Niemiecki nie gryzie! okładka

Średnia Ocena:


Niemiecki nie gryzie!

Niemiecki nie gryzie – Świeża edycja w kolorze. Innowacyjny kurs dla początkujących (książka + CD Audio) Wciągnij się w naukę niemieckiego! Poznawaj podstawy łatwo, dynamicznie i przyjemnie! Unikalny kurs do samodzielnej, aktywnej nauki języka niemieckiego! Wyjątkowo skuteczna metoda nauki oparta na rozwiązywaniu licznych, różnorodnych ćwiczeń. Wciągające, zróżnicowane zadania zaznajomią cię z potrzebnym słownictwem, podstawami gramatyki i gotowymi wzorcami konwersacyjnymi. Dzięki nim trenujesz wszystkie kompetencje językowe: czytanie, mówienie, słuchanie i pisanie.W każdym rozdziale odnajdziesz nowe słówka, porcję gramatyki, którą przećwiczysz od razu, krótkie teksty i dialogi, testy podsumowujące, by sprawdzić, ile już umiesz, a także ciekawostki. Znaczenie świeżych słówek możesz sprawdzić na marginesie, a jeśli zawiedzie cię pamięć – na końcu odnajdziesz zbiorczy słownik. Słuchaj nagrań z płyty, by poznać wymowę i trenować rozumienie ze słuchu.Z niemieckim nie gryzie: Przyjemnie poznajesz słownictwo! Trenujesz znajomość gramatyki! Uczysz się wzorców konwersacyjnych! Ćwiczysz poprawną wymowę! Poznajesz współczesny, codzienny język!

Szczegóły
Tytuł Niemiecki nie gryzie!
Autor: Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Edgard
Rok wydania: 2017
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Niemiecki nie gryzie! w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Niemiecki nie gryzie! PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: Język niemiecki, „Meine Deutschtour” 7, zeszyt ćwiczeń.pdf - Rozmiar: 5.32 MB
Głosy: -2
Pobierz
Nazwa pliku: 10696_X_Ghost.pdf - Rozmiar: 1.62 MB
Głosy: -2
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • Kwiatek

    Dla osób, którzy zaczynają przygodę z mową niemieckim to ta książka ebook jest godna uwagi. Posiada wiele słówek, przydatnych zwrotów, a co najważniejsze- gramatyka jest doskonale przedstawiona, nie trzeba się wiele wysilać aby zapamiętać poszczególne tematy. POLECAM!

 

Niemiecki nie gryzie! PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 7 Zeszyt ćwiczeń DO JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA KLASY SIÓDMEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ POZIOM A1 Strona 2 7 Małgorzata Kosacka Zeszyt ćwiczeń DO JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA KLASY SIÓDMEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ POZIOM A1 Nagrania do zeszytu ćwiczeń oraz dodatkowe materiały ukryte pod kodami QR zamieszczonymi w publikacji Strona 3 Nabyta przez Ciebie publikacja jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy o przestrzeganie praw, jakie im przysługują. Zawartość publikacji możesz udostępnić nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym, ale nie umieszczaj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, to nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. Możesz skopiować część publikacji jedynie na własny użytek. Szanujmy cudzą własność i prawo. Więcej na www.legalnakultura.pl © Copyright by Nowa Era Sp. z o.o. 2017 ISBN 978-83-267-2988-1 Wydanie drugie Warszawa 2018 Autor: Małgorzata Kosacka. Autor sekcji Wortschatz und Grammatik EXTRA, wskazówek do Mein Test oraz kart pracy do Filmlektion i Videoblog: Ewa Kościelniak-Walewska. Redaktor serii: Justyna Drobkiewicz, Dorota Wańkiewicz. Korekta językowa: Sabine Leitner (język niemiecki), Agata Wojtko (język polski). Projekt graficzny i skład: Stefan Drewiczewski, Jerzy Jamiołkowski / Focus Producers Studio Sp. z o.o, Jarosław Naus, Dorota Sameć. Nadzór artystyczny: Kaia Juszczak. W nagraniach udział wzięli: Boris Bahr, Merle Fischer, Maximilian Jarczyk, Sabine Leitner, Helmut Lüders, Sebastian Lüders, Robert Sidor i Laura Urraca-Makuch. Reżyseria nagrań: Sabine Leitner. Realizacja i montaż nagrań: Iwo Klimek, I.M.I. Studio. Montaż i authoring filmów: Jarosław Jabłoński. Nowa Era Sp. z o.o. Aleje Jerozolimskie 146 D, 02-305 Warszawa www.nowaera.pl, tel. 801 88 10 10 www.nowaera.pl/niemiecki, e-mail: [email protected] Druk i oprawa: Elanders Polska Płońsk Strona 4 Strona 5 6 rozdziałów K1 Familien in Deutschland odpowiadających rozdziałom 1 Hallo! Mein Name ist Klaus podręcznika 1 Przyporządkuj formy powitań i pożegnań właściwym obrazkom. Do niektórych obrazków pasuje więcej niż jedno rozwiązanie. Główna część zeszytu ćwiczeń 1 2 3 4 5 składa się, tak jak podręcznik, Hallo! sTschüs! s Guten Tag! s Gute Nacht! s Auf Wiedersehen! s Guten Morgen! z 6 rozdziałów. Jeden rozdział – 8 lekcji LEHRBUCH 34 35 4 Ich und meine Clique 1 Zaznacz właściwą liczbę. 1. 49 4. sechsundzwanzig A. vierundneunzig B. neunundvierzig A. 26 B. 62 W każdym rozdziale jest 8 stron 2. 72 5. achtundsechzig z ćwiczeniami odnoszącymi się A. siebenundzwanzig B. zweiundsiebzig A. 86 B. 68 do 8 lekcji z danego rozdziału 3. 54 6. einunddreißig A. vierundfünfzig B. fünfundvierzig A. 13 B. 31 w podręczniku. Na końcu każdego K1 Familien in Deutschland rozdziału znajdują się: 18 19 Wortschatz und Grammatik Rozwiąż dodatkowe zadania docwiczenia.pl Kod: D7VLYB Wortschatz und Grammatik EXTRA! EXTRA! – dodatkowe zadania L1 1 W diagramie ukryto 7 form powitań i pożegnań. Znajdź je, zaznacz i wpisz przy właściwym tłumaczeniu. leksykalno-gramatyczne. H A L J P G U T E N T A G O Przy każdym zadaniu D S A Z G U T E N A B E N D H F S C V T S C H Ü S L K H zamieszczono numer lekcji, A U F W I E D E R S E H E N L G U T E N M O R G E N F K do której się ono odnosi. G U T E N A C H T H A L L O K4 Essen in Deutschland 20 21 Spiel und lern mit! – ćwiczenia Spiel und lern mit! utrwalające materiał gramatyczny oraz słownictwo 1 Napisz po śladzie rzeczowniki pasujące do czasownika. poznane w danym rozdziale essen: Cornflakes / Brot / Kakao / Quark, / Wurst / Saft / Mineralwasser / Fisch / Kuchen trinken: Tee / Apfelsaft / Schinken / Pfeffer / Mineralwasser / Kaffee / Käse / Milch w formie zabawy. 4 vier Strona 6 PRZEWODNIK PO ZESZYCIE ĆWICZEŃ K2 Deutsche Schule 22 Merk dir die Wörter! Merk dir die Wörter! – 1 Połącz odpowiednio linią niemiecką nazwę dnia tygodnia z nazwą angielską i polską. ćwiczenia utrwalające Freitag środa Saturday słownictwo aktywne z danego Mittwoch poniedziałek Tuesday Montag niedziela Friday rozdziału. MEIN TEST Mein Test 23 24 25 Rozumiem ze słuchu Zadanie 1. Po dwukrotnym wysłuchaniu dialogu dopasuj do osoby (1.1.–1.4.) odpowiadającą jej Mein Test – minitest  informację (A–E). Jedna informacja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby. powtórzeniowy. Wer isst gern was? Posłuchaj W każdym teście zamieszczono nagrania docwiczenia.pl Kod: D7697H  #ÃSCFM "0CTUTBMBU #ÃSCFMT.VUUFS #8JFOFS4DIOJU[FM wskazówki do innego typu zadań.   #ÃSCFMT 7BUFS $ 1PNNFT GSJUFT F Filmlektion 108 110 Chris und seine Familie Filmlektion – lekcje z filmem, Obejrzyj film AKTIVWÖRTERBUCH docwiczenia.pl do których załączone są Kod: D7K9VL arbeiten pracować auf dem Land na wsi ein großes Haus mit einem schönen Garten duży dom kolorowe karty pracy. z pięknym ogrodem V Videoblog 109 111 Videoblog – rodzaj projektu Meine Familie ist cool! motywujący do kreatywnego działania i korzystania SCHRITT 1 Beschreibe dich und deine Familie. z różnych źródeł informacji Opisz siebie i swoją rodzinę. Beantworte die Fragen. i współczesnych technologii. Odpowiedz na pytania Korzystaj z dodatkowych materiałów ukrytych pod Bank filmów z kartami pracy / Klucz odpowiedzi kodami QR zamieszczonymi w publikacji. Bank filmów nawiązujących tematycznie do treści nauczania i tematyki realioznawczej wraz z kartami pracy, do pobrania z portalu docwiczenia.pl za pomocą kodów QR lub kodów alfanumerycznych Film „Besuch in München” Obejrzyj film Rozwiąż docwiczenia.pl zadania Kod: D7ZM2P docwiczenia.pl 114 Kod: D73ZAP za pomocą kodu QR lub kodu alfanumerycznego Bank filmów Film „Krautsalat Sprawdź – ein Kochrezept“ odpowiedzi docwiczenia.pl Karty pracy do filmów Kod: D7E418 Obejrzyj film docwiczenia.pl Rozwiąż zadania Kod: D7M31A docwiczenia.pl Kod: D7HD9K Klucz odpowiedzi 5 fünf Strona 7 Słownictwo Rozdział Temat i komunikacja L1 Hallo! Mein Name ist Klaus L1 witanie się i żegnanie, przedstawianie się K1 L2 Grüezi! Grüß Gott! L2 przedstawianie znajomych i siebie L3 Wie alt bist du? L3 pytanie o wiek i podawanie wieku, Familien L4 Ich und meine Clique liczenie do 19 L5 Das ist meine Familie L4 pytanie o imię, pochodzenie, miejsce in Deutschland L6 Wir wohnen in zamieszkania i hobby oraz 10 Deutschland informowanie o tym, liczenie do 100 L7 Was ist er von Beruf? L5 nazywanie członków rodziny, L8 Eine deutsche rozmawianie o rodzinie Autofamilie L6 opowiadanie o rodzinie L7 nazywanie zawodów Wortschatz und Grammatik L8 opowiadanie o niemieckiej rodzinie EXTRA! s. 18 pioniera motoryzacji na podstawie Spiel und lern mit! s. 20 tekstu w języku polskim Merk dir die Wörter! s. 22 Mein Test s. 23 L1 Das ist meine Schule! L1 nazywanie pomieszczeń szkolnych K2 L2 Hier ist kein Schülercafé i czynności w nich wykonywanych L3 Wie ist dein Stundenplan? L2 opisywanie zdjęć Deutsche Schule L4 Was ist dein Lieblingsfach? L3 nazywanie dni tygodnia i przedmiotów L5 Das ist meine Schultasche! szkolnych 26 L6 Was hast du in deiner L4 wyrażanie opinii o przedmiotach Schultasche? szkolnych i pytanie o ulubiony L7 Meine Schulfreunde przedmiot L8 Schulfeste L5 nazywanie przyborów szkolnych Wortschatz und Grammatik L6 nazywanie przyborów szkolnych, EXTRA! s. 34 które są i których nie ma w teczce Spiel und lern mit! s. 36 L7 nazywanie cech charakteru, Merk dir die Wörter! s. 38 opisywanie wyglądu Mein Test s. 39 L8 mówienie o imprezach szkolnych L1 Wie heißen die L1 nazywanie pór dnia i czynności K3 Tageszeiten? codziennych L2 Ein ganz normaler Tag L2 opowiadanie o rozkładzie dnia Alltag L3 Wie spät ist es? Wieviel L3 podawanie godziny i pytanie o nią Uhr ist es? L4 nazywanie kontynentów i wybranych in Deutschland L4 Wann beginnt die Schule? państw 42 L5 Was machst du in deiner L5 opowiadanie o czasie wolnym Freizeit? L6 nazywanie wybranych miejsc L6 Wohin gehen wir heute? w mieście, pytanie o samopoczucie L7 Hast du Zeit? i informowanie o nim L8 Katrins Berlin L7 proponowanie wyjścia, przyjmowanie Wortschatz und Grammatik i odrzucanie propozycji EXTRA! s. 50 L8 nazywanie atrakcji turystycznych Spiel und lern mit! s. 52 Berlina i wyrażanie opinii o nich Merk dir die Wörter! s. 54 Mein Test s. 55 6 acht sechs Strona 8 SPIS TREŚCI Gramatyka Wiadomości realioznawcze s D[BTPXOJLJSFHVMBSOFXD[BTJFUFSBŅOJFKT[ZNPräsens s QPXJUBOJBUZQPXFEMBLSBKÑXOJFNJFDLJFHP w liczbie pojedynczej i mnogiej obszaru językowego s D[BTPXOJLsein w czasie teraźniejszym Präsens w liczbie s ES[FXPHFOFBMPHJD[OFQJ‘LBS[B.JSPT‘BXB,MPTF pojedynczej i mnogiej s [BXPEZ[OBOZDIPTÑC[LSBKÑXOJFNJFDLJFHP s MJD[FCOJLJH‘ÑXOFEP obszaru językowego s [BJNLJE[JFSņBXD[Fmein/meine, dein/deine s OJFNJFDLJFNBSLJTBNPDIPEÑX w mianowniku s IJTUPSJBSPE[JOZ#FO[ s QZUBOJBSP[TUS[ZHBKĚDFJQZUBOJBT[D[FHёPXF s D[BTPXOJLmögen w czasie teraźniejszym Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej s T[ZLXZSB[ÑXX[EBOJV s T[LP‘BOB‘ÑEDFX#BOHMBEFT[V s QS[FD[FOJFkein/keine w mianowniku i bierniku s OJFNJFDLJFGPSVNN‘PE[JFņPXFXJOUFSOFDJF s D[BTPXOJLhaben w czasie teraźniejszym Präsens s TZTUFNPDFOJBOJBX/JFND[FDI w liczbie pojedynczej i mnogiej s OJFNJFDLBT[LP‘Bu)VOEFSUXBTTFSTDIVMFv s D[BTPXOJLfinden w czasie teraźniejszym Präsens s LP‘B[BJOUFSFTPXBIJ w liczbie pojedynczej i mnogiej s S[FD[PXOJLJ[‘PņPOF s SPE[BKOJLJPLSFĺMPOFJOJFPLSFĺMPOFXNJBOPXOJLV i bierniku s [BJNLJE[JFSņBXD[F s D[BTPXOJLJSP[E[JFMOJF[‘PņPOFXD[BTJFUFSBŅOJFKT[ZN s HPE[JOZSP[QPD[ĤDJBMFLDKJXT[LP‘BDI Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej w wybranych krajach na świecie s D[BTPXOJLJOJFSFHVMBSOFXD[BTJFUFSBŅOJFKT[ZN s NJFKTDB XLUÑSZDILJFSPXDBSBKEPXZ Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej Sebastian Vettel spędza czas wolny s QS[ZJNLJin i auf z dopełnieniem w bierniku s XZCSBOFBUSBLDKFUVSZTUZD[OF#FSMJOB s QPQVMBSOFGPSNZLPNVOJLBDKJN‘PE[JFņZ SMS, blog 7 sieben Strona 9 Słownictwo Rozdział Temat i komunikacja L1 Was isst und trinkt man L1 nazywanie artykułów spożywczych, K4 zum Frühstück? informowanie, co się jada i pija na L2 Wie schmeckt das śniadanie w Niemczech Essen Schulessen? L2 nazywanie potraw w stołówkach L3 Mittagessen szkolnych w wybranych krajach, in Deutschland im Restaurant wyrażanie opinii na temat jedzenia 58 L4 Was macht fit? L3 zamawianie posiłku, dialogi w restauracji L5 Vor der Imbissbude L4 informowanie o zdrowych produktach L6 Gabi, kauf bitte ein! L5 nazywanie ulubionych lokali L7 Essen in den gastronomicznych DACHL-Ländern L6 udzielanie rad Wortschatz und Grammatik L8 In einem Wiener Geschäft L7 nazywanie potraw z krajów DACH EXTRA! s. 66 L8 nazywanie atrakcji turystycznych Spiel und lern mit! s. 68 Wiednia, tworzenie scenki tematycznej Merk dir die Wörter! s. 70 „W sklepie” Mein Test s. 71 L1 Wie heißen die L1 nazywanie dyscyplin sportu K5 Sportarten? L2 informowanie o uprawianych L2 Machst du Sport? Bist du dyscyplinach sportu Sport und Rekorde aktiv? L3 mówienie, co umie się dobrze robić L3 Er muss Sport machen L4 porównywanie osiągnięć sportowych nicht nur in Deutschland L4 Wer ist am besten? L5 liczenie do 1 000 000, informowanie o 74 L5 Weltrekorde rekordach świata L6 Eistanz ist unser Leben L6 opowiadanie o trybie życia młodych Wortschatz und Grammatik L7 Was brauchen wir fürs sportowców, porównywanie wyglądu, EXTRA! s. 82 Fußballspielen? wieku i umiejętności osób Spiel und lern mit! s. 84 L8 Besuch in München L7 nazywanie sprzętów sportowych Merk dir die Wörter! s. 86 L8 nazywanie atrakcji turystycznych Mein Test s. 87 Monachium L1 Monate und Jahreszeiten L1 nazywanie miesięcy i pór roku K6 L2 Wie ist das Wetter? L2 opisywanie pogody L3 Heute ist der vierte Juni L3 podawanie dat Natur, Sonne L4 Frühling – die schönste L4 nazywanie elementów krajobrazu Jahreszeit L5 nazywanie i opisywanie zwierząt und Sommerferien L5 Tiere zu Hause domowych in Deutschland L6 Das Hundeleben ist L6 nazywanie wybranych ras psów 90 interessant! L7 nazywanie zwierząt żyjących w zoo L7 Ferien in Bayern oraz atrakcji turystycznych Bawarii, Wortschatz und Grammatik L8 Zoos in den DACH-Ländern redagowanie pocztówki z wakacji EXTRA! s. 98 L8 nazywanie ogrodów zoologicznych Spiel und lern mit! s. 100 w krajach niemieckiego obszaru Merk dir die Wörter! s. 102 językowego, uzasadnianie wyboru Mein Test s. 103 F Filmlektionen 108 110 112 Bank filmów z kartami pracy do filmów / Klucz odpowiedzi 114 V Videoblogs 109 111 113 8 acht Strona 10 SPIS TREŚCI Gramatyka Wiadomości realioznawcze s [BJNFLOJFPTPCPXZman s QPUSBXZXTUP‘ÑXLBDIT[LPMOZDIXXZCSBOZDI s GPSNBmöchte… krajach na świecie s S[FD[PXOJLJ[‘PņPOF s QPUSBXZDIBSBLUFSZTUZD[OFEMBLSBKÑX s USZCSP[LB[VKĚDZ niemieckojęzycznych s D[BTPXOJLnehmen w czasie teraźniejszym s VMVCJPOFEBOJB[OBOZDIPTÑC Präsens w liczbie pojedynczej i mnogiej s BUSBLDKFUVSZTUZD[OF8JFEOJB s D[BTPXOJLJ[XSPUOF s OJFNJFDLJFGPSVNN‘PE[JFņPXFXJOUFSOFDJF s D[BTPXOJLJNPEBMOF s TQPSUPXDZ[LSBKÑXOJFNJFDLPKĤ[ZD[OZDIPSB[ s QS[ZNJPUOJLJJQS[ZT‘ÑXLJXTUPQOJVSÑXOZN  dyscypliny sportu, które uprawiają wyższym i najwyższym s OJFNJFDLJFGPSVNN‘PE[JFņPXFXJOUFSOFDJF s [EBOJBQPSÑXOBXD[F[FTQÑKOJLBNJals, so … s SFLPSEZĺXJBUB i genauso … wie … s BUSBLDKFUVSZTUZD[OF.POBDIJVN s MJD[FCOJLJH‘ÑXOFEP s MJD[FCOJLJQPS[ĚELPXF s EBUZVSPE[JO[OBOZDIPTÑC[LSBKÑX s [BJNFLOJFPTPCPXZes niemieckiego obszaru językowego s D[BTPXOJLwerden s OJF[XZL‘FQTZ[LSBKÑXOJFNJFDLJFHPPCT[BSV s [EBOJB[‘PņPOF[FTQÑKOJLBNJXZNBHBKĚDZNJT[ZLV językowego prostego s PHSPEZ[PPMPHJD[OFXLSBKBDIOJFNJFDLJFHP s [EBOJB[‘PņPOF[FTQÑKOJLBNJXZNBHBKĚDZNJT[ZLV obszaru językowego przestawnego s BUSBLDKFUVSZTUZD[OF#BXBSJJ s [BNFL/FVTDIXBOTUFJO 9 neun Strona 11 K1 Familien in Deutschland 1 Hallo! Mein Name ist Klaus 1 Przyporządkuj formy powitań i pożegnań właściwym obrazkom. Do niektórych obrazków pasuje więcej niż jedno rozwiązanie. 1 2 3 4 5 Hallo! sTschüs! s Guten Tag! s Gute Nacht! s Auf Wiedersehen! s Guten Morgen! 2 Znajdź ukryte wyrazy i napisz poprawnie zdania. 1. ichdaskommemiraustendeutschlandern. 2. deiichjestheißevertrkatrinster. 3. meichnamewohneerzinberfrankfurtest. 4. ermeindasnamemmeistberklauswohne. 3 Podkreśl właściwy wyraz. Hallo! / Tschüs! Ich heiße / Name Bartek. Und wo / wie heißt du? Ich komme aus / in Polen und ich wohne aus / in Warschau. Wo / Woher kommst du? Und wo / woher wohnst du? Hallo! / Tschüs! Hallo! 4 Zaznacz właściwą informację. 1. Podaję miejsce zamieszkania. 4. Przedstawiam się. A. Ich wohne in Wien. A. Mein Name ist Anna. B. Ich komme aus Österreich. B. Dein Name ist Anna. 2. Witam się. 5. Podaję kraj pochodzenia. A. Gute Nacht! A. Ich komme aus Polen. B. Guten Tag! B. Ich wohne in Warschau. 3. Żegnam się. 6. Pytam o miejsce zamieszkania. A. Guten Abend! A. Wo wohnst du? B. Auf Wiedersehen! B. Woher kommst du? 10 zehn Strona 12 LEHRBUCH 32 33 2 Grüezi! Grüß Gott! 1 Znajdź formy powitań i wpisz je odpowiednio. Liczba kresek odpowiada liczbie liter. ßrGü ttGo slloaH sziüeGr ssuvrSe Deutschland Österreich die Schweiz ! ! ! ! 2 Przyporządkuj pytaniom właściwe odpowiedzi. 1. Woher kommt ihr? A. Wir wohnen in Bern. 2. Woher kommen Sie? B. Wir kommen aus der Schweiz. 3. Wo wohnen Sie, Frau Koch? C. Ich komme aus Polen. 4. Wo wohnt ihr? D. Ich wohne in München. 3 Ułóż z podanych wyrazów zdania opisujące osobę przedstawioną na zdjęciu i je zapisz. kommt Katrin Berlin Das in wohnt Müller Ihr ist ist Deutschland Katrin Hobby Fußball Sie aus Katrin Müller 4 Przedstaw swego przyjaciela / swoją przyjaciółkę. Er / Sie heißt . 11 elf Strona 13 K1 Familien in Deutschland 3 Wie alt bist du? 1 Znajdź w diagramie 12 liczebników, zaznacz je i wpisz odpowiednio. S E C H S T D 1 – 7– X F B V I E R 2– 8– S V B N E I E 3– 9– Z W E I B N I 4– 10 – W C L F E S M 5– 11 – Ö S F Ü N F X 6– 12 – L D P K Z A H F C O N E U N N V A C H T J J K L R N W M 2 Połącz linią niemieckie liczby z ich polskimi odpowiednikami. czternaście dreizehn vierzehn trzynaście szesnaście neunzehn fünfzehn piętnaście osiemnaście sechzehn achtzehn siedemnaście siebzehn dziewiętnaście 3 Zakreśl liczby, które zawierają trzy samogłoski. 0  4 6 8 1 3 5 7 9 10 12 14 16  11 13 15 17 19 4 Podkreśl właściwą formę czasownika sein. MEIN BLOG Ich bist / bin / ist Karin. Ich bin / bist / ist aus Österreich und ich wohne in Wien. Ich ist / bin / bist 13 Jahre alt. Mein Hobby bin / bist / ist Musik. Und wie heißt du? Wie alt bin / bist / ist du? Was bist / bin / ist dein Hobby? 12 zwölf Strona 14 LEHRBUCH 34 35 4 Ich und meine Clique 1 Zaznacz właściwą liczbę. 1. 49 4. sechsundzwanzig A. vierundneunzig B. neunundvierzig A. 26 B. 62 2. 72 5. achtundsechzig A. siebenundzwanzig B. zweiundsiebzig A. 86 B. 68 3. 54 6. einunddreißig A. vierundfünfzig B. fünfundvierzig A. 13 B. 31 2 Uzupełnij ciągi liczbowe. 1. achtzehn, 20, , 24, 2. 50, siebenundvierzig, 44, 3. fünf, 10, fünfzehn, , , 4. acht, sechzehn, , 5. drei, neun, siebenundzwanzig , 3 Popatrz na zdjęcia i dokończ zdania. Liczba kresek odpowiada liczbie liter. 1 2 3 4 5 1. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ __ __ __ . 4. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ __ . 2. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ __ __ . 5. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ __ . 3. Mein Hobby ist __ __ __ __ __ . 4 Rozszyfruj informacje w tekście i uzupełnij nimi tekst. Das ist meine IQCLUE. Sven kommt aus LATSCHDEUND und wohnt in MBHAURG. Katrin kommt auch aus LATSCHDEUND, aber sie wohnt in LIRBEN. Simone kommt aus EITECHÖSRR. Sie wohnt in IEWN. Und ich bin Marek. Wir sind alle RVEIZHEN. 13 dreizehn Strona 15 K1 Familien in Deutschland 5 Das ist meine Familie 1 Podkreśl wersję niemiecką. 1. mama 3. babcia 5. ciocia A. madre A. grandmother A. tia B. Mutter B. abuela B. Tante C. mother C. grand-mère C. tante D. mère D. Großmutter D. aunt 2. tata 4. dziadek 6. wujek A. Vater A. abuelo A. uncle B. père B. grandfather B. tio C. padre C. Großvater C. oncle D. father D. grand-père D. Onkel 2 Uzupełnij równania brakującymi nazwami członków rodziny. 1. die Schwester + = die Geschwister die Oma + 2. + der Sohn = die Kinder 3. die Enkelin + = die Enkelkinder der Opa = ? 4. die Mutter + der Vater = 5. + der Opa = die Großeltern 3 Podkreśl zdanie pasujące do zdjęcia. 1 2 3 4 A. Mia mag Sport. A. Ben mag Jazz. A. Lena spielt gern Tennis. A. Jonas surft gern im B. Mia mag Musik. B. Ben mag Kino. B. Lena surft gern im Internet. C. Mia mag Natur. C. Ben mag Fotos. Internet. B. Jonas mag Sport. C. Lena hört gern Musik. C. Jonas ist ein Kinofan. 4 Napisz podane pytania przy właściwych odpowiedziach. Wie heißen deine Geschwister? Was mag dein Bruder? Wie heißt du? Woher kommt deine Familie? Was spielst du gern? Was ist dein Hobby? 1. – Ich bin Lukas. 4. – Ich mag Sport. 2. – Meine Familie kommt 5. – Ich spiele gern aus Deutschland. Volleyball. 3. – Mein Bruder heißt 6. – Mein Bruder mag Michael und meine Schwester heißt Laura. Fußball. 14 vierzehn Strona 16 LEHRBUCH 36 38 6 Wir wohnen in Deutschland 1 Przyporządkuj nazwom członków rodziny odpowiedni wiek. Wpisz właściwą literę. 4 Następnie opowiedz o tej rodzinie. A. sechzig sB. siebenunddreißig sC. fünf s 3 D. vierundfünfzig sE. dreiunddreißig sF. neun 5 1 2 1. der Vater 4. die Oma 2. die Mutter 5. die Schwester 3. der Opa 6. der Bruder 6 2 Wpisz odpowiednio mein/meine, dein/deine. Familie von: luk13 Hi, ich heiße Lukas und bin 13. Ich komme aus Polen. Großeltern wohnen in Polen. Opa ist 60 und Oma ist 56. Ich und Nachricht senden Eltern wohnen in Deutschland. Vater ist Sportler und Mutter ist Hausfrau. Eltern sind 36 Jahre alt. Wie heißt du? Woher kommst du und wo wohnt Familie? Wo wohnen Großeltern? Wie alt sind sie? Und wie alt sind Eltern? 3 Zaznacz właściwe pytanie. 1. A. Wohnt ihr in Berlin? 4. A. Wie heißt dein Bruder? B. Wo wohnt ihr? B. Heißt dein Bruder Sven? Nein. Nein. 2. A. Wo wohnt er? 5. A. Ist dein Vater Sportler von Beruf? B. Wohnt er in Berlin? B. Was ist dein Vater von Beruf? In Berlin. Sportler. 3. A. Wie alt seid ihr? 6. A. Spielst du gern Basketball? B. Seid ihr 14? B. Was spielst du gern? Ja. Ja, ich spiele gern Basketball. 4 Uzupełnij dialog. Ja, Doris. Hi, bist du Doris? Ja, Kommst du aus Deutschland? . Wohnst du in Berlin? Nein, Surfst du gern im Internet? in Berlin. Ich wohne in Dresden. Magst du Sport? Nein, im Internet. Ja, . 15 fünfzehn Strona 17 K1 Familien in Deutschland 7 Was ist er von Beruf? 1 Połącz linią sylaby, tak aby powstały nazwy zawodów. -ma- Ma- Pro- -gram- -graf -ti- -rer Fo- Sän- -to- -for- -mie- -ker -ler In- -ger 2 Zakreśl na niebiesko męskie nazwy zawodów, a na czerwono żeńskie i wpisz je pod właściwymi rodzajnikami. Tanztrainer Friseur Architektin Hausfrau Köchin Sportler Busfahrer Polizistin der die 3 Popatrz na zdjęcia i podkreśl właściwą nazwę zawodu. 1 2 3 4 5 1. der Kellner / der Koch 4. die Ärztin / die Friseurin 2. die Lehrerin / die Journalistin 5. der Sportler / der Tierarzt 3. die Sportlerin / das Model 4 Wpisz brakujące litery. Liczba kresek odpowiada liczbie liter. 1. Sebastian Vettel ist R__ __ __fahrer von Beruf. 4. Sarah Connor ist S__ __ __erin von Beruf. 2. Heidi Klum ist M__ __ __l von Beruf. 5. Roger Federer ist T__ __ __ __ __spieler von Beruf. 3. Philipp Lahm ist F__ __ballspieler von Beruf. 16 sechzehn Strona 18 LEHRBUCH 40 41 D A CH L 8 Eine deutsche Autofamilie 1 Rozwiąż rebus i podaj powstałe hasło. LAND = E HS FO GRAF MELADE = KEN Lösung: 2 Utwórz z sylab pięć nazw niemieckich marek samochodów i je zapisz. PEL SCHE MER AU CE DES WA DI GEN POR O VOLKS 1. 2. 3. 4. 5. 3 Znajdź w diagramie formy czasownika mögen, zaznacz je i wpisz przy właściwych osobach. M A M E N ich wir Ö M A G S du ihr M Ö G E N er / sie / es sie / Sie O G S N S G T T S T 4 Przekreśl niewłaściwą formę czasownika mögen. Meine Familie und ich mag / mögen Sport. Ich mag / mögt Fußball und meine Schwester mögt / mag Handball. Meine Eltern mag / mögen Tennis. Wir mögen / mögt auch Formel 1. Mag / Magst du auch Sport? Was magst / mögt ihr – du und deine Familie? 17 siebzehn Strona 19 K1 Familien in Deutschland Wortschatz und Grammatik Rozwiąż dodatkowe zadania docwiczenia.pl Kod: D7VLYB EXTRA! L1 1 W diagramie ukryto 7 form powitań i pożegnań. Znajdź je, zaznacz i wpisz przy właściwym tłumaczeniu. H A L J P G U T E N T A G O D S A Z G U T E N A B E N D H F S C V T S C H Ü S L K H A U F W I E D E R S E H E N L G U T E N M O R G E N F K G U T E N A C H T H A L L O 1. Dzień dobry! (rano) – 5. Dobry wieczór! – 2. Dzień dobry! – 6. Dobranoc! – 3. Cześć! (na powitanie) – 7. Do widzenia! – 4. Cześć! (na pożegnanie) – L1 2 Podkreśl właściwy początek pytania. 1. Wie / Was ist dein Name? – Karin. 2. Woher / Wo kommt sie? – Aus Polen. 3. Wie / Was heißt er? – Kurt. 4. Was / Wie ist dein Hobby? – Musik L5 3 Połącz niemieckie nazwy członków rodziny z ich polskimi odpowiednikami. die Frau tata ciocia babcia die Mutter córka der Großvater dziadek der Mann der Sohn żona mama der Vater die Oma die Tochter die Tante mąż syn L7 4 W wężu wyrazowym ukryto 7 nazw zawodów. Znajdź je, zaznacz i wpisz odpowiednio. Następnie uzupełnij brakujące nazwy zawodów. SLEHRERINZSPORTLERHFRISEURVÄRZTINLJOURNALISTRKÖCHINPPOLIZISTS 1. der Lehrer – die Lehrerin 2. der – die 5. der – die 3. der – die 6. der – die 4. der – die 7. der – die 18 achtzehn Strona 20 L3 5 Wpisz brakujące części liczebników. ein s fünfzig s zehn s dreißig s sieben s acht s zwanzig s sechzig 1. 56 – sechsund 5. 25 – fünfund 2. 13 – drei 6. 18 – zehn 3. 91 – undneunzig 7. 47 – undvierzig 4. 62 – zweiund 8. 38 – achtund L2 6 Wpisz właściwe końcówki czasowników. 1. Ich heiß Peter. Wie heiß du? Ich heiße Sven. 2. Er komm aus Polen und ich komm aus Deutschland. Wie heißt du? 3. Anke komm aus Deutschland. Und woher komm du? 4. Wo wohn du? – Ich wohn in Frankfurt. 5. Wo wohn Linda? – Sie wohn in Wien. L5 7 Znajdź w tabeli właściwy zaimek osobowy i go zaznacz. Do niektórych zdań może pasować więcej niż jeden zaimek. ich du er / sie / es wir ihr sie (lm.) Sie 1. 1. spiele Tennis. 2. 2. essen gern Pizza. 3. 3. Wo wohnt ? 4. 4. Woher kommen , Frau Schulz? 5. 5. Hörst gern Musik? 6. 6. Trinkt gern Kakao? L5 8 Przekreśl niewłaściwą formę czasownika sein. 1. Woher seid / sind ihr? – Wir sind / seid 3. Wo bin / bist du? – Ich bin / ist in Berlin. aus Österreich. 4. Wer ist / bist das? – Das ist / sind meine Kinder. 2. Wie alt ist / bist dein Cousin? – Er ist / bin 13. L6 9 Zaznacz właściwą odpowiedź. 1. Heißt dein Vater Peter? 3. Spielt ihr gern Basketball? A. Ja, dein Vater heißt Peter. A. Ja, wir spielen gern Tennis. B. Ja, mein Vater heißt Peter. B. Nein, wir spielen gern Tennis. 2. Kommt er aus Deutschland? 4. Wohnt ihr in Wien? A. Nein, aus Österreich. A. Ja, ihr wohnt in Wien. B. Er kommt aus Österreich. B. Ja, wir wohnen in Wien. L8 10 Wpisz czasownik mögen we właściwej formie. 1. ihr Sport? 3. Wer Kino? – Ja, wir Sport. – Paul Kino. 2. Was du? 4. Klaus und Thomas – Ich Schokolade. Formel-1-Autos. 19 neunzehn