Średnia Ocena:
Obraz płynny
Teksty Georgesa Didi-Hubermana, współczesnego francuskiego teoretyka obrazu, poświęcone są krytyce historii sztuki. Odnoszą się do jej ukrytych, nierzadko nieświadomie przyjmowanych założeń, a przed wszystkim do przenikającego ją „tonu pewności”, który przesłania problematyczność stosowanych w ramach dyscypliny modeli epistemologicznych.„Obraz płynny. Georges Didi-Huberman i dyskurs historii sztuki” to genealogiczna analiza propozycji francuskiego teoretyka. Na podstawowym poziomie chodzi o zbadanie relacji zachodzących pomiędzy budowanym przez niego modelem dyskursywnym i językami, do których nawiązuje: specyficznie rozumianą i wykorzystywaną psychoanalizą a także tekstami Waltera Benjamina i Aby’ego Warburga. Stawką tego przedsięwzięcia nie jest jednak tylko refleksja ponad pochodzeniem czy źródłem tekstualnym projektu Georgesa Didi-Hubermana. Celem „Obrazu płynnego” jest analiza i dookreślenie konkretnych figur dyskursu umożliwiających przemyślenie historii sztuki jako dyscypliny. Najistotniejsze z nich – obraz senny, anachronizm i przetrwanie – odsyłają do takiego sposobu mówienia o wizualności, który omawia jej złożoność formalną i czasową. Pozwalają tym samym na rekonstrukcję historii sztuki dzięki odwołaniu do innych dyscyplin wiedzy lub języków teoretycznych.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Obraz płynny |
Autor: | Leśniak Andrzej |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | TAiWPN Universitas Kraków |
Rok wydania: | 2010 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Obraz płynny PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!