Czytaj więcej:
Średnia Ocena:
Niemiecki nie gryzie!
Niemiecki nie gryzie – Świeża edycja w kolorze.
Innowacyjny kurs dla początkujących (książka + CD Audio)
Wciągnij się w naukę niemieckiego!
Poznawaj podstawy łatwo, dynamicznie i przyjemnie!
Unikalny kurs do samodzielnej, aktywnej nauki języka niemieckiego!
Wyjątkowo skuteczna metoda nauki oparta na rozwiązywaniu licznych, różnorodnych ćwiczeń. Wciągające, zróżnicowane zadania zaznajomią cię z potrzebnym słownictwem, podstawami gramatyki i gotowymi wzorcami konwersacyjnymi. Dzięki nim trenujesz wszystkie kompetencje językowe: czytanie, mówienie, słuchanie i pisanie.W każdym rozdziale odnajdziesz nowe słówka, porcję gramatyki, którą przećwiczysz od razu, krótkie teksty i dialogi, testy podsumowujące, by sprawdzić, ile już umiesz, a także ciekawostki. Znaczenie świeżych słówek możesz sprawdzić na marginesie, a jeśli zawiedzie cię pamięć – na końcu odnajdziesz zbiorczy słownik. Słuchaj nagrań z płyty, by poznać wymowę i trenować rozumienie ze słuchu.Z niemieckim nie gryzie:
Przyjemnie poznajesz słownictwo!
Trenujesz znajomość gramatyki!
Uczysz się wzorców konwersacyjnych!
Ćwiczysz poprawną wymowę!
Poznajesz współczesny, codzienny język!
Szczegóły
Tytuł
Niemiecki nie gryzie!
Autor:
Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Edgard
Rok wydania:
2017
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Zobacz podgląd Niemiecki nie gryzie! pdf poniżej lub w przypadku gdy jesteś jej autorem, wgraj własną skróconą wersję książki w celach promocyjnych, aby zachęcić do zakupu online w sklepie empik.com. Niemiecki nie gryzie! Ebook
podgląd online w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki nie posiadają jeszcze opcji podglądu, a inne są ściśle chronione prawem autorskim
i rozpowszechnianie ich jakiejkolwiek treści jest zakazane, więc w takich wypadkach zamiast przeczytania wstępu możesz jedynie zobaczyć opis książki, szczegóły,
sprawdzić zdjęcie okładki oraz recenzje.
Niemiecki nie gryzie! PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: Język niemiecki, „Meine Deutschtour” 7, zeszyt ćwiczeń.pdf - Rozmiar: 5.32 MB
Głosy:
-2
Pobierz
Nazwa pliku: 10696_X_Ghost.pdf - Rozmiar: 1.62 MB
Głosy:
-2
Pobierz
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stron
swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!
Strona 1
7
Zeszyt
ćwiczeń
DO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
DLA KLASY SIÓDMEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ POZIOM A1
Strona 2
7
Małgorzata Kosacka
Zeszyt
ćwiczeń
DO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
DLA KLASY SIÓDMEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ POZIOM A1
Nagrania do zeszytu ćwiczeń oraz dodatkowe materiały
ukryte pod kodami QR zamieszczonymi w publikacji
Strona 3
Nabyta przez Ciebie publikacja jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy o przestrzeganie praw, jakie im przysługują. Zawartość publikacji możesz udostępnić
nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym, ale nie umieszczaj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, to nie zmieniaj ich treści i koniecznie
zaznacz, czyje to dzieło. Możesz skopiować część publikacji jedynie na własny użytek.
Szanujmy cudzą własność i prawo. Więcej na www.legalnakultura.pl
© Copyright by Nowa Era Sp. z o.o. 2017
ISBN 978-83-267-2988-1
Wydanie drugie
Warszawa 2018
Autor: Małgorzata Kosacka.
Autor sekcji Wortschatz und Grammatik EXTRA, wskazówek do Mein Test oraz kart pracy do Filmlektion i Videoblog:
Ewa Kościelniak-Walewska.
Redaktor serii: Justyna Drobkiewicz, Dorota Wańkiewicz.
Korekta językowa: Sabine Leitner (język niemiecki), Agata Wojtko (język polski).
Projekt graficzny i skład: Stefan Drewiczewski, Jerzy Jamiołkowski / Focus Producers Studio Sp. z o.o, Jarosław Naus,
Dorota Sameć.
Nadzór artystyczny: Kaia Juszczak.
W nagraniach udział wzięli: Boris Bahr, Merle Fischer, Maximilian Jarczyk, Sabine Leitner, Helmut Lüders, Sebastian Lüders,
Robert Sidor i Laura Urraca-Makuch.
Reżyseria nagrań: Sabine Leitner.
Realizacja i montaż nagrań: Iwo Klimek, I.M.I. Studio.
Montaż i authoring filmów: Jarosław Jabłoński.
Nowa Era Sp. z o.o.
Aleje Jerozolimskie 146 D, 02-305 Warszawa
www.nowaera.pl, tel. 801 88 10 10
www.nowaera.pl/niemiecki, e-mail:
[email protected]
Druk i oprawa: Elanders Polska Płońsk
Strona 4
Strona 5
6 rozdziałów K1 Familien in Deutschland
odpowiadających
rozdziałom 1 Hallo! Mein Name ist Klaus
podręcznika
1 Przyporządkuj formy powitań i pożegnań właściwym obrazkom. Do niektórych obrazków pasuje
więcej niż jedno rozwiązanie.
Główna część zeszytu ćwiczeń 1 2 3 4 5
składa się, tak jak podręcznik,
Hallo! sTschüs! s Guten Tag! s Gute Nacht! s Auf Wiedersehen! s Guten Morgen!
z 6 rozdziałów.
Jeden rozdział – 8 lekcji LEHRBUCH 34 35
4 Ich und meine Clique
1 Zaznacz właściwą liczbę.
1. 49 4. sechsundzwanzig
A. vierundneunzig B. neunundvierzig A. 26 B. 62
W każdym rozdziale jest 8 stron
2. 72 5. achtundsechzig
z ćwiczeniami odnoszącymi się A. siebenundzwanzig B. zweiundsiebzig A. 86 B. 68
do 8 lekcji z danego rozdziału 3. 54 6. einunddreißig
A. vierundfünfzig B. fünfundvierzig A. 13 B. 31
w podręczniku.
Na końcu każdego K1 Familien in Deutschland
rozdziału znajdują się:
18 19 Wortschatz und Grammatik Rozwiąż
dodatkowe
zadania
docwiczenia.pl
Kod: D7VLYB
Wortschatz und Grammatik
EXTRA!
EXTRA! – dodatkowe zadania L1 1 W diagramie ukryto 7 form powitań i pożegnań. Znajdź je, zaznacz i wpisz przy właściwym
tłumaczeniu.
leksykalno-gramatyczne.
H A L J P G U T E N T A G O
Przy każdym zadaniu D S A Z G U T E N A B E N D
H F S C V T S C H Ü S L K H
zamieszczono numer lekcji, A U F W I E D E R S E H E N
L G U T E N M O R G E N F K
do której się ono odnosi. G U T E N A C H T H A L L O
K4 Essen in Deutschland
20 21
Spiel und lern mit! – ćwiczenia Spiel und lern mit!
utrwalające materiał
gramatyczny oraz słownictwo 1 Napisz po śladzie rzeczowniki pasujące do czasownika.
poznane w danym rozdziale essen: Cornflakes / Brot / Kakao / Quark, / Wurst / Saft / Mineralwasser / Fisch / Kuchen
trinken: Tee / Apfelsaft / Schinken / Pfeffer / Mineralwasser / Kaffee / Käse / Milch
w formie zabawy.
4 vier
Strona 6
PRZEWODNIK PO ZESZYCIE ĆWICZEŃ
K2 Deutsche Schule
22 Merk dir die Wörter!
Merk dir die Wörter! –
1 Połącz odpowiednio linią niemiecką nazwę dnia tygodnia z nazwą angielską i polską.
ćwiczenia utrwalające Freitag środa Saturday
słownictwo aktywne z danego Mittwoch poniedziałek Tuesday
Montag niedziela Friday
rozdziału.
MEIN TEST
Mein Test
23 24 25 Rozumiem ze słuchu
Zadanie 1. Po dwukrotnym wysłuchaniu dialogu dopasuj do osoby (1.1.–1.4.) odpowiadającą jej
Mein Test – minitest
informację (A–E). Jedna informacja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby.
powtórzeniowy. Wer isst gern was?
Posłuchaj
W każdym teście zamieszczono nagrania
docwiczenia.pl
Kod: D7697H #ÃSCFM "0CTUTBMBU
#ÃSCFMT.VUUFS #8JFOFS4DIOJU[FM
wskazówki do innego typu zadań. #ÃSCFMT 7BUFS $ 1PNNFT GSJUFT
F Filmlektion
108 110 Chris und seine Familie
Filmlektion – lekcje z filmem, Obejrzyj film
AKTIVWÖRTERBUCH
docwiczenia.pl
do których załączone są Kod: D7K9VL arbeiten pracować
auf dem Land na wsi
ein großes Haus mit einem schönen Garten duży dom
kolorowe karty pracy. z pięknym ogrodem
V Videoblog
109 111
Videoblog – rodzaj projektu Meine Familie ist cool!
motywujący do kreatywnego
działania i korzystania SCHRITT 1
Beschreibe dich und deine Familie.
z różnych źródeł informacji Opisz siebie i swoją rodzinę.
Beantworte die Fragen.
i współczesnych technologii. Odpowiedz na pytania
Korzystaj z dodatkowych
materiałów ukrytych pod Bank filmów z kartami pracy / Klucz odpowiedzi
kodami QR zamieszczonymi
w publikacji. Bank filmów nawiązujących tematycznie do treści nauczania i tematyki realioznawczej wraz z kartami
pracy, do pobrania z portalu docwiczenia.pl za pomocą kodów QR lub kodów alfanumerycznych
Film „Besuch in München”
Obejrzyj film Rozwiąż
docwiczenia.pl zadania
Kod: D7ZM2P docwiczenia.pl
114 Kod: D73ZAP
za pomocą kodu QR lub kodu alfanumerycznego
Bank filmów Film „Krautsalat
Sprawdź – ein Kochrezept“
odpowiedzi
docwiczenia.pl
Karty pracy do filmów Kod: D7E418
Obejrzyj film
docwiczenia.pl
Rozwiąż
zadania
Kod: D7M31A docwiczenia.pl
Kod: D7HD9K
Klucz odpowiedzi
5 fünf
Strona 7
Słownictwo
Rozdział Temat
i komunikacja
L1 Hallo! Mein Name ist Klaus L1 witanie się i żegnanie, przedstawianie się
K1 L2 Grüezi! Grüß Gott! L2 przedstawianie znajomych i siebie
L3 Wie alt bist du? L3 pytanie o wiek i podawanie wieku,
Familien L4 Ich und meine Clique liczenie do 19
L5 Das ist meine Familie L4 pytanie o imię, pochodzenie, miejsce
in Deutschland L6 Wir wohnen in zamieszkania i hobby oraz
10 Deutschland informowanie o tym, liczenie do 100
L7 Was ist er von Beruf? L5 nazywanie członków rodziny,
L8 Eine deutsche rozmawianie o rodzinie
Autofamilie L6 opowiadanie o rodzinie
L7 nazywanie zawodów
Wortschatz und Grammatik
L8 opowiadanie o niemieckiej rodzinie
EXTRA! s. 18
pioniera motoryzacji na podstawie
Spiel und lern mit! s. 20
tekstu w języku polskim
Merk dir die Wörter! s. 22
Mein Test s. 23
L1 Das ist meine Schule! L1 nazywanie pomieszczeń szkolnych
K2 L2 Hier ist kein Schülercafé i czynności w nich wykonywanych
L3 Wie ist dein Stundenplan? L2 opisywanie zdjęć
Deutsche Schule L4 Was ist dein Lieblingsfach? L3 nazywanie dni tygodnia i przedmiotów
L5 Das ist meine Schultasche! szkolnych
26
L6 Was hast du in deiner L4 wyrażanie opinii o przedmiotach
Schultasche? szkolnych i pytanie o ulubiony
L7 Meine Schulfreunde przedmiot
L8 Schulfeste L5 nazywanie przyborów szkolnych
Wortschatz und Grammatik L6 nazywanie przyborów szkolnych,
EXTRA! s. 34 które są i których nie ma w teczce
Spiel und lern mit! s. 36 L7 nazywanie cech charakteru,
Merk dir die Wörter! s. 38 opisywanie wyglądu
Mein Test s. 39 L8 mówienie o imprezach szkolnych
L1 Wie heißen die L1 nazywanie pór dnia i czynności
K3 Tageszeiten? codziennych
L2 Ein ganz normaler Tag L2 opowiadanie o rozkładzie dnia
Alltag L3 Wie spät ist es? Wieviel L3 podawanie godziny i pytanie o nią
Uhr ist es? L4 nazywanie kontynentów i wybranych
in Deutschland L4 Wann beginnt die Schule? państw
42 L5 Was machst du in deiner L5 opowiadanie o czasie wolnym
Freizeit? L6 nazywanie wybranych miejsc
L6 Wohin gehen wir heute? w mieście, pytanie o samopoczucie
L7 Hast du Zeit? i informowanie o nim
L8 Katrins Berlin L7 proponowanie wyjścia, przyjmowanie
Wortschatz und Grammatik
i odrzucanie propozycji
EXTRA! s. 50
L8 nazywanie atrakcji turystycznych
Spiel und lern mit! s. 52
Berlina i wyrażanie opinii o nich
Merk dir die Wörter! s. 54
Mein Test s. 55
6 acht
sechs
Strona 8
SPIS TREŚCI
Gramatyka Wiadomości realioznawcze
s D[BTPXOJLJSFHVMBSOFXD[BTJFUFSBŅOJFKT[ZNPräsens s QPXJUBOJBUZQPXFEMBLSBKÑXOJFNJFDLJFHP
w liczbie pojedynczej i mnogiej obszaru językowego
s D[BTPXOJLsein w czasie teraźniejszym Präsens w liczbie s ES[FXPHFOFBMPHJD[OFQJLBS[B.JSPTBXB,MPTF
pojedynczej i mnogiej s [BXPEZ[OBOZDIPTÑC[LSBKÑXOJFNJFDLJFHP
s MJD[FCOJLJHÑXOFEP obszaru językowego
s [BJNLJE[JFSņBXD[Fmein/meine, dein/deine s OJFNJFDLJFNBSLJTBNPDIPEÑX
w mianowniku s IJTUPSJBSPE[JOZ#FO[
s QZUBOJBSP[TUS[ZHBKĚDFJQZUBOJBT[D[FHÑPXF
s D[BTPXOJLmögen w czasie teraźniejszym Präsens
w liczbie pojedynczej i mnogiej
s T[ZLXZSB[ÑXX[EBOJV s T[LPBOBÑEDFX#BOHMBEFT[V
s QS[FD[FOJFkein/keine w mianowniku i bierniku s OJFNJFDLJFGPSVNNPE[JFņPXFXJOUFSOFDJF
s D[BTPXOJLhaben w czasie teraźniejszym Präsens s TZTUFNPDFOJBOJBX/JFND[FDI
w liczbie pojedynczej i mnogiej s OJFNJFDLBT[LPBu)VOEFSUXBTTFSTDIVMFv
s D[BTPXOJLfinden w czasie teraźniejszym Präsens s LPB[BJOUFSFTPXBIJ
w liczbie pojedynczej i mnogiej
s S[FD[PXOJLJ[PņPOF
s SPE[BKOJLJPLSFĺMPOFJOJFPLSFĺMPOFXNJBOPXOJLV
i bierniku
s [BJNLJE[JFSņBXD[F
s D[BTPXOJLJSP[E[JFMOJF[PņPOFXD[BTJFUFSBŅOJFKT[ZN s HPE[JOZSP[QPD[ĤDJBMFLDKJXT[LPBDI
Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej w wybranych krajach na świecie
s D[BTPXOJLJOJFSFHVMBSOFXD[BTJFUFSBŅOJFKT[ZN s NJFKTDB XLUÑSZDILJFSPXDBSBKEPXZ
Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej Sebastian Vettel spędza czas wolny
s QS[ZJNLJin i auf z dopełnieniem w bierniku s XZCSBOFBUSBLDKFUVSZTUZD[OF#FSMJOB
s QPQVMBSOFGPSNZLPNVOJLBDKJNPE[JFņZ
SMS, blog
7 sieben
Strona 9
Słownictwo
Rozdział Temat
i komunikacja
L1 Was isst und trinkt man L1 nazywanie artykułów spożywczych,
K4 zum Frühstück? informowanie, co się jada i pija na
L2 Wie schmeckt das śniadanie w Niemczech
Essen Schulessen? L2 nazywanie potraw w stołówkach
L3 Mittagessen szkolnych w wybranych krajach,
in Deutschland im Restaurant wyrażanie opinii na temat jedzenia
58 L4 Was macht fit? L3 zamawianie posiłku, dialogi w restauracji
L5 Vor der Imbissbude L4 informowanie o zdrowych produktach
L6 Gabi, kauf bitte ein! L5 nazywanie ulubionych lokali
L7 Essen in den gastronomicznych
DACHL-Ländern L6 udzielanie rad
Wortschatz und Grammatik
L8 In einem Wiener Geschäft L7 nazywanie potraw z krajów DACH
EXTRA! s. 66
L8 nazywanie atrakcji turystycznych
Spiel und lern mit! s. 68
Wiednia, tworzenie scenki tematycznej
Merk dir die Wörter! s. 70
„W sklepie”
Mein Test s. 71
L1 Wie heißen die L1 nazywanie dyscyplin sportu
K5 Sportarten? L2 informowanie o uprawianych
L2 Machst du Sport? Bist du dyscyplinach sportu
Sport und Rekorde aktiv? L3 mówienie, co umie się dobrze robić
L3 Er muss Sport machen L4 porównywanie osiągnięć sportowych
nicht nur in Deutschland L4 Wer ist am besten? L5 liczenie do 1 000 000, informowanie o
74 L5 Weltrekorde rekordach świata
L6 Eistanz ist unser Leben L6 opowiadanie o trybie życia młodych
Wortschatz und Grammatik L7 Was brauchen wir fürs sportowców, porównywanie wyglądu,
EXTRA! s. 82 Fußballspielen? wieku i umiejętności osób
Spiel und lern mit! s. 84 L8 Besuch in München L7 nazywanie sprzętów sportowych
Merk dir die Wörter! s. 86 L8 nazywanie atrakcji turystycznych
Mein Test s. 87 Monachium
L1 Monate und Jahreszeiten L1 nazywanie miesięcy i pór roku
K6 L2 Wie ist das Wetter? L2 opisywanie pogody
L3 Heute ist der vierte Juni L3 podawanie dat
Natur, Sonne L4 Frühling – die schönste L4 nazywanie elementów krajobrazu
Jahreszeit L5 nazywanie i opisywanie zwierząt
und Sommerferien L5 Tiere zu Hause domowych
in Deutschland L6 Das Hundeleben ist L6 nazywanie wybranych ras psów
90 interessant! L7 nazywanie zwierząt żyjących w zoo
L7 Ferien in Bayern oraz atrakcji turystycznych Bawarii,
Wortschatz und Grammatik L8 Zoos in den DACH-Ländern redagowanie pocztówki z wakacji
EXTRA! s. 98 L8 nazywanie ogrodów zoologicznych
Spiel und lern mit! s. 100 w krajach niemieckiego obszaru
Merk dir die Wörter! s. 102 językowego, uzasadnianie wyboru
Mein Test s. 103
F Filmlektionen 108 110 112 Bank filmów z kartami pracy do filmów /
Klucz odpowiedzi 114
V Videoblogs 109 111 113
8 acht
Strona 10
SPIS TREŚCI
Gramatyka Wiadomości realioznawcze
s [BJNFLOJFPTPCPXZman s QPUSBXZXTUPÑXLBDIT[LPMOZDIXXZCSBOZDI
s GPSNBmöchte… krajach na świecie
s S[FD[PXOJLJ[PņPOF s QPUSBXZDIBSBLUFSZTUZD[OFEMBLSBKÑX
s USZCSP[LB[VKĚDZ niemieckojęzycznych
s D[BTPXOJLnehmen w czasie teraźniejszym s VMVCJPOFEBOJB[OBOZDIPTÑC
Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej s BUSBLDKFUVSZTUZD[OF8JFEOJB
s D[BTPXOJLJ[XSPUOF s OJFNJFDLJFGPSVNNPE[JFņPXFXJOUFSOFDJF
s D[BTPXOJLJNPEBMOF s TQPSUPXDZ[LSBKÑXOJFNJFDLPKĤ[ZD[OZDIPSB[
s QS[ZNJPUOJLJJQS[ZTÑXLJXTUPQOJVSÑXOZN dyscypliny sportu, które uprawiają
wyższym i najwyższym s OJFNJFDLJFGPSVNNPE[JFņPXFXJOUFSOFDJF
s [EBOJBQPSÑXOBXD[F[FTQÑKOJLBNJals, so … s SFLPSEZĺXJBUB
i genauso … wie … s BUSBLDKFUVSZTUZD[OF.POBDIJVN
s MJD[FCOJLJHÑXOFEP
s MJD[FCOJLJQPS[ĚELPXF s EBUZVSPE[JO[OBOZDIPTÑC[LSBKÑX
s [BJNFLOJFPTPCPXZes niemieckiego obszaru językowego
s D[BTPXOJLwerden s OJF[XZLFQTZ[LSBKÑXOJFNJFDLJFHPPCT[BSV
s [EBOJB[PņPOF[FTQÑKOJLBNJXZNBHBKĚDZNJT[ZLV językowego
prostego s PHSPEZ[PPMPHJD[OFXLSBKBDIOJFNJFDLJFHP
s [EBOJB[PņPOF[FTQÑKOJLBNJXZNBHBKĚDZNJT[ZLV obszaru językowego
przestawnego s BUSBLDKFUVSZTUZD[OF#BXBSJJ
s [BNFL/FVTDIXBOTUFJO
9 neun
Strona 11
K1 Familien in Deutschland
1 Hallo! Mein Name ist Klaus
1 Przyporządkuj formy powitań i pożegnań właściwym obrazkom. Do niektórych obrazków pasuje
więcej niż jedno rozwiązanie.
1 2 3 4 5
Hallo! sTschüs! s Guten Tag! s Gute Nacht! s Auf Wiedersehen! s Guten Morgen!
2 Znajdź ukryte wyrazy i napisz poprawnie zdania.
1. ichdaskommemiraustendeutschlandern.
2. deiichjestheißevertrkatrinster.
3. meichnamewohneerzinberfrankfurtest.
4. ermeindasnamemmeistberklauswohne.
3 Podkreśl właściwy wyraz.
Hallo! / Tschüs!
Ich heiße / Name Bartek. Und wo / wie heißt du?
Ich komme aus / in Polen und ich wohne aus / in
Warschau. Wo / Woher kommst du?
Und wo / woher wohnst du?
Hallo! / Tschüs!
Hallo!
4 Zaznacz właściwą informację.
1. Podaję miejsce zamieszkania. 4. Przedstawiam się.
A. Ich wohne in Wien. A. Mein Name ist Anna.
B. Ich komme aus Österreich. B. Dein Name ist Anna.
2. Witam się. 5. Podaję kraj pochodzenia.
A. Gute Nacht! A. Ich komme aus Polen.
B. Guten Tag! B. Ich wohne in Warschau.
3. Żegnam się. 6. Pytam o miejsce zamieszkania.
A. Guten Abend! A. Wo wohnst du?
B. Auf Wiedersehen! B. Woher kommst du?
10 zehn
Strona 12
LEHRBUCH 32 33
2 Grüezi! Grüß Gott!
1 Znajdź formy powitań i wpisz je odpowiednio. Liczba kresek odpowiada liczbie liter.
ßrGü ttGo slloaH sziüeGr ssuvrSe
Deutschland Österreich die Schweiz
! ! !
!
2 Przyporządkuj pytaniom właściwe odpowiedzi.
1. Woher kommt ihr? A. Wir wohnen in Bern.
2. Woher kommen Sie? B. Wir kommen aus der Schweiz.
3. Wo wohnen Sie, Frau Koch? C. Ich komme aus Polen.
4. Wo wohnt ihr? D. Ich wohne in München.
3 Ułóż z podanych wyrazów zdania opisujące osobę przedstawioną na zdjęciu i je zapisz.
kommt Katrin Berlin
Das in
wohnt Müller
Ihr
ist ist
Deutschland
Katrin
Hobby Fußball
Sie aus
Katrin Müller
4 Przedstaw swego przyjaciela / swoją przyjaciółkę.
Er / Sie heißt
.
11 elf
Strona 13
K1 Familien in Deutschland
3 Wie alt bist du?
1 Znajdź w diagramie 12 liczebników, zaznacz je i wpisz odpowiednio.
S E C H S T D 1 – 7–
X F B V I E R 2– 8–
S V B N E I E 3– 9–
Z W E I B N I 4– 10 –
W C L F E S M 5– 11 –
Ö S F Ü N F X 6– 12 –
L D P K Z A H
F C O N E U N
N V A C H T J
J K L R N W M
2 Połącz linią niemieckie liczby z ich polskimi odpowiednikami.
czternaście
dreizehn vierzehn
trzynaście
szesnaście
neunzehn
fünfzehn piętnaście osiemnaście
sechzehn
achtzehn siedemnaście
siebzehn dziewiętnaście
3 Zakreśl liczby, które zawierają trzy samogłoski.
0 4 6 8
1 3 5 7 9
10 12 14 16
11 13 15 17 19
4 Podkreśl właściwą formę czasownika sein.
MEIN BLOG
Ich bist / bin / ist Karin. Ich bin / bist / ist aus Österreich und ich wohne
in Wien. Ich ist / bin / bist 13 Jahre alt. Mein Hobby bin / bist / ist Musik.
Und wie heißt du? Wie alt bin / bist / ist du? Was bist / bin / ist dein Hobby?
12 zwölf
Strona 14
LEHRBUCH 34 35
4 Ich und meine Clique
1 Zaznacz właściwą liczbę.
1. 49 4. sechsundzwanzig
A. vierundneunzig B. neunundvierzig A. 26 B. 62
2. 72 5. achtundsechzig
A. siebenundzwanzig B. zweiundsiebzig A. 86 B. 68
3. 54 6. einunddreißig
A. vierundfünfzig B. fünfundvierzig A. 13 B. 31
2 Uzupełnij ciągi liczbowe.
1. achtzehn, 20, , 24,
2. 50, siebenundvierzig, 44,
3. fünf, 10, fünfzehn, , ,
4. acht, sechzehn, ,
5. drei, neun, siebenundzwanzig ,
3 Popatrz na zdjęcia i dokończ zdania. Liczba kresek odpowiada liczbie liter.
1 2 3 4 5
1. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ __ __ __ . 4. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ __ .
2. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ __ __ . 5. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ __ .
3. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ .
4 Rozszyfruj informacje w tekście i uzupełnij nimi tekst.
Das ist meine IQCLUE.
Sven kommt aus LATSCHDEUND
und wohnt in MBHAURG.
Katrin kommt auch aus LATSCHDEUND,
aber sie wohnt in LIRBEN.
Simone kommt aus EITECHÖSRR.
Sie wohnt in IEWN.
Und ich bin Marek. Wir sind alle RVEIZHEN.
13 dreizehn
Strona 15
K1 Familien in Deutschland
5 Das ist meine Familie
1 Podkreśl wersję niemiecką.
1. mama 3. babcia 5. ciocia
A. madre A. grandmother A. tia
B. Mutter B. abuela B. Tante
C. mother C. grand-mère C. tante
D. mère D. Großmutter D. aunt
2. tata 4. dziadek 6. wujek
A. Vater A. abuelo A. uncle
B. père B. grandfather B. tio
C. padre C. Großvater C. oncle
D. father D. grand-père D. Onkel
2 Uzupełnij równania brakującymi nazwami członków rodziny.
1. die Schwester + = die Geschwister
die Oma +
2. + der Sohn = die Kinder
3. die Enkelin + = die Enkelkinder
der Opa = ?
4. die Mutter + der Vater =
5. + der Opa = die Großeltern
3 Podkreśl zdanie pasujące do zdjęcia.
1 2 3 4
A. Mia mag Sport. A. Ben mag Jazz. A. Lena spielt gern Tennis. A. Jonas surft gern im
B. Mia mag Musik. B. Ben mag Kino. B. Lena surft gern im Internet.
C. Mia mag Natur. C. Ben mag Fotos. Internet. B. Jonas mag Sport.
C. Lena hört gern Musik. C. Jonas ist ein Kinofan.
4 Napisz podane pytania przy właściwych odpowiedziach.
Wie heißen deine Geschwister? Was mag dein Bruder? Wie heißt du?
Woher kommt deine Familie? Was spielst du gern? Was ist dein Hobby?
1. – Ich bin Lukas. 4. – Ich mag Sport.
2. – Meine Familie kommt 5. – Ich spiele gern
aus Deutschland. Volleyball.
3. – Mein Bruder heißt 6. – Mein Bruder mag
Michael und meine Schwester heißt Laura. Fußball.
14 vierzehn
Strona 16
LEHRBUCH 36 38
6 Wir wohnen in Deutschland
1 Przyporządkuj nazwom członków
rodziny odpowiedni wiek. Wpisz właściwą literę.
4
Następnie opowiedz o tej rodzinie.
A. sechzig sB. siebenunddreißig sC. fünf s 3
D. vierundfünfzig sE. dreiunddreißig sF. neun
5 1
2
1. der Vater 4. die Oma
2. die Mutter 5. die Schwester
3. der Opa 6. der Bruder
6
2 Wpisz odpowiednio mein/meine, dein/deine.
Familie
von: luk13 Hi, ich heiße Lukas und bin 13. Ich komme aus Polen. Großeltern wohnen
in Polen. Opa ist 60 und Oma ist 56. Ich und
Nachricht senden
Eltern wohnen in Deutschland. Vater ist Sportler und Mutter
ist Hausfrau. Eltern sind 36 Jahre alt. Wie heißt du? Woher kommst du
und wo wohnt Familie? Wo wohnen Großeltern? Wie alt sind
sie? Und wie alt sind Eltern?
3 Zaznacz właściwe pytanie.
1. A. Wohnt ihr in Berlin? 4. A. Wie heißt dein Bruder?
B. Wo wohnt ihr? B. Heißt dein Bruder Sven?
Nein. Nein.
2. A. Wo wohnt er? 5. A. Ist dein Vater Sportler von Beruf?
B. Wohnt er in Berlin? B. Was ist dein Vater von Beruf?
In Berlin. Sportler.
3. A. Wie alt seid ihr? 6. A. Spielst du gern Basketball?
B. Seid ihr 14? B. Was spielst du gern?
Ja. Ja, ich spiele gern Basketball.
4 Uzupełnij dialog.
Ja, Doris.
Hi, bist du Doris? Ja,
Kommst du aus Deutschland? .
Wohnst du in Berlin? Nein,
Surfst du gern im Internet? in Berlin. Ich wohne in Dresden.
Magst du Sport? Nein,
im Internet.
Ja, .
15 fünfzehn
Strona 17
K1 Familien in Deutschland
7 Was ist er von Beruf?
1 Połącz linią sylaby, tak aby powstały nazwy zawodów.
-ma-
Ma- Pro- -gram- -graf -ti- -rer
Fo-
Sän- -to-
-for- -mie- -ker -ler
In- -ger
2 Zakreśl na niebiesko męskie nazwy zawodów, a na czerwono żeńskie i wpisz je pod właściwymi
rodzajnikami.
Tanztrainer
Friseur Architektin
Hausfrau
Köchin Sportler
Busfahrer Polizistin
der die
3 Popatrz na zdjęcia i podkreśl właściwą nazwę zawodu.
1 2 3 4 5
1. der Kellner / der Koch 4. die Ärztin / die Friseurin
2. die Lehrerin / die Journalistin 5. der Sportler / der Tierarzt
3. die Sportlerin / das Model
4 Wpisz brakujące litery. Liczba kresek odpowiada liczbie liter.
1. Sebastian Vettel ist R__ __ __fahrer von Beruf. 4. Sarah Connor ist S__ __ __erin von Beruf.
2. Heidi Klum ist M__ __ __l von Beruf. 5. Roger Federer ist T__ __ __ __ __spieler von Beruf.
3. Philipp Lahm ist F__ __ballspieler von Beruf.
16 sechzehn
Strona 18
LEHRBUCH 40 41 D A CH L
8 Eine deutsche Autofamilie
1 Rozwiąż rebus i podaj powstałe hasło.
LAND = E HS FO GRAF MELADE = KEN
Lösung:
2 Utwórz z sylab pięć nazw niemieckich marek samochodów i je zapisz.
PEL SCHE MER AU CE DES
WA DI GEN POR O VOLKS
1.
2.
3.
4.
5.
3 Znajdź w diagramie formy czasownika mögen, zaznacz je i wpisz przy właściwych osobach.
M A M E N ich wir
Ö M A G S du ihr
M Ö G E N er / sie / es sie / Sie
O G S N S
G T T S T
4 Przekreśl niewłaściwą formę czasownika mögen.
Meine Familie und ich mag / mögen Sport. Ich mag / mögt Fußball und meine Schwester mögt / mag
Handball. Meine Eltern mag / mögen Tennis. Wir mögen / mögt auch Formel 1. Mag / Magst du auch
Sport? Was magst / mögt ihr – du und deine Familie?
17 siebzehn
Strona 19
K1 Familien in Deutschland
Wortschatz und Grammatik Rozwiąż
dodatkowe
zadania
docwiczenia.pl
Kod: D7VLYB
EXTRA!
L1 1 W diagramie ukryto 7 form powitań i pożegnań. Znajdź je, zaznacz i wpisz przy właściwym
tłumaczeniu.
H A L J P G U T E N T A G O
D S A Z G U T E N A B E N D
H F S C V T S C H Ü S L K H
A U F W I E D E R S E H E N
L G U T E N M O R G E N F K
G U T E N A C H T H A L L O
1. Dzień dobry! (rano) –
5. Dobry wieczór! –
2. Dzień dobry! –
6. Dobranoc! –
3. Cześć! (na powitanie) –
7. Do widzenia! –
4. Cześć! (na pożegnanie) –
L1 2 Podkreśl właściwy początek pytania.
1. Wie / Was ist dein Name? – Karin.
2. Woher / Wo kommt sie? – Aus Polen.
3. Wie / Was heißt er? – Kurt.
4. Was / Wie ist dein Hobby? – Musik
L5 3 Połącz niemieckie nazwy członków rodziny z ich polskimi odpowiednikami.
die Frau tata ciocia
babcia die Mutter
córka der Großvater
dziadek der Mann
der Sohn
żona
mama der Vater
die Oma
die Tochter
die Tante mąż syn
L7 4 W wężu wyrazowym ukryto 7 nazw zawodów. Znajdź je, zaznacz i wpisz odpowiednio.
Następnie uzupełnij brakujące nazwy zawodów.
SLEHRERINZSPORTLERHFRISEURVÄRZTINLJOURNALISTRKÖCHINPPOLIZISTS
1. der Lehrer – die Lehrerin
2. der – die 5. der – die
3. der – die 6. der – die
4. der – die 7. der – die
18 achtzehn
Strona 20
L3 5 Wpisz brakujące części liczebników.
ein s fünfzig s zehn s dreißig s sieben s acht s zwanzig s sechzig
1. 56 – sechsund 5. 25 – fünfund
2. 13 – drei 6. 18 – zehn
3. 91 – undneunzig 7. 47 – undvierzig
4. 62 – zweiund 8. 38 – achtund
L2 6 Wpisz właściwe końcówki czasowników.
1. Ich heiß Peter. Wie heiß du? Ich heiße Sven.
2. Er komm aus Polen und ich komm aus Deutschland.
Wie heißt du?
3. Anke komm aus Deutschland. Und woher komm du?
4. Wo wohn du? – Ich wohn in Frankfurt.
5. Wo wohn Linda? – Sie wohn in Wien.
L5 7 Znajdź w tabeli właściwy zaimek osobowy i go zaznacz. Do niektórych zdań może pasować więcej
niż jeden zaimek.
ich du er / sie / es wir ihr sie (lm.) Sie
1.
1. spiele Tennis.
2.
2. essen gern Pizza.
3.
3. Wo wohnt ?
4.
4. Woher kommen , Frau Schulz?
5.
5. Hörst gern Musik?
6.
6. Trinkt gern Kakao?
L5 8 Przekreśl niewłaściwą formę czasownika sein.
1. Woher seid / sind ihr? – Wir sind / seid 3. Wo bin / bist du? – Ich bin / ist in Berlin.
aus Österreich. 4. Wer ist / bist das? – Das ist / sind meine Kinder.
2. Wie alt ist / bist dein Cousin? – Er ist / bin 13.
L6 9 Zaznacz właściwą odpowiedź.
1. Heißt dein Vater Peter? 3. Spielt ihr gern Basketball?
A. Ja, dein Vater heißt Peter. A. Ja, wir spielen gern Tennis.
B. Ja, mein Vater heißt Peter. B. Nein, wir spielen gern Tennis.
2. Kommt er aus Deutschland? 4. Wohnt ihr in Wien?
A. Nein, aus Österreich. A. Ja, ihr wohnt in Wien.
B. Er kommt aus Österreich. B. Ja, wir wohnen in Wien.
L8 10 Wpisz czasownik mögen we właściwej formie.
1. ihr Sport? 3. Wer Kino?
– Ja, wir Sport. – Paul Kino.
2. Was du? 4. Klaus und Thomas
– Ich Schokolade. Formel-1-Autos.
19 neunzehn
Recenzje
Dla osób, którzy zaczynają przygodę z mową niemieckim to ta książka ebook jest godna uwagi. Posiada wiele słówek, przydatnych zwrotów, a co najważniejsze- gramatyka jest doskonale przedstawiona, nie trzeba się wiele wysilać aby zapamiętać poszczególne tematy. POLECAM!