Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Dwudziesty wiek przyniósł muzyce brytyjskiej różnorodność, o jakiej wcześniej na Wyspach nikt nie marzył. Po paru wiekach muzycznej dominacji autorów z kontynentu, kompozytorzy brytyjscy przemówili swóim głosem. Benjamin Britten – w operze, Cornelius Cardew – w eksperymentach stawiających zapytania o granice muzycznego dzieła sztuki, Brian Ferneyhough – w niezwykle skomplikowanych partyturach, Peter Maxwell Davies – w odwołaniach do przeszłości i natury, Thomas Ades – w postmodernistycznym żonglowaniu stylami i gatunkami, którym wprowadza muzykę brytyjską w dwudziesty pierwszy wiek. Lecz scena brytyjska to też muzyka rozrywkowa, której kolejne wcielenia stanowią odbicie społecznych nastrojów na Wyspach. Na szeroką panoramę zjawisk i postaci, które ukształtowały tamtejszą sceną muzyczną, patrzymy z dwóch perspektyw: wewnętrznej – oczami brytyjskich muzykologów i krytyków, wśród których znaleźli się Paul Griffiths, Richard McGregor, Edward Venn, Arnold Whittall – i zewnętrznej – w tekstach twórców polskich: Doroty Kozińskiej, Michała Libery, Iwony Lindstedt, Jacka Skolimowskiego i Jana Topolskiego.
| Szczegóły | |
|---|---|
| Tytuł | Nowa muzyka brytyjska |
| Autor: | Opracowanie zbiorowe |
| Rozszerzenie: | brak |
| Język wydania: | polski |
| Ilość stron: | |
| Wydawnictwo: | Korporacja Ha!art |
| Rok wydania: | 2011 |
| Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
|---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.