International Business and Politics: Israel okładka

Średnia Ocena:


International Business and Politics: Israel

XXI wiek przemienił świadomość zarówno zwykłych ludzi jak i menedżerów biznesu i polityków na całym świecie. Postępująca globalizacja, rozwój Internetu i sieci komórkowych doprowadziły do zatarcia pojęć „daleki” i „bliski”. Obecnie to co kiedyś wydawało się „dalekie” jest na „wyciągnięcie” dłoni – możemy na takim samym poziomie współpracować z partnerami naukowymi i biznesowymi, zarówno ze własnego miasta, województwa, jak i z całego państwie a także kontynentu, czy również nawet świata. Człowiek przestał być ograniczony w rozwoju, obecnie tylko od niego zależy, czy coraz to bardziej postępującą globalizację wykorzysta z korzyścią dla siebie i kraju, czy również „zamknie się szczelnie w skorupie” i będzie się przyglądał temu procesowi obojętnie z zewnątrz.Utrzymywanie najbliższych kontaktów z przedstawicielami innych państw, nierzadko również innych kultur może być użyteczne dla obu stron relacji, konieczne jest jednak poznanie warunków, w których taka osoba albo organizacja działa m.in. kultury kraju, systemu: społecznego, politycznego, prawnego i  zasad funkcjonowania krajowej gospodarki. Dzięki posiadaniu wiedzy z tego zakresu, możliwa stanie się efektywna współpraca, zarówno biznesowa, naukowa jak i między jednostkami.W celu ułatwienia nawiązywania interakcji z partnerami z innych państw oddajemy w ręce Czytelników pierwszy tom serii monograficznej: International Business and Politics. Celem każdego tomu będzie przybliżenie Czytelnikom społeczno – kulturowych, politycznych, ekonomicznych i prawnych uwarunkowań funkcjonowania wybranych państw. Ukazane zostaną interakcje między strategicznymi decyzjami podejmowanymi przez rządzących, zdarzeniami politycznymi na arenie krajowej jak i międzynarodowej a rozwojem gospodarki. Dzięki takiemu spojrzeniu na kłopoty polityki i biznesu Czytelnik będzie mógł zrozumieć znaczenie myślenia interdyscyplinarnego i globalnego w tworzeniu dobrobytu narodów a także wykorzystać wiedzę w tworzeniu efektywnej współpracy międzynarodowej.Praktycy biznesu dzięki lekturze monografii będą mogli zadać sobie zapytania ułatwiające rozwój: „Jakie czynniki pozaekonomiczne doprowadziły do osiągnięcia takich wskaźników ekonomicznych przez wybrane kraje i zagraniczne przedsiębiorstwa”; „Czy czynniki pozaekonomiczne wpłyną na wskaźniki ekonomiczne działań naszych jak i partnerów biznesowych krótkotrwale, czy również długotrwale”; „Jak mocno państwo oddziaływuje na gospodarkę w wybranych państwach” „Jak wielkie ryzyko w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa poza granicami państwie niosą ze sobą potencjalne kryzysy wewnętrzne”; „Czy w przypadku wystąpienia kryzysu na terenie państwa, do którego wchodzimy z naszą ofertą możemy liczyć na pomoc państwa”; „Jak do tej pory takie państwo radziło sobie z przezwyciężaniem kryzysów, czy było zupełnie niezaradne i niewydolne i pozwalało na jego eskalację, czy również potrafiło zatrzymać jego rozwój i stworzyć pewnego rodzaju bufor bezpieczeństwa dla biznesu – zarówno lokalnego jak i zagranicznego”; „W jaki sposób prowadzić negocjacje biznesowe w innych państwach”; „W jaki sposób pozyskiwać zasoby siły robaczej w innym państwie”; „Czy współpracując z przedsiębiorstwami z wybranego państwa będziemy mogli nie tylko pozyskać innowacyjne produkty, lecz także innowacyjną technologię i patenty”; „Co pozwoliło osiągnąć sukces zagranicznym firmom – jakie działania organizacyjne zastosowane przez nie można byłoby wdrożyć także w naszych przedsiębiorstwach”. Wymienione zapytania to tylko ułamek tych, które przedstawiciele polskiego biznesu powinni zadawać wchodząc na rynki zagraniczne. Docenienie czynników pozaekonomicznych: społeczno – kulturowych, politycznych i prawnych a także ich wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa stanie się podstawą przetrwania organizacji w XXI wieku.Z kolei wchodzenie na dużo różnorakich rynków zagranicznych umożliwi rozwój takiej organizacji w perspektywie długofalowej – dużo polskich przedsiębiorstw przez lata wchodziło tylko i wyłącznie na słynne (w swoim mniemaniu) rynki państw byłego bloku wschodniego nie biorąc pod uwagę relacji między nimi, mogących powstać na ich terytorium sytuacji kryzysowych (np. Ukraina, Gruzja) a także ich relacji z mocarstwem regionalnym (Rosja) i jego stosunkiem do polskich przedsiębiorstw. Obecnie takie przedsiębiorstwa funkcjonują na granicy opłacalności – polski rynek jest zbyt mały, żeby w całości wchłonąć ich produkty a wschodni rynek przynosi tylko straty. Dzięki poznaniu wspomnianych już interdyscyplinarnych, wielowymiarowych uwarunkowań wchodzenia na rynki nowych, nierzadko odległych państw łatwiejsze stanie się osiągnięcie sukcesu przez polskie firmy w handlu międzynarodowym.W tomie pierwszym zostanie ukazana specyfika izraelskiej gospodarki i polityki. Od pierwszego dnia istnienia (1948) Izrael działa w warunkach permanentnego kryzysu militarnego, wpływającego bezpośrednio na wszystkie strategiczne sfery życia państwie (polityczno – prawne, ekonomicznej i społeczno – kulturowej). Warunki te wymusiły na rządzących opracowanie innowacyjnych strategii dostosowanych do panujących w państwie warunków. Dzięki nim funkcjonowanie w kryzysie stało się możliwe, a sam stan kryzysu uznawany jest za normalny. Najbardziej reprezentatywnym przykładem takich działań jest efektywność funkcjonowania izraelskiej gospodarki, która mimo licznych kryzysów należy do jednych z najbardziej stabilnych a także najszybciej rozwijających się w ostatnim dziesięcioleciu.Najważniejszym celem tomu jest ukazanie roli kryzysu arabsko – żydowskiego w kształtowaniu współpracy międzynarodowej izraelskich przedsiębiorstw a także wykorzystaniu przez nie współpracy z izraelską diasporą w Stanach Zjednoczonych w celu budowania innowacyjnej gospodarki opartej na wiedzy, która ma wpływać na budowę potęgi kraju, a co za tym idzie na skuteczne odstraszanie potencjalnych wrogów. Prócz tego ukazana zostanie także rola mocarstw w kreowaniu sytuacji politycznej na terenie Izraela w pierwszej dekadzie XXI wieku i ich wpływ na rozwój kryzysu a także rozwój izraelskiej gospodarki. Z kolei ukazanie roli izraelskich kibucy w gospodarce narodowej umożliwi Czytelnikowi odpowiedzenie na pytania: „czy przedsiębiorstwo rodzinne może składać się z więcej niż z jednej albo z z paru rodzin?”; „jeśli tak, to jaka jest efektywność działania takiego modelu?” i „czy istnieje możliwość jego wykorzystania w praktyce polskiej jak i innych państw Unii Europejskiej?”

Szczegóły
Tytuł International Business and Politics: Israel
Autor: Pieńkowski Gniewomir
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: E-bookowo
Rok wydania: 2014
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki International Business and Politics: Israel w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

International Business and Politics: Israel PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.