Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powstał z myślą o nauczycielach, pedagogach, terapeutach a także innych specjalistach pracujących na co dzień z dzieciakami i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Program zawiera praktyczne info i porady dotyczące: zakresu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania dostosowanych do potrzeb i możliwości każdego ucznia; rodzaju i zakresu zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną; form i metod pracy; form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej; działań wspierających rodziny i najbliższych ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym |
Autor: | Naprawa Renata, Tanajewska Alicja, Mach Cecylia |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Harmonia |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Publikacja Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych a także możliwości psychofizycznych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym albo dużym w szkołach podstawowych i gimnazjach składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy zawiera wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET); drugi pokazuje ramowy program edukacyjno-terapeutyczny, a trzeci – ramowy plan programu, obydwa opracowane w oparciu o podstawę programową dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.W rozdziale czwartym zaprezentowano szczegółowy program edukacyjno-terapeutyczny. Znajdują się w nim: – treści nauczania;– zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych a także możliwości psychofizycznych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym albo znacznym;– oczekiwane osiągnięcia;– kryteria oceniania ucznia z upośledzeniem intelektualnym w stopniu umiarkowanym. W rozdziale piątym znajduje się projekt ewaluacji wewnętrznej w obszarze „Procesy zachodzące w szkole albo placówce”. Umieszczono tam ankietę dla nauczyciela związaną z dostosowaniem wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości dzidziusia a także analizę jakościową i ilościową ankiety dla nauczyciela oddziału przedszkolnego związanej z dostosowaniem wymagań edukacyjnych.W rozdziale szóstym zaproponowano plan działań wspierających (PDW) dla ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym. Zawiera on zakres ćwiczeń terapeutycznych usprawniających: – percepcję wzrokową; – percepcję słuchową;– motorykę dużą i małą; – umiejętność czytania.W aneksie umieszczono arkusz obserwacji osiągnięć a także wzory opinii śródrocznych i końcoworocznych ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, począwszy od oddziału przedszkolnego, a skończywszy na klasie VI.Sądzimy, że publikacja ta znajdzie szeroki krąg odbiorców. Z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy:– nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych uczących dzieci pięcio- albo sześcioletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym;– nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów uczących dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym;– nauczycieli specjalistów: oligofrenopedagogów, terapeutów, logopedów;– pedagogów, psychologów.
Wielokrotnie szukałam ksiażki która w przejrzysty i łatwy sposób pokaze jak poprawnie napisac IPET. Tyle się o tym mówi, a tak naprawdę nikt nie potrafi powiedziec jak to ma wyglądac. Książka ebook bardzo łatwo i przejzyście prezentuje to krok po kroku. Zalecam każdemu młodemu nauczycielowi pracujacemu z dzieckiem niepełnosprawnym umysłowo. Ja jestem bardzo zadowolona , że udało mi się znaleźć taką pozycję. POLECAM!
JESTEM BARDZO ZADOWOLONA Z ZAKUPU TEJ POZYCJI. JESTEM OLIGOFRENOPEDAGOGIEM W SZKOLE MASOWEJ, POZYCJA DOTARŁA DO MNIE PODCZAS PISANIA IPET-U, BARDZO POMOGŁA. PRZEJRZYSTY UKŁAD, ZGODNOŚĆ Z PRZEPISAMI I PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ, NAŚWIETLA, PORZĄDKUJE, PODAJE DOPRACOWANY W SZCZEGÓŁACH WZÓR IPET-U, ZAWIERAJĄCY ZAKRES DOSTOSOWAŃ EDUKACYJNYCH, MATERIAŁY DO DIAGNOZY I PRZEPROWADZENIA EWALUACJI, BOGATY ZAKRES ĆWICZEŃ TERAPEUTYCZNYCH, USPRAWNIAJĄCYCH ZABURZONE FUNKCJE. MYŚLĘ, ŻE Z TEGO POWODU JEST TO POZYCJA NIEZWYKLE PRZYDATNA RÓWNIEŻ DLA RODZICÓW DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH UMYSŁOWO.