Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Reformy systemu oświaty w sektorze szkolnictwa zawodowego powinny podlegać stałej weryfikacji zarówno z punktu widzenia efektywności kształcenia, jak i konkurencyjności placówek oświatowych. Główną tezą pracy jest wykazanie nieefektywności zmian systemowych w sektorze edukacji zawodowej a także przedstawienie implikacji zmian na nieefektywną alokację kwalifikacji zawodowych na rynku pracy i obniżenie poziomu dobrobytu społecznego w regionie. Badania przedstawione w pracy pokazały, że efektywność kształcenia w sektorze edukacji zawodowej uzależniona jest od struktury redystrybucji środków budżetowych a także alokacji zasobów kwalifikowanych w kontekście potrzeb regionalnego rynku pracy. Analiza efektywności zmian w szkolnictwie zawodowym została przeprowadzona w oparciu o nieparametryczną metodę DEA (Data Envelopment Analysis). Empiryczna element pracy potwierdziła znaczny stopień nierówności i niestabilności jednostek decyzyjnych systemu edukacji. Natomiast następstwa przemian reformatorskich wykazały niski stopień adaptacji zasobów kwalifikowanych na rynku pracy a także wysoki poziom dyferencjacji relacji nakładów i wyników w edukacji zawodowej. Ponadto, wyznaczone technologie optymalne dla jednostek decyzyjnych pozwoliły oszacować wielkość subwencji oświatowej i stopień zatrudnialności zasobów kwalifikowanych na regionalnym rynku pracy. Aplikacyjną sferę badań empirycznych autorki uznała prof. UG, dr hab. Teresa Kamińska. Oryginalnym osiągnięciem naukowym publikacji jest opracowanie nowatorskiej koncepcji algorytmu podziału części oświatowej w sektorze szkolnictwa zawodowego (T. Kamińska, 2013). Skuteczność badań ponad sektorem edukacji potwierdziły też opinie i refleksje prof. UG, dr hab. H. Treder i prof. US, dr hab. W. Jareckiego. Rekomendacje środowiska naukowego zauważyły wartościowe wyniki badawcze a także spójnie logiczną koncepcję pracy (H. Treder, 2014). Oceniły dorobek naukowy autorki jako rzetelne i twórcze studium badań ponad efektywnością (W. Jarecki, 2014). Doświadczenia z przeprowadzonych reform w sektorze szkolnictwa zawodowego a także wprowadzane w tym czasie zmiany powinny nastąpić przy zastosowaniu instrumentów i mechanizmów stymulujących.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Efektywność zmian systemowych w sektorze szkolnictwa zawodowego po 1999 roku |
Autor: | Hauer Agnieszka |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | CeDeWu Sp. z o.o. |
Rok wydania: | 2016 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.