Dydaktyczne „tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji okładka

Średnia Ocena:


Dydaktyczne „tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji

Celem redaktora i twórców pracy było:- przedstawienie zagadnień, które są potrzebne do projektowania, realizowania i kontrolowania edukacji dla zrównoważonego rozwoju;- inspirowanie do poszukiwania wiedzy dydaktycznej, od której zależy zrównoważone wspieranie rozwoju ucznia;- doręczenie pomocy dydaktycznej nauczycielom, pedagogom, studentom jako materiału do dyskusji ponad edukacją dla zrównoważonego rozwoju.Praca składa się z dwóch części. W pierwszej dydaktyczny trop oznacza poszukiwanie wiedzy o zrównoważonym rozwoju. Zamieszczono w niej teksty przedstawiające składniki tej wiedzy, wiadomości o zrównoważonym rozwoju, wartości potrzebne do poznania idei zrównoważonego rozwoju, jej znaczeniu dla edukacji, zakresu wiedzy studentów.Małgorzata Stachowska-Makuchowska zaprezentowała podstawowe źródła informacji o idei zrównoważonego rozwoju. Zalicza do nich konferencje międzynarodowe a także opublikowane dokumenty, które wyznaczają kierunki działań politycznych, gospodarczych i społecznych, dotyczące zrównoważonego rozwoju. Wymienione podstawowe dokumenty są ważne dla rozumienia sensu idei a także podstaw prawnych decydujących o jej urzeczywistnieniu.Ewa Szadzińska opisała typologie filozofii zrównoważonego rozwoju a także ich wpływ na projekt edukacji. Filozofia ma zasadnicze znaczenie dla zbudowania sylwetki absolwenta, od niej zależy sens działań edukacyjnych, zaś od jej wartości – kierunek tych działań, a ich realizacja zależy od wykorzystania wiedzy dydaktycznej. W budowaniu sylwetki odwoływano się do ideału człowieka homo cooperativus a także pedagogicznej wizji rozwoju osobowego.Ilona Żeber-Dzikowska przedstawiła efekty badań dotyczące przekonań i wiedzy studentów o zrównoważonym rozwoju. Postrzegać je można jako wynik ich dotychczasowej edukacji dla zrównoważonego rozwoju. W okresie trwania ich nauki obowiązywała już Narodowa Strategia Edukacji Ekologicznej.W drugiej części pracy dydaktyczny trop oznacza praktyczną wiedzę dydaktyczną, która jest podstawą do budowania metodycznej wiedzy. Zamieszczono w niej trzy teksty.Agnieszka Szplit zaprezentowała interpretację zrównoważonego rozwoju we wczesnej edukacji językowej. Poszukiwanie wymiarów edukacji językowej jest bowiem niezbędne w kulturze. Za bardzo kluczowe uznano również kształcenie językowe uczniów, bo mowa jest narzędziem poznania i decyduje o charakterze wiedzy. Jednak to porozumiewanie się, a w nim kluczową rolę odgrywa język, jest ważne w tworzeniu nowej kultury pedagogicznej. A właśnie nowe wzorce działania pedagogicznego są potrzebne w edukacji dla zrównoważonego rozwoju.Ilona Żeber-Dzikowska przedstawiła podstawowe kategorie dydaktyczne: cele, treści kształcenia, sposoby kształcenia, środki dydaktyczne, formy organizacyjne potrzebne do projektowania, realizowania i kontrolowania edukacji ekologicznej. Przykłady scenariuszy zajęć wzbogacają praktyczną wiedzę dydaktyczną.Małgorzata Stachowska-Makuchowska przedstawiła działania zrealizowane w gimnazjum, przygotowujące uczniów do rozpoznawania zjawisk w rzeczywistości. Uczenie się wykorzystywania wiedzy technicznej sprzyja rozumieniu zagadnień zrównoważonego rozwoju. Metodyczne propozycje lekcji mogą być wzorcem dla swoich opracowań czytelników.Odbiorcami książki mogą być nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych a także studenci kierunków pedagogicznych po kursie dydaktyki ogólnej.

Szczegóły
Tytuł Dydaktyczne „tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji
Autor: Szadzińska Ewa
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Dydaktyczne „tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Dydaktyczne „tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.