Lobby etniczne a polityka zagraniczna USA. Wybrane przykłady okładka

Średnia Ocena:


Lobby etniczne a polityka zagraniczna USA. Wybrane przykłady

"Autor, ekspert od lobbingu i funkcjonowania grup nacisku w Stanach Zjednoczonych, podejmuje wyjątkowo kluczowy dyskurs ponad współczesną rolą etnicznych grup interesu w kształtowaniu kierunków amerykańskiej polityki zagranicznej. Książka, z jednej strony pokazuje instytucjonalny i funkcjonalny wymiar działalności wybranych organizacji etnicznych na terenie Stanów Zjednoczonych, z drugiej zaś analizuje potencjał polityczny tych grup i ich rzeczywisty wpływ na decyzje polityczne, wypełniając w ten sposób lukę na polskim rynku wydawniczym. Choć przedmiot badań nie obejmuje wszystkich grup etnicznych funkcjonujących w ramach społeczeństwa amerykańskiego, to konkluzje wynikające z tych badań pozwalają na określenie stopnia efektywności lobbingu organizacji etnicznych a także ich pozycji w amerykańskim systemie polityczno-społecznym".                                                                       dr hab. Paweł Laidler "W 2000 roku George W. Bush zwyciężył wybory prezydenckie, pokonując kontrkandydata reprezentującego Partię Demokratyczną Ala Gore'a. Ważne dla sukcesu okazało się minimalne wygrana w stanie Floryda, gdzie Bush zdobył kilkaset głosów więcej od kontrkandydata. Rok wcześniej u wybrzeży Florydy wyłowiono Eliana Gonzaleza - sześcioletniego kubańskiego chłopca, który jako jeden z nielicznych ocalił się z tonącej łodzi, którą grupa emigrantów starała się przedostać z Kuby do USA. Matka Eliana utonęła. Ojciec pozostający na rządzonej przez Castro Kubie domagał się odesłania mu chłopca, natomiast krewni, pod opieką których chłopczyk pozostawał na Florydzie, wspierani i inspirowani przez mieszkających w tym stanie kubańskich uchodźców, zabiegali o udzielenie Elianowi azylu. Ostatecznie, wiosną 2000 roku chłopca odesłano na Kubę. Czy wybory prezydenckie a także sprawa kubańskiego chłopca mają ze sobą coś wspólnego? Wydaje się, że tak. Oburzona decyzją amerykańskiego rządu wspólnota kubańskich imigrantów a także reprezentujące ich organizacje lobbingowe wystąpiły w kampanii wyborczej zdecydowanie przeciw Gorowi, pośrednio obwinianemu za odesłanie chłopca i sankcjonowanie reżimu Castro. W wyborach 2000 roku kandydat Partii Demokratycznej w wyborach prezydenckich otrzymał w stanie Floryda kilkadziesiąt tysięcy mniej głosów Amerykanów kubańskiego pochodzenia niż w 1996 i 2004 roku! Z wielkim prawdopodobieństwem, gdyby nie rozdział z Elianem Gonzalezem, wynik wyborów prezydenckich 2000 roku byłby zgoła inny. Zorganizowane grupy etniczne, podobnie jak inne grupy interesu, mogą mieć wpływ na politykę. Politycy amerykańscy zdają sobie z tego sprawę, dlatego również rzadko zdarza się, że podejmują oni decyzje stojące w jawnej sprzeczności z preferencjami silnych grup. Z tego wynika właśnie siła lobbingowa organizacji etnicznych".                                                                                                 Konrad Oświecimski

Szczegóły
Tytuł Lobby etniczne a polityka zagraniczna USA. Wybrane przykłady
Autor: Oświecimski Konrad
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo WAM
Rok wydania: 2014
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Lobby etniczne a polityka zagraniczna USA. Wybrane przykłady w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Lobby etniczne a polityka zagraniczna USA. Wybrane przykłady PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.