Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Zwrot w stronę edukacji kulturalnej jako podstawy autokreacji jest wynikiem wieloletnich pasji naukowo-badawczych autorki. Pierwotnie koncentrowały się one wokół analiz teoretycznych, dotyczących powinowactwa, korelacji sztuk na przestrzeni epok, połączonych z próbą dopracowania koncepcji metodycznej przedmiotu wiedza o kulturze. Pokłosiem tych poszukiwań jest przekonanie, że podstawą autokreacji powinno być w edukacji kulturalnej eksponowanie i zderzanie wzorów, konwencji bycia człowiekiem, w perspektywie dziejowej, umożliwiającej dokonanie wyboru, w kontekście bogatych doświadczeń i pogłębionej refleksji ponad kondycją ludzką w całej jej rozciągłości. Przekonaniu temu towarzyszy też świadomość konieczności podejmowania takich badań, które nie powielają gotowych schematów i modeli, lecz dostarczają pogłębionej refleksji ponad metodami edukacyjnego kształtowania i podnoszenia ludzkiej kondycji. Stąd również zwrot w badaniach w kierunku podejścia jakościowo-ilościowego. Prezentowana w książce pdf weryfikacja autorskiej koncepcji nauczania wiedzy o kulturze w kontekście autokreacji młodzieży licealnej – rozwijania jej kompetencji aksjologicznej i autokreacyjnej, stanowiąca naczelny cel podjętych badań, wymagała przełożenia przyjętych założeń teoretycznych na rozwiązania dydaktyczne, na praktykę edukacyjną. W efekcie proponowana koncepcja stanowi przykład zastosowania w praktyce szkolnej humanistycznego modelu procesu dydaktyczno-wychowawczego.
| Szczegóły | |
|---|---|
| Tytuł | Edukacja kulturalna w liceum stymulatorem autokreacji młodzieży |
| Autor: | Górniok-Naglik Alina |
| Rozszerzenie: | brak |
| Język wydania: | polski |
| Ilość stron: | |
| Wydawnictwo: | Wydawnictwo Adam Marszałek |
| Rok wydania: | 2015 |
| Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
|---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.