Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Koń by się uśmiał - łatwy i skuteczny sposób na HISTORIĘ dla klas IV. Koń by się uśmiał, czyli historia z przymrużeniem oka, to oferta dla wszystkich tych, którzy poszukują interesującego pomysłu na nauczanie i uczenie się historii. Uczeń staje się detektywem, który poprzez analizę dostępnych materiałów tworzy spójną, kreatywną notatkę graficzną na temat konkretnej postaci. Największą trudność w uczeniu się sprawia dzieciakom selekcja materiału, określenie najistotniejszych treści. Dzięki eBookowi „Koń by się uśmiał, czyli historia z przymrużeniem oka”, nauka staje się zabawą, a sam uczeń rozwija umiejętność efektywnego czytania, przetwarzania, przyswajania i zachowywania potrzebnej wiedzy. Pozycja stanowi alternatywę dla klasycznych podawczych form przekazywania informacji. Odpowiada na potrzeby zarówno uczniów szczególnie uzdolnionych, jak i tych potrzebujących wsparcia. Co zawiera książka? Publikacja składa się z pięciu części. Pierwsza przedstawia postaci historyczne, ujęte w humorystycznej formie. Wygłaszane przez nie treści, czy również towarzyszące im opisy nawiązują do ich dziejów i pozwalają rozpoznać ich tożsamość. Druga część, to szarfy, w których zapisujemy tytuł, temat tworzonej grafonotki, czyli notatki graficznej. Następny moduł zawiera ramki, pudełka, w które należy wpisać najważniejsze info dotyczące opisywanej postaci. Jeśli uznamy, że postać sama chciałaby coś jeszcze dodać na własny temat, możemy wykorzystać do tego dymki dialogowe umieszczone w czwartej części e-booka. Możemy też skrócić czas pracy ponad charakterystyką postaci i wypełnić gotową, zintegrowaną graficznie kartę pracy. A jak pracować z książką? Krok pierwszy: Rozpoznaj postać albo postaci na grafice. Zwróć uwagę na wypowiedzi w dymkach. Zastanów się, dlaczego użyte zostały takie słowa. Krok drugi: Wytnij szarfy. Zapisz w nich imię i nazwisko albo przydomek postaci. Umieść szarfę ponad grafiką. Krok trzeci: Zastanów się, co wiesz o postaciach z grafiki. Najistotniejsze info zapisz w pudełkach. Używaj słów kluczy, punktorów. Gotowe pudełka rozmieść wokół postaci. Krok czwarty: Być może postacie z grafiki chciałyby coś jeszcze od siebie dodać? Możesz zapisać treść w dymkach dialogowych. Jeśli wszystkie fragmenty notatki są już uzupełnione, naklej je na kolorową kartkę. Mogą wystawać poza granice tła. Jeśli chcesz, by materiały posłużyły Ci na dłużej, zalaminuj je po wycięciu. Pisz ścieralnymi mazakami. Z łatwością poprawisz ewentualny błąd. Możemy wydrukować same plakaty i stworzyć galerię postaci historycznych. Zaprezentowana metoda nauki historii opiera się na zasadach myślenia wizualnego. Różni się jednak diametralnie od dostępnych na rynku notatek graficznych, czy kart pracy utrzymanych w duchu skechnotingowym tym, że oddaje uczniowi prawo do decydowania o ważności informacji zapisanych w grafonotce. Dzięki procesowi analizy treści, dzidziuś już na etapie selekcji danych uruchamia mechanizm przetwarzania informacji, który jest potrzebny do skutecznej nauki. Zastosowanie skojarzeń wizualnych wzmacnia efektywność kodowania wiedzy w pamięci. Praca z e-bookiem przygotowuje uczniów do logicznego i krytycznego myślenia. Zwiększa ich samodzielność, zapewnia aktywny udział w przetwarzaniu niezbędnej wiedzy. Pobudza kreatywność, utrzymuje zainteresowanie, skupienie i koncentrację. Korzyści: * rozwinięcie umiejętności selekcjonowania, przetwarzania, przyswajania i zachowywania potrzebnej wiedzy, * rozwój logicznego i krytycznego myślenia, * zwiększenie samodzielności pracy i odpowiedzialności za swój proces uczenia się, * pobudzenie kreatywności – większa łatwość w generowaniu pomysłów * łatwiejsze rozwiązywanie sytuacji problemowych * wyższy poziom utrzymania koncentracji, * bardziej efektywne zapamiętywanie oparte na metodach skojarzeniowych O autorce: Anna Staręga – nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, wieloletni trener efektywnego uczenia się opartego na naturalnych predyspozycjach dziecka, konsultant w obszarze metod efektywnej nauki, grafonoter. Jestem nauczycielem historii. Jak zaczynałam własną zabawę z edukacją, wydawało mi się, że będę uczyć najciekawszego przedmiotu pod słońcem. Dynamicznie okazało się, że uczniowie nie podzielają mojego entuzjazmu. Zaczęłam więc szukać przyczyny. Okazało się, że ich dotychczasowa przygoda z historią oznaczała konieczność wkuwania na pamięć dat, zagadnień. Byłam przerażona... Ja takiej historii również bym nienawidziła. Opracowałam więc projekt, którego celem było nauczyć dzieciaki rozumieć historię. Uczyliśmy się nie tyle samego materiału, co sposobów na zrozumienie poszczególnych treści i wiązanie faktów. Tak powstał projekt 5 KROKÓW DO SKUTECZNEJ NAUKI. Potem zauważyłam, że moim uczniom jest łatwiej rozwijać umiejętności historyczne (analiza, wnioskowanie, łączenie faktów, ulokowanie wydarzenia w czasie) jeśli tłumacząc trudniejsze zagadnienia, wzbogacam je prostymi rysunkami. Okazało się, że działały jak supły pamięci. Zaczęłam więc tworzyć GRAFONOTKI Z HISTORII, czyli notatki oparte o zasady myślenia wizualnego. A potem już poszło samo - powstał metodownik, czyli zestaw metod na skuteczną naukę historii. Zaczełam się zastanawiać, czy moje metody są zarezerwowane wyłącznie dla historii, czy można je wykorzystać szerzej. Na to zapytanie odpowiedzieli mi sami uczniowie, przynosząc np. grafonotki z innych przedmiotów. Pomyślałam, że skoro sposoby są uniwersalne warto byłoby się nimi podzielić. I tak narodziło się moje dzidziuś - Akademia Kreatywności. Projekt w którym uczę, jak się uczyć. Książka ebook „Koń by się uśmiał, czyli historia z przymrużeniem oka”, to następny pomysł na zaciekawienie uczniów przedmiotem, konkretna oferta skutecznej nauki.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Koń by się uśmiał.. czyli historia z przymrużeniem oka |
Autor: | Anna Staręga |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | eBOOKnij to |
Rok wydania: | 2023 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.