Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Janusz Korczak tradycyjnie kojarzony jest z Holokaustem i gehenną warszawskiego getta, tymczasem wielkość Korczaka w pierwszej kolejności wyraża się nie tylko w dramatycznej drodze śmierci z Umschlagplatzu do Treblinki lecz też – a może przede wszystkim – w dziele jego życia zawodowego, w którym połączył medycynę z wychowaniem dzieci. Na tym polu dokonał odkryć szczególnych, zdecydowanie przekraczających ramy własnego czasu. Dzisiaj Korczak zaliczany jest w poczet największych pedagogów XX wieku: jego miejsce jest wśród takich autorytetów, jak Jean-Jacques Rousseau, John Locke i Johann Heinrich Pestalozzi. Spuścizna pedagogiczna Korczaka odczytywana jest głównie w perspektywie renesansu problematyki dzidziusia i dzieciństwa: powracają elementarne pytania: kim jest dziecko, na czym polega jego rozwój, co oznacza godność dziecka, prawa dzidziusia i dziecięce obywatelstwo w rodzinie, w środowisku lokalnym, w instytucjach społeczno-edukacyjnych, wreszcie – w społeczeństwie i państwie. Tym kwestiom towarzyszy wciąż refleksja ponad relacjami pomiędzy dzieciakami a dorosłymi, opartymi na miłości, wzajemnym szacunku, a także dialogu, tworzącym pomost pomiędzy starszym a najmłodszym pokoleniem. Ostatecznym wnioskiem i finalną konsekwencją jest odkrywanie a także redefiniowanie uniwersalnych idei i przesłań pedagogicznych, zawartych w dziele Korczaka, adresowanych do różnorakich grup społecznych, środowisk i kultur.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Korczakowskie narracje pedagogiczne |
Autor: | Smolińska-Theiss Barbara |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.