Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Rozwój świeżych technologii, skracanie cyklu życia wyrobów, rosnące zróżnicowanie potrzeb klientów powodują, że problematyka komercjalizacji świeżych technologii w ostatnich kilkunastu latach nieustanna się bardzo słynna i nabiera coraz to większego znaczenia. Nowe technologie dla wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza tych działających w sektorach podlegających szybkim zmianom technologicznym, stanowią podstawę do budowania przewagi konkurencyjnej, wzrostu i zyskowności. Komercjalizację najprościej można określić jako doprowadzenie do sprzedaży. W przypadku nowej technologii albo oryginalnych efektów badań naukowych w procesie tym menadżerowie muszą zmierzyć się z paroma kluczowymi decyzjami, które nierzadko decydują o sukcesie przedsięwzięcia. Ważne decyzje dotyczą: przystąpienia do komercjalizacji (komercjalizować czy nie), wyboru sposobu ochrony własności intelektualnej, sposobu finansowania poszczególnych etapów tego procesu, czy wreszcie sposobu wprowadzania nowej technologii na rynek. Skuteczne i przemyślane wybory składające się na kształt procesu komercjalizacji doprowadzą nie tylko do sprzedaży nowej technologii, lecz też przyniosą wartość dodaną zarówno inicjatorom tego procesu, jak i innym uczestnikom łańcucha kreowania wartości (klientom, dla których były tworzone, partnerom biznesowym).
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsiębiorstwach. Uwarunkowania wyboru. Kluczowe obszary decyzyjne |
Autor: | Gwarda-Gruszczyńska Edyta |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wydania: | 2013 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.