Średnia Ocena:
Intencjonalność rozumienie samowiedza. Filozoficzny problem poznania w świetle nauk kognitywnych
Głównym celem niniejszej książki jest filozoficzno-kognitywistyczna analiza trzech zdolności poznawczych, intencjonalności, rozumienia i samowiedzy, które odgrywają kluczową rolę w ludzkim poznaniu. Analiza odbywać się będzie w odwołaniu do wybranych koncepcji, głoszonych na gruncie epistemologii i kognitywistyki. Poznanie będzie tu ujmowane jako wynik połączenia owych zdolności, jakimi są intencjonalne odniesienie podmiotu do świata zewnętrznego i swoich stanów mentalnych, rozumienie siebie i innych podmiotów a także samowiedza, definiowana jako wiedza (prawdziwe, uzasadnione przekonanie) o swoich stanach mentalnych. Na rzecz tej ostatniej będzie się tu argumentować, że przysługuje ona jedynie gatunkowi ludzkiemu, choć jej podstawa, czyli samoświadomość, definiowana z kolei jako zdolność do samoodniesienia, przypisywana jest również innym gatunkom.Fragment Wprowadzenia
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Intencjonalność rozumienie samowiedza. Filozoficzny problem poznania w świetle nauk kognitywnych |
Autor: | Pacholik-Żuromska Anita |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe UMK |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Intencjonalność rozumienie samowiedza. Filozoficzny problem poznania w świetle nauk kognitywnych PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!