Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Pogrzeb religii, a przynajmniej chrześcijaństwa, ogłasza się od czasów Oświecenia, lub i jeszcze dawniejszych. Mimo to religia w naszym kręgu cywilizacyjnym odgrywa olbrzymią rolę, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że kultura współczesna sprzyja sekularyzacji, a co najmniej odchodzeniu od religijnych praktyk. „Medialne reprezentacje rzeczywistości” dominują niekiedy w naszych głowach ponad realem, ale nie są w stanie całkowicie wyprzeć odczucia transcendencji i potrzeby religijności. Co więcej, media stają się nierzadko narzędziami propagandy wiary (propaganda fidei) a także źródłem informacji o jej zasadach i praktykach. Mogą też-jak słusznie zauważają autorzy recenzowanej książki-„funkcjonować w roli osobnego podmiotu kształtującego poglądy i postawy w odniesieniu do religii” lub nawet „przejmować funkcje, które wcześniej były domena religii” lansując albo deprecjonując wartości, style życia, normy czy wzory zachowań. [...] Recenzowana książka ebook ujmuje relacje pomiędzy mediami a religią w kategoriach systemowych, przy założeniu, że oba podmioty (obie praktyki) stanowią „względnie autonomiczne subsystemy społecznego życia”. Autorzy jedenastu artykułów pokazują, jak owe subsystemy nawzajem się przenikają i interferują, wzmacniając albo osłabiając własne role i oddziaływania. Sfery sacrum i profanum niekiedy na siebie zachodzą, popadając w konflikt, albo nawzajem się dopełniają w rezultacie złożonych procesów negocjowania. Element recenzji prof. Jerzego Jastrzębskiego
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Media i religia. Nowy kontekst komunikacji |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Adam Marszałek |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.