1956-1989
Autor: Grzelczak Piotr
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Nauka i Innowacje, IPN Instytut Pamięci Narodowej
Rok wydania: 2016
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Poznański Czerwiec 1956. Walka o pamięć w latach 1956-1989 w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Poznański Czerwiec 1956. Walka o pamięć w latach 1956-1989 PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.