Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Czy kiedykolwiek nauczałeś? To zapytanie retoryczne. Oczywiście, że tak. Ludzie mają podstawową potrzebę, by się wzajemnie nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dzidziuś jeść widelcem, następny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie. Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie funkcjonowało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i wyniki były lepsze. Oto nierzadki przykład: ktoś prosi cię o porady dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz „Jasne!”, ponieważ dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę. Istnieje dużo sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różnorakie metody nauczania pasują do różnorakich rodzajów uczenia się. W książce pdf „Jak się uczymy?” przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się świeżych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu: Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny. Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań. Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm. Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry. Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków. Przykłady niezłych i złych zastosowań. Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania. Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami. Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także idealny podręcznik.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Jak się uczymy? 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów |
Autor: | Schwartz Daniel L., Tsang Jessica M., Blair Kristen P. |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania: | 2017 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.