Filozofia 1. Podręcznik. Zakres rozszerzony. Liceum okładka

Średnia Ocena:


Filozofia 1. Podręcznik. Zakres rozszerzony. Liceum

Podręcznik inspirowany postacią Alberta Camusa laureata nagrody Nobla z 1957 roku. Czym jest filozofia? Odpowiedź na to zapytanie może niektórym wydawać się oczywista. Każdy z nas w języku codziennym używa tego słowa. Mówimy na przykład: "Mam swoją filozofię", co oznacza specyficzny sposób myślenia albo wyznawanie określonego poglądu. Mianem filozofii w języku potocznym równie nierzadko określa się to, co ciężko zrozumieć. "Filozofować" to rozmyślać, zastanawiać się ponad czymś, mędrkować.

Szczegóły
Tytuł Filozofia 1. Podręcznik. Zakres rozszerzony. Liceum
Autor: Gajewska Magdalena, Sobczak Krzysztof
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Pedagogiczne Operon
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Filozofia 1. Podręcznik. Zakres rozszerzony. Liceum w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Filozofia 1. Podręcznik. Zakres rozszerzony. Liceum PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: ibe-poradnik-matura-jezyk-polski-interpretacja.pdf - Rozmiar: 1.01 MB
Głosy: 0
Pobierz
Nazwa pliku: Modlitwa Ojcze Przedwieczny.pdf - Rozmiar: 94.3 kB
Głosy: 0
Pobierz
Nazwa pliku: Filozofia-w-szkole.pdf - Rozmiar: 25.8 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • Ewa Prazmowska

    bardzo interesująca pozycja dla zainteresowanych ogólnymi inf o filozofii - nie tylko dla uczniów

  • Anonim

    Niezły wybór jak dla osoby początkującej, natomiast zalecam poszerzać zagadnienia poza treści podręcznika, bo jest on napisany bardzo zwięźle, a info nie są wystarczająco pogłębione.

  • Kamil J

    DOBREE POMARAŃCZOWEEEEE GOOOOD OOOORRRANNNNNGEEEEEEEEEEEEE

 

Filozofia 1. Podręcznik. Zakres rozszerzony. Liceum PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Autor: dr hab. Krzysztof Biedrzycki 2 Strona 2 Krzysztof Biedrzycki ...................................................................................................................................................... 4 ............................................... 5 ............................................................................ 5 ....................................................................... 5 na ....................................................................................... 5 .................................................................................................. 6 ........................................................................................................................ 6 1.6. Zrozumienie tekstu ........................................................................................................................... 6 .............................. 7 2.1. Waga interpretacji ............................................................................................................................. 7 2.2. .................................................................................................................. 7 ......................................................................................................................... 7 zestaw pierwszy .............................................. 12 zestaw drugi..................................................... 23 Krzysztof Biedrzycki zestaw trzeci .................................................... 38 3 Strona 3 Wprowadzenie na egzamin maturalny interpretacji tekstu poetyckiego jako formy wypowiedzi uczniowi tekstem literackim, a w szerszej perspektywie z jakimkolwiek nowym przekazem, interpretacyjna i jej uzasadnienie. poetyckiego. # # # ekstu lub zjawiska. Stanowi ona 4 Strona 4 1. Interpretacja jako czyn tak w jak w skali globalnej. Jednym z 1.1. Interpretacja ja tun zcie wszystkie razem 1.2. Interpretacja jako b staramy d do konsekwencji wiedzie uznawanie interpretacji za fakt. Takie sytuacje z wiele 1.3. I ja w budowaniu 5 Strona 5 1.4. Inter wzruszenia. 1.5. a 1.6. Zrozumienie tekstu na jego zrozumieniu, czyli interpretacji. Przy czym nie ma s a jaki 6 Strona 6 2. 2.1. Waga interpretacji zostaje sprowadzona do wiedzy i pozbawiona nadzwyczaj istotnego elementu: bez po z wyzwaniem intelektualnym, jakim jest spotkanie z nowym faktem. u kompetencji lekturowych. Jest i niu z nim. nia ZASADY INTERPRETACJI 1. Spontaniczna reakcja. je 7 Strona 7 uprzedzenia, oczekiwania itd. Weryfik interpretacyjnej. 2. hipotezy interpretacyjnej ma 3. Uprawomocnienie. dowolne konieczne jest ich 4. Kontekst. amy w konwencji realistycznej), r poza kontekstem ale 5. prowadzi do uzasadnienia opinii o dziele), interpretacyjny (gdy pomaga w uzasadnieniu odczytania ktu, alegorii, symboli tekst. Analiza jest koniecznym etapem w toku interpretacji 8 Strona 8 6. Weryfikacja hipotezy interpretacyjnej. cone, potwierdzone, rozszerzone lub skorygowane. 7. Interpretacja interpretacji. interp w w niej Czytanie tekstu jest . 8. Otwarcie na inne interpretacje. na 9. 10. gdy IN 1. Inwencja , 9 Strona 9 z 2. Dyscyplina zie ona rzetelna intelektualnie o tekst za koncepcji wprowadzonych z (np. gdy poszukuj naczenia symboliczne. 1. brakiem interpretacji). 2. 10 Strona 10 1. Na pierwszym etapie (klasy 1- sensu tekstu lub dyscyplina 2. Na drugim etapie (klasy 4- od realizmu itd.). Po stronie inwencji pozo 3. z dyscyplina na jej weryfikowaniu. 4. z znoliterackim), dostrzeganiem w dyscypliny turoznawczej, kulturoznawczej i Obejmuje ona: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 11 Strona 11 zestaw pierwszy Dwie- Gra z motywem biblijnym w literaturze i malarstwie. Schemat Celem cyklu lekcji z rozmaitych perspektyw kulturowych. o Sodomie i Gomorze, prze ami [Rdz 19, 1-37]. pracy lub wyznaczonych przez nauczyciela odszuku , a Zniszczenie Sodomy i Gomory 19.1 Gdy do 4 ze 6 I z 10 i na 12 Strona 12 ako [przyszli] on - Pan i eden z nich: ale 18 Ale Lot rze 19 im mu: Jakie kulturo z postawy Lota? Komentarz: Przedstawiony fragment Biblii i rozmowa o nim stanowi przygotowanie do interpretacji lekturze tekstu. 13 Strona 13 od refleksji: o postaciach przekazuje tekst (Biblia)? do interpretacji: postawy dla kultury europejskiej. Rozmowa najbardziej tajemniczej (Kim jest? Z ?) a tak 32) 3. Kontyn 14 Strona 14 autorzy religijnych interpretacji biblijnych, teologowie, kaznodzieje, naukowcy malarze, Komentarz: est stawianie zadaje. Istotne jest problemem. raz ludowi w imieniu Boga, ostrzegaj zed zerwaniem przymierza (V i i 1 koniec II przez setki lat, po 2100 r. p.n.e. Zapewn , 1 15 Strona 15 i (19, 28). szy i (18,20). uczyn zed obl - i a sens jedynie wtedy, gdy uznamy istnienie powszechnego prawa moralnego, dzisiaj tak nazywamy ma i Lota 2 P. Sodoma i Gomora [w:] 125. Komentarz: 2 S midrasz oznacza interpret 16 Strona 16 pt. krzyku, powrotu. 17 Strona 17 i martwe ptaki. m otwarte. ? Jakie znaczenie ma ten fakt? Do jakiego elementu b ytelne dla odbio nie zna historii o Sodomie i Gomorze ? wykorzystaniu w wierszu biblijnego motywu ony Lota? Komentarz: po przeczytaniu wiersza Szymborskiej 18 Strona 18 zainspirowa Chodzi Nie ma tu jednej obligatoryjnej i eceniu. Uczniowie t kiej opresji / podobno z w Internecie) obrazy inspirowane Kogo, co i w jaki Komentarz: na 19 Strona 19 scen i postaci. 1. Biblia w malarstwie . Przedmowa ks. J. St. Pasierb. Red wersji polskiej E. Piekarski. Warszawa 1994 (wyd. I 1990); 2. Patrick de Rinck, od Giotta do Goyi 7 literackich i m z Uczniowie Babel, Judasza, 8. Na zako rmana i prof. Nagla, jest o z 20 Strona 20 mieli w zar za dla ustaw miasta Sodomy. Agenci wtajemni miasto e po li surowo powiedzieli e j spojrzenia na nie raz jesz z tak i krz - - - Trudno, sama sobie winna - - - - - - - - - 21