Minecraft. Podręcznik kreatywnego budowania okładka

Średnia Ocena:


Minecraft. Podręcznik kreatywnego budowania

Wielki i różnorodny świat Minecrafta może niekiedy onieśmielać ogromem możliwości… w tym perspektywą wcielenia w życie śmiałych planów budowy! "Podręcznik kreatywnego budowania" dostarcza więc całej wiedzy niezbędnej do wznoszenia budowli o jakich nigdy wcześniej czytelnikowi się nie śniło! Porady i porady specjalistów z Mojanga będą pomocne dla każdego, kto gra w Minecrafta.

Szczegóły
Tytuł Minecraft. Podręcznik kreatywnego budowania
Autor: Jelley Craig
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Egmont Polska Sp. z o.o.
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Minecraft. Podręcznik kreatywnego budowania w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Minecraft. Podręcznik kreatywnego budowania PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: minekp.pdf - Rozmiar: 1.95 MB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • Majestic Scarlet

    Niewątpliwie jest to idealna oferta dla wszystkich fanów Minectrafyta. Mój syn duży wielbiciel tej gry musiał mieć tę książkę. Wiedzę, jak każdego dnia jest nią całkowicie pochłonięty. Przez cały czas mi powtarza, że ta książka ebook dużo rzeczy podpowiada, których samodzielnie z gry nie mógł wywnioskować, że daje ona dużo możliwości i przez to sama gra jest jeszcze bardziej ciekawa. Dla mnie jest to ogromna wartość, że mój syn ma pasję i akurat jest to Minecraft, ponieważ uważam, że jest to jedna z lepszych gier dla młodzieży jakie pojawiły się na rynku!

  • Agnieszka Kornowicz

    Synek jest bardzo zadowolony. I my również :) Połączyliśmy przyjemne z użytecznym :) Rozrywka dla syna i jednocześnie nauka czytania. Zalecamy 🙂

  • Anonim

    Dynamiczna wysyłka, atrakcyjna cena artykułu a także cena wysyłki.

  • Anonim

    ładnie wydana, cena bardzo przystępna, zamówiona na gwiazdkowy upominek dla siostrzenca 7lat który się tym interesuje. Niestety nic więcej napisać nie mogę ponieważ nie znam tej bajki/filmu 😊

  • Karolina Michalak

    Obdarowany chłopczyk zachwycony więc polecam!

  • IPHONE_USER

    Jak zwykle, dla fanów. Jeśli masz dzidziuś zajmujące się Minecraftem, nie zastanawiaj się.

  • Anonim

    Lektura bardzo przydatna i rozwijająca dla młodego gracza reszta jak niżej za wyjątkiem oceny :)

  • Anonim

    Lektura bardzo przydatna i rozwijająca dla młodego gracza. Upominek trafiony w 10 :) Sklepik godny polecenia. Błyskawiczna dostawa- szybciej niż się spodziewałam. Zalecam zarówno książkę jak i sklepik

  • Kasandra Grosz

    Mój syn duży wielbiciel Minecrafta pochłania wszystko, co jest z nim związane począwszy od gier, a skończywszy na książkach. Pamiętam jak dostał tę książkę w prezencie i zniknął na pół dnia. Widziałam, że bardzo mu się ona podoba, bo jeszcze bardziej wprowadziła go w ten magiczny świat i pokazała jak można przez niego przejść. Myślę, że wielu wielbicieli będzie zadowolonych. Książka ebook rzeczywiście adresowana jest głównie do najmłodszych czytelników. Myślę, że idealnie sprawdzi się na prezent. Polecam, ponieważ warto. My jesteśmy zadowoleni.

  • darkwell

    Przesyłka dotarła błyskawicznie. Paczka nieźle zapakowana, książki są w stanie idealnym. Kontakt na każdym etapie realizacji zamówienia. Polecam!

  • martra magdziorz

    Bardzo fajna książka. Twarda okładka,kolorowe zdjęcia.Syn był wniebowzięty. W jeden wieczór przeczytał całą

  • Dorota Stasiak

    Interesująca książka ebook dla dzieci, rozwijająca wyobraźnię przestrzenną :), doskonała na prezent, zalecam

  • Justyna Sczesny

    Z tej serii Minecraft mój 9-letni syn ma już kilka różnorakich książek. wielbi je czytać, nawet po kilka razy. podgląda w nich co i jak można budować i przenosi to później do własnej gry komputerowej. co widzi nowe wydanie, zaraz je chce kupować:)

  • Tomasz Kobylanski

    Upominek dla 7 i 9 latka. Trafiony ☺️

  • percia.mag

    Piękna książka ebook dla wielbicieli Minecrafta, uczy małego budowniczego jak zbudować jeszcze więcej. Ładnie ilustrowana, wszystko dokładnie wytłumaczone, łatwo napisana. Polecam!

  • Krzysztof Szczechowiak

    Ładnie wydany przewodnik. Syn jest zadowolony czyta, próbuje, tworzy w grze korzystając z instrukcji. Nawet tata zaczyna coś tam kojarzyć;) Woda + cukier to szkło ? Dla wielbicieli gry bardzo przydatna pozycja - polecam!

  • zigi

    Wiele opisu wstępnego o planowaniu, brak planu podstawy i szerokości budowli jak to w klasycznych planach budowlanych zwykłych domów.

  • inanna

    Ładnie wydane, interesujące i pomocne informacje. Instrukcje zrozumiałe dla dzidziusia (7-8 lat). Ciekawostki wciągające nie tylko we współpracy z komputerem, lecz też jako lektura sama w sobie.

  • Martyna Figiel

    Książkę zalecam szczególnie dla osób które lubią budować interesujące rzeczy w minecraft. Książka ebook zawiera dużo pomysłów na budynki a także na przedmioty codziennego użytku jak np. lodówka, kuchenka i fortepian. Uczy jak kreatywnie budować w minecraft.

 

Minecraft. Podręcznik kreatywnego budowania PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Strona 2 Tytuł oryginału: The Ultimate Player's Guide to Minecraft Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski ISBN: 978-83-246-9865-3 Authorized translation from the English language edition, entitled: THE ULTIMATE PLAYER'S GUIDE TO MINECRAFT, First Edition; ISBN 0789752239; by Stephen O’Brien, published by Pearson Education, Inc, publishing as QUE Publishing. Copyright © by 2014 by Que Publishing All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system, without permission from Pearson Education Inc. Polish language edition published by HELION S.A.. Copyright © 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji. Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Wydawnictwo HELION ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63 e-mail: [email protected] WWW: (księgarnia internetowa, katalog książek) Drogi Czytelniku! Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres /user/opinie/minekp Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję. Printed in Poland. • Kup książkę • Księgarnia internetowa • Poleć książkę • Lubię to! » Nasza społeczność • Oceń książkę Strona 3 3 Spis treĆci O autorze ...........................................................................................................9 Dedykacja ..........................................................................................................9 PodziÚkowania .................................................................................................10 Wprowadzenie .................................................. 11 Co znajdziesz w tej ksiÈĝce .............................................................................13 Jak czytaÊ tÚ ksiÈĝkÚ .......................................................................................14 Receptury ...................................................................................................15 Rozdziaw 1. PoczØtki ........................................................... 17 Rejestracja i pobranie gry ................................................................................17 Rejestracja konta Mojang ..........................................................................18 Zakup Minecrafta .......................................................................................20 Uruchamianie Minecrafta .................................................................................22 RozpoczÚcie nowej gry ....................................................................................23 Wybór stylu generacji Ăwiata ......................................................................25 Tryby gry jednoosobowej .................................................................................26 Ziarna ...............................................................................................................27 Sterowanie .......................................................................................................28 Podsumowanie ................................................................................................29 Rozdziaw 2. Pierwsza noc .................................................... 31 Przetrwaj i prosperuj ........................................................................................31 Znajdě drzewa ..................................................................................................32 Korzystanie z ekwipunku ..................................................................................35 Stóï rzemieĂlniczy .............................................................................................37 Konstruowanie narzÚdzi .............................................................................38 Budowa schronienia ...................................................................................41 Piec .............................................................................................................46 ¥wiatïo ........................................................................................................47 ’óĝko ..........................................................................................................48 Podsumowanie ................................................................................................50 Kup książkę Poleć książkę Strona 4 4 Minecraft. Kompendium gracza Rozdziaw 3. Zbieranie surowców ........................................... 53 HUD .................................................................................................................53 Ulepszanie narzÚdzi .........................................................................................57 Skrzynie: bezpieczne przechowywanie rzeczy ................................................59 Unikanie potworów ...........................................................................................61 Gïód .................................................................................................................63 Zadania na dziĂ: jedzenie, surowce i rozpoznanie ..........................................64 Jedzenie w biegu .......................................................................................66 Znajdowanie placu budowy .......................................................................68 Przewodnik po ekwipunku w trybie kreatywnym ..............................................71 Podsumowanie ................................................................................................73 Rozdziaw 4. Wydobycie ........................................................ 75 Kop gïÚboko .....................................................................................................75 Warstwy zïóĝ ....................................................................................................76 Jeziora lawy i inne zagroĝenia .........................................................................77 ZejĂcie na poziom 11. ......................................................................................80 Szyb drabinowy 2×1 ..................................................................................80 Proste schody ............................................................................................81 Spiralne schody .........................................................................................82 Wydajne ukïady kopalni ...................................................................................83 Bezpieczeñstwo i higiena wydobycia ..............................................................86 Podsumowanie ................................................................................................87 Rozdziaw 5. Walka .............................................................. 89 Bestiariusz ........................................................................................................89 Zombie .......................................................................................................90 PajÈki ..........................................................................................................91 Szkielety .....................................................................................................93 PajÈki jaskiniowe ........................................................................................94 PajÚczy jeěděcy ..........................................................................................95 Creepery .....................................................................................................95 Szlamy ........................................................................................................96 Endermani ..................................................................................................96 Zombie pigmani .........................................................................................98 Moby obronne ..................................................................................................98 ¥nieĝne golemy ..........................................................................................98 ¿elazne golemy ..........................................................................................99 Kup książkę Poleć książkę Strona 5 Spis treĆci 5 Broñ i pancerz ................................................................................................100 Fechtunek .................................................................................................101 ’ucznictwo ...............................................................................................102 Pancerz ....................................................................................................104 Ubierz siÚ kolorowo ..................................................................................107 Podsumowanie ..............................................................................................107 Rozdziaw 6. Rolnictwo ....................................................... 109 Wybór rodzaju uprawy ...................................................................................109 Zaïoĝenie farmy ........................................................................................113 Zautomatyzowane farmy ..........................................................................119 ¿niwiarka tïokowa .....................................................................................122 ¿niwiarka z lepkich tïoków ........................................................................125 ¿niwiarka wodna ......................................................................................126 Zbieranie innego rodzaju plonów .............................................................129 Podsumowanie ..............................................................................................129 Rozdziaw 7. Oswajanie i hodowla ......................................... 131 Hodowla przyjaznych mobów ........................................................................131 Smycze .....................................................................................................134 Rozmnaĝanie ............................................................................................136 Konie, osïy i inne stworzenia ..........................................................................136 Zbroja koñska ..........................................................................................139 Objuczanie ...............................................................................................139 Dosiadanie Ăwini ......................................................................................140 Ryboïówstwo ..................................................................................................140 Podsumowanie ..............................................................................................142 Rozdziaw 8. Zaawansowana architektura i dekoracja wnãtrz ... 143 Poĝegnanie z pieczarÈ ...................................................................................143 Dekoracja wnÚtrz ...........................................................................................146 Budowanie pod wodÈ ....................................................................................153 Obrona dziaïki ................................................................................................159 Kopanie rowów to nie ujma ......................................................................159 Dóï na potwory .........................................................................................161 Wzmacniane Ăciany .................................................................................162 Podsumowanie ..............................................................................................163 Kup książkę Poleć książkę Strona 6 6 Minecraft. Kompendium gracza Rozdziaw 9. Czerwony kamieö, tory i inne atrakcje ................ 165 Czerwony proszek — podstawy ....................................................................166 ½ródïa zasilania ........................................................................................167 Przewody ..................................................................................................171 Zasilane bloki ...........................................................................................172 Modyfikatory .............................................................................................174 UrzÈdzenia wyjĂciowe ..............................................................................178 Automatyczne drzwi .......................................................................................180 Ruch prÈdu w pionie ................................................................................186 Obwody zaawansowane ................................................................................187 Bramki NOT, czyli inwertery .....................................................................187 Bramki OR, czyli wszystko przejdzie ........................................................188 Bramki AND, czyli dwie prawdziwe wartoĂci ............................................189 PÚtle przekaěnikowe .................................................................................191 Transport kolejowy .........................................................................................191 Modele wagoników ..................................................................................192 Tory ..........................................................................................................195 Wykïadanie torów i budowanie stacji .......................................................197 Skrzyĝowania ...........................................................................................198 Stacje poĂrednie ......................................................................................198 Leje .................................................................................................................200 Podsumowanie ..............................................................................................201 Rozdziaw 10. Zaklãcia, kowadwa i mikstury ............................. 203 Zaklinanie .......................................................................................................203 Tworzenie i wydobywanie obsydianu .......................................................205 KsiÈĝki ......................................................................................................208 Rzucanie zaklÚÊ .......................................................................................208 Ulepszanie zaklÚÊ przy pomocy biblioteczek ..........................................210 Zdobywanie doĂwiadczenia i zarzÈdzanie nim ........................................211 Ulepszanie broni ......................................................................................212 Ulepszanie zbroi .......................................................................................212 Ulepszanie narzÚdzi .................................................................................215 Kowadïo .........................................................................................................216 Mikstury ..........................................................................................................218 Alchemia ...................................................................................................219 Wzmacnianie mikstur ...............................................................................223 Podsumowanie ..............................................................................................224 Kup książkę Poleć książkę Strona 7 Spis treĆci 7 Rozdziaw 11. Osady i inne miejsca ......................................... 225 Sielskie ĝycie ..................................................................................................225 Nabywcza moc szmaragdu ...........................................................................228 Ukryte ĂwiÈtynie i inne budowle .....................................................................230 ¥wiÈtynie pustynne ..................................................................................230 Pustynie dĝunglowe .................................................................................232 Chatka wieděmy .......................................................................................232 Lochy ........................................................................................................233 Opuszczone kopalnie ..............................................................................234 Twierdze ...................................................................................................234 Twierdze Netheru .....................................................................................235 Mapy ..............................................................................................................235 Zegar ..............................................................................................................238 Podsumowanie ..............................................................................................239 Rozdziaw 12. Nether i Kres .................................................. 241 Równolegïe wymiary ......................................................................................241 Droga do Netheru ..........................................................................................243 Magiczny portal ........................................................................................245 Przetrwanie w fortecy Netheru .......................................................................248 Mieszkañcy Netheru .......................................................................................250 Finaï ................................................................................................................252 Poszukiwanie twierdzy .............................................................................253 Walka ze Smokiem Kresu ........................................................................256 Podsumowanie ..............................................................................................260 Rozdziaw 13. Modyfikacje i gra wieloosobowa ........................ 261 Personalizacja ................................................................................................261 Zmiana skóry ............................................................................................262 Edytory skórek ..........................................................................................263 Paczki zasobów .............................................................................................266 Modyfikacje ..............................................................................................268 Instalacja modów w Forge .......................................................................269 Too Many Items ........................................................................................271 Multiplayer ......................................................................................................271 Gra przez LAN ..........................................................................................272 DoïÈczanie do serwera multiplayerowego ...............................................274 Prowadzenie serwera multiplayerowego .................................................276 Podsumowanie ..............................................................................................279 Kup książkę Poleć książkę Strona 8 8 Minecraft. Kompendium gracza Dodatek A Receptury ....................................................... 281 Podstawowe receptury ...................................................................................282 Uĝyteczne przedmioty ....................................................................................284 Broñ i pancerz ................................................................................................287 ¿ywnoĂÊ i pokrewne skïadniki .......................................................................288 Mechanizmy i czerwony kamieñ ....................................................................292 Transport ........................................................................................................295 Budownictwo ..................................................................................................297 Elementy dekoracyjne i inne ..........................................................................301 Zaklinanie i alchemia ......................................................................................305 Barwniki ..........................................................................................................306 Fajerwerki .......................................................................................................308 Skorowidz ........................................................................ 311 Kup książkę Poleć książkę Strona 9 10 Zaklãcia, kowadwa i mikstury „ Poznaj system zaklÚÊ w Minecrafcie. „ Bezpiecznie zachowuj swoje zdobywane w pocie czoïa poziomy doĂwiadczenia. „ DopieĂÊ swojÈ broñ, wzmocnij pancerz i ulepsz narzÚdzia. „ Naprawiaj przedmioty na kowadle. „ Przygotuj mikstury na statywie alchemicznym. Prawdopodobnie zïoĝyïeĂ juĝ sobie diamentowy miecz, Twoja baza jest istnÈ fortecÈ i jesteĂ tak zabezpieczony, aby bez najmniejszych problemów pokonaÊ hordÚ creeperów. Nigdy nie jest tak dobrze, by nie mogïo byÊ lepiej. W tym rozdziale zdobÚdziesz dodatkowe umiejÚtnoĂci zwiÈzane z obsïugÈ specjalnego stoïu rzemieĂlniczego, duĝego bloku ĝelaza i paru maïych buteleczek. Zaklinanie Punkty doĂwiadczenia zbierasz w toku gry; ich liczba przedstawiana jest w formie zielonych odcinków paska doĂwiadczenia. (Wszystkie te kolorowe kulki, które przelatujÈ w TwojÈ stronÚ, gdy ubijasz potwory czy w pocie czoïa przetapiasz stosy ĝelaza, sÈ wïaĂnie punktami doĂwiadczenia). Kiedy pasek siÚ wypeïnia, gracz zyskuje poziom doĂwiadczenia — który na swój sposób dziaïa jako waluta — a pasek zostaje wyzerowany. Poziomy doĂwiadczenia moĝesz rozwaĝnie spoĝytkowywaÊ, zaklinajÈc swoje przedmioty — wzmacniajÈc broñ, pancerz i narzÚdzia. ZaklÚcia zwiÚkszajÈ bazowe moĝliwoĂci przedmiotów. Moĝna nimi sprawiÊ, by kilof spraw- niej wydobywaï rudÚ, miecz zadawaï wiÚksze obraĝenia lub staï siÚ niezniszczalny, Twoja zbroja byïa praktycznie (choÊ nie caïkowicie) nie do przebicia, oraz wprowadziÊ wiele innych usprawnieñ, które pomogÈ Ci przetrwaÊ w Netherze i Kresie. ZaklÚcia nadajÈ takĝe nieco bardziej magiczne wïaĂciwoĂci: zaklÚcie oddychania znaczÈco zwiÚksza zdolnoĂÊ do przeĝycia pod wodÈ, zaklÚcie nieskoñczonoĂci sprawia, ĝe ïukowi nigdy nie koñczÈ siÚ strzaïy (choÊ sam moĝe ulec zniszczeniu), a zaklÚte buty pozwolÈ Ci Kup książkę Poleć książkę Strona 10 204 ROZDZIAv 10. Zaklãcia, kowadwa i mikstury przeĝywaÊ upadki z wysokoĂci. ZaklÚcia majÈ takĝe praktyczne zastosowanie: mogÈ spra- wiaÊ, by Twoje narzÚdzia wybijaïy wiÚcej surowców z kaĝdego rozbitego bloku czy nawet ekstrahowaïy bloki w pierwotnej postaci, zamiast rozbijaÊ je na upuszczane skïadniki. Jak siÚ zatem zabraÊ za zaklinanie? Jest to doĂÊ proste i moĝna do tego podejĂÊ na kilka sposobów: „ Skorzystaj ze stoïu do zaklinania, aby nadaÊ przedmiotowi losowe zaklÚcie w zamian za poziomy doĂwiadczenia. „ Zakup za szmaragdy od kapïana w osadzie konkretne zaklÚcie przedmiotu, który masz juĝ w ekwipunku. Dziaïa to równieĝ jako darmowa naprawa, gdyĝ moĝesz zamieniÊ uszko- dzony przedmiot na jego nieuszkodzony, zaklÚty odpowiednik. „ Zestaw zaklÚtÈ ksiÈĝkÚ z przedmiotem na kowadle. Wymaga to zuĝycia poziomów doĂwiadczenia, ale stosunkowo mniej niĝ samo utworzenie zaklÚtej ksiÈĝki. Jest to Ăwietne rozwiÈzanie, jeĂli miaïeĂ szczÚĂcie trafiÊ na zaklÚtÈ ksiÈĝkÚ w skrzyni, na którÈ trafiïeĂ w osadzie, lochu czy innym tego typu miejscu. Bibliotekarze w osadach z kolei oddajÈ je w zamian za inne przedmioty. „ Zestaw przedmiot z zaklÚtym przedmiotem tego typu na kowadle. ’ÈczÈc dwa przed- mioty o róĝnych, lecz kompatybilnych zaklÚciach, uzyskasz ostateczny przedmiot z oby- dwoma zaklÚciami. Kowadeï moĝna teĝ uĝywaÊ do naprawiania i nazywania przedmiotów w podobny sposób co do ich zaklinania. Zacznijmy od metody najprostszej, czyli uĝycia stoïu do zaklÚÊ (rysunek 10.1). Zaraz jeszcze zajmiemy siÚ otaczajÈcymi je biblioteczkami. RYSUNEK 10.1. Stóï do zaklÚÊ, otoczony piÚtnastoma wzmacniajÈcymi jego oddziaïywanie biblioteczkami Kup książkę Poleć książkę Strona 11 Zaklinanie 205 Stoïy do zaklÚÊ, podobnie jak stoïy rzemieĂlnicze, zajmujÈ jeden blok. Utworzenie ich jest jednak nieco trudniejsze, poniewaĝ trzeba do tego mieÊ dwa diamenty, ksiÈĝkÚ i cztery bloki obsydianu. UWAGA SØdzisz, Ěe to za trudne? JeĂli stworzenie stoïu do zaklÚÊ wydaje Ci siÚ wyzwaniem, to od razu muszÚ CiÚ ostrzec, ĝe jest to nic w porównaniu z tworzeniem statywu alchemicznego, który omówiÚ w dalszej czÚĂci rozdziaïu. Potraktuj ten etap jako rozgrzewkÚ w dziedzinie posïugiwania siÚ lawÈ. SpoĂród wszystkich skïadników obsydian jest najtrudniejszy do zdobycia. Czasami moĝna na niego trafiÊ w skrzyniach w osadach, ale z reguïy trzeba go znajdowaÊ w terenie lub samemu go tworzyÊ, ïÈczÈc wodÚ z lawÈ. Tworzenie i wydobywanie obsydianu Obsydian powstaje naturalnie, gdy pïynÈca woda trafia na ěródïo lawy (ale nie na rozlanÈ juĝ lawÚ). Jest to warunek kluczowy, poniewaĝ wszystkie inne mieszanki lawy i wody, czy to pïynÈcych, czy nie, zwyczajnie tworzÈ bruk, a tym niczego nie zaczarujesz. Obsydian jest praktycznie niezniszczalny, co czyni z niego Ăwietny materiaï konstrukcyjny. Wydobywanie go jest jednak ryzykowne, ze wzglÚdu na otoczenie peïne lawy, która moĝe przerobiÊ CiÚ na pieczeñ w trybie ekspresowym. Do budowy stoïów do zaklÚÊ nie potrzeba jednak duĝo obsydianu. Co wiÚcej, pokaĝÚ Ci pewnÈ technikÚ jego pozyskiwania. Wykonaj nastÚpujÈce czynnoĂci: 1. Napeïnij kilka wiader wodÈ. ByÊ moĝe potrzebne Ci bÚdzie tylko jedno, ale na wszelki wypadek weě ich kilka. 2. Znajdě teraz jezioro lawy. ByÊ moĝe masz szczÚĂcie i jest gdzieĂ takie na powierzchni, ale najpewniejszym rozwiÈzaniem jest zejĂcie na najniĝsze poziomy kopalni, gdzie juĝ zapewne na kilka trafiïeĂ. Lawa najczÚĂciej wystÚpuje poniĝej poziomu 11., liczÈc od ciÈ- gïej warstwy skaïy macierzystej na poziomie zerowym. JeĂli jeszcze nie trafiïeĂ na lawÚ, wydrÈĝ w kopalni kilka odgaïÚzieñ. PowinieneĂ szybko odnieĂÊ sukces. 3. JeĂli trafisz na jezioro lawy, które zostaïo juĝ czÚĂciowo zalane wodÈ (rysunek 10.2), moĝesz spróbowaÊ odgrodziÊ ěródïo wody brukiem lub innymi blokami, by wykopaÊ odsïoniÚty w ten sposób obsydian. Rezultat widnieje na rysunku 10.3. W jeziorze lawy umieĂciïem dodatkowÈ warstwÚ bruku, aby zabraÊ siÚ za wydobycie obsydianu bez obawy, ĝe mogÚ w kaĝdej chwili spïonÈÊ. Gdy chodzisz po blokach sÈsiadujÈcych z lawÈ, przytrzymywanie klawisza Shift pozwoli Ci uniknÈÊ przypadkowego wpadniÚcia do niej. Kup książkę Poleć książkę Strona 12 206 ROZDZIAv 10. Zaklãcia, kowadwa i mikstury RYSUNEK 10.2. Naturalnie wystÚpujÈce jezioro lawy zalewane wodÈ. Utworzony juĝ przez wodÚ obsydian moĝna poznaÊ po cienkiej czarnej obwódce na krawÚdzi wody 1. CieknÈca woda, która juĝ zalaïa czÚĂÊ jeziora 2. ½ródïa lawy (a nie przelewajÈca siÚ lawa) RYSUNEK 10.3. Obsydian odkryty po odgrodzeniu wody barierÈ 1. PïynÈca woda po odgrodzeniu od jeziora lawy brukiem 4. Jeĝeli w pobliĝu nie ma wody, wylej wodÚ z wiadra na blok znajdujÈcy siÚ obok lawy, by mogïa na niÈ wycieknÈÊ. Najlepiej w tym celu stanÈÊ na podwyĝszeniu z jednego bloku Kup książkę Poleć książkę Strona 13 Zaklinanie 207 lub wyĝszym. (JeĂli takiego nigdzie nie ma, to postaw wïasny blok). DziÚki temu woda nie zmyje CiÚ w stronÚ lawy czy innego obszaru zagroĝenia. WSKAZÓWKA Czy lawa jest jedynym Ęródwem Ćwiatwa? RozmieĂÊ dookoïa parÚ pochodni, ĝeby po wygaszeniu lawy nie zapanowaïy egipskie ciemnoĂci. 5. Pozwól wodzie popïynÈÊ jak najdalej, by przeksztaïciïa jezioro lawy w obsydianowÈ powierzchniÚ, a nastÚpnie napeïnij wiadro ěródïem wody, by jÈ zebraÊ i odkryÊ obsydian (rysunek 10.4). JeĂli nie moĝesz zebraÊ ěródïa wody do wiadra, umieĂÊ dookoïa inne bloki, aby osuszyÊ otoczenie. RYSUNEK 10.4. Woda wylana z wiadra przeobraziïa caïe jezioro lawy w obsydian 1. Obsydian 6. Zïap za diamentowy kilof i zabierz siÚ za wydobycie. Rozbicie bloku obsydianu potrafi trochÚ potrwaÊ, wiÚc bÈdě cierpliwy. Istnieje teĝ duĝe prawdopodobieñstwo, ĝe pod obsy- dianem znajdziesz wiÚcej lawy. W takiej sytuacji wylej na lawÚ wodÚ, by przeksztaïciÊ wszelkie okoliczne bloki w obsydian, i ponownie zbierz wodÚ do wiadra. Wykop wiÚcej obsydianu niĝ te cztery bloki, których potrzebujesz do zbudowania stoïu do zaklÚÊ. Spróbuj zebraÊ co najmniej 14 bloków, gdyĝ pozostaïych uĝyjesz do stworzenia portalu do Netheru (co omówiÚ w rozdziale 12.), który musisz odwiedziÊ, by móc stworzyÊ omówiony w dalszej czÚĂci tego rozdziaïu statyw alchemiczny. Kup książkę Poleć książkę Strona 14 208 ROZDZIAv 10. Zaklãcia, kowadwa i mikstury KsiØĚki KsiÈĝki majÈ kilka zastosowañ: sÈ potrzebne do stworzenia stoïu do zaklÚÊ, wzmocnienia jego siïy przy uĝyciu biblioteczek, a takĝe do przechowywania zaklÚÊ. (SÈ teĝ ksiÈĝki, które nauczÈ CiÚ graÊ w Minecrafta). Do stworzenia ksiÈĝki potrzeba trzech kartek papieru i jednej skóry. W wersji gry na Xboksa i w Pocket Edition nie trzeba uĝywaÊ skóry — widocznie majÈ miÚkkie okïadki. Zacznij od stworzenia papieru z trzech sztuk trzciny cukrowej. NastÚpnie zestaw papier ze skórÈ, by uzyskaÊ ksiÈĝkÚ. Stwórz ich jak najwiÚcej, gdyĝ potrzebne Ci bÚdzie 45 ksiÈĝek, by stworzyÊ peïny zestaw biblioteczek, którymi otoczysz stóï do zaklÚÊ. (Nie musisz jednak za wszelkÈ cenÚ robiÊ tego od razu; moĝesz powoli rozbudowywaÊ swojÈ kolekcjÚ, zaczy- najÈc od kilku). Rzucanie zaklãÚ Wszystko staje siÚ prostsze, gdy masz juĝ podstawowe skïadniki. Wykonaj nastÚpujÈce czynnoĂci: 1. Stwórz i postaw stóï do zaklinania. PomiÚdzy stoïem a Ăcianami pozostaw dwa bloki odstÚpu, by mieÊ gdzie postawiÊ biblioteczki (rysunek 10.1). Kiedy podejdziesz do stoïu, zobaczysz caïkiem ïadnÈ animacjÚ otwierajÈcej siÚ na nim ksiÈĝki. 2. Kliknij stóï prawym przyciskiem myszy, by otworzyÊ interfejs zaklinania. 3. UmieĂÊ przedmiot, na który chcesz rzuciÊ zaklÚcie (broñ, narzÚdzie, pancerz lub ksiÈĝkÚ), w pustym polu pod ksiÈĝkÈ. Z prawej strony pojawi siÚ lista trzech dostÚpnych zaklÚÊ (rysunek 10.5). Kup książkę Poleć książkę Strona 15 Zaklinanie 209 RYSUNEK 10.5. Zaklinanie diamentowego miecza 4. Podane na liĂcie zaklÚcia sÈ nieczytelne i generowane losowo. Podane na jasnozielono liczby odnoszÈ siÚ do poziomów doĂwiadczenia, które zostanÈ spoĝytkowane na poszcze- gólne zaklÚcia. Rodzaj zaklÚcia, jakie rzucisz, jest zatem w praktyce losowy. ZaklÚcie moĝe kosztowaÊ do 30 poziomów doĂwiadczenia, ale im wiÚkszy wydatek, tym wiÚkszÈ masz szansÚ, ĝe bÚdzie ono silniejsze. Wszelkie zaklÚcia, na które CiÚ nie staÊ, zazna- czone sÈ na szaro. Stóï zaklÚÊ, obok którego nie stojÈ jakiekolwiek biblioteczki, pozwala na rzucanie zaklÚÊ maksymalnie 8-poziomowych. 5. Wybierz zaklÚcie z listy. Na razie trzymaj siÚ sïabszych zaklÚÊ, by zachowaÊ doĂwiad- czenie na dodatkowe ulepszenia. Do naprawienia przedmiotu moĝesz teĝ uĝyÊ kowadïa, ale pamiÚtaj, ĝe naprawy zwiÚkszajÈ póěniejszy koszt zaklinania. 6. PrzeciÈgnij zaklÚty przedmiot z powrotem do ekwipunku. Najedě kursorem na przedmiot, by zobaczyÊ, jakie zaklÚcia zostaïy na niego rzucone. WSKAZÓWKA Zaklãcia a prawdopodobieöstwo Algorytmy uĝywane przez Minecrafta do generowania list zaklÚÊ nie sÈ proste. UwzglÚd- niajÈ one tyle czynników, ĝe opracowanie ustandaryzowanej tabeli prawdopodobieñ- stwa jest niemoĝliwe. Istnieje jednak kilka witryn, które generujÈ wyniki w oparciu o kod programu. Wejdě na stronÚ www.minecraftenchantmentcalculator.com, wybierz materiaï, narzÚdzie i poziom zaklÚcia, a skrypt sam rzuci kostkÈ 10 tysiÚcy razy, podsumuje wyniki i podsunie Ci listÚ dostÚpnych zaklÚÊ wraz z prawdopodobieñstwem ich wystÈpienia. Kup książkę Poleć książkę Strona 16 210 ROZDZIAv 10. Zaklãcia, kowadwa i mikstury OSTRZEęENIE Naprawy na stole rzemieĆlniczym usuwajØ zaklãcia Naprawienie zaklÚtego przedmiotu poprzez poïÈczenie go z innym na stole rzemieĂlni- czym cofa wszystkie zaklÚcia. JeĂli chcesz zachowaÊ lub poïÈczyÊ zaklÚcia, naprawiaj przedmioty na kowadle. Ulepszanie zaklãÚ przy pomocy biblioteczek Biblioteczki pozwalajÈ na rzucanie zaklÚÊ o wyĝszych poziomach. BiblioteczkÚ stworzysz z trzech ksiÈĝek i szeĂciu bloków desek z dowolnego rodzaju drewna. Ulepszenia wynikajÈce z uĝycia biblioteczek dziaïajÈ nastÚpujÈco: „ Kaĝda biblioteczka podnosi poziom zaklÚÊ o 1 – 2 punkty; 15 biblioteczek podnosi zatem poziom do maksimum. „ Biblioteczki muszÈ byÊ oddalone o dwa pola od stoïu z pustym miejscem pomiÚdzy. Jaki- kolwiek blok — pochodnia, pokrywa Ănieĝna — zablokuje doïadowanie od biblioteczki. „ Nawet jeĂli postawisz peïny zestaw biblioteczek, w interfejsie pojawiaÊ siÚ bÚdÈ zaklÚcia o mniejszej mocy. W trzech polach bÚdÈ siÚ znajdowaÊ losowo dobrane zaklÚcia o mocy od najmniejszej do najwiÚkszej. „ Biblioteczki muszÈ znajdowaÊ siÚ na tym samym poziomie co stóï lub poziom wyĝej. Pojedynczy szereg 15 biblioteczek wyglÈda tak jak na rysunku 10.1, ale moĝesz je posta- wiÊ jedna na drugiej (rysunek 10.6) pod ĂcianÈ, by uzyskaÊ taki sam efekt, ale nie odgra- dzaÊ stoïu z boku. WSKAZÓWKA Dobieranie i przechowywanie zaklãÚ w ksiØĚkach KsiÈĝki pozwalajÈ na dokïadniejsze dobieranie zaklÚÊ, które majÈ byÊ nadawane przed- miotom. UmieĂÊ ksiÈĝkÚ na stole i w standardowy sposób rzuÊ na niÈ zaklÚcie. Wynik i tak bÚdzie losowy, ale po wziÚciu ksiÈĝki do ekwipunku przynajmniej bÚdziesz wiedzieÊ, jakie zaklÚcie zawiera. Przy niewielkim wydatku poziomów doĂwiadczenia bÚdziesz teraz mógï rzuciÊ zaklÚcie z wybranej ksiÈĝki na przedmiot, kïadÈc je na kowadle. Pozostaïe ksiÈĝki przechowuj dla bezpieczeñstwa w skrzyni. Kup książkę Poleć książkę Strona 17 Zaklinanie 211 RYSUNEK 10.6. Nieco inny rozkïad biblioteczek, który teĝ zapewnia stoïowi maksymalne naïadowanie. Obiekty stawiane na biblioteczkach nie zmniejszajÈ ich efektywnoĂci „ Stawianie przedmiotów w rodzaju skrzyñ i pochodni na biblioteczkach nie neguje ich dziaïania. W dwupoziomowym ukïadzie biblioteczek moĝesz umieĂciÊ jeszcze jednÈ dodat- kowÈ, dla zachowania symetrii, choÊ nie bÚdzie ona mieÊ wpïywu na dziaïanie stoïu. Zdobywanie doĆwiadczenia i zarzØdzanie nim Punkty doĂwiadczenia zyskuje siÚ, wykonujÈc róĝne czynnoĂci, oraz „wydaje” w ramach zakli- nania i wykonywania napraw na kowadle. Jak najszybciej zebraÊ punkty doĂwiadczenia i zmaksymalizowaÊ ich przypïyw? „ Punkty doĂwiadczenia zyskujesz za zabijanie mobów, gotowanie, ïowienie ryb i rozmna- ĝanie zwierzÈt. Z kolei ugotowane jedzenie staje siÚ bardziej poĝywne. Szybkim sposo- bem na zdobycie punktów doĂwiadczenia jest zatem masowe rozmnoĝenie zwierzÈt hodowlanych, ubicie nadwyĝki, zebranie upuszczonego miÚsa i upieczenie go w piecu. Rozmnaĝanie kurczaków jest proste, gdyĝ wymagane do tego nasiona sÈ dostÚpne wszÚdzie, gdzie roĂnie trawa. Krowy sÈ natomiast duĝo bardziej przydatne, poniewaĝ w wersji na PC (czyli na komputery z Windowsem, OS X lub Linuksem) moĝesz takĝe wykorzystaÊ ich skórÚ do tworzenia ksiÈĝek. WiÚcej punktów doĂwiadczenia zyskasz jednak, zabijajÈc wrogie moby. „ Zawsze staraj siÚ zebraÊ wszystkie kolorowe kule doĂwiadczenia, które lecÈ w TwojÈ stronÚ, gdy wykonasz jakÈĂ generujÈcÈ je czynnoĂÊ. „ Zaklinaj zïotÈ broñ i zïote elementy pancerza. Zïoto korzysta na zaklÚciach najbardziej, a ponadto uzyskanie dla niego wyĝszej klasy zaklÚcia jest bardziej prawdopodobne niĝ w przypadku rzeczy z ĝelaza lub diamentów. Kup książkę Poleć książkę Strona 18 212 ROZDZIAv 10. Zaklãcia, kowadwa i mikstury „ Kapïani w osadzie zaklinajÈ przedmioty w zamian za szmaragdy, nie doĂwiadczenie. „ Zacznij od zaklÚÊ niskiego poziomu, w zakresie od 1 do 10. ZaklÚcia w tym przedziale majÈ podobnÈ moc, wiÚc na poczÈtek korzystaj z tañszych. „ Pierwsze 16 poziomów doĂwiadczenia zdobywa siÚ najïatwiej. Od 17. poziomu zdoby- wanie kolejnych staje siÚ coraz trudniejsze, wiÚc jeĂli chcesz szybko zaczarowaÊ wiele przedmiotów, to trzymaj siÚ poniĝej 17. poziomu, aby cyklicznie zaklinaÊ, co trzeba, wyda- waÊ doĂwiadczenie i je odnawiaÊ. „ JeĂli zginiesz, stracisz wszystkie poziomy doĂwiadczenia. Wprawdzie po odrodzeniu moĝesz odzyskaÊ parÚ punktów, ale starczy ich w najlepszym wypadku na dojĂcie do poziomu 5. JeĂli masz doĂwiadczenie na zbyciu (jakiekolwiek powyĝej poziomu 17.), ale brakuje Ci przedmiotów do zaczarowania, wykorzystaj je do zaklinania ksiÈĝek. Prze- chowuj je w skrzyni, aby przetrwaïy TwojÈ ĂmierÊ i abyĂ mógï je wykorzystaÊ z nowymi przedmiotami, gdy siÚ odrodzisz. WSKAZÓWKA Kod na doĆwiadczenie JeĂli chcesz siÚ pobawiÊ i szybko zyskaÊ doĂwiadczenie, a masz wïÈczone kody, wpisz polecenie /XP <liczba>L, by zdobyÊ dowolny poziom. Przykïadowo kod /XP 30L doda Ci 30 poziomów doĂwiadczenia. Ujemna liczba z kolei je odejmie. Dziaïa to takĝe w trybie przetrwania, jeĂli masz wïÈczone kody. Ulepszanie broni ZaczarowanÈ broniÈ zasiejesz istny postrach wĂród wrogów. Sam siÚ zdziwisz, o ile szybciej pokonasz zombiaka, gdy zïapiesz za ostrzejszy miecz, czy jak daleko odepchniesz creepera, uderzajÈc go mieczem zaczarowanym na odrzut. W tabeli 10.1 widnieje peïna lista zaklÚÊ. Ulepszanie zbroi PostaÊ Iron Mana jest zastrzeĝona, wiÚc nie bÚdÚ siÚ posïugiwaï tym nawiÈzaniem, ale zaklÚ- cia pancerza dajÈ Ci wïaĂnie takÈ odpornoĂÊ. Wszelkie uderzenia bÚdÈ zjeĝdĝaÊ po Twojej zaklÚtej zbroi zupeïnie tak, jakby byïa powleczona teflonem. Wszystkie zaklÚcia ochronne ograniczone sÈ limitem wïaĂciwym konkretnym materiaïom. W tabeli 10.2 widnieje ich peïna lista. PamiÚtaj, ĝe górny limit ochronny materiaïów roĂnie w nastÚpujÈcej kolejnoĂci: ĝelazo, diament, kolczuga, skóra, zïoto. Kup książkę Poleć książkę Strona 19 Zaklinanie 213 TABELA 10.1. ZaklÚcia broni Przedmioty Najwyĝszy Przedmioty ZaklÚcie na stole do Opis poziom na kowadle zaklinania OstroĂÊ, V Miecz Siekiera ZwiÚksza zadawane obraĝenia. pogromca OstroĂÊ dziaïa na wszystkie nieumarïych, moby, pogromca nieumarïych zmora na wszelkie nieumarïe moby, stawonogów a zmora stawonogów na pajÈki, pajÈki jaskiniowe i rybiki cukrowe. Do uzyskania poziomu V dla diamentowej broni potrzebne jest kowadïo. PamiÚtaj, ĝe moĝesz nadaÊ tylko jedno z tych zaklÚÊ danemu pojedynczemu przedmiotowi. Odrzut II Miecz Brak Odrzuca atakowanego moba dalej niĝ w przypadku ataku z rozbiegu. Jeszcze wiÚkszÈ efektywnoĂÊ moĝna zatem uzyskaÊ, atakujÈc z rozbiegu zaklÚtÈ na odrzut broniÈ. ZaklÚty ogieñ II Miecz Brak Podpala zaatakowane stworzenie na 3 – 7 sekund, w zaleĝnoĂci od poziomu. Nie dziaïa jednak na moby z Netheru. Grabieĝ III Miecz Brak ZwiÚksza liczbÚ przedmiotów upuszczanych przez zabite moby, a ponadto zwiÚksza prawdopodobieñstwo upuszczania dodatkowych przedmiotów (w rodzaju sztabek ĝelaza i zïota) przez zombiaki i zombie pigmanów. Moc V ’uk Brak ZwiÚksza obraĝenia zadawane przez strzaïy o 50% do 150%, w zaleĝnoĂci od poziomu. Poziom V moĝna uzyskaÊ jedynie na kowadle. Uderzenie II ’uk Brak ZwiÚksza odlegïoĂÊ, na jakÈ odrzucany jest mob po uderzeniu strzaïÈ. Kup książkę Poleć książkę Strona 20 214 ROZDZIAv 10. Zaklãcia, kowadwa i mikstury TABELA 10.1. ZaklÚcia broni — ciÈg dalszy Przedmioty Najwyĝszy Przedmioty ZaklÚcie na stole do Opis poziom na kowadle zaklinania Pïomieñ I ’uk Brak Strzaïa podpala uderzone moby, z wyjÈtkiem tych z Netheru. NieskoñczonoĂÊ I ’uk Brak Zapewnia nieskoñczony zapas strzaï aĝ do rozbicia ïuku; takich strzaï nie moĝna jednak zbieraÊ w trybie przetrwania w celu ponownego uĝycia. TABELA 10.2. ZaklÚcia zbroi Przedmioty Najwyĝszy Przedmioty ZaklÚcie na stole do Opis poziom na kowadle zaklinania Ochrona, IV Heïm, Brak Ochrona zmniejsza obraĝenia ochrona przed napierĂnik, zadawane poszczególnym ogniem, nogawice, czÚĂciom pancerza, w stopniu ochrona buty zaleĝnym od rodzaju materiaïu. od wybuchów, Pozostaïe zaklÚcia ochronne ochrona przed zmniejszajÈ obraĝenia od ognia, pociskami wybuchów i pocisków. Nie moĝna zaczarowaÊ przedmiotu wiÚcej niĝ jednym zaklÚciem tego typu. Powolne IV Buty Brak Zmniejsza obraĝenia otrzymywane opadanie po upadku z wysokoĂci wyĝszej niĝ trzy bloki. Oddychanie III Heïm Brak Wydïuĝa czas, przez jaki trzymasz oddech pod wodÈ, o 15 sekund na poziom, jednoczeĂnie opóěniajÈc czas otrzymywania obraĝeñ od topienia siÚ o jednÈ sekundÚ na poziom. Dodatkowo zwiÚksza widocznoĂÊ pod wodÈ, osïabiajÈc moc niebieskiej mgieïki. WydajnoĂÊ I Heïm Brak Usuwa spowolnienie towarzyszÈce pod wodÈ wydobywaniu pod wodÈ. Kup książkę Poleć książkę