Metoda projektów w nauczaniu języków obcych okładka

Średnia Ocena:


Metoda projektów w nauczaniu języków obcych

Bardzo ważne jest zwrócenie przez autorkę uwagi na to, że przestrzeń uczenia się powinna być tak ukształtowana, żeby mogła odpowiadać rzeczywistości. Funkcja komunikatywna języka […] jawi się szczególnie wyraźnie, gdy staramy się opanować jakiś nieznany nam język. Wtedy musimy się nauczyć jego używania, tak jak musimy się nauczyć używania innych narzędzi. Trzeba wiedzieć, jak posługiwać się mową jako systemem znaków w określonych sytuacjach poznawczych i życiowych związanych z komunikowaniem się […]. Działanie językowe obejmuje jednak nie tylko czynne używanie języka, czyli produkowanie tekstów fonicznych i graficznych, lecz także rozumienie tych tekstów a także refleksję ponad językiem. Z recenzji prof. zw. dr hab. Krzysztofa Janikowskiego

Szczegóły
Tytuł Metoda projektów w nauczaniu języków obcych
Autor: Niemiec-Knaś Małgorzata
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania: 2011
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Metoda projektów w nauczaniu języków obcych w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Metoda projektów w nauczaniu języków obcych PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • Ania

    Na początku zapoznając się autorstwa Pani Małgorzaty Niemiec - Knaś pt. Metoda projektów w nauczaniu języków obcych zadałam sobie zapytanie następującej treści: Czy ja mogę nauczyć się języków obcych za pomocą sposoby projektów? Kiedy skorzystałabym z tej sposoby nauczania?, Co najbardziej sprawiło mi trudność podczas nauki sposoby projektów ? Podstawą nauki języka są umiejętności posługiwania się nim. Języka komunikacji czy języka obcego uczymy się każdego dnia. Wydawnictwo Impuls zaprezentowało pedagogiczną świeżość jeśli chodzi o nowe metody kształtowania nauki języków obcych. Jako odbiorcy mamy wrażenie, że nie znamy codziennego języka , boimy się komunikacji. Ta książka ebook uświadamia nam, że nie ma konieczności obawiania się o pewne niedogodności językowe. Warto od czasu do czasu spróbować pobawić się za pomocą zabaw mową polskim albo obcym. Im większa będzie zastosowana komunikacja codzienna języków polskiego a także obcego poprzez naukę tj. języka angielskiego, niemieckiego, włoskiego, hiszpańskiego wtedy poczujemy ,że posiadamy chęci do nabierania pewności siebie i poznawania siebie samego od strony poznawczej w drodze do lepszej drogi do edukacji w komunikacji. Autorka przedstawiła IV epizody następującej treści: I: Ogólna charakterystyka nauczania projektem II: Zastosowanie sposoby projektów w praktyce III: Sposoby projektów w nauczaniu języków obcych IV: Typologia zadań projektowych Najistotniejszy jest cel w osiągnięciu sukcesu do stosownego nauczenia się. Z powodu braku dostępu do komunikacji codziennej nie jesteśmy w stanie nauczyć się podstawy języka obcego. W nauczaniu języka obcego konieczne jest doświadczenie , które pomogło nam we wcześniejszych latach zapamiętać najistotniejsze info dostosowane do dowolnej sposoby nauczania, analiza metod nauczania. Praca na zasadzie sposoby projektów pozwoli lepiej poznać ucznia a także pozwoli spojrzeć inaczej na pracę nauczyciela wobec doboru odpowiednich sposobów nauczania od strony metodycznej. Metoda ta pozwala sprawdzić czy jego umiejętności nauczyciela są adekwatne do zastosowania odpowiednich działań: zapoznanie potrzeb ucznia mającym związek z jego posiadaną dotychczasową wiedzą a także sprawdzenie czy posiadana wiedza nie stwarza mu kłopotów wyrównując odpowiedni i dopasowany poziom do jego posiadanej wiedzy. W pierwszym rozdziale autorka przedstawia rys sposoby projektów. Dokładnie i precyzyjnie omawia zarys i nauczanie sposoby projektem a także zapoznaje czytelnika z historią powstania tej metody, jakie kraje ją zapoczątkowały korzenie projektu. Dzięki temu tworzą się walory naukowe edukacji poprzez udoskonalenie słowa „projekt”. Określa się cel, etapy. Teoria, doświadczenie, wiedza stanowią fragmenty sposoby projektów nauczania na każdym z jej poziomów w drodze do uzyskania dobrego efektu pozytywnego wiedzy. Rozwój w tej metodzie miał konstruktywny punkt odniesienia do procesów poznawczych. Poznanie wiedzy indywidualnej uczni ów, zwrócenie uwagi na techniki uczenia, współpraca nauczyciela i ucznia stanowią opis sposoby projektów jako koncepcje i definicje. Metoda projektów- doskonała droga w kształceniu. Projekt jako metoda skierowana jest na działanie formy zajęć lekcyjnych • otwartość i działanie na lekcji • cechy projektu jako sposoby otwartej na działanie Projekt jako działanie wspierające autonomię • autonomia w procesie uczenia się i nauczania • autonomia uczenia się w projekcie II epizod dotyczył zastosowania sposoby projektów w praktyce, a w szczególności czasu trwania i zakresu projektów w szkole. Ważne są założenia lekcji projektowej • Warsztatowy charakter przestrzeni projektowej • Nauczyciel jako moderator • Szybkość pracy w grupie Korzyści i granice sposoby projektów • Interdyscyplinarność, a projekt • Metoda projektów szansą dla nowej szkoły • Granice sposoby projektów III epizod obejmuje : Sposoby projektów w nauczaniu języków obcych. Ważne są tutaj zasady psychologii kognitywnej i konserwatyzm języków obcych tj: założenia aktywizacji drugiego języka, a nauczania projektem, cele i treści działania projektowego na lekcji języka obcego, oferta modelu projektu w nauczaniu języków obcych. IV epizod ma związek z typologią zadań projektowych. Ważna jest tutaj charakterystyka zadań projektowych na lekcji języka obcego, zadania typu projektowego. Uwzględniamy tutaj zadania następującego rodzaju: małe projekty, praca projektowa z tekstem, pisanie z tekstem, kreatywne mówienie, lekcja gramatyki jako projekt, projekty zorientowane na rozwiązywanie problemu, przedstawienia teatralne, projekty skierowane na rozwój kompetencji interkulturowej w tym: projekty, wywiady, autentyczne spotkanie z rodzinnym użytkownikiem języka docelowego , wymiana młodzieży jako projekt. Czytelnik uzyska wiedzę z zakresu zajęć projektowych mam tu na myśli strategie, słownictwo językowe, metody uczenia się, sprawność językową , techniki poznania słów ważnych a także znaczenie słów, komunikacja , tłumaczenie słów. Motywacja to niezły sposób służący p