Media i religia. Nowy kontekst komunikacji okładka

Średnia Ocena:


Media i religia. Nowy kontekst komunikacji

Pogrzeb religii, a przynajmniej chrześcijaństwa, ogłasza się od czasów Oświecenia, lub i jeszcze dawniejszych. Mimo to religia w naszym kręgu cywilizacyjnym odgrywa olbrzymią rolę, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że kultura współczesna sprzyja sekularyzacji, a co najmniej odchodzeniu od religijnych praktyk. „Medialne reprezentacje rzeczywistości” dominują niekiedy w naszych głowach ponad realem, ale nie są w stanie całkowicie wyprzeć odczucia transcendencji i potrzeby religijności. Co więcej, media stają się nierzadko narzędziami propagandy wiary (propaganda fidei) a także źródłem informacji o jej zasadach i praktykach. Mogą też-jak słusznie zauważają autorzy recenzowanej książki-„funkcjonować w roli osobnego podmiotu kształtującego poglądy i postawy w odniesieniu do religii” lub nawet „przejmować funkcje, które wcześniej były domena religii” lansując albo deprecjonując wartości, style życia, normy czy wzory zachowań. [...] Recenzowana książka ebook ujmuje relacje pomiędzy mediami a religią w kategoriach systemowych, przy założeniu, że oba podmioty (obie praktyki) stanowią „względnie autonomiczne subsystemy społecznego życia”. Autorzy jedenastu artykułów pokazują, jak owe subsystemy nawzajem się przenikają i interferują, wzmacniając albo osłabiając własne role i oddziaływania. Sfery sacrum i profanum niekiedy na siebie zachodzą, popadając w konflikt, albo nawzajem się dopełniają w rezultacie złożonych procesów negocjowania. Element recenzji prof. Jerzego Jastrzębskiego

Szczegóły
Tytuł Media i religia. Nowy kontekst komunikacji
Autor: Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Adam Marszałek
Rok wydania: 2016
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Media i religia. Nowy kontekst komunikacji w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Media i religia. Nowy kontekst komunikacji PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.