Edukacja małego dziecka. Tom 11. Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji okładka

Średnia Ocena:


Edukacja małego dziecka. Tom 11. Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji

"Tom 11 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji", składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję ponad stanem edukacji małego dzidziusia a także możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli. W części pierwszej – "Współczesny nauczyciel względem zmiany w edukacji" – autorzy tekstów podejmują kluczowe kwestie związane z budowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami i sposobami jego pracy pedagogicznej zarówno w przedszkolach, jak i szkołach. Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują w własnych artykułach na metody ich rozpoznania a także uwzględniania w praktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji pomiędzy nauczycielami, rodzicami i dziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia w polskich szkołach wartościowych koncepcji i systemów kształcenia, mniej albo bardziej słynnych w światowych systemach edukacyjnych. Teksty zawarte w części drugiej, zatytułowanej "Rodzic – dzidziuś – nauczyciel" w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (i rodziny) z nauczycielami pracującymi w przedszkolach i szkołach. Ukazano w nich znaczenie dzieciństwa spędzanego w rodzinie, przedszkolu i szkole a także wagę udziału rodziców w edukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane z pójściem dzidziusia do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego a także ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany w komunikacyjnej przestrzeni edukacji, a także problematykę uwarunkowań i implikacji współczesnego wychowania w rodzinie w kontekście zatracenia w cyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci a także zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci w rodzinie. Oddając do rąk czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia albo pogłębienia badań ponad dzieciństwem i edukacją małego dziecka." Beata Oelszlaeger-Kosturek

Szczegóły
Tytuł Edukacja małego dziecka. Tom 11. Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji
Autor: Ogrodzka-Mazur Ewa, Szuścik Urszula, Oelszlaeger Beata
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania: 2017
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Edukacja małego dziecka. Tom 11. Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Edukacja małego dziecka. Tom 11. Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.