Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Muzułmanie są nierzadko postrzegani przez Zachód jako obca, całkowicie odrębna społeczność. Tymczasem pod wpływem globalnych trendów przyswajają i przetwarzają zachodnie wzorce kulturowe, zachowując jednak swoją specyfikę i nie wyrzekając się ani własnej religii, ani obyczajów. W ostatnim dziesięcioleciu obserwujemy dynamiczny rozwój muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej, spowodowany migracją i obecnością na Zachodzie coraz większej liczby muzułmanów. Cechą charakterystyczną tej kultury jest z jednej strony malejący wpływ tradycji muzułmańskiej, z drugiej jednak sprzeciw względem negatywnego wizerunku islamu w opinii publicznej społeczeństw zachodnich.Książka przedstawia rozwój i funkcjonowanie muzułmańskiej kultury konsumpcyjnej na Zachodzie z odniesieniami do państw muzułmańskich. Zawiera omówienie produktów kultury masowej, które czerpiąc z konsumpcyjnych wzorów Zachodu zachowują jednak muzułmański charakter. Omówiono pomiędzy innymi: modę (w tym hidżaby i T-shirty), lalki typu Barbie, napoje orzeźwiające, żywność halal, muzykę (hip-hop, heavy metal i punk rock), programy i gry komputerowe, beletrystykę, lecz również bankowość. Dzięki tym produktom muzułmanie, zwłaszcza młodzi, uczestniczą w globalnej kulturze na swoich zasadach i otwarcie wyrażają kluczowe dla nich wartości religijne, społeczne i polityczne.
| Szczegóły | |
|---|---|
| Tytuł | Muzułmańska kultura konsumpcyjna |
| Autor: | Górak-Sosnowska Katarzyna |
| Rozszerzenie: | brak |
| Język wydania: | polski |
| Ilość stron: | |
| Wydawnictwo: | Wydawnictwo Akademickie Dialog |
| Rok wydania: | 2014 |
| Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
|---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.